90. leht 96-st
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 15 Nov, 2020 11:03
Postitas chac
mart69x kirjutas:Mul vana klassivenna isa ka võitis rubla lõpus lotoga Ziguli, aga ajad olid juba keerulised, sõitis kuhugi Venemaale järgi ja läbi aiaaugu nägi "enda" autot ka kuid kätte enam masinat ei antud.
No Žiguli on auto umbes samapalju kui ajaleht on WC paber

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 15 Nov, 2020 11:11
Postitas Lemet
No Žiguli on auto umbes samapalju kui ajaleht on WC paber
1967. aastal Euroopa Aasta auto tiitli saanud masin polnud ju mõistagi aastal 1971 enam mingi auto...

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 15 Nov, 2020 11:44
Postitas chac
Lemet kirjutas: No Žiguli on auto umbes samapalju kui ajaleht on WC paber
1967. aastal Euroopa Aasta auto tiitli saanud masin polnud ju mõistagi aastal 1971 enam mingi auto...

Samas kui 60ndates olid juba olemas ikoonilised autod nagu Porsce 911, Mercedes 190SL, Cadillac DeVille, Ford Mustang, BMW'l vist ka midagi...

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 15 Nov, 2020 11:45
Postitas retti
chac kirjutas:mart69x kirjutas:Mul vana klassivenna isa ka võitis rubla lõpus lotoga Ziguli, aga ajad olid juba keerulised, sõitis kuhugi Venemaale järgi ja läbi aiaaugu nägi "enda" autot ka kuid kätte enam masinat ei antud.
No Žiguli on auto umbes samapalju kui ajaleht on WC paber

Kusjuures NIVA´l ei olnud aastaid lääne turul konkurenti
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 15 Nov, 2020 11:51
Postitas chac
retti kirjutas:chac kirjutas:mart69x kirjutas:Mul vana klassivenna isa ka võitis rubla lõpus lotoga Ziguli, aga ajad olid juba keerulised, sõitis kuhugi Venemaale järgi ja läbi aiaaugu nägi "enda" autot ka kuid kätte enam masinat ei antud.
No Žiguli on auto umbes samapalju kui ajaleht on WC paber

Kusjuures NIVA´l ei olnud aastaid lääne turul konkurenti
Niva ja mingi suurem veokas, Kamaz vist - olid tõesti noteeritavad asjad. Aga minuarust kõik mis puudutab otseselt inimest - alates sõiduautost, riiete, jalanõude, lastetoodete ja hügieenitarveteni välja oli mumeelest ikka üsna keskaegne läänega võrreldas.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 15 Nov, 2020 14:01
Postitas mart2
chac kirjutas: ... No Žiguli on auto umbes samapalju kui ajaleht on WC paber

Huvi pärast küsin - mis aasta mees ise oled? Mina mäletan aega, kus kuivkäimlas oligi naela otsas AINULT ajalehepaber ja mitme tellismaja kohta naabruses oli ainult kaks "mosset".
chac kirjutas:... Samas kui 60ndates olid juba olemas ikoonilised autod nagu
Porsce 911, Mercedes 190SL, Cadillac DeVille, Ford Mustang,
BMW'l vist ka midagi...

Lisaks Porsche911 vuras samal ajal ringi ka sama mehe disainitud VW Põrnikas. BMW-l olid Isetta (
https://en.wikipedia.org/wiki/Isetta#BM ... _(Germany) ) ja BMW 507 (
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_507 ).
Ikoonid on erinevad, sõltuvad tarbija asukohast ja võimalustest 60-ndatel.

Halvustamine ja üleolev suhtumine ei muuda ajalugu...
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 15 Nov, 2020 14:06
Postitas Troll
Totaalse autodefitsiidi tingimustes olid omanikud õnnelikud igasuguse auto üle - nii idasakslased Trabandi, poolakad Polonezi ja meie Zaporožetsi üle. Sapakaga võrreldes oli Žigull igati korralik masin, aga ei jäänud sellepärast sapakad sugugi poodi seisma.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 16 Nov, 2020 15:44
Postitas Kapten Trumm
Liiduvabariikide kohaliku tööstuse arendamise kampaaniaga tekkinud autotehasete toodang (tegelikkuses NSVL tootmises olevate suurseeriaautode baasil loodud nishi-sõidukid) oli üldiselt igal pool kaheldava kvaliteediga - ka Tartus ehitatud puust autod/bussid muide. Tegelikult Lätis toodetud RAF nõudis remondi rohkem kui Gorkist tulnud Volga.
See tuli kahest asjaolust.
1. nishitehastele saadeti sõidukite osi, mis oleks läinud kategooriasse "varuosad", ehk need mis ei läbinud kvaliteedikontrolli ja neid ei kasutatud sõiduki ehitamiseks põhitehases.
2. üks probleemide allikas olid nishitehases ehitatud kered ja raamid - sinna enamasti ei jagunud valuutat, mida kulutati kereehituse seadmetele suures tehases.
Tulemuseks oli produkt, mis võis olla roostetäpiline juba tehase laoplatsil ja mis pudenes igalt poolt. Gruusias Kutaissi tehases valmistatud KAZ "Kolhiida", mida ehitati Zil-130 agregaatide baasil oli kuulus oma roostetamise poolest, kuuldavasti neid kasutanud autobaasides ei saanud autode seisuplatside valvurid öösi hästi magada, sest autode roostetamise ragin oli nii kõva.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 16 Nov, 2020 16:05
Postitas alax
Tänu Jerasidele oli seal kandis Volga juppidega lahedam. Aga hullem armeenlaste sigadus oli toota vähekõlblikke elektrilüütkondensaatorid. Kuskil kolmandik elektroonikatoodetest olid lühikese elueaga. Selle eest saavad nüüd karistatud. Aga teisalt kiirendasid need kondekad NSVL lagunemist.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 16 Nov, 2020 16:31
Postitas Kapten Trumm
Ojah, veel õnnetus nimega Jeraz ei tulnud meeldegi. Nendega võrreldes oli RAF lausa kvaliteetbuss.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 16 Nov, 2020 18:07
Postitas Manurhin
Kapten Trumm kirjutas:Ojah, veel õnnetus nimega Jeraz ei tulnud meeldegi. Nendega võrreldes oli RAF lausa kvaliteetbuss.

ErAZ-idega seoses olen näinud kas mingit pilti ja juttu või äkki koguni omaaegset filmilõiku, kus siis nende autode hädasid lahati. Oli selle kvaliteediga, kuidas veel oli, aga lisaks kõigele veeti need Jerevanist tehasest siiamaile lahtistel raudteeplatvormidel. Nii oli harilik asi, et kui uued autod lõpuks Tallinna vm. kaubajaama jõudsid, olid vandaalid ja vargad vahepeal juba puhta töö teinud - klaasid ära lõhutud või varastatud, tuled samamoodi ja kui kapoti all veel pool mootorit alles oli, siis oli vedanud. Karbuss, genekas, jagaja, starter, radiaator - need olid esimesed, mis tee peal kaduma läksid. Muidugi ka akud, tööriistakomplektid ja vahel veel muudki.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 17 Nov, 2020 9:28
Postitas Kapten Trumm
Sama teema oli ka muude autodega, näiteks sõiduautodel tuli Tallinnas uksi vahetada, kuna raudtee ääres oli keegi jahipüssi proovinud ja haavlite augud olid ustes.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 17 Nov, 2020 19:43
Postitas von manstein
Kapten Trumm kirjutas:Iz Planeta Sport olevat julgete meeste all saavutanud kiirusi 160 kmh ja rohkem.
Teoreetiliselt võimalik
1000 vändapööret võrdus 25km/h.
6700p/min.,nagu tehaseandmed võimaldasid,pidi kuhjaga täis tulema.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 18 Nov, 2020 16:45
Postitas Kapten Trumm
No eks neid asju ka näpiti kuidas osati ja vene asjadel üldiselt polnud tehaseseaded kuskil päris õiged, võimsus võis olla seadetega piiratud põhjusel, et loll kasutaja masinat kohe ära ei lõhuks.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 25 Nov, 2020 19:53
Postitas ElrikThunderson
Nääklus eemaldatud.