Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Postitatud: 28 Veebr, 2022 18:21
Novaja Gazeta avaldas artikli, kus kardetakse Venemaa vaesumist:
https://novayagazeta.ru/articles/2022/0 ... i-raketami
"Это будет Венесуэла с ядерными ракетами"
"See saab olema tuumarakettidega Venetsueela"
Google tõlge, üsna ülevaatlik, panen artikli sisu juurde:
Vene "erioperatsiooni" algusega Ukrainas (nii käsib Roskomnadzor seda ajalehe sulgemise ähvardusel nimetada), kui rahumeelsed Vene raketid hakkasid mingil põhjusel tabama Ukraina "sõjaväerajatisi", kus asusid tsiviilelanikud (Roskomnadzor). ), hakkas ärimaailm Venemaast eemalduma. Isegi enne täiemahulist sanktsioonide kehtestamist. Rahvusvahelise logistikafirma Uni International (USA) juht Mihhail Bobrõšev väidab, et meie silme all langes kaubavedu Venemaale ja Venemaalt. Liikvel olevad vedajad muudavad veosuunda, suunavad kaubad teistesse Venemaale läinud riikidesse.
"Rahvusvahelised vedajad tühistavad ükshaaval olemasolevaid tellimusi Venemaale ega kinnita uusi," ütleb Mihhail. "Ja see on alles algus. Meie partnerid ütlevad, et saadetisi on peale tulnud mitte ainult USA-st, vaid ka Kanadast ja Lõuna-Ameerikast. Samuti on tühistatud transport Ukrainasse, kuid see on turvakaalutlustel ajutine. Ja Venemaale – tema tegevuse tõttu Ukrainas ja seda ilmselt pikka aega.
Puurimine, nafta- ja gaasiseadmed, teatud lahuste kaevudesse pumpamiseks vajalikud kemikaalid on lakanud Venemaale minemast. See tähendab kõike, mida Venemaa vajab nafta ja gaasi tootmiseks.
Või näiteks USA-s jäid ummikusse kombainid, mis pidid tulema Peterburi sadamasse. See on väga spetsialiseerunud tehnika, mis on loodud teatud tüüpi teravilja koristamiseks. Venemaal neid ei toodeta, neid toodab ainult Ameerika. Jaapani vedaja K-Line lihtsalt keeldus Venemaale minemast ja pakkus, et laadib Belgia Zeebruggesse kombainid maha ja siis räägitakse, et teete seda kuidagi ise. Need, kes tegelevad transpordiga, ilmselt paremini kui paljud, näevad, kui palju Venemaa sõltub sõna otseses mõttes kõige impordist.
Asi, selgitab Mihhail, ei puuduta ainult sanktsioone konkreetsetele kaubagruppidele. Kaubavedu Venemaa suunal peatub põhimõtteliselt olenemata kaubast.
"Nad keelduvad mitte ainult mingit konkreetset lasti Venemaale vedamast, vaid isegi lihtsalt helistamast," jätkab ta. - See algas neljapäeval, 24. veebruaril ja reedel sadas juba vihma, terve arvuti oli rikkeid täis. Solid tühistatud, tühistatud, tühistatud. Nii see, mis oli plaanis, kui see, mis on teel, mis on juba vee peal - kogu transport on peatatud. Kuni banaanideni. Nüüd rääkisin kolleegiga, ta ütleb, et 40 konteinerit banaane Colombiast ja umbes sama palju Boliiviast – keeldumine. See tähendab, et nad keeldusid kaupa saatmast. Venemaale need banaanid ei jõua. Kui nii läheb, siis varsti pole Venemaal banaanegi.
Muidugi võivad banaanid olla pärit Aafrikast ja isegi mõnest Kagu-Aasia riigist. Aga Aasiast veavad kaupa samad firmad, mis USAst ja Lõuna-Ameerikast, nendeks on sakslaste Hapag-Lloyd, prantslaste CMA CGM, MSC, OOCL Taiwanist jt. Nii et see ei puuduta isegi eksportijaid. Pole tähtis, millisest riigist vedaja pärit on, kõik näevad, et Venemaa on sanktsioonide all, ega taha ise sanktsioonide alla sattuda. Meil on juba kurdetud, et Venemaalt ei saa dollariülekannet teha ja lasti eest tasuda, kuna Vene pank on sanktsioonide all.
Peatab Mihhaili tähelepanekute kohaselt igasuguse elektroonika ja kodumasinate tarnimise Venemaale. Kui rääkida imporditud seadmete venelastest komplekteerimisest, siis varuosade ja komponentide tarnimine on endiselt vajalik ning needki on suletud. See tähendab, et näiteks Boschi külmikute, Aristoni boilerite ja hulga muude Venemaalt imporditud seadmete tootmise Venemaa tehaseid ähvardas sulgemine.
“Venemaal kokkupandavate autode komponendid ja varuosad tõid samad ettevõtted, kes praegu transpordi peatavad,” meenutab Mihhail. - See kukub nüüd kokku. Tõenäoliselt mitte korraga, kuid Venemaa majandus tunnetab seda üsna pea. Paljude aastate jooksul sellel turul töötades puutun sarnase olukorraga kokku esimest korda.
Võib-olla lootis keegi Hiina seltsimeestele, kes võtaksid hea meelega Venemaale selja pööranud eksportööride asemele. Seda lootust murravad ka viimaste päevade andmed konteinerliikluse kohta: Mihhaili tähelepanekute järgi seisatakse tarneid ka sellel suunal. USA sanktsioonide kartuses keelduvad vedajad veost ka Hiinast.
"Me planeerisime koorma Hiina maastureid, mis tuli Venemaale toimetada," ütleb Mihhail. - Ka tema tühistati: Norra vedaja keeldus, ütles, et ta ei vii lasti Venemaale.
Ja Hiina ise võib Mihhaili sõnul peatada saadetised Venemaale, kuna on tihedalt seotud Ameerika pankadega ega võta riske.“Ka ekspordiks töötavate ettevõtete esindused lõpetavad konteinerite eraldamise transpordiks,” ütleb ta. - Seetõttu on Venemaal probleeme nende tööstusharudega, mis elasid tänu ekspordile.
Venemaa pangad on SWIFTist lahti ühendatud, Putin käskis tuumajõud üle viia erirežiimile
Nii seisab Venemaa pärast rasvaseid aastakümneid kõrgete naftahindadega, pärast kaheksat Krimmi-järgset aastat, mis on täis kõneainet impordi asendamisest, silmitsi totaalse poodide nappuse ja rubla kokkuvarisemisega. Kui just selle poole püüdlesid need, kes tahtsid "tagasi NSV Liitu", siis on nende unistus täitumisele lähemal kui kunagi varem.
"See saab olema Venezuela tuumarakettidega," hindab rahastaja Andrei Movchan Venemaa tulevikku. "Ja sanktsioonid hakkavad kasvama, see on loomulik protsess, riigid ühinevad nendega. Venemaale ei hakka praegu keegi midagi tarnima, sest homme võivad sellele kehtida piirangud. Ja suure tõenäosusega ka läheb, sest sanktsioonid on muutumas totaalseteks.
Lisaks sellele, et Venemaa jääb impordist ilma, on Movchani hinnangul suur tõenäosus, et kehtestatakse Venemaalt pärit süsivesinike tarnimise embargo.
"Maailm elab üle hinnatõusu, maailm elab üle puudujäägi," jätkab rahastaja, "aga seoses Vene Föderatsiooni Keskpanga reservide külmutamisega, millest praegu räägitakse kui peaaegu vastuvõetud otsus, võib see tähendada Venemaa majanduse lõppu. See tähendab, et on selge, et majandus on alati olemas, kuid see on Venezuela majandus. Ja mida sa tahad, kui riik vallandaks verevalamise?
Ka Peterburi Kõrgema Majanduskooli professor Andrey Zaostrovtsev nõustub, et viimase aja sündmused ähvardavad majandust kokku kukkuda.
“Käisin eile DNS-i elektroonikapoes ja tegime müüjaga nalja, et varsti on neil üks Horizon teler riiulitel,” räägib ta. - Mis puudutab rubla, siis praegu on keskpangal vahendid selle vahetuskursi toetamiseks, kuid see ei kesta kaua. 2014. aastal üritas keskpank rubla hoida kaks kuud, siis peatus. 2014. aasta detsembris toimus täielik krahh, siis leidis turg mingisuguse tasakaalu. Üldiselt, kui soovite näha meie võimalikku lähitulevikku, siis vaadake Venezuela poole, kus muide on suurimad naftavarud elaniku kohta. See oli üks jõukamaid Ladina-Ameerika riike, kuid poliitika hävitab majanduse üsna kiiresti.
https://novayagazeta.ru/articles/2022/0 ... i-raketami
"Это будет Венесуэла с ядерными ракетами"
"See saab olema tuumarakettidega Venetsueela"
Google tõlge, üsna ülevaatlik, panen artikli sisu juurde:
Vene "erioperatsiooni" algusega Ukrainas (nii käsib Roskomnadzor seda ajalehe sulgemise ähvardusel nimetada), kui rahumeelsed Vene raketid hakkasid mingil põhjusel tabama Ukraina "sõjaväerajatisi", kus asusid tsiviilelanikud (Roskomnadzor). ), hakkas ärimaailm Venemaast eemalduma. Isegi enne täiemahulist sanktsioonide kehtestamist. Rahvusvahelise logistikafirma Uni International (USA) juht Mihhail Bobrõšev väidab, et meie silme all langes kaubavedu Venemaale ja Venemaalt. Liikvel olevad vedajad muudavad veosuunda, suunavad kaubad teistesse Venemaale läinud riikidesse.
"Rahvusvahelised vedajad tühistavad ükshaaval olemasolevaid tellimusi Venemaale ega kinnita uusi," ütleb Mihhail. "Ja see on alles algus. Meie partnerid ütlevad, et saadetisi on peale tulnud mitte ainult USA-st, vaid ka Kanadast ja Lõuna-Ameerikast. Samuti on tühistatud transport Ukrainasse, kuid see on turvakaalutlustel ajutine. Ja Venemaale – tema tegevuse tõttu Ukrainas ja seda ilmselt pikka aega.
Puurimine, nafta- ja gaasiseadmed, teatud lahuste kaevudesse pumpamiseks vajalikud kemikaalid on lakanud Venemaale minemast. See tähendab kõike, mida Venemaa vajab nafta ja gaasi tootmiseks.
Või näiteks USA-s jäid ummikusse kombainid, mis pidid tulema Peterburi sadamasse. See on väga spetsialiseerunud tehnika, mis on loodud teatud tüüpi teravilja koristamiseks. Venemaal neid ei toodeta, neid toodab ainult Ameerika. Jaapani vedaja K-Line lihtsalt keeldus Venemaale minemast ja pakkus, et laadib Belgia Zeebruggesse kombainid maha ja siis räägitakse, et teete seda kuidagi ise. Need, kes tegelevad transpordiga, ilmselt paremini kui paljud, näevad, kui palju Venemaa sõltub sõna otseses mõttes kõige impordist.
Asi, selgitab Mihhail, ei puuduta ainult sanktsioone konkreetsetele kaubagruppidele. Kaubavedu Venemaa suunal peatub põhimõtteliselt olenemata kaubast.
"Nad keelduvad mitte ainult mingit konkreetset lasti Venemaale vedamast, vaid isegi lihtsalt helistamast," jätkab ta. - See algas neljapäeval, 24. veebruaril ja reedel sadas juba vihma, terve arvuti oli rikkeid täis. Solid tühistatud, tühistatud, tühistatud. Nii see, mis oli plaanis, kui see, mis on teel, mis on juba vee peal - kogu transport on peatatud. Kuni banaanideni. Nüüd rääkisin kolleegiga, ta ütleb, et 40 konteinerit banaane Colombiast ja umbes sama palju Boliiviast – keeldumine. See tähendab, et nad keeldusid kaupa saatmast. Venemaale need banaanid ei jõua. Kui nii läheb, siis varsti pole Venemaal banaanegi.
Muidugi võivad banaanid olla pärit Aafrikast ja isegi mõnest Kagu-Aasia riigist. Aga Aasiast veavad kaupa samad firmad, mis USAst ja Lõuna-Ameerikast, nendeks on sakslaste Hapag-Lloyd, prantslaste CMA CGM, MSC, OOCL Taiwanist jt. Nii et see ei puuduta isegi eksportijaid. Pole tähtis, millisest riigist vedaja pärit on, kõik näevad, et Venemaa on sanktsioonide all, ega taha ise sanktsioonide alla sattuda. Meil on juba kurdetud, et Venemaalt ei saa dollariülekannet teha ja lasti eest tasuda, kuna Vene pank on sanktsioonide all.
Peatab Mihhaili tähelepanekute kohaselt igasuguse elektroonika ja kodumasinate tarnimise Venemaale. Kui rääkida imporditud seadmete venelastest komplekteerimisest, siis varuosade ja komponentide tarnimine on endiselt vajalik ning needki on suletud. See tähendab, et näiteks Boschi külmikute, Aristoni boilerite ja hulga muude Venemaalt imporditud seadmete tootmise Venemaa tehaseid ähvardas sulgemine.
“Venemaal kokkupandavate autode komponendid ja varuosad tõid samad ettevõtted, kes praegu transpordi peatavad,” meenutab Mihhail. - See kukub nüüd kokku. Tõenäoliselt mitte korraga, kuid Venemaa majandus tunnetab seda üsna pea. Paljude aastate jooksul sellel turul töötades puutun sarnase olukorraga kokku esimest korda.
Võib-olla lootis keegi Hiina seltsimeestele, kes võtaksid hea meelega Venemaale selja pööranud eksportööride asemele. Seda lootust murravad ka viimaste päevade andmed konteinerliikluse kohta: Mihhaili tähelepanekute järgi seisatakse tarneid ka sellel suunal. USA sanktsioonide kartuses keelduvad vedajad veost ka Hiinast.
"Me planeerisime koorma Hiina maastureid, mis tuli Venemaale toimetada," ütleb Mihhail. - Ka tema tühistati: Norra vedaja keeldus, ütles, et ta ei vii lasti Venemaale.
Ja Hiina ise võib Mihhaili sõnul peatada saadetised Venemaale, kuna on tihedalt seotud Ameerika pankadega ega võta riske.“Ka ekspordiks töötavate ettevõtete esindused lõpetavad konteinerite eraldamise transpordiks,” ütleb ta. - Seetõttu on Venemaal probleeme nende tööstusharudega, mis elasid tänu ekspordile.
Venemaa pangad on SWIFTist lahti ühendatud, Putin käskis tuumajõud üle viia erirežiimile
Nii seisab Venemaa pärast rasvaseid aastakümneid kõrgete naftahindadega, pärast kaheksat Krimmi-järgset aastat, mis on täis kõneainet impordi asendamisest, silmitsi totaalse poodide nappuse ja rubla kokkuvarisemisega. Kui just selle poole püüdlesid need, kes tahtsid "tagasi NSV Liitu", siis on nende unistus täitumisele lähemal kui kunagi varem.
"See saab olema Venezuela tuumarakettidega," hindab rahastaja Andrei Movchan Venemaa tulevikku. "Ja sanktsioonid hakkavad kasvama, see on loomulik protsess, riigid ühinevad nendega. Venemaale ei hakka praegu keegi midagi tarnima, sest homme võivad sellele kehtida piirangud. Ja suure tõenäosusega ka läheb, sest sanktsioonid on muutumas totaalseteks.
Lisaks sellele, et Venemaa jääb impordist ilma, on Movchani hinnangul suur tõenäosus, et kehtestatakse Venemaalt pärit süsivesinike tarnimise embargo.
"Maailm elab üle hinnatõusu, maailm elab üle puudujäägi," jätkab rahastaja, "aga seoses Vene Föderatsiooni Keskpanga reservide külmutamisega, millest praegu räägitakse kui peaaegu vastuvõetud otsus, võib see tähendada Venemaa majanduse lõppu. See tähendab, et on selge, et majandus on alati olemas, kuid see on Venezuela majandus. Ja mida sa tahad, kui riik vallandaks verevalamise?
Ka Peterburi Kõrgema Majanduskooli professor Andrey Zaostrovtsev nõustub, et viimase aja sündmused ähvardavad majandust kokku kukkuda.
“Käisin eile DNS-i elektroonikapoes ja tegime müüjaga nalja, et varsti on neil üks Horizon teler riiulitel,” räägib ta. - Mis puudutab rubla, siis praegu on keskpangal vahendid selle vahetuskursi toetamiseks, kuid see ei kesta kaua. 2014. aastal üritas keskpank rubla hoida kaks kuud, siis peatus. 2014. aasta detsembris toimus täielik krahh, siis leidis turg mingisuguse tasakaalu. Üldiselt, kui soovite näha meie võimalikku lähitulevikku, siis vaadake Venezuela poole, kus muide on suurimad naftavarud elaniku kohta. See oli üks jõukamaid Ladina-Ameerika riike, kuid poliitika hävitab majanduse üsna kiiresti.