94. leht 169-st
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Postitatud: 21 Okt, 2020 10:56
Postitas Kriku
Piht oli laeval reisijana ja reisis selles kajutis, mille pilet tal oli ostetud nagu kõik teisedki reisijad, mitte "kuskil uberikus".
Mingit uskumatut kokkusattumust ma siin ei näe. Inimeste võimalused ei ole võrdsed ja need, kellel on võimalik saata tuukrid oma kohvrit otsima, reisivad tihtipeale kallimates kajutites või äriklassis. Kas see olematu kajutinumber üldse peaks tähendama sama kajutit, mida kaptenina kasutas Piht, pole ka selge.
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Postitatud: 21 Okt, 2020 11:25
Postitas Kriku
Mati79 kirjutas:Kas Vihmari väidete kohta on kuskil mingit protokolli?
https://g.delfi.ee/m/egcm/201409/29prot ... yrkson.pdf
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Postitatud: 21 Okt, 2020 11:37
Postitas Imre Kaas
Pihti kasutuses olnud reisijakajut võis olla Voronini kajuti kõrval ja see sõltus sellest, kellelele ja milline kajut enne müüdi. Kord oli see 6230, kord jälle kõrvalkajut. Need olid luksuslikumad kajutid, millest avanes vaade vööriosale ja reisijana laeval viibivale kaptenile anti alati parim võimalikest. Pihtile anti kajut nö nullpiletiga ja ta reisis Estonial ka eelnevatel väljumistel, sest harjutas lootsieksamiks. Estonia kapteni kajut oli hoopis eraldiseisev (alaline kaptenikajut) ning seda jagasid Piht ja Andresson vastavalt sellele, kelle vahetus parasjagu laeva juhtis.
Edit: Sisuliselt kinnitab mu juttu eelnevalt postitatud Vihmari ütluste protokoll.
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Postitatud: 21 Okt, 2020 11:40
Postitas Kriku
Jah, mul oli see 0-pileti nüanss meelest läinud.
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Postitatud: 21 Okt, 2020 11:42
Postitas Imre Kaas
Üks tähelepanek veel - kajuteid võidi reisi ajal ka ringi vahetada. Et esialgu istusid kusagil väiksemas kajutis ja kui oli võimalik, anti luksuslikum vastu. Kogesin seda ise koos Sirje Pihtiga Rootsi reisides, kus temast peeti endiselt lugu kui kapteniprouast. Ühel hetkel astus meie juurde kapten R.L. ja ulatas sviidi võtme. Olime laeval kapteni külalistena, mis tähendas ka rikkalikku õhtusööki ja meelelahutust. Estonial olid sellised põhimõtted samuti au sees. Kui olid kapten, suhtuti sinusse alati kaptenina, isegi kui polnud parasjagu vahis. Kui olid kapteni külaline, siis avanesid uksed, mis tavaliselt ei avane ning võisid end laeval tunda priviligeeritud seisuses.
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Postitatud: 21 Okt, 2020 11:50
Postitas Mati79
Teema kohta viiteid otsides jõudsin huvitava artikli peale, kus siis Lang isiklikult kinnitab, et kohvri ülestoomine võis olla tellitud:
https://epl.delfi.ee/eesti/ajaleht-tuuk ... d=51035549
Mis on iseenesest huvitav ülestunnistus Langilt, kes on nii enne kui pärast seda tunnistust olnud pigem kõigi vandenõu teooriate skeptik ja ametliku raporti kaitsja.
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Postitatud: 21 Okt, 2020 11:56
Postitas Kriku
Mind see kohvri teema eriti ei eruta. Kui oli kellelgi nii väärtuslik kohver, et tasus eraldi selle üles toomist korraldada - oli, siis oli, mis seal ikka
Ma ei saa aru, kuidas see laevahukku puutub või lõpparuandesse laevahuku kohta.
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Postitatud: 21 Okt, 2020 12:02
Postitas Mati79
Kriku kirjutas:Mind see kohvri teema eriti ei eruta. Kui oli kellelgi nii väärtuslik kohver, et tasus eraldi selle üles toomist korraldada - oli, siis oli, mis seal ikka
Ma ei saa aru, kuidas see laevahukku puutub või lõpparuandesse laevahuku kohta.
Nõus, laeva see kohver ilmselt põhja ei viinud, aga uurimise protsessi õõnestab veidi küll. Kui Rockwater, kes pidi uurima laeva seisukord ja ülestõstmise võimalust, tegeles hoopis eratellimuste täitmisega?
Siin väljavõte tuukri ja juhendaja jutust, mis lõppeb lausega:
D - It possibly could belong to the man outside
Seda võib mitmeti tõlgendada, aga viitab justkui sellele, et Voronin ise on seal sukeldumist läbi viiva laeva peal ootamas.
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Postitatud: 21 Okt, 2020 12:04
Postitas Kriku
Mati79 kirjutas:Kui Rockwater, kes pidi uurima laeva seisukord ja ülestõstmise võimalust, tegeles hoopis eratellimuste täitmisega?
Kaks ühes, miks mitte. Võib-olla oli see lepingu rikkumine, võib-olla ei olnudki. Miks peaks fakt, et muuhulgas täideti ka eratellimust, mõjutama uurimiseks tehtud tööde usaldusväärsust?
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Postitatud: 21 Okt, 2020 12:13
Postitas Mati79
Kriku kirjutas:Mati79 kirjutas:Kui Rockwater, kes pidi uurima laeva seisukord ja ülestõstmise võimalust, tegeles hoopis eratellimuste täitmisega?
Kaks ühes, miks mitte. Võib-olla oli see lepingu rikkumine, võib-olla ei olnudki. Miks peaks fakt, et muuhulgas täideti ka eratellimust, mõjutama uurimiseks tehtud tööde usaldusväärsust?
Jah, võibolla tõesti seal midagi taga pole. Kohvris olidki Voronini paberid ja dokumendid, mis olid vajalikud Taani toitlustusfirma vastu võla sissenõudmiseks, nagu ta ise tunnistuses kirjelduses.
See osa, et kohver lasti eratellimusel ära tuua, on ilmselt varjatud seetõttu, et teised omaksed ei tunneks ennast ebavõrdselt ja ei tekiks massiliselt soove lasta sealt midagi ära tuua.
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Postitatud: 21 Okt, 2020 12:14
Postitas Imre Kaas
D - It possibly could belong to the man outside
Või koridoris olevale laibale.
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Postitatud: 21 Okt, 2020 12:38
Postitas Walter2
Mati79 kirjutas:
See osa, et kohver lasti eratellimusel ära tuua, on ilmselt varjatud seetõttu, et teised omaksed ei tunneks ennast ebavõrdselt ja ei tekiks massiliselt soove lasta sealt midagi ära tuua.
Just - eriti kui silmas pidada, et tuukritööd tellis Rootsi riik ning väärtuslikku sukeldumisaega kulutati eratellimuse täitmiseks selmet nagu juba mainiti tegeleda laevakere uurimise ja hukkunute võimaliku ülestõstmise variantide väljaselgitamisega.
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Postitatud: 21 Okt, 2020 12:42
Postitas Huviline4
Imre Kaas kirjutas:D - It possibly could belong to the man outside
Või koridoris olevale laibale.
Pigem tundub jah, et see viimane.
Drew Wilsoni raamatust:
Võib-olla ei leitud midagi ja Rootsi õiguskaitseorganid eelistasid alusetuks osutunud kahtlust ajakirjanduse eest varjata. Osaliselt toetas seda arvamust Rockwateri tuuker John Coe. Ta ütles, et tuukrid olid juhatatud kindlatesse kajutitesse. “Ilmselt olid nad [Rootsi võimud] välja valinud kajutid, mida sooviti kontrollida. Ainult suulised juhised, kajutite numbrid. Minu arust oli neil mingi reisijate nimekiri... võib-olla oli mõni kajut spetsiaalselt välja valitud teatavate inimeste kontrollimiseks – just nõnda mulle tundus. Polnud nõnda, et [tuukrid] oleksid huupi kuhugi kajutisse [sisenenud], [vaadanud], kes seal on või kas üldse on kedagi sinna jäänud.”
Franson eitab kategooriliselt, et mõnda kajutit või ohvrit oleks spetsiaalselt otsitud. Ta selgitab, et diplomaadikohvri identifitseerimine kuulus lihtsalt tavapäraste protseduuride hulka.
“Üks põhjus, miks politseinikud pardal viibisid, oli see, et laeva ülestoomise, pinnale tõstmise puhuks tahtsid nad teada, mida võib kajutitest leida ja nii edasi,” ütles Franson. “Nad tahtsid saada üldpilti: kuidas võiksime tuvastada seal olevad inimesed? [Diplomaadikohver] võis olla sellega seotud, kuid kindlasti ei otsinud me midagi konkreetset ega ka kedagi konkreetset. Selle [diplomaadikohvri intsidendi] kohta võib leida vähemalt kümme müüti.”
JAIC’i esimees Andi Meister ei leidnud mingeid müüte. Ta lihtsalt ei suutnud juhtunutu skuda.Tuukrid hoidusid sillal asunud mundris surnukehadele pilku heitmast, kuid lugesid püüdlikult ning korduvalt Voronini nime tema diplomaadikohvrilt ja veel olid nad põhjalikult puistanud Susanne Pundi nimelise reisija kajutit.
“Miks need kaks juhuslikult ette sattunud nime olid tähtsamad kui surnud sillal?” kirjutas Meister Estonia hukkumisele pühendatud “Lõpetamata logiraamatus”. “Kas selleks oli antud käsk? Komandosillal otsustatakse ju laeva saatus, kui seal üldse on veel midagi otsustada.”
Surnukehade leidmine ohvitseride kajutites oleks aidanud paremini mõista laeva viimseid hetki; see olnuks juurdluse oluline osa. Kuid tuukrite kõrvaklappides ei kostnud ainsatki korraldust. Meister oli jahmunud. Kuidas võis see võimalik olla?
Ta järeldas, et ilmselt oli sukeldutud varemgi, kuid avalikkuse eest varjatult. Just siis ehk uuriti ohvitseride kajuteid.
“Kindlasti oli salastatud vaatlusi korraldatud juba enne, kui [SEMI] uurimislaev teele asus,” kirjutas ta. “Kas võime väita, et need [ohvitseride] kajutid jäeti nimme kõrvale? Niisugust ebaloogilist otsust on raske ette kujutada.”
Meistri oletusi toetasid teised allikad, kus mainiti Rootsi mereväelaste varasemat, konfidentsiaalset sukeldumisekspeditsiooni.
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Postitatud: 21 Okt, 2020 12:52
Postitas Lothabi
Kriku kirjutas:Mati79 kirjutas:Ei ole kuulnud, et sarnane reisija oleks kuskil välja toodud ja kus ta ka ise kinnitaks, et tõesti viibis seal kiirabiautos?
See laseks meeletult õhku välja vandenõu teooriatest.
Seda viimast ei usu.
Ma olen üritanud toda Eesti ajakirjanduses ilmunud intervjuud leida, aga tulutult... Olen 80% kindel, et see oli "Õhtuleht" ning ilmus see täiesti kindlalt ajavahemikul 2004-2009 (mäletan tollase töökoha järgi). Paraku on Eesti ajalehtede arhiivide otsingusüsteemid, eriti "Õhtulehe" omad, puudulikud:
https://www.ohtuleht.ee/otsing?q=kapten+piht
Ei peeta oluliseks, pööbel las loeb ja unustab. Mis krdi ajalugu...
Äkki oli see Postis? Nemad kirjutasid sellel teemal palju. Post on digaris olemas.
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Postitatud: 21 Okt, 2020 13:03
Postitas Kriku
Minu arust seda meile töö juurde ei tellitud
