Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamiseks
eeslikesed pole inglid
Tere!
Saan aru eeslikesd pole inglid. Ega ka hobused.
Aga kust ma selle "muu"transpordi koos toetusega saan? Mitmel bensukal on olemas genekeas, et kytust saada eriolukorras? Kus on eesti kytuse julgeoleku reserv? Kui ma liigun ratastel ,kes mind katab öhust? Kus on öhutörje? Khmm...
Ehk siis "kui homme on söda" siis oma 100 kilose nädalase dosi tarimiseks ostan 2 eeslit. Valikuid tarmiseks on ju kaks: kas mina vöi eesel.
Saan aru eeslikesd pole inglid. Ega ka hobused.
Aga kust ma selle "muu"transpordi koos toetusega saan? Mitmel bensukal on olemas genekeas, et kytust saada eriolukorras? Kus on eesti kytuse julgeoleku reserv? Kui ma liigun ratastel ,kes mind katab öhust? Kus on öhutörje? Khmm...
Ehk siis "kui homme on söda" siis oma 100 kilose nädalase dosi tarimiseks ostan 2 eeslit. Valikuid tarmiseks on ju kaks: kas mina vöi eesel.
Kui te seda eesli loomust ja kütusekulu niiväga kardate, siis võib ju konstrueerida midagi vahepealset, nagu jänkide mechanical mule. Aga pisut kergema raamiga ja 3000.- krooni maksva võrri mootoriga. Võrrid liiguvad selle mootoriga teadupärast 35-40 km/h ja kannavad samal ajal täismeest ning kütuse kulu on vaid 2-2,5 l sajale kilomeetrile.
EDIT: Jõudsin omi mõteid mõlgutades külgkorviga võrrini millel on veel üks tore omadus: kui vaja vaikselt liikuda, võib kasutada pedaale.
EDIT: Jõudsin omi mõteid mõlgutades külgkorviga võrrini millel on veel üks tore omadus: kui vaja vaikselt liikuda, võib kasutada pedaale.
Viimati muutis Madis22, 22 Okt, 2009 9:49, muudetud 1 kord kokku.
The laws of physics is more what you'd call 'guidelines' than actual rules.
Kuskil(vat ei mäleta enam kus) oli juttu Iisraeli(vist) armee transpordivahendist. Põhimõte sama, mis sellel mehaanilisel muulal. Oli platvorm, all kas 6 või 8 ratast. Mulje jäi selline, et asi jälgib ühte sõduri ja sõidab tal sabas st rooli vms ei olnud. Mälu järgi oli ette nähtud ca 200kg veoks. Kui googlest otsida XM1217 siis midagi sellist.
Sellise asja saaks meil valmis küll nikerdada, muidugi nii high-techi pole vajagi. Platvorm kinnitustega, 6 ratast, kõrge kliirens, kandevõime ca paarsada kg, läbisõiduvõime ca paarsada km, sõrgiks sabas ühel võitlejal, kel on mingi andur küljes. Põhimõtteliselt ATV, mis on laiaks ja madalaks aetud ning millel on jälgimisseade küljes.
Sellise asja saaks meil valmis küll nikerdada, muidugi nii high-techi pole vajagi. Platvorm kinnitustega, 6 ratast, kõrge kliirens, kandevõime ca paarsada kg, läbisõiduvõime ca paarsada km, sõrgiks sabas ühel võitlejal, kel on mingi andur küljes. Põhimõtteliselt ATV, mis on laiaks ja madalaks aetud ning millel on jälgimisseade küljes.
Kui seoke asi roomikutele panna, peaks saama ka soos liikuda. Eesli/hobuse/lehma eelis masina ees oleks peale kättesaadava kütuse ka tema enda toiduks tarvitamise võimalus. Seda pole härrased veel maininud.mutionu kirjutas:Kuskil(vat ei mäleta enam kus) oli juttu Iisraeli(vist) armee transpordivahendist. Põhimõte sama, mis sellel mehaanilisel muulal. Oli platvorm, all kas 6 või 8 ratast. Mulje jäi selline, et asi jälgib ühte sõduri ja sõidab tal sabas st rooli vms ei olnud. Mälu järgi oli ette nähtud ca 200kg veoks. Sellise asja saaks meil valmis küll nikerdada.

Aga jah, ülimadal, vaikne, hea läbivusega(ujuv?) ja odav veoplatvorm oleks minu arust teema, mida tasuks edasi arendada. Ei ole tarvis kallist ja keerulist(loe: ebatöökindlat) juhtimisseadist, mille abil platvorm ise inimest jälitaks. Asja peaks ära ajama ka peos hoitav juhis nagu järelkõnnitavatel akutõstukitel. Kui komistad ja kukud, jääb platvorm hetkega seisma.
Siin saab kasutada komposiitplasti, millest eespool juttu oli. Siin on ta omal kohal. Alumiiniumplekk käraks ka. Peaasi et oleks hästi kerge, korrosioonikindel ja odav. Platvorm võiks olla umbes põlvekõrgune, mitte kõrgem, sees mootor, kütus ja panipaigad. Peal kinnitusaasad suurema kolu jaoks. Üksiti saaks sellega ka haavatuid vedada ja kõhuli olles kiirelt taanduda. Kandejõud 200kg peaks sobima. Pikkus umbes 2m, laius 1-1,2m.
Nimi on Basilio, kõuts Basilio!
Mingi juhtimisvõimalus peab jah olema, näiteks kui haavatu on platvormil ja peab ennast ise sõidutama. Akutõstuki moodi juhtimine pole mu meelest hea, ühe mehe tähelepanu on puhtalt veokil. Selline juhtimine võib olla tagavaravariant, kuid mitte peamine. Võitleja ülesanne on võidelda, käru ülesanne on võitlejal sabas olla.
Tegelikult, sellise asja tegemine(katsetamine) on isegi lihtsam kui ma arvasin. Tuli meelde, et on olemas 6 rattaga(vist sai roomikud ka peale panna) ATV -d(ATV MAX II näiteks), väike panipaik ka taga. Sinna peale autopiloot nikerdada ja oleks asi, mida saaks katsetama hakata. Ilmselt saaks mõne sellise ka kasutatult kuskilt kätte, et kahju poleks lammutada. Top Gearis nad ehitasid raadio teel juhitava Ford Scorpio valmis.
Tegelikult, sellise asja tegemine(katsetamine) on isegi lihtsam kui ma arvasin. Tuli meelde, et on olemas 6 rattaga(vist sai roomikud ka peale panna) ATV -d(ATV MAX II näiteks), väike panipaik ka taga. Sinna peale autopiloot nikerdada ja oleks asi, mida saaks katsetama hakata. Ilmselt saaks mõne sellise ka kasutatult kuskilt kätte, et kahju poleks lammutada. Top Gearis nad ehitasid raadio teel juhitava Ford Scorpio valmis.
Noh, üks käsi on kinni jah. Mis siis? Pole ju hullu. Kogu tähelepanu küll kogu aeg vaja ei ole. Akutõstukit oled kasutanud? Jalutad nagu koeraga. Saab kohe lahti lasta kui tarvis ja jääb kuulekalt seisma. Pealegi ega IGAL matsil siis käru taga pea olema. Luure läheb ees, kärumehed tagapool. Platvormi enda pealt juhtimine võiks olla küll. Samuti ei teeks paha lisada kaugjuhtimismoodul. Kui vaja, pannakse külge, kui ei siis jäetakse ära. Asja point selles, et ohtlikul alal liikudes oleks võimalik tühi platvorm kahurilihaks ette saata. Parem kaotada miini otsas odav platvorm kui oma võitleja. Või siis platvorm-kamikadze. Lõhkeaine peal ja viib selle viimased kõige ohtlikumad meetrid üksi kohale. Võimalusi on palju. Tegemist oleks väga universaalse asjaga. Ntx kasutamine liikuva relva-alusena jne.mutionu kirjutas: Akutõstuki moodi juhtimine pole mu meelest hea, ühe mehe tähelepanu on puhtalt veokil.
Nimi on Basilio, kõuts Basilio!
Et siis midagi taolist kui ulmeseriaalis "Stargate" kasutatav MALP...omab peal ka kaamera ning veab potte-panne ja muud varustust kah. See seal oli küll suurem-kõrgem. kola täislaetuna pea inimesekõrgune. Ilmselt on sellised asjad suurte riikide relvajõududes juba kasutusel 

Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Einoh, see kõik on õige kuid milleks inimest vaevata käru juhtimisega kui saab ka ilma? Laias laastus on mõlemad juhtimisviisid samasugused, st kuluvad ja liikuvad osad on samad. Vahe on ainult sisendis, ühel juhul mingi raadiolingiga pult inimese käes, teisel juhul mingi raadiolingiga andur masina küljes. Masina käiguosa ja juhtimis"organid" on ju samasugused. Kaugjuhtimine jms võib nagunii olla.Basilio kirjutas: Noh, üks käsi on kinni jah. Mis siis? Pole ju hullu. Kogu tähelepanu küll kogu aeg vaja ei ole. Akutõstukit oled kasutanud? Jalutad nagu koeraga. Saab kohe lahti lasta kui tarvis ja jääb kuulekalt seisma. Pealegi ega IGAL matsil siis käru taga pea olema. Luure läheb ees, kärumehed tagapool. Platvormi enda pealt juhtimine võiks olla küll. Samuti ei teeks paha lisada kaugjuhtimismoodul. Kui vaja, pannakse külge, kui ei siis jäetakse ära. Asja point selles, et ohtlikul alal liikudes oleks võimalik tühi platvorm kahurilihaks ette saata. Parem kaotada miini otsas odav platvorm kui oma võitleja. Või siis platvorm-kamikadze. Lõhkeaine peal ja viib selle viimased kõige ohtlikumad meetrid üksi kohale. Võimalusi on palju. Tegemist oleks väga universaalse asjaga. Ntx kasutamine liikuva relva-alusena jne.
Akutõstukit pole ma kasutanud, küll olen kasutanud neid väikeseid, raadio teel juhitavaid autosid. Maastikul on sellise väikese punni juhtimine üsna suurt tähelepanu nõudev asi, rääkimata siis kordi suuremast ja raskemast asjast. Akutõstukil on maapind sile, ehk siis vahid vasakule ja paremale, vahel harva ka üles. Metsas aga tuleks ise juhtides igas suunas vahtida.
Samas see kõik on nö "delo tehniki". Tunduvalt olulisem on asja hääl. Võrrimootorit näiteks vaikseks sundida on mu arust üsna ületamatu ülesanne, või noh, ega ma sellest summutimajandusest suurt tea kah. Elektrimootor oleks viimase peal kuid ilmselt kukuks kasulik koorem 200 -lt ca 100 kg -ni ning -20 kraadi juures sõidaks ta ka vist ainult kilomeetri(või on liitiumakudega lood paremad?).
Päris igapäevakasutuses vist pole, katsetavad. Samas, mine tea, võibolla keegi kuskil juba kasutab ka. Igavene lahe asi oli see usakate jalgadega mehhaaniline muul, kuid see on meie jaoks ilmne ulme.Lemet kirjutas:Et siis midagi taolist kui ulmeseriaalis "Stargate" kasutatav MALP...omab peal ka kaamera ning veab potte-panne ja muud varustust kah. See seal oli küll suurem-kõrgem. kola täislaetuna pea inimesekõrgune. Ilmselt on sellised asjad suurte riikide relvajõududes juba kasutusel
Noh, kui arvestada, et seriaali esimene seeria tehti enam kui viisteist aastat tagasi ja vaevalt ulmefilmis seda kõige uuemat tehnikat välja pandi, siis võib oletada, et asi ise võib olla kasutuses päris ammu. Spekulatiivne mõte mõistagi.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Tervitus mudelistile! Ma ise mudeldan ka pisut lendavate ja sõitvate asjadega.
Raadiojuhtimine võib kena olla rahuajal. Sõjaolukorras ma raadiosignaale väga välja ei saadaks!
Pealegi piisaks vastutegevuseks segaja peale panekust. EMP teeks platsi päris puhtaks.
IR juhtimine tuleb veel kõne alla, kuid töötav IR saatja on öövaatlusseadmega tuvastatav. Päeval segab seda päike.
Jääb ohelik. Võib olla tülikas, aga on töökindel.
Usun et mõningase harjutamise järel ei pea eriti taha vaatama. Alus peab olema metsas liikumiseks piisavalt väike ja manööverdusvõimeline. Võiks olla ka piisavalt kerge et ntx kuue mehega jaksaks üle takistuse tõsta.
Võrri mootor ei ole muidugi teema. Väike 4-taktiline mootor võib olla üsnagi vaikne. Elektrimootorid ratastes tundub olevat parim kontseptsioon, aga kratsin isegi praegu kukalt, kust seda elektrit võtta? Akud on kallid ja rasked. Laadimine metsas probleemne. Fuel Cell tehnoloogia veel hirmkallis ja vesiniku saamisega tuuga. Jääb vist bensugenekas. Seega äkki hübriid? Kallivõitu ja suure kaaluga lahendus, aga oleks võimalik moodulite vahetuse teel kiirelt remontida ja ka metsas vajadusel elektrit toota. Elektrisüsteem kardab muidugi EMP-i ja on väljapeilitav, aga selle vastu leiab ka rohtu.
Mõtlemisainet jätkub.
Jah, usun et rikkamates armeedes on midagi sellist kasutusel. Isegi Husquarna on minu teada talumeestele midagi sarnast valmis teinud, puude väljaveoks. Olen pildi peal näinud. Mõeldud kohtadesse, kuhu traktoriga ei pääse, aga kummisäärikuga pääseb. Ülimadal, roomikutega ja veab tüvesid nii et ragiseb!
Raadiojuhtimine võib kena olla rahuajal. Sõjaolukorras ma raadiosignaale väga välja ei saadaks!

IR juhtimine tuleb veel kõne alla, kuid töötav IR saatja on öövaatlusseadmega tuvastatav. Päeval segab seda päike.
Jääb ohelik. Võib olla tülikas, aga on töökindel.
Usun et mõningase harjutamise järel ei pea eriti taha vaatama. Alus peab olema metsas liikumiseks piisavalt väike ja manööverdusvõimeline. Võiks olla ka piisavalt kerge et ntx kuue mehega jaksaks üle takistuse tõsta.
Võrri mootor ei ole muidugi teema. Väike 4-taktiline mootor võib olla üsnagi vaikne. Elektrimootorid ratastes tundub olevat parim kontseptsioon, aga kratsin isegi praegu kukalt, kust seda elektrit võtta? Akud on kallid ja rasked. Laadimine metsas probleemne. Fuel Cell tehnoloogia veel hirmkallis ja vesiniku saamisega tuuga. Jääb vist bensugenekas. Seega äkki hübriid? Kallivõitu ja suure kaaluga lahendus, aga oleks võimalik moodulite vahetuse teel kiirelt remontida ja ka metsas vajadusel elektrit toota. Elektrisüsteem kardab muidugi EMP-i ja on väljapeilitav, aga selle vastu leiab ka rohtu.
Mõtlemisainet jätkub.
Jah, usun et rikkamates armeedes on midagi sellist kasutusel. Isegi Husquarna on minu teada talumeestele midagi sarnast valmis teinud, puude väljaveoks. Olen pildi peal näinud. Mõeldud kohtadesse, kuhu traktoriga ei pääse, aga kummisäärikuga pääseb. Ülimadal, roomikutega ja veab tüvesid nii et ragiseb!
Nimi on Basilio, kõuts Basilio!
http://www.youtube.com/watch?v=0TiANbMQM3wIsegi Husquarna on minu teada talumeestele midagi sarnast valmis teinud, puude väljaveoks. Olen pildi peal näinud. Mõeldud kohtadesse, kuhu traktoriga ei pääse, aga kummisäärikuga pääseb. Ülimadal, roomikutega ja veab tüvesid nii et ragiseb!
Raudhobu kahtlematta hea lahendus aga küllaltki kallis raip!
Säärekamootor olgu siis vana "Riga" või tänapäevane hiinakas ei ole jah mingi lahendus. Parem siis juba eelmainitud 4-taktiline rollerimootor; on vaikne,omab sundjahutust ,el. starteriga, 12V generaatoriga, võtab vähe pentsu, automaatsidur-varjaatorülekannet lihtne käsitseda. Säärekamootoriga võrreldes muidugi poole kallim aga see vist ka ainus miinus.
Säärekamootor olgu siis vana "Riga" või tänapäevane hiinakas ei ole jah mingi lahendus. Parem siis juba eelmainitud 4-taktiline rollerimootor; on vaikne,omab sundjahutust ,el. starteriga, 12V generaatoriga, võtab vähe pentsu, automaatsidur-varjaatorülekannet lihtne käsitseda. Säärekamootoriga võrreldes muidugi poole kallim aga see vist ka ainus miinus.
Juba hakkab looma, see paarisaja kilose kandevõimega platvormi idee on väga asjalik.
Igasuguse elektroonika jätaks mängust välja, isegi käivitamine võiks olla nöörist või pedaaliga, tühi aku võib tähendada, et kannate oma 200 kg seljas
Konstruktsioon peaks olema võimalikult lihtne, nii lihtne et igaüks saaks peale vaadates aru miks ja kuidas ning vajadusel traadi ja tatiga parandada.
Kui selliseid hulgi ehitada tuleks hind ca murutraktoriga samasse suurusjärku ca 30 000 krooni ja selline hind võimaldaks neid valmistada palju, nii et neid jaguks igasse metsatukka ja piltlikult - kui neid vaja peaks minema vedeleks neid igalpool ja jääks ülegi
Neljataktiline mootor ca 20 hobujõudu, liikumiskiirus 0-20 km/h, peale õli ja kütuse poleks muud kulu vaja. Nagu siin juba mainitud oleks suurim väljakutse mootori müra summutamine. Murutraktor on ka naaberkülla kuulda oma 100dB müraga.
Igasuguse elektroonika jätaks mängust välja, isegi käivitamine võiks olla nöörist või pedaaliga, tühi aku võib tähendada, et kannate oma 200 kg seljas

Kui selliseid hulgi ehitada tuleks hind ca murutraktoriga samasse suurusjärku ca 30 000 krooni ja selline hind võimaldaks neid valmistada palju, nii et neid jaguks igasse metsatukka ja piltlikult - kui neid vaja peaks minema vedeleks neid igalpool ja jääks ülegi

Neljataktiline mootor ca 20 hobujõudu, liikumiskiirus 0-20 km/h, peale õli ja kütuse poleks muud kulu vaja. Nagu siin juba mainitud oleks suurim väljakutse mootori müra summutamine. Murutraktor on ka naaberkülla kuulda oma 100dB müraga.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist