89. leht 96-st
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 16 Apr, 2025 7:52
Postitas Peeter
Ei tahaks küll siin nüüd õli tulle valada, aga mina sihukestele tsiklimeestele niisama lihtsalt järgi ei annaks ja neid selliseid tsiklimehele takkakiitjaid ei mõista. Julged teha, julge ka tunnistada. Need samad sõnad ütlesin ma ka oma pojale, kui temaga 12-14 aastasena ilma lubadeta sõidupraktikat tegime maal. Julgesime teha, peame julgema ka tunnistada. Tema oli rooli taga ja mina saunast tulnud (täitsa kaine), sõitsime ja sinised vilkurid hakkasid ees käima koos sauaga. Poiss tahtis tookord (esimene kord!) esimese ehmatusega sõidupealt roolitagant jalga lasta. Sõitsime ilusti siis sirge seljaga inspektorini ja rääkisime oma loo, et näe selline lugu ja vat siiamaani, et poe juurest lähen juba ise linnapoole edasi, et kus sa mujal ikka õpetad (nimi puhas ilma karistusteta). Vaatas otsa, ütles, et "ma olen ise kah isa, jah poeni laseks ise kah ju siin...", pani puhuma (saunast tulin ju), ütles, et "aga nii ei tohi...", ütles, et "mine ise rooli ja ära rohkem silma alla jää... õpeta loomulikult, aga nii, et teil omal jama ei oleks pärast".
Aga nüüd sellest tsiklilollakast. Siin peaks nüüd hakkama "töö sektsioonides", nagu vanasti öeldi. Ja ma arvan, et see ka juba käib. Esiteks on tsiklipolitsei meil olemas, teiseks on meil tsiklikogukonnad, kes laias laastus kõik üksteist teavad. Osad kogukonnad, kes tsiklitega üldist kogukonnateenust osutavad (tsiklikoolitus & ürituste turvamine & jne tegevused) käivad ka läbi politseiga, rääkimata muudest kokkupuutepunktidest ühiskonna(era või töö)elus. Naised&vennad, isad/onud/pojad jne ja lapsepõlvest saati sõbrad jnejne. Seda enam Tartus, linnas, mis on nii piisavalt väike, et vajadusel läbi kellegi kaudu ulatuma "isiklikult tundma" ja/või "sõna saatma" pole mingi eriline probleem. Isegi ju varem samamoodi vajadusel "sõna saatnud" või sõnasaatmisel juures olnud või aidanud vahendada ..... ja ka mulle saadetud (julgen tunnistada). Seda enam mingi spetsiifiliselt ära tuntav tsikkel, mida (tsikli)ringkond enam-vähem kindlalt ise välja raalikski juba. Ma olen enam-vähem kindel, et see tüüp on juba ammu leitud (ja vb ka mitmet erinevat liini pidi kinnitus saadud, et olgu siis "see või too", aga just seesama konkreetne isik seal sangas oli ükskõik mis loba ta ka ei ajaks) ja "sõna on saadetud juba". Ja samas on kogukondadele ka sõnum antud, et "aidake tüüp välja tuua ja tehke oma liikmetele selgeks, et selline asi ei ole meie linnas tolereeritav, me kõik elame ühes ja samas linnas (kogukonnas) ja selline hull võib suvalt ka sinu/teie enda lapse/naise/sugulase/jne surnuks ajada kuskil. Igatsugu hulle on niigi küllalt, ärge tahtke ega provotseerige veel lisaks sellist sõda-vastasseisu ühiskonna ja tsiklistide vahel!"
Ma arvan, et see tüüp on juba oma sõnumi saanud, et "isegi kui sa ei julge tulla ülestunnistama ja arvad, et suudadki välja vingerdada mingi "numbrivarguse/vmt/jne-jutuga, siis arvesta, et edaspidi liigeldes ükskõik millegagi lähed meil erijälgimise alla ja hakkad maksimume saama. Ja sa tead mille eest saad."
Ajast aega on selline "töö sektsioonides" ju käinud. See on ju täiesti tavaline "tunne oma töö-kogukonda".
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 16 Apr, 2025 7:59
Postitas olevtoom
Peeter kirjutas: ↑16 Apr, 2025 7:52
Ei tahaks küll siin nüüd õli tulle valada, aga mina sihukestele tsiklimeestele niisama lihtsalt järgi ei annaks ja neid selliseid tsiklimehele takkakiitjaid ei mõista....
+ pikk ja mõistlik jutt.
Kõik on õige ühe "agaga". Ma selles teemas ei ole küll tsiklimehe takkakiitjaid märganud, siin enamus ikka räägib sellest, et supersuperbiga tagaajamine ei ole lahendus... vaid lahendus ongi just see, mida Sina, akf Peeter, siin kirjutad.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 16 Apr, 2025 8:57
Postitas Erureamees
Skolko volka ne kormi, u išaka vsjoravno....
Ei ole võimalik, et politseil oleks kõige kiiremad autod ja parimad juhid. Minu arvates on tagaajamised õigustatud ainult erakordsetel juhtudel, muidu on sellest rohkem kahju kui kasu. Olen vaadanud vahel ajaviiteks USA tagaajamisi, mille käigus tekib teinekord ikka massiivne materiaalne kahju. Pihta saavad kõrvalseisjate autod, politseiautod põrkavad tihti omavahel kokku jne. Mingi juhusliku kiiruseületaja tabamiseks on see ikka täiesti ebaproportsionaalne hind. Ja üldse on nende videote (siin ma ei mõtle ainult tagaajamisi) põhjal mulje, et jutt, USA politsei alarahastatusest ja alamehitatusest on BS. Mingit lärmavat Karenit või tölli menetlema saabub mitu ekipaaži. Ja see on pigem reegel kui erand. Mul on harjumus näha videotest asju, mille näitamine polnud eesmärk- see annab nõukogude koolitusega inimesele palju infot.
P.S. :Ma juba lootsin, et üks kasutaja on suureks kasvanud aga seda vist ei juhtugi.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 16 Apr, 2025 9:23
Postitas Peeter
Ja muidugi. Ma lihtsalt trehvasin mõningaid "infokogukondi" lugema, kus ikka väga mitmed ikka väga mõnuga "tegijat" ülistasid ja kogukonna rahuliku elu kulgemise tagajaid "mentideks" sõimasid ja "kitsedest ja kitsepanemisest" jahusid.
Lisan veel mõtteid, mis eelmisesse posti hommikuse aja-rutuga panemata jäid.
Põhiline eesmärk on ikkagi suunata nii see üks kodanik, aga ka ülejäänud, kellel võiks tekkidagi ahvatlus samasuguse hullusega (172 kilti kiiruseks ja kiire ja ohtlik sõit linnavahel ja kõnniteedel jne muud rikkumised) hakkama saada, suunata/juhendada nad seadusekuulekale ja ühiskonda ja kogukonda jne arvestavale ja hoolivale teele. Või teha neile ülejäänutele selgeks, et selline asi ei jäeta niisama. Et kogu ühiskond peab toimima niimoodi, et ülejäänud ühiskond ei peaks kartma tänavatel liigelda. Ega ammugi mitte majadevahelistel kõnniteedel ja haljasaladel kartma enda või oma laste/jne surnukssõitmist mingite hullude poolt. Tuleb jõuda nii selle tüübini, aga tuleb jõuda ka selliste kogukondadeni ja nende liidriteni jne, kelledel võiksid tekkida kah mingid taolised "ühiskonnas laiamise ja teistele pähekusemise mõtted". Tuleb paljudega tegeleda ja vajadusel ka "sõna saata" ja selgeks teha, et selline käitumine ei ole ühiskonnas tolereeritud. Et tänav ei ole võidusõidurada. Eks neid vahendeid on erinevaid, nii rahumeelsemaid kui ka karmimaid, aga ega mitte keegi (tsiklimeestestki juba näiteks) ju ka ei taha asja arengut sinnamaani, et tuleks sõnum: "Ühiskond nõuab seda politseilt (ühiskonna rahuliku igapäevaelu huvides), ja nüüd nõuame meie (st politsei) teilt (tsiklimeestelt), et see mees tuleb ... (mingi ajamääratlus) meie juurde ja tunnistab oma teo üles ja saab karistuse ja episood on lõppenud. Kui vaja tooge kasvõi kogu oma kogukonna motoeskordiga ja kuidas ja kui kaua te selleks "teda vestlete" on juba teie enda kogukonna asi, aga see mees peab kohal olema (Me kõik osalised ju teame kes ta selline on). See tegu on nüüd viimane piisk karikas ja see on teie võimalus asja lepitada ühiskonna ja tsiklistide vahel. Ei ole kellegi tarvis isehanud MadMaxe."
* Igas kuke-kana-karjas on ikka mõni noor või värske kukepoiss leidunud, kes arvab, et võib kõige kõrgemale lennata ja siis seal kõige kõvemini kireda ja seejärel vanadele kukkedele sealt ülevalt alla pähe kusta näitamaks teistele kukkedel-kanadele, kes "tegija" on. Aga siis tuleb ka oma positsiooni ja tegude eest seista suuta, muidu tuleb vana kukk ja teeb kohe ärtust ära. Ja veel hea on, kui ainult üksinda tullakse.
* Leedo ütles millalgi teleintervjus, kui talt laevaäri üle löödi, et "ega noored hundid tahavad ju ka karjas süüa saada..." Kui hundikarjas mõni noor isane liigselt laiama hakkab, siis karja tuumik-isased panevad ta paika nagu naksti. Või saab kari uue juhi. Aga karja juht tuleb ka osata olla.
* Tuletame meelde, kuidas NA-s kõlas üle kasarmu "staršii (seržantski) sostav ko mne v kabinet" (vanemate (seersantide) koosseis minu kabinetti!, nb! nooremad ajateenijaist seerud ei olnud kutsutud, just teenistusajaga seotuna). Ka mina käisin mõnikord isegi jefreitorina sellistel "jutuajamistel" olles "radiomasterskaja staršši", kuigi polnud seerukooseisus, aga ikkagi "vanem-koosseis", miks mulle seerupaelu ei antud, olen juba ÕT-teemas selgitanud, aga vastutama pandi "vanemana" ikkagi. Ja siis tuli jutt, et "kurat (jmt ropud sõnad), teid vanemaid ja teisi ohjeldada/suunata/jne suutvaid poisse sai pandud sellele vastutavale kohale just selle pärast, et roodus/divisionis/patareis/jne oleks kord majas, ka siis, kui ohvitsere ei ole majas, ja kurat nüüd selline jama siis. Kas või millise jama ma nüüd konkreetselt teile minu kabinetis olijatele kõigile kampas korraldama pean, et te aru saaks ja siit minu kabinetist välja minnes viiksite selle teadmise, et "iga tatt ei laia ja ei mölise ja ei riku eeskirju ja nii edas ja nii edasi" (lisaks tiraad roppe sõnu iga sõna vahel, et viiksite selle iga viimase kui soldatitatini. Et kui te tõesti tahate siis ma võin just ekstra teile teha mingi sihukese sigaduse, et te saaksite aru, et roodus/patareis/divisionis/jne mismoodi peab kord majas olema ja mismoodi teie (vanemad) olete selle eest mul vastutavad. Ja klatiti olukorrad ära, sest kui mitte kõik, siis keegi ikka oli kursis kas-kes-mis selle või tolle sita kokku keeras.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 16 Apr, 2025 9:46
Postitas hjl85
Rebane11 kirjutas: ↑15 Apr, 2025 22:26
Ja kui isegi tänu saagimisele, stsikli uputamisele, pääseb otsesest süüdistusest, siis see on üksikjuhtum. Sõitis kiiresti. See ei õigusta kümnete ja sadade muskelautode ostu. Isegi siis mitte, kui oleks juhtunud avarii.
Hea ja kylma närviga tsiklimees sõidab ära kos iganes auto eest.ning sul on täiesti õigus-mingi üksijuhtumi põhkal kukkuda ostma X võimsusega autosid on täiik lollus.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 16 Apr, 2025 9:52
Postitas hjl85
Roamless kirjutas: ↑15 Apr, 2025 15:54
Mõttetult pikad tekstid, 140kW Superbist täiesti piisab, et meie teedel enamik põgenejaid kätte saada, mingit "eriüksust" pole vaja ja minuteada on politseil eskordiks ja muuks olemas ka võimekamad autosid. Mis puutub Vito bussi, siis see on reaalselt patrullijate lemmik, kuigi igasugu "kiirendusel" on ta politseinike väitel sama nobe, kui telliskivi, aga terve patrulli aja on mugavam ja mõnusam Mersu bussis veeta, kui Superbis kükitada (reaalne politseiniku tagasiside). Mis puutub eest ära saanud mootoratturit, kes väitis, et number varastati, siis politseinikel on tänapäeval tunduvalt paremaid meetodeid, kui lihtsalt tunnistajad, kõik kohad on tänapäeval kaameraid täis, lisaks mobiili positsioneerimine, küllap ka mees, kelle number "varastati", ise vestlusele koos advokaadiga läheb ja siis on ta seis juba nutusem. Pole mõtet aretada teemasid stiilis, ma sõidan tsikliga poole tunniga Pärnu ja ükski ment mind ei taba vs politsei vajab palju võimsamaid autosid ja jahuda seda pläusti mitu lehekülge. Jah politseinike on juurde vaja ka liiklusesse, kuid erinevalt 90-ndatest on tänapäeval võimalik ka palju nn põgenejaid pärast põgenemist kätte saada. Lõpetuseks ühe kunagise mootoratturist politseiniku kuldsed sõnad, üks on jah mu eest ära pääsenud motikaga, aga tal polnud kiivrit ja kaitsmeid, lasin tal minna, sest oli selge, et kui ta põgenemisel vea teeb, siis ellu ta vaevalt jääb.
Väàrteo raames ei saa mobiili andmeid kasutada ning isegi enam mitte krimmasjades kuna siiani ei ole nende andmete kasutamine viidud kooskõlla Riigikohtu otsusega.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 16 Apr, 2025 9:55
Postitas parkija
Rahakott on meie poliitikute käes , kui nad otsustavad et on vaja politseile muskelautosi siis nende soetamiseks raha leitakse . Praegu on prioriteedid teised ehk üldine siseturvalisus , selle tagamine ei olene politseisõidukite arvust vaid sellest , kui mitu toimkonda on võimalik patrullima saata ehk ametnikud + abipolitseinikud , inimressurss määrab .
Tsiklite mittepeatumised , ka Opel Vectrad omal ajal olid täiesti tegijad autod tsiklite peatamisel .
Hoopis teine lugu on autode läbimisvõimega , moodne kiireks sõiduks ehitatud alarmsõiduk pole arvatavasti võimeline ummikust möödapugemiseks kasutama väikese kliirensi tõttu kõnniteed või haljasala , tsiklil on seal eelis .
Hr. Peetri jutu juurde - Suhtumine ja viisakus on määrav , kui ikka "Tere" ei öelda ning suhtlus algab "kuradi ment" ja oksad on laiali siis pole otsusest või protokollist pääsu , vähemalt kunagi nii oli .
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 23 Apr, 2025 11:40
Postitas Eku
Täna jäi silma ,et Maanteeamet laseb novembris ostetud 130kw Toyota Proace bussidega ringi ju siis raha veel jätkub. .Alguses vaatasin,et mingi uus mudel ja elekter või hübriid aga ei 130kw diisel.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 23 Apr, 2025 11:53
Postitas Eku
Täna jäi silma transpordiameti novembris ostetud 130kw diisel Toyota proace buss, alguse vaatasin , mingi uusmudel äkki elektriline vms . Ju siis raha veel
jätkub.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 24 Apr, 2025 15:46
Postitas Kapten Trumm
Proace on maskeeritud peugeot/Citroen. Sellest kallim on Transit Custom ja sellest veel kallim on mersu V-klass.
Misasja nad siis ostma pidid, Gazelli või?
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 29 Mai, 2025 18:28
Postitas Roamless
Auto Bassadonest mööda sõites jäi silma seal edevalt välja pargitud politsevärvides uus Hundai Tucson. Algselt oli jutt, et uusi autosid 2025 ei hangita, värvide järgi oli ka selline piirkonnapolitsei auto ehk patrullide kollane/sinine helkurmärgistus puudus. Huvitav, kas tegu mingi varasema üksikostu või esimese linnukesega mingit uuest partiist?
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 09 Juun, 2025 11:08
Postitas Roamless
Ise küsin ise vastan, piirkonnapolitseinikud saavad siis mingis mahus uued liisinguautod. Ei olnud seal Autobassadone ees üksikeksemplar või mõne eelmise hanke autoga tegu.
https://www.facebook.com/watch/?v=12433 ... pbXZ3yUx7R
Uute autode paraad
https://www.facebook.com/autobassadone. ... 7b4xluz046
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 17 Juun, 2025 16:40
Postitas muhgel
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 17 Juun, 2025 21:04
Postitas Roamless
Mis EL fond siis rahastas, ühtekuuluvus fond? Siis isegi mõistetav, kui riik oleks oma raha eest hankinud, siis kireks juba ka ise, ikkagi luksusmaastur. Touaregil uus mudel tulekul ja eraisikule algab soodukaga hinnakiri 55 000, et 100 000 tüki eest koos varustusega on ikkagi päris karm. Kui riik oleks oma raha eest ostnud, siis oleks vist valikus ala Amarok, samuti võibolla tippvarustuses Kodiaq, ajaks ka asja ära, näiteks nagu sõjaväepolitseil. Touareg kipub juba samasse klassi leedulaste Audi A6 ja BMW 5 seeria politseiautodega ehk tundub ikkagi korraliku overkillina.
Muide, ei imestaks, kui näiteks järgmiseks põhiliseks patrullautoks saaks 4x4 Kodiaq Superbi asemel, neil juba praegu normaalsemas varustuses suht sarnane hinnaklass.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 17 Juun, 2025 21:49
Postitas Some
Hmm, pidavat hakkama liikuma raskel maastikul ja kõik on puutetundlik
Ning mida teeb Touareg maastikul? Miski Ineos sobiks sinna kordades paremini.