911. leht 913-st

Re: Vene-Ukraina sõda III osa

Postitatud: 06 Okt, 2025 13:45
Postitas Saunaline
isakene kirjutas: 06 Okt, 2025 13:13
goga66 kirjutas: 06 Okt, 2025 6:46 :D Kupjanski sektoris kasutab UKR bioelva torudes roomavate orkide vastu :D :D
https://x.com/UKikaski/status/1974794422387618263
Ilmselge AI toodang, a idee on hea... :mrgreen:
Ei ole ju AI. Hetkel on käsil vast üldse viimased paar aastat kus saab oma silmi uskuda, edaspidi on kõik mida ekraanilt näed "usu küsimus".

Re: Vene-Ukraina sõda III osa

Postitatud: 06 Okt, 2025 14:13
Postitas isakene
Saunaline kirjutas: 06 Okt, 2025 13:45 Ei ole ju AI. Hetkel on käsil vast üldse viimased paar aastat kus saab oma silmi uskuda, edaspidi on kõik mida ekraanilt näed "usu küsimus".
Vaata kasvõi tüübi varrukat kaaderhaaval. Vant roomab küünarnukkidel pasa sees, aga kui käe tõstab, näeb ta ürp välja nagu pesumasinast tulnud, isegi märjaks pole saanud. Üldse, kui tüüp oleks kasvõi viis meetritki torus roomanud, oleks ta ikka oluliselt räpasem. :)

Re: Nali

Postitatud: 06 Okt, 2025 14:18
Postitas Kriku
cutter.jpg

Re: Vene-Ukraina sõda III osa

Postitatud: 06 Okt, 2025 14:37
Postitas Saunaline
isakene kirjutas: 06 Okt, 2025 14:13
Saunaline kirjutas: 06 Okt, 2025 13:45 Ei ole ju AI. Hetkel on käsil vast üldse viimased paar aastat kus saab oma silmi uskuda, edaspidi on kõik mida ekraanilt näed "usu küsimus".
Vaata kasvõi tüübi varrukat kaaderhaaval. Vant roomab küünarnukkidel pasa sees, aga kui käe tõstab, näeb ta ürp välja nagu pesumasinast tulnud, isegi märjaks pole saanud. Üldse, kui tüüp oleks kasvõi viis meetritki torus roomanud, oleks ta ikka oluliselt räpasem. :)
Olen siiani end ikka teemaga niivõrd-kuivõrd kursis olevaks inimeseks pidanud, pikalt ka igasuguse CGI teemaga tegelenud, siis pakub tõesti huvi milline praegustest AI mudelitest omab niivõrd head objekti ja tekstuuri persistence't, temporal attentionit, latent consistencyt, raytracingu feikimist, depthi, jms. Vabandan inglisekeelsete väljendite pärast, ei tea kas neile eesti keeles üldse hetkel üldse vasteid leidub. Et siis kuidas püsivad objektid omal kohal, oma kuju hoiavad, kuidas need üldse realistlikud välja jäävad, objektid mis ei ole kaadris ja ilmuvad kaadrisse ja kaovad jälle peavad olema loogilised, kuidas püsivad tekstuurid (nt camo muster, toru sein, sea karvad, kiivrimuster, mustus sõduri näos, jms) omal kohal, kuidas peegeldub valgus kaadrist väljast kaadrisse tagasi ja kuidas objektid mis jäävad valguse ette heidavad varju.

Valgus, varjud, tekstuurid, see vees mööda hulpiv sodi, kõigepealt pimedusest ilmuvad helkivad silmad, sõduri pilk mis on suunatud õigele poole, kaameraliikumine, siga koos oma omadustega ja varjuga jne näeb kõik realistlik välja, eriti see, et siga püsib nii lähikaadris kus kaamera on vastu objekti veel täiesti loogilisena, miski ei viita hetkel AI'le. Tõsi, kaameranurk, situatsioon ise, ja see varukas on kahtlane, embleemil ei ole värvid võrdse suurusega, vasakul käel on kaks embleemi, üks suurem, teine väiksem. Aga see 'pask' seal torus ei pruugi üldse vedel ollagi, võib vabalt olla mingi "kaltsifitseerunud" jama seal toru põhjas.

Kui see osutub AI'ks siis ma lükkan lingi üles ja ei usu tänasest enam midagi mis ekraanilt vastu vaatab, mitte ei lükka seda momenti tulevikku, see video annaks selleks põhjust küll. Fotodega on mul täitsa tükk tegemist juba täna, et eristada AI'd päris fotodest. Muusikat on juba mõnda aega täiesti võimatu eristada.

Re: Vene-Ukraina sõda III osa

Postitatud: 06 Okt, 2025 15:19
Postitas isakene
Saunaline kirjutas: 06 Okt, 2025 14:37 Olen siiani end ikka teemaga niivõrd-kuivõrd kursis olevaks inimeseks pidanud, pikalt ka igasuguse CGI teemaga tegelenud, siis pakub tõesti huvi milline praegustest AI mudelitest omab niivõrd head objekti ja tekstuuri persistence't, temporal attentionit, latent consistencyt, raytracingu feikimist, depthi, jms. Vabandan inglisekeelsete väljendite pärast, ei tea kas neile eesti keeles üldse hetkel üldse vasteid leidub. Et siis kuidas püsivad objektid omal kohal, oma kuju hoiavad, kuidas need üldse realistlikud välja jäävad, objektid mis ei ole kaadris ja ilmuvad kaadrisse ja kaovad jälle peavad olema loogilised, kuidas püsivad tekstuurid (nt camo muster, toru sein, sea karvad, kiivrimuster, mustus sõduri näos, jms) omal kohal, kuidas peegeldub valgus kaadrist väljast kaadrisse tagasi ja kuidas objektid mis jäävad valguse ette heidavad varju.

Valgus, varjud, tekstuurid, see vees mööda hulpiv sodi, kõigepealt pimedusest ilmuvad helkivad silmad, sõduri pilk mis on suunatud õigele poole, kaameraliikumine, siga koos oma omadustega ja varjuga jne näeb kõik realistlik välja, eriti see, et siga püsib nii lähikaadris kus kaamera on vastu objekti veel täiesti loogilisena, miski ei viita hetkel AI'le. Tõsi, kaameranurk, situatsioon ise, ja see varukas on kahtlane. Aga see 'pask' seal torus ei pruugi üldse vedel ollagi, võib vabalt olla mingi "kaltsifitseerunud" jama seal toru põhjas.

Kui see osutub AI'ks siis ma lükkan lingi üles ja ei usu tänasest enam midagi mis ekraanilt vastu vaatab, mitte ei lükka seda momenti tulevikku, see video annaks selleks põhjust küll. Fotodega on mul täitsa tükk tegemist juba täna, et eristada AI'd päris fotodest. Muusikat on juba mõnda aega täiesti võimatu eristada.
Ma ise mõtlesin ka veidi aega, et ega päris full AI vist ei ole. Mis pani kahtlema, et see sõdur oli täiesti puhas, nagu hommikuselt rivistuselt sinna torusse visatud. Ja see hirmunud pilk ja pomin on liiga kunstlik ja üldiselt, kui inimene kuuleb selja tagant midagi kahtlast, siis ta reeglina vaatab sinna, mitte ei jõllita kangekaelselt ette ja veidi küljele. Hetkel arvan, et see sõdur on näitleja ja liigutuste dünaamika on videoga sünkrooni aetud, aga montaaž on AI, valgus ja varjud on liiga head. Ning tagasi ei vaata ta seepärast, et siis oleks olnud hulga raskem valgust paika saada. Stoppkaadritena suurel arvutiekraanil vaadates on hästi näha, et toru koos voolava sodiga on ühest ooperist, siga ja sõdur mujalt.
Nii et ma ei ole päris kindel, palju seal AI-d on ja palju käsitööd. Aga lihtsalt ühe naljaklipi jaoks on keegi päris kõvasti vaeva näinud ja tulemus väärib austust.

Re: Nali

Postitatud: 06 Okt, 2025 18:09
Postitas Fucs
Ma ei tea kas AI või käsitöö, aga kokku see erinevatest osadest monteeritud igatahes on.
Kuna Twitterist ei saa videofaili kätte originaal (veel vähem RAW) failina, vaid Twitter konverdib tundub ise video omale sobilikuks (ma ei tea twitteri spetsiifilisest videondusest midagi), siis ei saa midagi (millise tarkvaraga loodud vms) tarka ka EXIF-ist ega metadatast kätte peale twitteri poolse video konvertimisaja...
General
....
Encoded date : UTC 2025-10-05 11:11:05
Tagged date : UTC 2025-10-05 11:11:05
....
Video
ID : 1
Title : Twitter-vork muxer
...
jne
Seal on mitmes kohas näha, et video on kokku pandud kolmest erinevast osast - toru, mees ja siga.
Kaader00.png
Kaader01.png
Kaader02.png
Ilma videotöötlustarkvarata kaadreid lappamata tekkis mul alguses kohe küsimus, et KUHU ja MIKS mees vaatab?
Miks mees ei ole toru põhjas vaid kusagil poolenisti toru seina peal poolviltu ja ebaloomulikus asendis?
Mehe tekst: "Чёрт етих... Хрюкварь невдалеке" ehk "kurat neid... siga pole kaugel" 8) :lol:
Sea jalgade toetumine toru põhja sea liikumisel on ebaloomulik ja "libisev".
Siga on videos, kus ta filmitud on (pakun mõnda jahikaamerat, millele siga otsa jookseb/millest üle jookseb), kergelt fookusest väljas ja pildi teravus on teine kui toruga salvestisel ja mehega salvestisel.

Re: Nali

Postitatud: 06 Okt, 2025 18:18
Postitas Fucs
Vähe parema nurga all ja loomulikum näeks siga ja tema liikumine välja nii...
kaldussiga.png
:D

Ja mehe loomulikum asend oleks sellise nurga all
kaldusmees.png

Re: Nali

Postitatud: 06 Okt, 2025 21:09
Postitas Manurhin
Kriku kirjutas: 06 Okt, 2025 14:18cutter.jpg
Tuleb meelde anekdoot, kuidas inimene ostab lemmikloomapoest omale merisea. Mõni tund hiljem helistab poodi tagasi: panin ta ilusasti mereveega akvaariumi, ujus natuke aega ringi, nüüd läks ära põhja magama, aga kui ta üles ärkab, mida ma talle süüa peaks andma?

Aga täiesti elust enesest, veelgi enam, TV saadetest on läbi käinud järgmised "faktid":
:mrgreen: jänes sööb vihmausse;
:mrgreen: mutt on näriline;
:mrgreen: orav magab talveund.

Re: Nali

Postitatud: 06 Okt, 2025 21:23
Postitas MeelisV
Siia jätkuks ministri tasemel väide, et metssead poegivad 3x aastas. :mrgreen:

Re: Nali

Postitatud: 07 Okt, 2025 4:21
Postitas Manurhin
MeelisV kirjutas: 06 Okt, 2025 21:23 Siia jätkuks ministri tasemel väide, et metssead poegivad 3x aastas. :mrgreen:
See kuulub juba koos elektrimolekulidega ministrite väljaütlemiste kullafondi.

Re: Nali

Postitatud: 07 Okt, 2025 6:28
Postitas Erureamees
Mul Chat GPT ütles, et see on naljakas kui inimesed naljateemas vaidlevad, kas pilt on AI loodud.

Re: Nali

Postitatud: 07 Okt, 2025 7:24
Postitas Manurhin
Fucs kirjutas: 06 Okt, 2025 18:09 Ma ei tea kas AI või käsitöö, aga kokku see erinevatest osadest monteeritud igatahes on.
Huvitav, kui kaua need sõdalased torus roomama pidid? Kuskilt on meelde jäänud, et neid kilomeetreid oli omajagu. Aga kui vahepeal üks või teine häda peale tuli? Päris haisev kamp võis sealt lõpuks välja ronida :lol: . Kui sealt muidugi üldse keegi eluga pääses :mrgreen: .

Re: Nali

Postitatud: 07 Okt, 2025 7:53
Postitas Walter2
MeelisV kirjutas: 06 Okt, 2025 21:23 Siia jätkuks ministri tasemel väide, et metssead poegivad 3x aastas. :mrgreen:
Huvitav kas metssigade järeltulijate hulgas emaseid polegi et nad ainult poegivad? :scratch:

Re: Nali

Postitatud: 07 Okt, 2025 9:01
Postitas isakene
Erureamees kirjutas: 07 Okt, 2025 6:28 Mul Chat GPT ütles, et see on naljakas kui inimesed naljateemas vaidlevad, kas pilt on AI loodud.
Algselt ei olnud naljateemas, hiljem tõsteti siia. Ütle oma GPT-le, et teda tõmmati tillist. :mrgreen:

Re: Nali

Postitatud: 07 Okt, 2025 9:03
Postitas Kriku
On tal till või? Peaks küsima... :roll: