Peeter Suure merekinduse kaart

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
Kasutaja avatar
ivalo
Liige
Postitusi: 1102
Liitunud: 13 Apr, 2004 20:01
Asukoht: Lilleküla
Kontakt:

Postitus Postitas ivalo »

No mind ajaski segadusse jutt blindaaži august Nr.1!
Nagu aru saan käib jutt hoopis vett täis varjendi Nr.2 taga asuvast august.
Aerofotolt paistavad tõepoolest mingi ehitise kontuurid.
Pilt
Tee ääres asuvasse varjendisse Nr.2 vaevalt sisse pääsebki, eks 90 aastaga ole sinna rämpsu omajagu loobitud?
Üheksakümnendate alguses töötasid seal pumbad, veepiiri nad madalamaks said, aga ükspäev oli tehnika kadunud ja vesi tõusis oma tavapärasele kõrgusele tagasi,
Kurjam
Liige
Postitusi: 1565
Liitunud: 10 Dets, 2007 22:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Kurjam »

ivalo kirjutas: Aerofotolt paistavad tõepoolest mingi ehitise kontuurid.
Ehk on see pooleldi valminud punker ise? Sarnane küll.
Dan
Liige
Postitusi: 319
Liitunud: 03 Aug, 2005 16:08
Asukoht: Eestimaa
Kontakt:

Postitus Postitas Dan »

Sukelduja kirjutas:käisin ükspäev vääna - posti lõpetamata vett täis blindaazi augus nr. 1 ja ei saaks öelda, et ta niiväga lõpetamata on. Kunagi oli ilmselt lõhatud sinna pae sisse auk. Ja seal põhjas on suht suur ruumidega maja, vee peale see ei paista aga ta seal on, kuskilt kuulsin et see olevat olnud mingi laskemoona ladu. Maja on palkidest ja katust enam peal ei ole. Palgid, ilmselt osaliselt sarikad on ruumidesse sisse kukkunud ja risu on seal korralikult, olen kolm korda seal käinud mulistamas. auk on cirk 5m sügav.
Kui mind nüüd mälu ei peta, siis näiteks Männikul Trapi hotelli lähedal asuvad punkrid on tehtud sel meetodil, et kõigepealt on ehitatud palkidest "maja" ja pärast selle ümber valatud betoon. Klassikalisi sarikaid ei kasutatud, palgid asetati lihtsalt karbi peale katuse valamiseks. Huvitav fakt, mis siiani on meeles: katusevalamiseks oli palkide peale laotatud jämedakoeline riie nagu kartulikotiriie. Võib-olla olidki algselt tsemendikotid olnud ? Igatahes nende jäänuseid ripnes laebetooni seest seal mõned aastad tagasi, ilmselt on praegugi.

Ilmselt lammutati palkidest osa pärast betooni kuivamist ära. Oskab keegi öelda kas ehitusmeetoditest on keegi mõnes raamatus kirjutanud ?
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Postitus Postitas mx77 »

Äkki ole seda palkosa vaja ikkagi saalungite toestamiseks. Ise olen just imestanud tollase betoonivalu kvaliteeti, ületab igatahes hilisema stroibati taset kõvasti. aga tegemist peaks ju igal juhul olema raudbetooniga, ilma sarruseta on betoon ikkagi suht vilets materjal.
Faust
Liige
Postitusi: 1743
Liitunud: 27 Dets, 2004 10:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Faust »

Ivalo kirjutas:
No mind ajaski segadusse jutt blindaaži august Nr.1!
Nagu aru saan käib jutt hoopis vett täis varjendi Nr.2 taga asuvast august.
Arvatavasti juhindus Sukelduja sellest battali skeemist:

http://www.battal.pri.ee/suhfront/praeg ... ergof.html

Seal need märgitud Nr. 1 ja all pool veel ka topelt Nr. 2. Ei jaga eriti seda vene keelt ja ei saa aru kas tegu on lõpetamata asjadega või siis algselt vale asukohaga kavandatud blindaažidega. See süvend (märgitud skeemil nr.1) kus varemed vee all on nii skeemil kui ka päris elus palju suurem, kui need tavalised roodublindaažid.
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
Kasutaja avatar
Castellum
Liige
Postitusi: 2699
Liitunud: 27 Dets, 2008 23:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Castellum »

Battali kaardil on 'pika-ajalised varjendid', 'vett-täis pika-ajalised varjendid' ja 'süvendid pika-ajaliste varjendite jaoks'. Kiire ja mitte kõige parem tõlge.

Ka Battali omad pole ilmselt vees käinud, seepärast pole ühenduskäiku peal. Üldiselt kavandati kõik varjendid omavahel ühendatuna. Ja kui raiuti süvendit, siis ju väga loogiline, et hakati ka tunnelit tegema. Kõige kuulsam hüpoteetiline tunnel, millel on tõepõhja, on ju Vääna-Viti ja Suurupi nr 1 vahel.

Arvatavasti tehti Vääna-Posti varjendeid mitmes järgus. Seni on nende algne kavandamine olnud vasturääkiv - ühe jutu järgi on V-P olnud algses kaitseliinis, teise järgi edasinihutatud liinis. Ka Gustavsonil on see vasturääkivus sees ja ta ei seleta seda ära. Mina ka praegu ei oska, aga arvan, et neid projekteeriti ja tehtigi mitmes järgus ja mitte ühe projekti järgi ning asi on keerulisem, kui ainult kaks kaitseliini.

Puitbetoonist. Need palgid on ikkagi raketis ja ühtlasi ka sisevooder. Tolleaegne teooria arvas (sellel olevat küll olnud ka välikatsete kinnitusi), et põhilöögi peab vastu võtma betoon. Et sisse ei tekiks koonuskillunemist, siis peab seal olema vastupidav kiht (üksteise kõrval olevad terastalad, palgid jms).

Palgid hakkasid ära jalutama 1920. aastatel, väga palju müüdi ka ehitusmaterjalina - arhiivis on kirjeldusi, kuidas on see ja teine punker ära müüdud, kuid kahjuks täpselt öeldud, milline ja kus.

Ühesõnaga, tegu polnud raudbetooniga, vaid raua ja betooniga - raud ja betoon ei töötanud koos, nagu praegu tavaliselt, vaid eraldi (analoogselt siis puit ja betoon).

Sarnast skeemi peaks olema rakendatud nt Magistrali keskuses (ei anna pead, et teostati, aga projekti aegu oli juttu küll) - ogaline terasplekk-plaat on ühtlasi alumine raketis ja sealt väljaulatuvad ogad kinnituvad betooni ja töötavad alumise sarrusena. Praegu on sellise tarindi puhul probleem selle tulepüsivus, siis selle peale vast ei mõeldud..
Kasutaja avatar
ivalo
Liige
Postitusi: 1102
Liitunud: 13 Apr, 2004 20:01
Asukoht: Lilleküla
Kontakt:

Postitus Postitas ivalo »

Põhiplaanilt sarnaneb Rae punkrile.
Pilt
Sukelduja
Liige
Postitusi: 35
Liitunud: 08 Juul, 2010 13:54
Kontakt:

Postitus Postitas Sukelduja »

Juhindusin Peeter Suure Merekindluse kaardist, mis on eelnevalt siia teemasse postitatud
Sukelduja
Liige
Postitusi: 35
Liitunud: 08 Juul, 2010 13:54
Kontakt:

Postitus Postitas Sukelduja »

mis programmi sati pilt nii hästi näitab??? :-0
Sukelduja
Liige
Postitusi: 35
Liitunud: 08 Juul, 2010 13:54
Kontakt:

Postitus Postitas Sukelduja »

kas ma ka kuskilt neid skeeme nagu antud näitena Rae skeem näen???
Faust
Liige
Postitusi: 1743
Liitunud: 27 Dets, 2004 10:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Faust »

Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
ludr1
Uudistaja
Postitusi: 2
Liitunud: 12 Juul, 2010 14:35
Kontakt:

Postitus Postitas ludr1 »

Sukelduja kirjutas:mis programmi sati pilt nii hästi näitab??? :-0
Maa ameti kaart näitab nii hästi (ortofoto): http://xgis.maaamet.ee/xGIS/XGis?app_id ... 2=1&LANG=1


Elan lähedal ja mulle on täitsa uudiseks need kontuurid seal sees. Teises augus ja Alliku omades ei paista kontuure kaardi järgi olema.
vax
Liige
Postitusi: 279
Liitunud: 14 Juun, 2005 14:24
Kontakt:

Postitus Postitas vax »

Tegelikult oleks hädasti vaja see vee-alune süsteem läbi uurida, ehk siis:

1. tunnel blindaazhi nr.2 ja nr. 4 vahel. Paldiski maanteega paralleelselt lähevad võsas korrapäraste vahedega sirgjooneliselt blindaazhi-kaevud, mis näitab, et seal all peaks tunnel olema.

2. kuidas suundub tunnel blindaazhi nr.4 ja lõpetamata blindaazhi augu nr.2 vahel. Et sinna vahele tunnel vähemalt planeeritud on, pole kahtlust. Iseasi, kas see sinna ehitada jõuti.

3. kas on mingi ühendus blindaazhiga nr.5?

4. mida võib näha teisel pool maanteed asuvas shurfikaevus? Asub see kohe maantee kõrval asuva elamu aia ääres.
[url=https://mapsengine.google.com/map/edit? ... j2L2q5JtVA]Peeter Suure Merekindluse interaktiivne kaart[/url]
Sukelduja
Liige
Postitusi: 35
Liitunud: 08 Juul, 2010 13:54
Kontakt:

Vääna - Viti

Postitus Postitas Sukelduja »

Veits teema väline küsimus, aga kas on reaalne et Vääna - Vitist läheb Keilasse tunnel?
Sukelduja
Liige
Postitusi: 35
Liitunud: 08 Juul, 2010 13:54
Kontakt:

Postitus Postitas Sukelduja »

Huvi pärast ka küsin, et käisin kunagi seal Laagris maja all olevas tunneli, mis on lõpus kinni vaisenud, kuhu see suundus???
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist