Natuke juttu vene söe teemal. Kuna sanktsioonid jõustusid alles 10. augustil siis ei saanud päris mitmed tegelased kuni selle ajani aru mida täpselt tehti. Nimelt keelati vantide laevade kindlustamine sõltumata sellest kuhu või kellele nad midagi veavad. Kuna aga laevakindlustuse teema pidi üsna paljuski EU käpa all olema siis on ka see päris räme litter. Kuna sütt ei saa ka itta tassida sest transpordivõimalust pole siis kaevandused lihtsalt ei tööta. Kogu asja mõju peaks ilmnema alles aastavahetuse paiku. Kuni selle ajani vbl suudetakse kuidagi töölisi (kes ei tee sisuliselt mitte midagi) nö vee peal hoida.
https://www.moscowtimes.eu/2022/08/16/r ... lya-a23267
Kuugli tõlge
Venemaa lõigati meresöe maailmaturult välja
16.08.2022
Värskendatud: 16.08.2022
Söe mereterminal "Port Vera" Primorsky territooriumil Juri Smitjuk / TASS
Euroopa Liit otsustas neli kuud tagasi kehtestada Venemaa kivisöe ostmise embargo. Kuid alles pärast selle jõustumist 10. augustil selgitasid võimud, et Euroopa ettevõtetel on keelatud pakkuda kindlustus- ja muid finantsteenuseid, kui nad tarnivad Venemaa kivisütt mitte ainult ELi riikidesse, vaid kogu maailmas.
Mike Salthouse, Põhja-Inglismaa vastastikuse kindlustusklubide liidu nõuete ülemaailmne direktor ja rahvusvahelise P&I klubide grupi sanktsioonide komitee esimees, selgitas Bloombergile:
Kui olete ELi laevaomanik ja laadite Venemaa kivisütt selle toimetamiseks kolmandasse riiki väljaspool ELi, on see nüüd ebaseaduslik toiming. See tekitab väga olulisi probleeme.
Euroopa Komisjon täpsustas, et embargoreeglid "keelab otseselt või kaudselt osta, importida või transportida" keelatud kaupu, nagu kivisüsi ja teatud tüüpi väetised, mis "pärinevad Venemaalt või eksporditakse Venemaalt". Keeld kehtib "olenemata kauba lõppsihtkohast", "kas kaup saadetakse EL-i või mitte".
Kindlustusandjate jaoks tuli see üllatusena. Rahvusvahelise P&I klubide grupi (IG) kolmandatest isikutest kaaskindlustusandjate liikmed kindlustavad umbes 90% maailma laevandusest. Seni on IG arvanud, et kindlustuskeeld ei kehti vedudele kolmandatesse riikidesse, kuid Euroopa Komisjoni selgitus muudab, et:
Nüüd on olukord selline, et mis tahes ELi organisatsiooni osalemine Venemaa väetiste, kivisöe või muude tahkete fossiilkütuste transportimisel [mis toovad Venemaa eelarvele märkimisväärset tulu] mis tahes sihtkohta nii EL-is kui ka väljaspool seda oleks EL-i rikkumine. sanktsioonid.
Eelkõige kehtib keeld kõikide kindlustus- ja edasikindlustusteenuste kohta ning "enamik IG-sse kuuluvaid klubisid on EL-i jurisdiktsiooni all". Kõik IG liikmesklubid, isegi väljaspool EL-i, sõltuvad tugevalt EL-i edasikindlustusandjatest, selgitatakse ringkirjas.
2021. aastal andis Venemaa umbes 46% ELis tarbitud kivisöest. Euroopa Komisjon teatas aprillis embargo üle otsustamisel veerandi kogu Venemaa söeekspordist, mille väärtus on umbes 8 miljardit eurot aastas.
Pärast augustit on Kemerovo piirkonnas, söekaevandamise keskuses, Venemaa "kõige raskem olukord", ütleb regionaalmajanduse ekspert ja Moskva Riikliku Ülikooli professor Natalja Zubarevitš. Ekspordi sulgemine Euroopasse tähendab 50 miljonit tonni kivisütt ja „seda pole võimalik itta ümber suunata, Trans-Siberi raudtee võimsused seda ei võimalda, <...> Trans-Siberi raudtee ei ole valmistatud kummist." Turu kaotuse tõttu on ettevõtted sunnitud töötajaid poole kohaga hoidma (keeruline vallandada) või saatma palgata puhkusele, räägib Zubarevitš. Selline olukord võib Venemaal jätkuda kuni aasta lõpuni ja "tegelikkuses mõistame tööturgu ähvardavate ohtude ulatust 2022. aasta detsembris - 2023. aasta alguses," ütles ta Doždile.
Söe hind maailmaturul, mis aasta alguses oli 134 dollarit/tonn, tõusis hüppeliselt 400 dollarini. Venemaa söekaevurid, erinevalt naftatootjatest, kes suutsid tarned kiiresti Aasiasse suunata, ei saa aga hinnatõusust kasu nüüd, mil peale embargo jõustumise on ka selgeks saanud, et kindlustusfirmad ei saa Venemaa tarnetega koostööd teha. mis tahes riiki.
Kasu saavad teised riigid. Näiteks Trade Data Monitori koostatud tolliandmete kohaselt suurendas Saksamaa märtsis-mais kivisöe ostmist (võrreldes 2021. aasta kevadega):
Austraalias - 21% võrra
Lõuna-Aafrikas - 7 korda,
Colombias - 4 korda,
USA-s - üle 10%.
Ja veel üks suur Venemaa kivisöe ostja, Poola, suurendas sama perioodi jooksul oma importi Kasahstanist enam kui kahekordseks.