Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Manurhin kirjutas:
AMvA kirjutas:Mosse 408 läks ka eksporti Perkinsi diisliga

Eksporti läksid nad tehasest tühja kapotialusega, käigukast pagasnikus. Mootorid paigaldas eksportöör. Aga väidetavalt olla üksikuid Soomest või mujalt ka siia tagasi sattunud. Tuleb meelde kuskilt kuuldud lugu, kuidas kütuse lõppemise tõttu tee ääres seisnud mosse juht pidanud möödasõitva MAZ-i kinni ja palunud tolle juhilt pangetäie kütust. Ega MAZ-i juht kade polnud, andiski, ise muigas vuntsi, et eks vaatame, kaugele sa sellega oma mossega jõuad :wink:. Suur olnud mehe imestus, kui pangetäie soljarkat paaki saanud mosse lihtsalt ees minema põrutas ega mõtelnudki seisma jääda :lol:.


Need ümberehitatud autod näikse olevat suhteliselt haruldased, Soome automüügikuulutuses tavalist sünnipärase mootoriga Gaz-24 liigub täiesti, aga neid diisleid ja V6-sid pole ma oma silmaga veel näinud. Praegugi on nettiauto.fi-s müügil kolm 24, neist 2 Soomes, kõik sünnipärase mootoriga. Ka mossedega, mida on müügil rohkem pole ainsatki ümberehitatut näha.

Pigem arvan, et selline läänes üksiktööna ümber ehitatud mosse või Volga oli tavalisest niipalju kallim, et soovijaid oli vähe.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5552
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Manurhin »

Kapten Trumm kirjutas:Soomes pani Volga importöör (vist Konela) Gaz-24 Volga peale peale 2,1 Indenori diisli veel ka Fordi V6 3,0 bensiinimootorit koos automaatkäigukastiga.

See oli Ford Capri V6. Isegi mingit V8 varianti pakuti. Palju neid kaubaks läks, ei tea. Ilmselt vaid väga väike kogus.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
NGolf
Liige
Postitusi: 3373
Liitunud: 16 Juul, 2013 11:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas NGolf »

Naabrimees sõitis tavalise bensiinimootoriga GAZ 24 Volgaga Leningradi ca 1987.ndal aastal, 50 km enne linna tankis, aga kogemata diislit. Tanklamutt ei öelnud kah midagi. Sõitis 50 km ära, ei saanud midagi aru. Pärast tagasi tulema hakates auto enam ei käivitunud, palus kohalikelt abi. Need küsisid, et miks sul auto nii haiseb, diisliga sõidad või? Ja saadigi sotti, et kütus vale. Lükati natuke edasi sadevee kanalisatsioonikaevu kohale, lasti paak sinna tühjaks, bensiini peale ja sõitis koju tagasi. Eks esimesel tankimisel oli bensiini ka veel paagis, aga sellise seguga ikka päris pikalt andis sõita.

Tänapäeva juhiabidega olen ise ka hädas olnud, viimati aga sõber kurtis, et uus VW T-Roc pidurdas ise tagurdamisel kinni, kui tahtis niitmata heinamaal ümber keerata. Et siis metsas manööverdades tuleb enne mustikapõõsad ära niita kui sõita saab... Mõni kurdab ka, et juhiuks lahti tagurdamine uue autoga sootuks võimatu on.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Manurhin kirjutas:Eksporti läksid nad tehasest tühja kapotialusega, käigukast pagasnikus. Mootorid paigaldas eksportöör. Aga väidetavalt olla üksikuid Soomest või mujalt ka siia tagasi sattunud. Tuleb meelde kuskilt kuuldud lugu, kuidas kütuse lõppemise tõttu tee ääres seisnud mosse juht pidanud möödasõitva MAZ-i kinni ja palunud tolle juhilt pangetäie kütust. Ega MAZ-i juht kade polnud, andiski, ise muigas vuntsi, et eks vaatame, kaugele sa sellega oma mossega jõuad :wink:. Suur olnud mehe imestus, kui pangetäie soljarkat paaki saanud mosse lihtsalt ees minema põrutas ega mõtelnudki seisma jääda :lol:.


Minu lapsepõlvekodu garaazhikoperatiivi naabrimehel oli üks selline. Vana ise oli ülirahul, kuna mootor oli erinevalt nõukogude toodangust praktiliselt pommikindel.
häh
Liige
Postitusi: 230
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas häh »

See 2141 mootor millest rääkisin oli bensukas, tehase paigaldus, kas 2.2 või 2.4 ja minu arust mingi japs, aga mahu ja tootjaga võin eksida (võis ka näiteks Mitsubishi olla vms). Oli juutuubis, sääl neid vene imede klippe lademes ja vahel päris põnev vaadata.
Igatahes jutt oli, et nii see auto olekski pidanud algusest peale olema (st sõiduomaduste mõttes, mitte konkreetset mootorit silmas pidades). Tehti vist mõned sajad.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4834
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Some »

NGolf kirjutas:Tänapäeva juhiabidega olen ise ka hädas olnud, viimati aga sõber kurtis, et uus VW T-Roc pidurdas ise tagurdamisel kinni, kui tahtis niitmata heinamaal ümber keerata. Et siis metsas manööverdades tuleb enne mustikapõõsad ära niita kui sõita saab... Mõni kurdab ka, et juhiuks lahti tagurdamine uue autoga sootuks võimatu on.


Endal ka VW kontserni linnamaastur -kinnitan - niitmata rohi ja äärekivi on ületamatud takistused :P
Ja lahtise uksega kohalt ei liigu, pead akna alla laskma ja sealt välja kõõritama.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5552
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Manurhin »

Some kirjutas:
NGolf kirjutas:Tänapäeva juhiabidega olen ise ka hädas olnud, viimati aga sõber kurtis, et uus VW T-Roc pidurdas ise tagurdamisel kinni, kui tahtis niitmata heinamaal ümber keerata. Et siis metsas manööverdades tuleb enne mustikapõõsad ära niita kui sõita saab... Mõni kurdab ka, et juhiuks lahti tagurdamine uue autoga sootuks võimatu on.


Endal ka VW kontserni linnamaastur -kinnitan - niitmata rohi ja äärekivi on ületamatud takistused :P
Ja lahtise uksega kohalt ei liigu, pead akna alla laskma ja sealt välja kõõritama.

Mida päev edasi, seda enam hakkab mulle tunduma, et tuleb vist uue auto ostmiseks kogutud raha eest pigem maal garaažis juba aastaid vedelenud mosse 412 ära renoveerida. On ta oma hädadega, mis ta on, vähemalt juhist targemaks ennast ei pea ja vastu ei vaidle. Mis aga 2141 puutub, siis ma ei teadnudki, et nendele isegi Jaapani päritolu mootoreid tehases paigaldati. Et Renault omi, seda küll.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
häh
Liige
Postitusi: 230
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas häh »

Võis prantslane ka olla. Täiesti puusalt pakkusin.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5552
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Manurhin »

Eksisin vist siiski selle Volga V8 osas. Otsisin vastava Konela brošüüri välja, pakuti kolme varianti - originaalmootoriga, Indenor diisliga ja Ford Capri V6-ga.
Pilt
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Lemet »

Päris lõpus hakati 2141-le Renaulti 112hj mootorit peale panema ja Alekost sai Svjatogor. Mingit jaapanlast pole tehases kunagi peale aretatud.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
alfa hotel
Liige
Postitusi: 314
Liitunud: 08 Mär, 2018 21:14
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas alfa hotel »

Some kirjutas:
NGolf kirjutas:Tänapäeva juhiabidega olen ise ka hädas olnud, viimati aga sõber kurtis, et uus VW T-Roc pidurdas ise tagurdamisel kinni, kui tahtis niitmata heinamaal ümber keerata. Et siis metsas manööverdades tuleb enne mustikapõõsad ära niita kui sõita saab... Mõni kurdab ka, et juhiuks lahti tagurdamine uue autoga sootuks võimatu on.


Endal ka VW kontserni linnamaastur -kinnitan - niitmata rohi ja äärekivi on ületamatud takistused :P
Ja lahtise uksega kohalt ei liigu, pead akna alla laskma ja sealt välja kõõritama.


Mul jällegi on VAG kallima otsa autoga juhiabide osas ainult positiivsed kogemused. Toimivad suurepäraselt kõik abid, seal hulgas distantsi hoidev kiirushoidik ja eriliselt hästi Led-matrix automaatsed esituled. Need tuleb on lausa suurepärased, ei jää nad hiljaks ega olem liige kiired. Mitte kordagi pole ükski vastutulija vilgutanud, isegi tavapäraselt närvihaiged rekkajuhid, kelle tarbeks muidu juba 3km kaugusel tuleb vahetama hakata.

Miks muide on vaja lahtisest uksest manööverdades välja kõõluda? Peegleid pole või ei oska kasutada?
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Crispy »

Manurhin kirjutas:Eksisin vist siiski selle Volga V8 osas. Otsisin vastava Konela brošüüri välja, pakuti kolme varianti - originaalmootoriga, Indenor diisliga ja Ford Capri V6-ga.


Volgale pandi küll V8t kuid ainult kagebiitide masinatele...
Eestis peaks neid vist siiani 3-4tk alles olema.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4834
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Some »

seroi kirjutas:Mul jällegi on VAG kallima otsa autoga juhiabide osas ainult positiivsed kogemused. Toimivad suurepäraselt kõik abid, seal hulgas distantsi hoidev kiirushoidik ja eriliselt hästi Led-matrix automaatsed esituled. Need tuleb on lausa suurepärased, ei jää nad hiljaks ega olem liige kiired. Mitte kordagi pole ükski vastutulija vilgutanud, isegi tavapäraselt närvihaiged rekkajuhid, kelle tarbeks muidu juba 3km kaugusel tuleb vahetama hakata.

Miks muide on vaja lahtisest uksest manööverdades välja kõõluda? Peegleid pole või ei oska kasutada?


Ehk siis VW meelega kiusab odavaid 32k maksvaid autosid?
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5552
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Manurhin »

Crispy kirjutas:
Manurhin kirjutas:Eksisin vist siiski selle Volga V8 osas. Otsisin vastava Konela brošüüri välja, pakuti kolme varianti - originaalmootoriga, Indenor diisliga ja Ford Capri V6-ga.


Volgale pandi küll V8t kuid ainult kagebiitide masinatele...
Eestis peaks neid vist siiani 3-4tk alles olema.

Tean. Nood mootorid olid väga sarnased Tšaika omadele, kuid siiski mitte päris 100% identsed. Lisaks Tšaika automaatkast (harilik Volga käimar poleks lihtsalt sellisele valule vastu pidanud). GAZ-24 oligi algselt mõeldud tootmiseks koguni 4 erineva mootoriga - diisel (peamiselt taksodele, loobuti juba suht väljatöötamise alguses), R4 (peamiselt eraisikutele), V6 (igasugustele direktoritele jmt. seltskonnale, ühest eksemplarist netis isegi pildid on, aga kas seda ka reaalselt katsetati, ei tea) ja V8 (suurematele tšinovnikutele ja eriteenistustele). Samamoodi olid "julgete poiste" jaoks olemas nt. Ford V8 mootoriga GAZ M1, ZIM-i 6 silindrilise mootoriga Pobeda ja vankelmootoritega Žigulid.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
NGolf
Liige
Postitusi: 3373
Liitunud: 16 Juul, 2013 11:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas NGolf »

seroi kirjutas:
Some kirjutas:
NGolf kirjutas:Tänapäeva juhiabidega olen ise ka hädas olnud, viimati aga sõber kurtis, et uus VW T-Roc pidurdas ise tagurdamisel kinni, kui tahtis niitmata heinamaal ümber keerata. Et siis metsas manööverdades tuleb enne mustikapõõsad ära niita kui sõita saab... Mõni kurdab ka, et juhiuks lahti tagurdamine uue autoga sootuks võimatu on.


Endal ka VW kontserni linnamaastur -kinnitan - niitmata rohi ja äärekivi on ületamatud takistused :P
Ja lahtise uksega kohalt ei liigu, pead akna alla laskma ja sealt välja kõõritama.


Mul jällegi on VAG kallima otsa autoga juhiabide osas ainult positiivsed kogemused.

Miks muide on vaja lahtisest uksest manööverdades välja kõõluda? Peegleid pole või ei oska kasutada?


Pole ise ka eriti seda harrastanud, aga räägitakse, et pimedas tagurdades on nii parem nähtavus nt okste jne suhtes (vb ka taskulampi kasutades vms). Igatahes veel 4-5 aastat vanadel VW bussidel on olemas nii vana-hea trossiga käsipidur kui saab ka uks lahti tagurdada (tõsi, auto piiksub- aga liigub vähemalt).
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist