10. leht 96-st

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 10 Veebr, 2017 11:11
Postitas Kapten Trumm
Ja kuidas see erineb rahuajast? See metall võib lennata õhus ka praegu, see ongi osa politseinike tööst, ka rahuajal.
Kas politsei isikkooseis omab nt lahingvarustust võitlemiseks lahingrelvastuses tegelastega nt tagalas, kes neid ründama asuvad?
Mulle hästi ei meenu küll PPA hanked 3000 automaadi, 3000 klass IV soomusvesti, laskemoona ja muu taolise kohta.
Ka tundub, et mingit reservväelaste õpet ei päästeamet ega PPA täna ei tee (kes hakkavad seda 10-kordset töömahtu lahendama).
Või on plaanis relvastatud anarhia tagalas?

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 10 Veebr, 2017 11:16
Postitas Lemet
Argumenteerige enne selgelt ja faktipõhiselt kus see ilge "pompöösne" raiskamine selle hanke puhul toimub ja alles siis tulge tuututama rahapuudusest.
Nimetu, rahapuudusest "tuututavad" ametimehed, kui tunned huvi, miks politseipatrull pole tund peale väljakutset veel kohale jõudnud Või kui põhjendavad, miks asi lõpetati. Minul on sügavalt savi, pisut elukogenud inimesena olen ammu aru saanud, et uppuja päästmine on uppuja enda asi.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 10 Veebr, 2017 11:45
Postitas alban
Kapten Trumm kirjutas:Või on plaanis relvastatud anarhia tagalas?
Minu teada oled sa sisekaitsekompaniis rühmaülem. Sinu ja su rühma ning kompanii ülesanne ongi teostada sõjaajal tagalas neid sõjalisi operatsioone, milleks politseil pole varustust ja väljaõpet. Ning politseil ei peagi seda olema sellisel tasemel. Te täiendate üksteist. Politsei peamine ülesanne on moosivargaid püüda, mitte tuld ja liikumist harrastada.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 10 Veebr, 2017 11:47
Postitas Kapten Trumm
Ekslikud andmed.
Kui reede hommikul kel 04.30 koputavad piirivalvekordoni ja politseijaoskonna uksele 30 rohelist meest, siis ei ole seal mitte mingeid "sisekaitsekompaniisid".
Vahetult piiril asuv seltskond peab suutma ennast ise kaitsta (ja aega võita ülejäänu kogunemiseks).
See, kelle valduses on nt maanteesild üle Narva jõe, sõltub just selliste "koputamiste" tulemustest.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 10 Veebr, 2017 11:51
Postitas Lemet
Katsuge sest moosivaraste püüdmisest pisut üle saada ja mõelge, mis juhtub, kui Tallinnas korraga näiteks neli priskemat põlengut olema juhtub. Mis sõjaaja tingimustes pole mingi ulme. Politsei hakkab ümber tulekollete seksikate neliveoliste diislitega tagaajamisi korraldama?

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 10 Veebr, 2017 11:54
Postitas Kapten Trumm
Lisaks ma ei tea, et sisekaitsekompaniid saaksid ettevalmistust pääste, tsiviilkaitse ja kriisimeditsiini valdkonnas. Lisaks elutähtsad teenused, mida kah keegi kuidagi tagama peab.
Loomulikult on Eesti mees tantsulõvi ja saab igal pool hakkama. Kaitseliit ei saa olla lõputult puuduliku tsiviilvalmisoleku lüpsilehm, need vähesed sisekaitsekompaniid aga kuluvad esimestel tundidel ära oluliste objektide valvamiseks. Olen vestelnud mitme päästetegelasega nende nn päästekompaniide teemal, eravestluses ikka leitakse, et poistest oli suur abi, kui midagi ventikasse lendas. Oli see siis suur metsatulekahju või suurem demineerimisüritus. Samas KL "vabatahtliku" saatmise kohta nt metsapõlengutele tuli enamasti kriitikat - väljaõppeta ja tihtipeale kehva füüsisega seltskond, keda pead nagu lapsehoidja peale passima, et nad ise end ohtu ei seaks.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 10 Veebr, 2017 11:59
Postitas nimetu
Mulle hästi ei meenu küll PPA hanked 3000 automaadi, 3000 klass IV soomusvesti, laskemoona ja muu taolise kohta.
Ka tundub, et mingit reservväelaste õpet ei päästeamet ega PPA täna ei tee (kes hakkavad seda 10-kordset töömahtu lahendama).
Või on plaanis relvastatud anarhia tagalas?
Politseil on kasutusel nii MP5 kui ka Galil. Neid relvi on ka erinevatel operatsioonidel näha olnud. Alles hiljuti alustati hanget suurema hulga uute püstolite jaoks. MP5 jaoks eraldi hanget pole tehtud, suure tõenäosusega saadi relvi juurde KV ja justiitsministeeriumi ühishankest.
On sul endal täpseid numbreid välja käia PPA laoseisudest? Ma eeldan, et see info ei ole väga avalik.

Ja räägiks nüüd õige pealkirjas olevast teemast, ah?
Too meile äkki mõni konkreetne arv välja seoses nende politseiautodega...
Nimetu, rahapuudusest "tuututavad" ametimehed, kui tunned huvi, miks politseipatrull pole tund peale väljakutset veel kohale jõudnud Või kui põhjendavad, miks asi lõpetati.
Teeme nii, et kõigepealt selgitage välja see "pompöösne" laristamine ja siis võime rahapuudusest rääkida.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 10 Veebr, 2017 12:04
Postitas Illike
Lemet kirjutas:Katsuge sest moosivaraste püüdmisest pisut üle saada ja mõelge, mis juhtub, kui Tallinnas korraga näiteks neli priskemat põlengut olema juhtub. Mis sõjaaja tingimustes pole mingi ulme. Politsei hakkab ümber tulekollete seksikate neliveoliste diislitega tagaajamisi korraldama?
Lemet, katsu olla ja ära hakka peale. Jutt selline, nagu oleksid kõik 100+ autot seksikad diislid.
Selgelt on eespool väljendatud nende seksikate diislite arv. Kui Sul juhuslikult on kahe silma vahele jäänud siis kordaks üle 159 (ükssada viiskümmend üheksa) autot kokku ja sellest on 54 (viiskümmend neli) patrullautot.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 10 Veebr, 2017 12:07
Postitas taara
Parandan Illikest. 159 autot kokku.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 10 Veebr, 2017 12:18
Postitas Lemet
Eks ma vaatan seda juttu siin puht isiklikust seisukohast. Ja minu jaoks on sest tagaajamisvõimekusest, ilma milleta paljude arvates kohe kuidagi ei saa, märksa olulisem see, et kui viis kolli kuuendat Tallinna südalinnas autosse topivad ja mina sellest politseile teatan(sest viie kolli vastu ei näe üksi erilisi šansse korda hakata looma) ja kui ma siis tunni pärast helistan ja huvi tunnen, et oli väljakutse ikka põhjendatud , siis ma ei saaks tülpinud häälega vastust, et patrull pole sinna veel jõudnud. Või et kui mu elamine juhtub põlema minema, siis ikka päästeteenistusel oleks inimesi ja autot, millega kohale tulla. Ka siis, kui juhtumisi ka kuskil mujal samal ajal midagi põlema peaks. Sellest, et kunagi veel oma kolme akutrelli, tikksaagi ja juhtlauaga ketast ja kaht relakat, mis autost minema viidi, näha, ma ei unistagi- oma lollus liiatigi, et ei viitsinud kola poolteiseks tunniks seisma jäänud autost sõbra toanurka ära tassida. Nii et jah, primaarne on ikkagi see, et poolitsad saaksid sinise valguse välkudes taga ajada (selmet number kirja panna ja omanik liistule tõmmata), see muu on lihtsalt vingumine ja oma riigi halvustamine...

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 10 Veebr, 2017 12:27
Postitas Illike
Jah, Sul on kurb saatus.
Mina vaatan jälle selle mätta otsast, et kuulates hommikusi liiklusuudiseid saan teada kui palju on roolist tabatud alkoholijoobes inimesi. Samas liigeldes igapäevaselt teatud kellaaegadel Tallinn-Luhamaa trassil näen üsna ebameeldivaid liiklussituatsioone. Kui räägitakse põõsas "föönitamisest" siis ei ole vaja sõita nii kiiresti. Kaob kiirustamine ja läbustamine teedel, kaob vajadus politseil ka niipaljude patrullautode järgi. Kuidas inimesed nii riik.
Siit küsimus, kas olulisem on Sinu tikksaag või inimelu?

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 10 Veebr, 2017 12:35
Postitas Kapten Trumm
Tallinnast väljas asuvates päästekomandodes oli juba aastaid tagasi tavaline olukord, kus garaažis seisis 3 autot, neist 2 üsna uut Scaniat, 1 tavaliselt mingi Zil või Gaz (mis suutis ka metsas sõita) ja valves istus nt 3 tuletõrjujat. Politsei puhul on juba mõnda aega näha olukorda, kus 2-mehelises patrullis on üks abipolitseinik.

Siit edasi küsimus, et kas tänane sisejulgeoleku kontseptsioon karmide, kuid väiksearvuliste proffide, top-notch tehnika-varustusega üldse jätkusuutlik on. Riigikaitses tänu taevale suudeti seda vältida, kuid ega see ka kaugel polnud. Kui teha ka SM eelarve nt veerandi suuremaks, siis väga palju olukord ei muutu - selle neelavad lihtsalt täiendavad palgakulud (mida täna teevad vabatahtlikud), täiendav varustus ja mõistagi kutseliste pidev palgasurve (kuna palgatase jääb ikka erale alla). Või äkki tuleb pöörduda tagasi sinna, mis meid toitis siis, kui raha vähe oli - loome igasugu SOR-id, päästekompaniid ja paneme piirivalve ajateenijad patrullima.

Tänane süsteem, kus me teeme asju valikuliselt (off koors tähtsuse järjekorras) kaua ei toida. On vaja kas raha väga palju juurde või teha diametraalseid muudatusi (üks neist on 90ndate tagasitulek). Mina oleks valmis ka asju ajama 18-aastase 3-kuulise koolitusega patrullijaga, kes mingit seadust peast ei vurista. Iisraeli piirialadel araablased taolise politseiga jagelema peavad. Hullemal juhul tuletab seda meelda idanaaber (piiril tegelikult juba tuletas).

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 10 Veebr, 2017 12:54
Postitas 2korda2
Minul on olnud võimalus viimased 20 aastat veeta pea iga nädal üks õhtu elukutselise päästjaga, kes on selle aja jooksul tõusnud voolikuhoidjast vanemoperatiivkorrapidajaks (taheti päris kontoritööle edutada aga mees ise loobus - 24-tunnisel vahetusel on omad võlud). Hea sõber on. Vabast ajast vabatahtlik. Rääkinud selle aja jooksul päris põhjalikult erinevatest pääste-küsimustest.
1. Mitte kuskil maailmas ei hoita päästevõimekust tasemel, kus oleks võimalik adekvaatselt reageerida 10-kordsele väga halva stsenaariumi (rohkem kui 2 suurpõlengut korraga Tallinna-suuruses linnas) tekkimisele. Mitte kuskil ei jõuaks mitte keegi seda kinni maksta.
2. Meie Päästeamet juba korra korraldas ökohanke: Tiguanid operatiivkorrapidajatele (need on siis mehed, kes peaksid juhtima suurõnnetuste korral kohapeal päästetöid). Paraku juhtus nii, et kui sellesse ökopilli oli kogu vajalik tehnika ja varustus sisse laotud, siis tekkis päästetööde juhil probleem - ei jõua kuidagi enne põhiautosid objektile, sest koormaga see masin lihtsalt ei läinud edasi. Sõber kommenteeris nii: "Eelmine oli mul Patrol. Suur, liikus edasi, sai igale poole ligi. See muna võtab kütet samapalju, edasi ei liigu, kuut on ääreni täis ja kehvemal kruusateel peab juba ettevaatlik olema".
Nüüd on RAV4-jad. Saan täna õhtul küsida, kuidas Tiguaniga võrreldes on.
3. Raha. Paraku just selle vähesuse taga kõik kinni on. Paraku on ka nii, et (vähestele) patrullidele suhteliselt korralike masinate muretsemine on oluliselt odavam, kui lisapatrullide tekitamine (või patrullijate palga tõstmine) - elu on meil heaks läinud ja inimeste palgad vs riistvara hind on tekitanud olukorra, kus inimese tööl hoidmine läbi hea varustuse on odavam, kui täiendava palga maksmine.

Politsei masinatest.
klemmikas vaatab YT-s chase-videosid ja arvab, et see ongi politsei argipäev. Ei ole. Tuttav oli väga palju aastaid patrullis. Suudab iga kell ette lugeda kõik rohkem kui 2 minutit kestnud lubatud kiirust ületanud tagaajamised. Mitte silmapaistva mälu, vaid juhtumite erakordsuse tõttu. Oluliselt tihemini tuleb aga reageerida kutsele stiilis "perevägivald, mees ähvardab naist ja lapsi kirvega". Seepärast on politseil vaja mõistlikult kiireid ja suhteliselt hea läbivusega masinaid. Automaatkast ja diisel tunduvad minu jaoks elementaarsed nõuded - läbisõidud on suured, juhil on vaja tihtipeale tegeleda ka muu tehnikaga. 4x4 aga vajalik just nende üksikute talumajade vms juurde pääsemiseks.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 10 Veebr, 2017 13:12
Postitas Kapten Trumm
Suur joobes sõitmine ei pidanud olema mitte ainult "pehmodest karistustest", vaid ka sellest, et vahelejäämise võimalus on suhteliselt pisike. Kui sa mõne harva "kõik puhuvad" ürituse otsa ei satu ning liikluses millegagi ei hiilga (nt ülevaatuse puudumine, politsei sõidab ringi ja paariline lööb lihtsalt ees olevate autode numbreid e-politsei süsteemi), siis vahelejäämise risk (tänu politsei praktilisele kadumisele teedelt ja asendamisega "selfie putkadega") on muutunud olematuks. Poliitikud sellest aru ei saa ja nõuavad roolijoodikutele pikemaid vangistusi - uskuge, aga asi sellega ei parane, kui riik ei suuda ise reaalselt kontrolli jõustada.

Samamoodi jäävad aeg-ajalt vahele tegelased, kellelt on load hoiule võetud - lihtsalt vahele jäämata võib sõita aastaid. Tavaliselt jäävad vahele juhuslikult - kas silmapaistva sõiduviisi või mõne rikkumisega, millega nad peatatakse. 1 jääb vahele ja teeb statistikat, 10 sõidab edasi ja keegi ei tea.

Üks politseikontrolli näitav hea indikaator on uuemad autod, millel on esiuste klaasid läbipaistmatuks kiletatud. Täna võib selliseid linnas näha igal sammul - hulk aastaid tagasi, kui JUPO patrullid liiklust kontrollisid, pandi mustade klaasidega juht lihtsalt valiku ette, kas kisud kohe oma kiled maha ja teeme hoiatuse või teeme protokolli ja lähed erakorralisele ülevaatusele. Enamik kiskus kohapeal maha. Samuti liigub ringi igasugu romusõidukeid, mille ülevaatuselt läbi minek tänapäeval eriti võimalik pole. Miks? Nad sõidavadki lihtsalt ilma ülevaatuseta tuimalt ringi - vahelejäämise võimalus on väike.

Kõik see "jõustamine" ei vaja mitte 230 kmh sõitvaid teenistusautosid, vaid INIMESI.
Politsei masinatest.
klemmikas vaatab YT-s chase-videosid ja arvab, et see ongi politsei argipäev. Ei ole. Tuttav oli väga palju aastaid patrullis. Suudab iga kell ette lugeda kõik rohkem kui 2 minutit kestnud lubatud kiirust ületanud tagaajamised. Mitte silmapaistva mälu, vaid juhtumite erakordsuse tõttu. Oluliselt tihemini tuleb aga reageerida kutsele stiilis "perevägivald, mees ähvardab naist ja lapsi kirvega". Seepärast on politseil vaja mõistlikult kiireid ja suhteliselt hea läbivusega masinaid. Automaatkast ja diisel tunduvad minu jaoks elementaarsed nõuded - läbisõidud on suured, juhil on vaja tihtipeale tegeleda ka muu tehnikaga. 4x4 aga vajalik just nende üksikute talumajade vms juurde pääsemiseks.
Mul ka samad andmed. Car chase on täna suursündmus ja olukord, kus änksama autoga pageda õnnestub, üliharv, oli see ka siis nii, kui politsei 100 kW Mazdadega veel sõitis.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 10 Veebr, 2017 13:18
Postitas nimetu
Või äkki tuleb pöörduda tagasi sinna, mis meid toitis siis, kui raha vähe oli - loome igasugu SOR-id, päästekompaniid ja paneme piirivalve ajateenijad patrullima.
Tee nüüd üks kiire arvutus ja vaata kas meil nende jaoks jätkub inimesi/ajateenijaid ja mis see tegelikult maksma läheb?
Aga kui palju on patrullil reidide "kõik puhuvad" (mida kahjuks viiakse läbi harva, võiks olla märksa tihedamalt, aga ilmselt rahapuudus ei luba :mrgreen: ) käigus vaja neliveolisi võimsaid diisleid.
Arvestades, et iga aasta kulutavad nad kütusele üle kahe miljoni euro, siis on nad tõenäoliselt väga rõõmsad diislitega saadava säästu üle. Ja need autod ei seisa ainult puhumisreidi ajal kusagil tee ääres, vaid peavad liiklema ka erinevates teeoludes, sh hooldamata külavaheteedel. Nende 54 auto kohta teeb see ~25 000 eurot lisakulu aastas. Sellest ei jätkuks isegi kahe politseiametniku palgaks.

Kütusekulu kohta võin ka tuua näite. Aastal 2014 oli teenistuses natuke rohkem autosid ning sõideti rohkem kilomeetreid kui 2013. aastal, kuid kütust kulus kusagil 100 000 euro väärtuses vähem.