Üldiselt on juba vähemalt kooseluseadusest saadik Eesti nn. poliitelu silmatorkavamaid jooni on, et opositsioon ei kritiseeri kaht tüüpi tegevusi:
1) aeglast jokutamist;
2) kärarikast asendustegevust.
Tõenäoline põhjus: ise ollakse samasugused
Täpselt nii. Kehtestades eriolukorra Taiwani stiilis ennetavalt, nt 25. veebruari paiku ja keerates sissetuleva inimvoo kinni, oleks täna Eestis ehk 1-2 VIP nakatunut ja elu läheks piskuga, kuid oma rütmis edasi.
Terviseameti tegelased lihtsalt vassisid, et piirangud haigust ei peata. Haiguse lasti tänavale just lahti Terviseameti poolne venitamine piirangute seadmisel/algatamisel. Sama Kadai ütles korduvalt, et tegemist on meditsiinilise probleemiga, mis lahendatakse meditsiiniliste võtetega. See on osutunud ekslikuks.
See paariks nädalaks tuppa lukustumine aga ei aita. Koroonakriis kestab tõenäoliselt augusti-septembrini ja vähetõenäoline, et koolid ja kooskäimiskohad enne avatakse.
Eriolukorra väljakuulutamine (ja eelkõige liikumispiirangud) on hilinenud juba 2-3 nädalt, sellega hakati tegelema alles siis, kui on näha, et "laine" juba algab. Ja keegi peak hakkama ka taoliste valeotsuste eest vastutama ka.
Hetkel on peamised läbikukkukumised olukorra haldamisel:
1. venitamine eriolukorra ja selle aluste piirangutega. Väga võimalik, et kui välisliiklus oleks peatatud 2-3 nädalat tagasi, poleks koole ega kinosid vaja üldse sulgedagi.
2. endale õlale patsutamine "haigus meil ei levi" - samal ajal sisenes riiki suur hulk nakkuskandjaid, kellest mingit osa ei tuvastatudki.
3. saamatus toimiva karantiini kehtestamisel - mingi "soovituslik kodune karantiin" ei toimi. Selleks tuleb isik panna luku taha, tagades talle välisühenduse telefoni ja arvuti kaudu ja söögi kolm korda päevas.