95. leht 430-st
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 10 Aug, 2022 1:03
Postitas Renegate87
Drax kirjutas: ↑07 Aug, 2022 18:59
Putin keelas panganduses ja energeetikas tegutsevadel välisfirmadel aasta lõpuni oma äri müümast.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... o-year-end
President Vladimir Putin tightened his control over two key sectors of the Russian economy with a decree that bans some foreign banks and energy companies, including Exxon Mobil Corp., from exiting their businesses in the country.
Exxon and other foreign shareholders in the Sakhalin-1 oil field won’t be allowed to dispose of their holdings until year-end as part of measures “to protect national interests,” according to a decree published on Russia’s legal database. The decree comes just days after Exxon said it was in talks to move its 30% stake in Sakhalin-1 to an unnamed entity.
The decree also orders the nation’s government to prepare a list of other energy companies and banks with foreign shareholders that may be subject to the same restrictions.
Huvitav kuidas Vene Föderatsioonis seda kavatsetakse teha? Kas ajaloo suurimast lennukite "ülevõtmisest" polnud juba vähe?
Kui keegi tunneb huvi kuidas suured korporatsioonid teevad seda laadi tehinguid siis siin on mida lahata aga firmad nagu Exxon Mobil Corp. proovivad hoida distantsi Venemaa ladvikust alates Ukraina "analooge mitte-omavast erioperatsiooni" algusest.
Ainuke viis seda konkreetselt takistada on teha "seaduslikult" ja mitte koostööd tegevate firmade varad natsionaliseerida.
Exxon on nähtavasti selle 4 miljardit oma varasid Venemaal maha kirjutanud või ostja "leidnud" juba märtsi alguses:
https://www.reuters.com/business/energy ... 022-03-01/
Võrdluseks Exxon Mobili väärtus augusti alguses oli $368.63 miljardit ehk see -4 ettevõtet ei kõiguta ja nende tegevus on olnud viimastel aastate risti vastupidine Soome Fortumile, mis iseennast praktiliselt põhja lasi Vene gaasi ning Uniperi saagaga.
Julgen pakkuda, et vastavad (müügi)tehingud on juba tehtud, et kaitsda Exxon Mobili ja nende juhtkonda igasugu ebameeldivuste, tõenäoliselt USA seaduste järgselt ehk ühelt USA firmalt teisele. Näit. ostja on kas mingi riskifond või siis Exxoni enda loodud juriidiline keha ning tehing tehti võlakirjaga, mitte sularahas (natuke nagu Kaval Kilk:
https://rahvaraamat.ee/p/kaval-kilk-ja- ... 9949386994)
Lubage küsida, millal enne Kremli peremehele on korda läinud mingid "piirid"? Venemaa on ju piiritu:
https://maailm.postimees.ee/3923581/vid ... on-piiritu
Ehk kui peremees on otsustanud siis kehtib see mitte ainult kõigi VF elanike puhul vaid ka planeet maa elanike puhul, universumi elanike nagu UFOde ning isegi teispoolsuses olevate hingedega (või kuidas kellelgi fantaasia lendab).
Praktikas muutus lihtsalt raskemaks Venemaa registrites teatud muutuste tegemine, muud mitte midagi aga eks see kõlab kuidagi lahjalt kui mõne "juhi" nimi on sellega seotud.
Küsimus kui seaduslik on Venemaa põhiseaduse kohapealt "Presidendi Ukaas" on selge näide kui palju või vähe mingid reeglid VFis maksavad.
Üldiselt Venemaa reaktiivne tegevus keeldude ja käskudega peale välismaa ettevõtete proaktiivset tegevust on lihtsalt show stiilis "me ka teeme midagi". Sakhalin-1 projektil ja igasugu energiaga seotud koostööl on kriips peal niikaua kui Venemaa on välispoliitilises isolatsioonis + ägab lääne sanktsioonide all.
Kõik ülejäänud on teater.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 10 Aug, 2022 2:13
Postitas _dumbuser_
Re: Venemaal plahvatab ja põleb
Postitatud: 10 Aug, 2022 12:16
Postitas Roamless
sabotaaži ei ole või ei näe, näha on vankri purunemine, mis näitab seda et hooldus ja mikropragude/defektide kontroll on olematu.
Üles
Äkki hakkab kauaräägitud kuullaagri probleem reaalselt mõju avaldama, lennukeid nad juba kannibaliseerivad, veeremile ja taristule enam ka Läänes vähemalt piisavas koguses varuosi ei saa ja hakkavadki mitmed asjad laiali lendamine ilma igasuguse Ukraina eriüksuste abita. Ehk kui varuosi pole, hakatakse Venemaal igasugu plaanilisi hooldusi lihtsalt julmalt üle laskma. Vedurijuht riputab kabiini paar ikooni juurde, lööb paar korda risti ette, enne, kui sanga istub ja nii liigubki see "Vene värk" edasi oma lagunemise suunas.
Re: Venemaal plahvatab ja põleb
Postitatud: 10 Aug, 2022 12:31
Postitas Kapten Trumm
See kuullaagrite teema paistab pastakast imetud olevat. Vähemalt NSVL-s oli küll kõva laagritootmine olemas ja neid eksporditi kah. Olen näinud USA-s toodetud auto generaatoreid, millel SSSR kirjaga laagrid sees.
Pigem on raudteel küsimus üldises korralageduses (mis sõjaga seoses ületab uudisekünnist, et järsku on UKR SOF reid jälle), rahapuuduses (veeremi remondiraha pole) kui ka üldises infra lagunemises, mis käib paar viimast aastakümmet.
Re: Venemaal plahvatab ja põleb
Postitatud: 10 Aug, 2022 13:38
Postitas Lemet
Kui juba naelte tootmisega probleemid on(aga seda tunnistas Duuma asespiiker Matvienko ju avalikult ja otsesõnu), siis on kuullaagrite tootmise olematus igati tõenäoline. Ja mul on kuri kahtlus, et see NSVL aegne laagritootmise võimekus oli tegelikult sõja ajal sinna sattunud USA võimekus. Kui 80ndatel endale laost uusi genekalaagreid sorditud sai, siis tuli kahe normaalse ja vaikse laagri leidmiseks neid paarkümmend tükki õhuga "läbi vilistada". Sama oli jagaja nukiga- tervest kastist õnnestus vaid üks normaalne välja sortida, ja sellelgi oli üks nukk kraadi võrra mööda. Ja mis see nukk siis tehases tööstuslikult tegelikult valmistada on- metallkuubik 90⁰ nurkadega...aga isegi seda ei suudetud
Re: Venemaal plahvatab ja põleb
Postitatud: 10 Aug, 2022 13:44
Postitas Walter2
Lisaks laiatarbe laagritehastele oli NLiidu ajal ka kõrgendatud täpsusega laagritehased (numbritehased), millede toodang läks kas militaar-, kosmosevaldkonda või tööpinkide valmistamiseks. Üldiselt saavutatakse laagrite täpsus valikkoostamisega aga kui üritada tavatehaste toodangust kõrgendatud täpsusega laagreid koostama hakata siis enamus nende algmaterjalist praagitakse välja, sellest siis ka vajadus kõrgendatud täpsuse järele. Tipi ajal sai laboris neid laagreid ka näpuvahel veeretatud, oskasid toota küll.
Venemaal plahvatab ja põleb
Postitatud: 10 Aug, 2022 14:09
Postitas Gideonic
See nõuka-nostaliga jutt on umbes sama relevantne nagu heietada VAZ 2106 tootmisest aastal 1990. aastal, tänapäevane autotoodangu kontekstis Venemaal.
Vahepeal on ikka palju tootmisliine sulgunud, loodud uusi, enamasti välismaiste ettevõtete filaalidena. Muutunud on laagrite tüüp ja tootmisliini ülesseehitus, jne. Praegune tootmine erineb tollasest ikka tundmatuseni. Lisaks olid mitmed tehased (
mis ka nüüd lääne filiaalid) hoopis Ukrainas.
Iseenesest probleem on olemas, sest eri sorti laagreid on vaja ja neid on vaja palju. (k.a. igasugu tootmisliinid) ja puudujääk on suur. Osaliselt korvatakse see kohalikuga, osaliselt ilmselt Hiina toodanguga. Parim kokkuvõttev artikkel selle kohta mis leidsin:
https://www.bearing-news.com/bearing-in ... -may-2022/
Vene vagunitega oli lihtsalt see spetsiifiline probleem, et koliti circa 10 aastat tagasi üle suhteliselt keerukatele (aga kaunis hooldusvabadele) kassett-laagritele. Neid aga tootsid kõige paremini Lääne ettevõtted (küll oma vene filiaalides, aga sõltudes tugevalt impordist):
https://twitter.com/kamilkazani/status/ ... 5612257288
https://www.railway.supply/en/there-is- ... -railways/
https://www.railway.supply/en/bearing-m ... in-russia/
Kõik kolm lõpetasid peale sõda Venemaal tegutsemise. Oli ka uudiseid et erinevad vene autotehased seiskusid just laagrite puuduse tõttu, erinevatel hetkedel vahemikus märtsist juunini.
Venelased ise muidugi kisavad taevani et teevad üliedukat impordiasendust:
https://russia.postsen.com/news/109506/ ... ccess.html
Pole kahtlustki et mingil määral teevad, sest lokaalne tootmine on olnud koguaeg olemas, lihtsalt natuke alla poole nõudlusest. Vaevalt et nad nüüd seda tootmise kahekordistamist sanktsioonide olukorras koheselt teha suudavad. Läänega konkureerivate laagrite tootmine (just vastupidavuse osas) oli suur probleem isegi Hiinale, veel vaid mõned aastad tagasi. Vene töökultuuri teades ei tahaks hästi uskuda et nüüd impordiasendsue tuhinas kõik ideaalselt läheb.
Üldiselt ma muidugi nõustun Trummi väitega, et mingit apokalüpsist siin ei teki. Kohapealne tootmine on tõesti täiesti olemas (kuigi ebapiisav). Garanteeritult lisandub aga hunnik peaavalu, defitsiiti ja kvaliteedikaost tingitud üllatusi. Enim saavad pihta muidugi strateegiliselt vähem tähtsad tarbijad.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 10 Aug, 2022 14:15
Postitas Kilo Tango
Kallid inimesed, sellest on rohkem, kui 30 aastat möödas. Pärast NSVL lagunemist ei tahtnud neid vene laagreid mitte keegi ja kui ei toodeta neid "tavalaagreid", siis ei ole millestki teha ka neid kõrgendatud täpsusega laagreid.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 10 Aug, 2022 14:23
Postitas Kapten Trumm
Täna poes müüakse ka venemaal valmistatud autodele mõeldud laagreid - see on tähistust uurides lihtsalt kontrollitav. On tõsi, et levinumatele vene autodele (eelkõige mida läänes müüdi) tehakse ka lääne laagreid (nt SKF), aga jutt et laagrite tootmist seal pole ei vasta küll tõele. Mul pole küll akuutset kogemust nende kvaliteediga, aga jutt, et nad importlaagritel on, pole ka tõsi.
Pärast NSVL lagunemist ei tahtnud neid vene laagreid mitte keegi
Kõigele vaatamata töötas sealne masinaehitus siiski edasi, näiteks vene autotööstuse minek lääne laagritele on seotud litsenstehnika tootmise algusega.
Näiteks need kandilised Ladad, mida 2014 aastani tehti, käisid kõik omamaiste laagritega.
Kes tahab hurraa-targutust teha, siis on väike rohi - otsige netist mõni koht, kus on vene klaviatuur ja pange otsing "kuulaagrite tootjad" vene keeles googlesse.
http://www.tdkpk.ru/
https://www.sampodship.ru/
Edasi otsida ise:
https://www.wiki-prom.ru/51/podshipnikovye-zavody.html
Mina leidsin seitse kuulaagrite tootjat suurusega "krupnõi" st "suur".
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 10 Aug, 2022 14:26
Postitas Gideonic
Kapten Trumm kirjutas: ↑10 Aug, 2022 14:23
Täna poes müüakse ka venemaal valmistatud autodele mõeldud laagreid - see on tähistust uurides lihtsalt kontrollitav. On tõsi, et levinumatele vene autodele (eelkõige mida läänes müüdi) tehakse ka lääne laagreid (nt SKF), aga jutt et laagrite tootmist seal pole ei vasta küll tõele. Mul pole küll akuutset kogemust nende kvaliteediga, aga jutt, et nad importlaagritel on, pole ka tõsi.
Pärast NSVL lagunemist ei tahtnud neid vene laagreid mitte keegi
Kõigele vaatamata töötas sealne masinaehitus siiski edasi, näiteks vene autotööstuse minek lääne laagritele on seotud litsenstehnika tootmise algusega.
Näiteks need kandilised Ladad, mida 2014 aastani tehti, käisid kõik omamaiste laagritega.
Mu laagrijutt jäi eelmisse teemase:
viewtopic.php?p=747576#p747576
Kokkuvõtvalt jah toodetakse küll, aga päris palju oli juba Lääne firmade (lääne impordist sõltuv) kohapealne tootmine. Kindlasti leitakse lahendusi, kuid probleeme saab olema nii koguste kui kvaliteediga
Re: Venemaal plahvatab ja põleb
Postitatud: 10 Aug, 2022 14:39
Postitas isakene
Walter2 kirjutas: ↑10 Aug, 2022 13:44
Lisaks laiatarbe laagritehastele oli NLiidu ajal ka kõrgendatud täpsusega laagritehased (numbritehased), millede toodang läks kas militaar-, kosmosevaldkonda või tööpinkide valmistamiseks. Üldiselt saavutatakse laagrite täpsus valikkoostamisega aga kui üritada tavatehaste toodangust kõrgendatud täpsusega laagreid koostama hakata siis enamus nende algmaterjalist praagitakse välja, sellest siis ka vajadus kõrgendatud täpsuse järele. Tipi ajal sai laboris neid laagreid ka näpuvahel veeretatud, oskasid toota küll.
NL ajal tegidki laagreid ainult numbritehased. Kõik laagrid tulid tehasest tähisega ГПЗ («Государственный подшипниковый завод») ja edasi ühe-või kahekohaline number. Teadjamad tegid selle numbri järgi kindlaks, millist laagrit paremini kasutada kõlbas. Kusjuures, nõukaaegne laager oli üldjuhul kvaliteetne toode, saastaks läks asi kätte 80-ndate lõpul.
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%9F%D0%97
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 10 Aug, 2022 14:47
Postitas Kapten Trumm
NSVL-s eksisteeris selline toode, mida valges ilmas ei tuntud - taastatud kuulaager. Veereteed tehases üle rullitud (kuid krobelised), uued kuulid ja separaator. Kasutati eriti palju põllumajandustehnikal (mis oli üldiselt NSVL-s kõige kehvema tooraine saaja, ka teraste osas).
Mulle näitas isa lapsena seda kuskil tehnika laos - juba uus laager krobises nagu vana. See "taastatud laager" oli üks NSVL laagrite kehva maine põhjuseid - ja eks majandusliku allakäiguga hakati otsima kohti kokkuhoiuks ja leitigi - ebakvaliteetsed laagrid.
Muide, need NSVL laagrid oma hädadega jätsid kaugele maha selle õuduse, mida toodeti "uuel Venemaal", olen näinud auto esiratta laagrit, mille välisvõru oli võimalik haamriga käkru taguda. Asi tuli välja siis, kui vahetati esirattalaagrid ja need hakkasid kohe loksuma. Kui 3 korda oli juba pingutatud, siis tuli lähemalt uurida. Laagrite võrud on väga kõvast terasest ja tagumisel peavad minema pigem kildudeks kui lössi (mis viitab pehmele terasele).
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 10 Aug, 2022 15:43
Postitas isakene
Kapten Trumm kirjutas: ↑10 Aug, 2022 14:47
NSVL-s eksisteeris selline toode, mida valges ilmas ei tuntud - taastatud kuulaager. Veereteed tehases üle rullitud (kuid krobelised), uued kuulid ja separaator. Kasutati eriti palju põllumajandustehnikal (mis oli üldiselt NSVL-s kõige kehvema tooraine saaja, ka teraste osas).
Vastab tõele. Kolhoosidel-sovhoosidel oli plaan, kuipalju pekkiläinud veerelaagreid tuli tsentreeritud korras riigile tagastada. Kolhoosi asjamehed manitsesid aegajalt, et mehed õhtaleläinud laagreid vanarauda ei viskaks, vaid lattu selleks ettenähtud kasti tooksid. Isegi mu taat tuletas meelde, et ma võrri putitamise käigus vanu laagreid minema ei viskaks vaid tema kätte tooks. Minevat vaja. Kuna mulle vajaminevad laagrid ka enamasti sealtsamast kolhoosi laost täiesti tasuta kätte jõudsid, siis ei pidanud ma selle soovi täitmist ka üldse mitte paljuks ning kuuri seinas oli selleks otstarbeks paar sajaviiekümnest naela, kuhu otsa mittekõlbulikud laagrid äraviimist ootama läksid. Ning seisukord ei olnud oluline, ka tundmatuseni moondunud laagrisaaled läksid plaanitäiteks täie ette. Taastatud laagreid kasutasid õlinäpud aga tõesti vääääga pika hambaga. Kui kohe üldse muud miskit võtta ei olnud.

Re: Venemaal plahvatab ja põleb
Postitatud: 10 Aug, 2022 16:12
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑10 Aug, 2022 12:31
See kuullaagrite teema paistab pastakast imetud olevat. Vähemalt NSVL-s oli küll kõva laagritootmine olemas ja neid eksporditi kah. Olen näinud USA-s toodetud auto generaatoreid, millel SSSR kirjaga laagrid sees.
Pigem on raudteel küsimus üldises korralageduses (mis sõjaga seoses ületab uudisekünnist, et järsku on UKR SOF reid jälle), rahapuuduses (veeremi remondiraha pole) kui ka üldises infra lagunemises, mis käib paar viimast aastakümmet.
su postis on üks õige sõna: "oli"
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 10 Aug, 2022 16:15
Postitas Kapten Trumm
Olete tähele pannud, kuipalju asju lendab venemaal õhku iga päev? Kaubamaja põleb siin, bensiinijaam seal.
Eks neid lendas seal ka varem, kuskilt Siberi karumustikast on UKR erivägede karvast kätt otsida pisut liialdus.
Nüüd lihtsalt tõmmatakse sellseid asja meediasse ja UKR meedia näitab heameelega oma partisanisõda ja eriväelasi suuremana kui nad tegelikult on.
Need vene vedurid käisid kraavis ka varem, lihtsalt siis oli vene meedia vait nagu tavaliselt ja teistel polnud huvi seda rambivalgusse tõsta.
Kui vaatate "Võimalik vaid Venemaal", siis seal on selliseid tehnilistest asjadest ülelaskmisega seotud "prikoole" niiet tapab. Näiteks mingi elektriauto läheb bensujaama, juht topib külge vist vale otsa ("pigi peab karu pepusse minema") ja aku plahvatab. Bensiinijaam koos sellega, viimases kaadris jookseb põleva jopega juht tulisjalu eemale. Totaalne ohutuse eiramine, masinate mittekorrasolek ja vene pohhuism üle kõige - pauguks pole UKR eriväelasi tarviski.