10. leht 13-st
Re: Muud õnnetused Kaitseväes (mitte relvaga)
Postitatud: 28 Juun, 2023 9:31
Postitas Kriku
Täna pärastlõunal juhtus Tapa lähistel diviisi 1. jalaväebrigaadi sõidukiga liiklusõnnetus. Üks inimene viidi haiglasse, kaks Tapa linnaku meditsiinikeskusesse. Õnnetuse hetkel oli veokis 9 ajateenijat.
„Üks õnnetuses osalenud ajateenija toimetati haiglasse kontrolli ja vajadusel edasisele ravile. Kaks sõdurit toimetati kergemate vigastustega Tapa linnaku meditsiinikeskusesse,“ ütles kaitseväe pressijaoskonna ülem major Taavi Karotamm. Ülejäänud sõdurid naasid teenistuskohta. Õnnetuse põhjuse ja detailid selgitab välja edasine uurimine.
https://www.delfi.ee/artikkel/120209044 ... -haiglasse
Re: Muud õnnetused Kaitseväes (mitte relvaga)
Postitatud: 07 Okt, 2023 16:21
Postitas Kriku
Septembri lõpus enne tänavuse katseakna sulgumist said tegevväelased teada ootamatu uudise. Neil, kes olid valinud vastupidavuskatseks maanteerattasõidu, tuleb end ümber treenida, et täita norm hoopis ujudes või joostes. Olgu siinkohal märgitud, et tegevväelane, kes ühe kalendriaasta jooksul katset nõutaval tasemel ei soorita, vabastatakse tegevteenistusest.
Kaitseväe pressiesindaja leitnant Liis Vaksmann kinnitas, et maanteerattasõidu võimalus on alates septembri lõpust peatatud. "Hetkel on kaitsevägi hindamas täiendavalt rattatesti läbiviimise võimalusi ja sellega seotud ohutust," selgitas ta. Rattasõiduvõimalus on tema sõnul katse programmis ühe valikuna olnud juba ligi kümme aastat, kuid nüüd on ilmnenud sellega seotud ohud. "Rattasõit toimub muu hulgas kergliiklusteel, mida on kasutamas ka teised kaasliiklejad, nagu jalgratturid ja jalakäijad, sh lemmikloomadega jalutajad. Ühtlasi on distants pikk ja sinna vahele jäävad pahatihti ka ristumiskohad sõiduteedega. Vältimaks liiklusohtlike olukordade tekkimist ning leidmaks parimat varianti testi sooritajatele, on maanteerattasõit peatatud," põhjendas ta.
Hiljem täpsustas Vaksmann, et oht realiseeruski augustis, kui üks kehaliste võimete kontrollkatset sooritanud tegevväelane põrkas teede ristumiskohas kokku parempööret sooritanud sõiduautoga. Varem on kaitseväe juhataja käskkirjas seisnud, et alternatiivina valitud rattasõiduks vajamineva liiklusseaduse nõuetele vastava ratta, distantsi läbimise ohutuse ja ka liiklusseaduse täitmise eest vastutab katsetegija ise. Möödunud neljapäeval katkestas kaitseväe juhataja Martin Herem uue käskkirjaga tagantjärele alates 22. septembrist võimaluse valida alternatiivseks alaks maanteerattasõit. Ühtlasi moodustas ta neljaliikmelise komisjoni rattasõidu korraldamise ohutuse hindamiseks ja analüüsimiseks.
https://epl.delfi.ee/artikkel/120237441 ... -ohtlikuks
Re: Muud õnnetused Kaitseväes (mitte relvaga)
Postitatud: 07 Okt, 2023 19:18
Postitas Exitus
Natuke overkill on ära keelata.
Pigem võiks spordiinstruktorid natuke rohkem vaeva näha ja veidi paremini organiseerida. Neid teste ei tehta ju nii tihti ja nii suures mahus, et ei suudaks teeotstele panna liiklusreguleerija.
Natuke nagu jalgatulistamine on see ka KVPS härradele. Nii mõnelgi kogukamal teenistujal nüüd mure kuidas üft tehtud saab. Joosta ei jõua, ujuda ei oska. Rattaga venitas nii mõnigi testi läbi.
Re: Muud õnnetused Kaitseväes (mitte relvaga)
Postitatud: 08 Okt, 2023 12:52
Postitas Martin Herem
Natuke nagu jalgatulistamine on see ka KVPS härradele. Nii mõnelgi kogukamal teenistujal nüüd mure kuidas üft tehtud saab.
Asjatundmatu möla! Rattasõidu valik ei tule enamasti üldse mitte kehakaalust, vaid kulunud põlvedest.
Re: Muud õnnetused Kaitseväes (mitte relvaga)
Postitatud: 08 Okt, 2023 13:50
Postitas isonts
Martin Herem kirjutas: ↑08 Okt, 2023 12:52
Natuke nagu jalgatulistamine on see ka KVPS härradele. Nii mõnelgi kogukamal teenistujal nüüd mure kuidas üft tehtud saab.
Asjatundmatu möla! Rattasõidu valik ei tule enamasti üldse mitte kehakaalust, vaid kulunud põlvedest.
Järelikult mingist vanusest alates ei tohi lasta meestel põlvi kulutada

Teine küsimus on muidugi selles, et miks kulunud põlvedega mehed testis jooksma peavad või rattga ´rallima?
Re: Muud õnnetused Kaitseväes (mitte relvaga)
Postitatud: 08 Okt, 2023 17:33
Postitas maksipoiss
isonts kirjutas: ↑08 Okt, 2023 13:50
Teine küsimus on muidugi selles, et miks kulunud põlvedega mehed testis jooksma peavad või rattga ´rallima?
Kui testi ära ei tee tuleb ju erru minna. Mul üks tuttav kolonel pääseb nüüd paari kuu pärast pinsile
Re: Muud õnnetused Kaitseväes (mitte relvaga)
Postitatud: 08 Okt, 2023 20:04
Postitas zephys
Martin Herem kirjutas: ↑08 Okt, 2023 12:52
Rattasõidu valik ei tule enamasti üldse mitte kehakaalust, vaid kulunud põlvedest.
Ja nüüd õpivad siis haigete põlvede ja / või suurte kõhtudega isandad meil üleöö ujuma või imeväel tulevad 60 punkti väärt jooksutulemused?
Kuidagi imelik (ja rahuaegselt arg) on see alternatiivi pakkumiseta keelamine...
Re: Muud õnnetused Kaitseväes (mitte relvaga)
Postitatud: 08 Okt, 2023 20:54
Postitas Longbowman
Rattasõidust nii mõndagi teades - fb grupis rattajutud on teema omajagu furoori tekitanud:
https://www.facebook.com/groups/328677758143628
... Samas vaatan norme, et kuni 26 aastased peaks sõitma 20km 34minutiga, mis oleks 35km/h. Ega need kiirused vanusega väga alla lähe. 40ndates oleks see kuskil 33km/h ...
35km/h on selline keskmiselt tõsise harrastaja eraldistardi (minimaalne lisavarustus TT lenks) kiirus.
ise pakuks nt Lillepi parki. Seal pannakse ring rahvale kinni, kui on võsitlused.
Või teha samaaegselt Aerobike sarja etappidega.
Või siis fb grupis pakutud wattbike, siis pole ohtu, et koerakusetajatele vms kergliiklusteel otsa sõidad.
Re: Muud õnnetused Kaitseväes (mitte relvaga)
Postitatud: 08 Okt, 2023 22:25
Postitas Exitus
Martin Herem kirjutas: ↑08 Okt, 2023 12:52
Natuke nagu jalgatulistamine on see ka KVPS härradele. Nii mõnelgi kogukamal teenistujal nüüd mure kuidas üft tehtud saab.
Asjatundmatu möla! Rattasõidu valik ei tule enamasti üldse mitte kehakaalust, vaid kulunud põlvedest.
Kuidas siis teenistusega hakkama saadakse ? Jah saan aru, et suured härrad ehk maastikule põrkama ei satu aga kui tekib vajadus siis ??? Jalgarattaga?? Elektri ??
See pole küll selle tunni teema aga olgem ausad, kui ÜFT viia läbi mõnes asutuses läbi erapooletu ja ausa hindaja poolt siis oleks meil ohvitsere ükajagu teenistuses vähem . See " ma loen sul- sa loe mul" töötab siiani väga hästi.
OT lõpp
Re: Muud õnnetused Kaitseväes (mitte relvaga)
Postitatud: 09 Okt, 2023 11:01
Postitas Bjorn
zephys kirjutas: ↑08 Okt, 2023 20:04
Martin Herem kirjutas: ↑08 Okt, 2023 12:52
Rattasõidu valik ei tule enamasti üldse mitte kehakaalust, vaid kulunud põlvedest.
Ja nüüd õpivad siis haigete põlvede ja / või suurte kõhtudega isandad meil üleöö ujuma või imeväel tulevad 60 punkti väärt jooksutulemused?
Kuidagi imelik (ja rahuaegselt arg) on see alternatiivi pakkumiseta keelamine...
Kas mitte paralleelselt teises teemas ei arutleta selle üle, tegevteenistuspension ei olnud vajalik, sest tervised head ning veab kuni 65-ni välja? Kuda pidi siis nüüd on? Põlved läbi ja ei saa ÜFT-i enne 50 eluaastat sooritatud või ikkagi tervis hea ja kuni 65 no problemo ja tegevteenistuse eripension ei ole ikkagi põhjendatud?
Re: Muud õnnetused Kaitseväes (mitte relvaga)
Postitatud: 09 Okt, 2023 12:03
Postitas mart2
Selle rattasaaga suurim probleem on/oli korraldus panna ratturid kergliiklusteele!
No ei ole see koht, kus tohiks normi täitmiseks 30-35 km/h kihutada!!!
Kui natuke vaeva näha, siis on võimalik kahel korral aastas teha piirkonnas korralik julgestatud temposõidurada maanteel.
Kui ise ei oska, võiks küsida jalgratta- või triatloniklubidest abi.
Re: Muud õnnetused Kaitseväes (mitte relvaga)
Postitatud: 09 Okt, 2023 12:24
Postitas Some
Akf longbowman pakkus juba variandina Lillepi pargi ringi. See on puhtalt jalgratastele ja ühesuunaline. Sisekaitseakadeemia lähedus aitab vast organisatoorselt ka välja. Ning jah, seal korraldatakse regulaarselt jalgrattavõistlusi. Arvatavasti leiab mujalt ka selliseid ainult jalgratastele mõeldud radasid.
Re: Muud õnnetused Kaitseväes (mitte relvaga)
Postitatud: 09 Okt, 2023 13:28
Postitas strateegiline sõdur
Longbowman kirjutas: ↑08 Okt, 2023 20:54
... Samas vaatan norme, et kuni 26 aastased peaks sõitma 20km 34minutiga, mis oleks 35km/h. Ega need kiirused vanusega väga alla lähe. 40ndates oleks see kuskil 33km/h ...
40ndates (42-46 eluaastat) peab minimaalselt vajaliku 60 punkti saamiseks sõitma 23,5 km/h.
Kolm aastat tagasi pataljoni veeblite, pataljoni ülemate ja sealt ülespoole kogunemisel 80 inimesest valis rattasõidu 6. Umbes sama suhtarv on minu teada ka igal pool mujal. Rattasõidu tegijaid tegelikult ei ole eriti palju.
Exitus kirjutas: ↑08 Okt, 2023 22:25
See pole küll selle tunni teema aga olgem ausad, kui ÜFT viia läbi mõnes asutuses läbi erapooletu ja ausa hindaja poolt siis oleks meil ohvitsere ükajagu teenistuses vähem . See " ma loen sul- sa loe mul" töötab siiani väga hästi.
Kõiki väeosasid ei tea, kuid täna on peastaabis juba pikalt see moodus, et korraga on harjutust sooritamas 5-6 inimest ja spordiinstruktoreid loevad või kontrollivad lugemist. Kui ei tee korralikult saad kohe märkuse. Juba mitmeid aastaid on ikka suht konkreetne värk. Läbisaamiseks pead päriselt normi ära tegema. Muidugi kui vähegi liigutad, siis vanuse kasvades lähevad normid kuidagi järjest lihtsamaks.
Re: Muud õnnetused Kaitseväes (mitte relvaga)
Postitatud: 26 Okt, 2023 9:42
Postitas Kapten Trumm
Re: Muud õnnetused Kaitseväes (mitte relvaga)
Postitatud: 26 Okt, 2023 11:09
Postitas Walter2