92. leht 101-st
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 19 Mai, 2025 19:21
Postitas Rebane11
Ma ise Peedut ei tundnud, aga abikaasa käis isegi temaga taevas. Ja keegi oli ärbeldes küsinud, et kas saab mootori õhus seisata. Seiskas. Kui palju seal tõtt,ma ei tea, abikaasa oli seal üleval, kui ma tema juttu ei usu, siis...
Eks nad natuke uljaspead ole, kahju muidugi. Ma olen seisnud haua ääres ja mõelnud -millised ajud.
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 19 Mai, 2025 19:25
Postitas Peeter
Peter[L+] kirjutas: ↑19 Mai, 2025 16:52
Sõnajala kopter oli Austria registris, Jaaganti oma Eesti. Seega on olemasoleva info põhjal teada, kes lendas paremal, kes vasakul.
Jaagant lendas viimased 15 minutit enam-vähem ühtlase kõrguse ja kiirusega enam-vähem otsejoones, asetus vasakul ja oli enamuse sellest ajast eespool. Tegi ühe korra kursi korrigeerimise paremale. Teisel korral kursimuutusel toimus kokkupõrge.
Sõnajalg hoidis sel perioodil tahapoole. Viimase 10 minuti jooksul käis Sõnajalg kaks korda kõrgemal, justkui sihtkohta ostimas. On spekuleeritud, et nad võisid lennuväljad segamini ajada või oligi neil plaan lennata selle Pühajärveni ja seal korrigeerida kurssi, ja et Sõnajalg (kogenumana) käiski kõrgemal õiget sihtmärki otsimas. Ja siis võiski juhtuda nii, et Sõnajalg sattus oma kopteriga olema sellises kohas, millega Jaagant ei oskanud arvestada.
Kõnesalvesised on olulised.
NG-s oli üks lennuõnnetuste-seeria saade, kus huvilende teinud väikelennukid lahe kohal kohalikes oludes ilma lennujuhita piirkonnas omavahel kokku põrkasid. Vaatamata "tahvli, äpi jne" laadse hoiatusäpi olemasolule samal kõrgusel olevad lennukid lähenesid üksteisele ja taganttulija sõitis ees lendavale tagantpoolt piki sisse.
Visuaalkontakt.
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 19 Mai, 2025 19:38
Postitas Rebane11
Toda vast ei peagi niiväga avalikkusele toonitama kes süüdi. Sõitsid ju kaks sõpra rõõmuga. Väike viga. Mingi eelnõu võiks algatada, et avalikkusele olulised inimesed liiguksid mitte kõrgemal kui 2 m ja mitte kiiremini kui 90 km.
Saamegi siba RB kohti täis.
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 19 Mai, 2025 19:43
Postitas Erureamees
Pojake, lenda hästi tasa ja madalalt! Mina keelaks kui juba keelamiseks läheks jalgrattaga (eriti elektritõuksiga) sõitmise olulistele persoonidele.
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 19 Mai, 2025 19:46
Postitas Rebane11
Ma Jürgen Ligi rattaharrastust pooldan täiega.
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 19 Mai, 2025 22:03
Postitas slider
Jah, lennundus on kallim kui näiteks purjetamine, millega ma juba tegelen. Aga - täiesti lennuvõimelise kasutatud lennuki hinnad on kusagil keskklassi pereauto hinnaklassis. Seda saab enesele lubada täiesti keskmine inimene, kui vähegi soovib
Millisest lennukist räägime? Lihtsuse mõttes jätame 10a kuuris ehitatud eksperimentaalsed välja. C172 aastast 1975 leiad tõesti ca 50k euro eest aga üldiselt ostad seal järele jäänud mootori lennutunde järgmise 1500-2000h hoolduseni ja see lõbu maksab juba omakorda keskmiselt 35k eur. Järgneva summa kohta on internet kõiksugu tabeleid täis aga kõik kokku siis aastas lennates 100 tundi läheb sulle 30k eur suurusjärku. Nordic Aviation Academy rendib oma C150 lennutundideks 275€/h, Phoenix Aviationi C172R on 340€/h, seega enamvähem klapib. PPL jaoks läheb umbes 15k. Vana tehnikaga juhtub asju ning kui praegu pakud mõne varuosa hinna puusalt siis pane kohe üks null otsa.

ma olen suht keskmine aga jube kehv keskmine vist, ei küündi vaba raha selliste summadeni

Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 19 Mai, 2025 22:30
Postitas Kilo Tango
Aga miks peab harrastuspiloot olemiseks üldse isiklikku lennukit omama? Suhteliselt idiootne mõte, kui rahakott ei kannata.
Kõige odavam meetod litsentsi hankimiseks ja hoidmiseks:
1. Teed teooriakoolituse läbi ja vastavad eksamid õppepiloodi paberiteks
2. Möllid ennast emba-kumba suurtest Eesti lennuklubidest (Ridali või Kuusiku) liikmeks
3. Seal hakkad (esmalt kõrvalistmel) pukseerima purilendureid. Saad korralikult lennutunde ja maandumisi. Kõik puhta muidu, sest lennuklubidele on purilendureid pukseerida oskavaid piloote vaja.
4. Muidugi tuleb lennata ka lennuväljaringi, harjutada tsiviillennuväljadel toimetamist jms., aga sa ei pea oma raha eest tõuse ja maandumisi kinni taguma. Vähemasti mitte täissumma eest.
5. Saad oma tõusud/maandumised ja lennutunnid täis, teed kõik eksamid & kontroll-lennud jms. ära, saad oma litsentsi kätte.
Edasi siis on valida, kas jääda sinna lennuklubisse purilendureid lennutama või rentida vajadusel lennukit. Või teha mõlemat. Mingit mõtet ei ole osta omale mingit kuluühikut sinna Tallinna lennuvälja perroonile vedelema, kus see inimestele ette jääb, hooldust ja tähelepanu vajab jne.
Kui ma tahaks praegu PPL-i litsentsi teha, ei hakkaks lennuki omandamise peale üldse mõtlemagi. Lõppude lõpuks tuleb ka ajaga kogemus ja selgus, millist lennukit ikkagi tahetakse, kui just tingimata on vaja omada.
Enamus PPL litsentsiga piloote, keda ma tean, ei oma lennukit. GPL-ist (purilend) rääkimata.
Kui on soov lennukit omada, siis ei keela keegi ka näiteks PPL litsentsiga lennata ülikerge lennukiga. Neid on tänapäeval saadaval täiesti viisakaid. Mõned on muidugi üsna kallid ka. Lätlaste Tarragon näiteks:
https://www.tarragonaircraft.com/
Lisaks on lennukite omamisel üsna tavalised konsortsiumid, kus masin ostetakse kamba peale ja siis seda koos ka käitatakse ja hooldatakse.
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 20 Mai, 2025 8:06
Postitas Walter2
Eilsest AK-st: uus Robinson maksab suurusjärk 700k ning tema eluiga on 12 aastat. Selle aja möödudes investeerid tema uuendamisse umbes sama summa või annad lennumasina muuseumisse. Ilmselt mängivad oma osa ka agregaatide lennutunnid, mis eluiga võivad lühendada.
Siin on valik erinevaid kasutatud lennuvahendeid - tegelt need hinnad polegi nii väga kirved:
https://www.planecheck.com/eu/
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 21 Mai, 2025 1:05
Postitas slider
Rikkurid, koperdada on tund 450 eur R44ga.Tsiteerides klassikuid: midavi--tu, kust see raha tuleb? Kõigil järsku priiskab nii palju, et tühitähi
polegi nii väga kirved:
Walter milleks käia mööda maad....
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 21 Mai, 2025 10:32
Postitas Kilo Tango
slider kirjutas: ↑21 Mai, 2025 1:05
Rikkurid, koperdada on tund 450 eur R44ga.Tsiteerides klassikuid: midavi--tu, kust see raha tuleb? Kõigil järsku priiskab nii palju, et tühitähi
polegi nii väga kirved:
Walter milleks käia mööda maad....
Elementaarne kadedus räägib.
Teeni pappi ja tee ise ka. Keegi ei keela.
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 21 Mai, 2025 10:36
Postitas retti
Peeter kirjutas: ↑19 Mai, 2025 19:25
. Viimase 10 minuti jooksul käis Sõnajalg kaks korda kõrgemal, justkui sihtkohta ostimas. On spekuleeritud, et nad võisid lennuväljad segamini ajada või oligi neil plaan lennata selle Pühajärveni ja seal korrigeerida kurssi, ja et Sõnajalg (kogenumana) käiski kõrgemal õiget sihtmärki otsimas.
Pühajärv on sihtkohana sama kui Võrtsjärv, ca25 km pikk.Ning läheduses pole ka ühtegi teist sellist.
Järve mitte leida või kaotada silmist on hea nähtavusega võimatu
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 21 Mai, 2025 12:16
Postitas Peeter
retti kirjutas: ↑21 Mai, 2025 10:36
Peeter kirjutas: ↑19 Mai, 2025 19:25
. Viimase 10 minuti jooksul käis Sõnajalg kaks korda kõrgemal, justkui sihtkohta ostimas. On spekuleeritud, et nad võisid lennuväljad segamini ajada või oligi neil plaan lennata selle Pühajärveni ja seal korrigeerida kurssi, ja et Sõnajalg (kogenumana) käiski kõrgemal õiget sihtmärki otsimas.
Pühajärv on sihtkohana sama kui Võrtsjärv, ca25 km pikk.Ning läheduses pole ka ühtegi teist sellist.
Järve mitte leida või kaotada silmist on hea nähtavusega võimatu
Pidasin silmas, et sihtkohaks oli neil ikka Piikajärvi, mitte Pühäjärvi. Et siis ehk lendasid Pühajärveni, et siis korrigeerida kurssi paremale, Piikajärvele. Viimane "üleshüpe" oli muideks just selle sama Pühajärve kohal lennates.
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 21 Mai, 2025 12:22
Postitas Peeter
Kilo Tango kirjutas: ↑21 Mai, 2025 10:32
slider kirjutas: ↑21 Mai, 2025 1:05
Rikkurid, koperdada on tund 450 eur R44ga.Tsiteerides klassikuid: midavi--tu, kust see raha tuleb? Kõigil järsku priiskab nii palju, et tühitähi
polegi nii väga kirved:
Walter milleks käia mööda maad....
Elementaarne kadedus räägib.
Teeni pappi ja tee ise ka. Keegi ei keela.
Üks jutt Tartus oli, et
"lähme teeme ühe päevase huviringi Peipsile". No mingi 400+hp-d. Kütet võttis paaki ringile 400 liitrit. Et see läheb selle ringi peale ka ära. See siis kuludepoolelt ainult küte.
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 21 Mai, 2025 12:38
Postitas krossipart
Peeter kirjutas: ↑21 Mai, 2025 12:22
Kilo Tango kirjutas: ↑21 Mai, 2025 10:32
slider kirjutas: ↑21 Mai, 2025 1:05
Rikkurid, koperdada on tund 450 eur R44ga.Tsiteerides klassikuid: midavi--tu, kust see raha tuleb? Kõigil järsku priiskab nii palju, et tühitähi

Walter milleks käia mööda maad....
Elementaarne kadedus räägib.
Teeni pappi ja tee ise ka. Keegi ei keela.
Üks jutt Tartus oli, et
"lähme teeme ühe päevase huviringi Peipsile". No mingi 400+hp-d. Kütet võttis paaki ringile 400 liitrit. Et see läheb selle ringi peale ka ära. See siis kuludepoolelt ainult küte.
Kütusekulu oleks google poolt pakutuna - 57L/H
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 21 Mai, 2025 12:57
Postitas Roamless
Robinson on meite rikkurite lemmik just odava lennutunni ja lihtsuse poolest ja mitmel on neist olemas ka edevamad kopterid ja mõnel suisa eraldi palgatud piloodiga, aga mingi aja pärast on kõik Robinsoni juurde jõudunud. Kui mälu ei peta, siis ka Gross ja Hein on nö edevate kopterite kõrvale Robinsoni soetanud või siis Robinsoni kõrvale edevama soetanud. Ka Sõnajalad varasemalt vist kasutasid miskit kallima lennutunniga tiivlist, kuni jõudsid Robinsonini.