89. leht 500-st
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 15 Aug, 2012 18:16
Postitas VanaUnt
Autodega seoses, aasta 82või 83, autoks Moškvits 412, kiilasjää, teekond Tallinnast Tartusse kulunud suvekummidega, (kes siis teadis midagi talvekummidest) 4 tundi ja peale, nägime ka mingi kolhoosi veokat, mis oli tee pealt minema läinud. Aasta 2001 või 2002, sama marsruut , samasugune kiilasjää, Volkswagen Passat naelkummidega, aega kulus 4 tundi ja peale, tee peal oli vähemalt 6-7 autot, mis olid kraavis, paaris kohas peatusime ja pakkusime abi. Mõlemal korral oli keskmine kiirus 50 km tunnis kuskil. Nagu ütles vana Baskin mingis reklaamis, s..ttagi pole muutunud.
Tegelikult on selles asi, et 20 aastaga sain vanemaks ja targemaks, hulljulgust vähemaks jäänud, suvekummidega enam talvel sõita ei tahaks.
Aga siis sai aastaringselt kulunud kummidega sõidetud.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 15 Aug, 2012 18:30
Postitas Lemet
Eks ma arvasin sinisilmselt, et firmateenindus, diagnostikaseadmed ja kõva tase ...Inimene õpib kogu elu. Ise tehes oleks pidanud katse-eksitusmeetodil asja hakkama ajama. Sest enam-vähem oli mul viga teada, tahtsin lihtsalt oma arvamusele kinnitust saada.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 15 Aug, 2012 18:48
Postitas Motronicus
Sho kirjutas:Siis oli väga hea, eriti võrreldes automajandusega, arvutimajandus.
Kahe 5" flopiga Robotronid.. mida sai programmeerida. Pidevalt ülekuumenevad Amstradid..
Proovi sa tänapäeval midagi veel arvuti juures programmeerida.. võimalik aga kasutu tegevus..
Täpsemalt paluks, mis mõttes kasutu?
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 15 Aug, 2012 18:58
Postitas Tegelane5
Lemet, ma millegi pärast arvan et tegu 90 alguse Passati ja KE-jetroniku pritsega mille tootmine ka peale seda ära lõppes. Eestis pole kuigi palju selle pritsega autosid uuena müüdudki. Samas NLis oleks kindlasti selle pritse vanemat varianti müüdud, mis täis mehhaaniline K-jetronic, mis on lihtsam. Puudub aju ja lamba andur.
Teine teema on ka see et isegi kui oleks müüdud, oleks kindlasti "Za Ruljomis" või "TehnikaJaTootmises" igasugu ratsid avaldatud, kuidas kusagil mingi guliibin asja parandas.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 15 Aug, 2012 19:09
Postitas Lemet
Esindus teeb seda, mida tehasepoolne reglement ette näeb
Ma millegipärast siiski julgen kahelda, kas tehasepoolne reglement ikka näeb ette kundele hambassepuhumist, et jäme mutter läbi jahuti kohe-kohe mootorisse satub, ilma töötava turbota sõitmine võrdub auto surmaotsusega hiljemalt homme hommikuks ja et auto tuleb otsekohe ja viivitamat neile hoovi peale jätta...

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 15 Aug, 2012 19:12
Postitas Motronicus
Siin on poognate viisi lämisemist. Kas selline asi nagu satiir on ära mainitud? Nõukaaegne satiir, ridadevahelt lugemisoskus ja muu selline, mitmeplaaniline väljendusoskus, tundub olevat küll nõuka kasuks. Oli see vana Baskin, kes midagi sama väitis? Või Aimla?
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 15 Aug, 2012 19:14
Postitas Lemet
Tegelane5 kirjutas:Lemet, ma millegi pärast arvan et tegu 90 alguse Passati ja KE-jetroniku pritsega mille tootmine ka peale seda ära lõppes. Eestis pole kuigi palju selle pritsega autosid uuena müüdudki. Samas NLis oleks kindlasti selle pritse vanemat varianti müüdud, mis täis mehhaaniline K-jetronic, mis on lihtsam. Puudub aju ja lamba andur.
Teine teema on ka see et isegi kui oleks müüdud, oleks kindlasti "Za Ruljomis" või "TehnikaJaTootmises" igasugu ratsid avaldatud, kuidas kusagil mingi guliibin asja parandas.
89. aasta 100 kW 1984 kuubine mootor. Iseenesest väga hea ja lollikindel mootor, mis peale klapisääre tihendite vahetust enam tilkagi õli ei võtnud.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 15 Aug, 2012 19:15
Postitas Motronicus
Lemet kirjutas:Esindus teeb seda, mida tehasepoolne reglement ette näeb
Ma millegipärast siiski julgen kahelda, kas tehasepoolne reglement ikka näeb ette kundele hambassepuhumist, et jäme mutter läbi jahuti kohe-kohe mootorisse satub, ilma töötava turbota sõitmine võrdub auto surmaotsusega hiljemalt homme hommikuks ja et auto tuleb otsekohe ja viivitamat neile hoovi peale jätta...

Kas sa kaebuse esitasid? Nad võib olla ei teagi, et neil selline pärl letis istub. Militaarnetti kah ei loe.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 15 Aug, 2012 19:26
Postitas kalleb
Tegelane5 kirjutas:Lemet, ma millegi pärast arvan et tegu 90 alguse Passati ja KE-jetroniku pritsega mille tootmine ka peale seda ära lõppes. Eestis pole kuigi palju selle pritsega autosid uuena müüdudki. Samas NLis oleks kindlasti selle pritse vanemat varianti müüdud, mis täis mehhaaniline K-jetronic, mis on lihtsam. Puudub aju ja lamba andur.
Teine teema on ka see et isegi kui oleks müüdud, oleks kindlasti "Za Ruljomis" või "TehnikaJaTootmises" igasugu ratsid avaldatud, kuidas kusagil mingi guliibin asja parandas.
N-liidus olid ratsionaliseerimisettepanekud tasustatavad-tuli ära vormistada ja said ruubleid
mul ka mingi kapten utsebkas hirmsasti painas et davai, tee ratsionaliseerimisettepanek, kirjalikult jne
et nende patareil on ette nähtud 3 tk aastas
õnneks sai enne sealt durdomist minema
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 15 Aug, 2012 19:29
Postitas Actual
Lemet kirjutas:... sarjaks pisut Saksa autot- 16-klapilisel DOHC mootoriga Passatil hakkasid kuskil aastat viis tagasi pöörded ujuma. pidada tüüpviga olema. ...
Aasta Autos on mulle kahel korral öeldud "tüüpviga" ja ma pidin oma rahakotti kergendama. Mulle tundub, et viga oli neilt auto osta ja enam ma seda tüüpviga ei korda. Millegi pärast autoostul nad tüüpvigade nimekirja kaasa ei anna aga neid vigu mida nad tüüpveaks diagnoosivad kipub liiga palju olema.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 15 Aug, 2012 19:37
Postitas kalleb
n-liidus olid ühed parimad asjad gaseeritud vee automaadid kuskohast sai 1 kopika eest gaseeritud vett või 3 kopika eest siirupiga vett (limonaad)
kahjuks olid klaasid pidevalt ära varastatud , siirupipudel tühi või aparaat muidu peetis aga ikkagi hea asi , isegi herilased said sellest aru
ja teatud asutuste territooreumil said seda gaseeritud vett juu isegi ilma rahata - no see oli ikka tõeline tase
näiteks olid sellised taevamanna aparaadid (tasuta) paigaldatud Türi EPT automajandi kontorisse ja ka töökodades oli neid ja toimisid
nägin selliseid ka Kaliningradi Gaasianalüsaatotite tehases (potstovoi jashik nomer...)
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 15 Aug, 2012 19:56
Postitas Lemet
Kas sa kaebuse esitasid? Nad võib olla ei teagi, et neil selline pärl letis istub
Teavad, teavad...sellepärast ei esitanudki.

Seltsimees töötab seal ju juba aastaid. Aga mõtle selle peale, paljud nendest, kes sammud esindusse seavad(valdavalt naisterahvad, kes omakorda on suures osas tehnikas tumedad kui tökatipudel ja kellele võib suvalist jama ajada või humanitaarharidusega meesterahvad) on suutelised läbi hammustama ausa näoga makaronide kõrvadeleraputamise. Ma isegi kuulasin ju inimest paar minutit siiras usus, enne kui plahvatas- raisk, pada ajab, jahuti on ju vahel.... Ja naistuttavate jutte kuulates tundub, et tegu pole teps mitte haruldaste üksikjuhtumite, vaid ikka päris levinud süsteemse lähenemisega. Kus kuuled, et 45 000 sõitnud autol on kõik neli piduriketast nii õhukeseks kulunud, et koos klotsidega ka ketas vahetusse läheb(kusjuures ma auto omaniku säästlikku sõidustiili teadma juhtun), kus küll mittepõleva laterna puhul mitte pirn, vaid ikka terve latern ära vahetatud(seda ikka tavalaterna puhul)...Ja tegu pole teps mitte mingi spetsiaalse küsitluse, vaid selliste muu jutu seas poetatuga. Sellepärast hoiangi firmateenindusest nagu katkust eemale ja asjatan vaid seltskonnaga, keda vanast ajast tunnen ja kindel võin olla, et mulle mulli puhuma ei hakata. Rahakotile ja vaimsele tervisele kasulikum. Jällegi näide praktikast- läks meil väiksel kaubikul käimakott laiali. Firmateeninduse kõige soodsam pakkumine remonditud kastile taas 2000 eurikut. Sõbraliku firma organiseeritud kast rootsude maalt 600 raha(läbisõiduga 34 000) ja kastivahetus 150. Kolmekordne hinnavahe. Miks kuradi päralt ma peaks firmateenindust nuumama, oskad Sa mulle selgeks teha?
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 15 Aug, 2012 19:58
Postitas Kapten Trumm
Mul üks kolleeg rääkis juhtumise kauboiajastu Baltmotorsiga, kui see veel seal tünnivabrikus asus. Keerati mingi käkk kokku ja kui kodanik julges kirjaliku pretensiooni teha, siis tuldi koju uksetaha ja soovitati soojalt pretensioonidest loobuda.
kahjuks olid klaasid pidevalt ära varastatud , siirupipudel tühi või aparaat muidu peetis aga ikkagi hea asi , isegi herilased said sellest aru
Kes räägib tänasest tohutust edasiminekust tervishoius, selline mõttetera.
Kui palju julgeks teist täna juua sellest gaseeritud vee automaadis olnud tavalisest klaasist teeklaasist, millest oli pool linna joonud. Seal oli küll mingi sümboolne pesemine, aga mingist bakterite tõrjumist oleks vist palju loota.
Olen joonud Tallinnas, Riias, Leningradis ja tont teab kus veel.
Muidu n süüfilis nakkab üsna hästi sellisel teel.
Kuidas siis oleks, kas corvus oleks valmis sellisest klaasist täna jooma?

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 15 Aug, 2012 20:00
Postitas Lemet
Tasuta gaasivett jagati ka Kalevi kommivabriku keldris(peale esimest poolt tundi kommisöömist oli apastraadi ees lausa saba ja priskete mooride heeringavõileivasöömine lindi ääres muutus kah tükkis mõistetavamaks). Ja ka meil oli sihandne aparaat treialeis. Siirupit pidid pudelist ise valama, kui tahtsid, aga gaasiga vett tuli ausalt ja ilma rahata.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 15 Aug, 2012 20:19
Postitas kalleb
Kapten Trumm kirjutas:Mul üks kolleeg rääkis juhtumise kauboiajastu Baltmotorsiga, kui see veel seal tünnivabrikus asus. Keerati mingi käkk kokku ja kui kodanik julges kirjaliku pretensiooni teha, siis tuldi koju uksetaha ja soovitati soojalt pretensioonidest loobuda.
kahjuks olid klaasid pidevalt ära varastatud , siirupipudel tühi või aparaat muidu peetis aga ikkagi hea asi , isegi herilased said sellest aru
Kes räägib tänasest tohutust edasiminekust tervishoius, selline mõttetera.
Kui palju julgeks teist täna juua sellest gaseeritud vee automaadis olnud tavalisest klaasist teeklaasist, millest oli pool linna joonud. Seal oli küll mingi sümboolne pesemine, aga mingist bakterite tõrjumist oleks vist palju loota.
Olen joonud Tallinnas, Riias, Leningradis ja tont teab kus veel.
Muidu n süüfilis nakkab üsna hästi sellisel teel.
Kuidas siis oleks, kas corvus oleks valmis sellisest klaasist täna jooma?

corvus on nõus isegi poriloigust jooma
aga nõukogude kõrgtehnoloogilise gaseeritud vee automaadi vastu ikka ei saa eriti kui sealt tasuta taevamannat tuleb mis siis et süüfilis , aids ja suu ja sõrataud kollitavad
aga ei meil on selle tõrjumiseks desomatid ja kui automaati kostitada kenade rusikahoopidega ning vandesõnadega siis kuulsin et nii mõneski kohas olevat puhast kroonuviina välja andnud ja see desinfitseeris piisavalt
ja nõukogude töölisklass suuifektsiooni ei kartnud sest pesi hambaid hambapulbriga või pomoriiniga
head asjad olid ka autobussijaamade ligiduses pakutavad läbitöötanud õliga immutatud moosi või kassilihapirukad
ja suures kollases tünnis müüdav kali mida sai osta suurte õllekruusi täitega
aga kõik oli kontrolli all , seda kontrollis sanepidjaam
