Ei oska kommenteerida nii täpselt, asi oleneb väga palju relvastusest mis sinna peale topitakse. Kindlasti on lahingmasinate osakaal väike(enamalt jaolt KPd ja ka automaat granaadiheitjaid).Error404 kirjutas:Palju see AMV per unit maksta võiks?
"Tankid EKV-le"
Sloveenia diil oli vist AMV ~32miljonit EEK tk. Väga laias laastus (st. 4 erinevat mudelitjne.)
. Patria notes that the order will include 135 wheeled armored personnel carriers in 4 different versions, including one variant with Patria’s new unmanned NEMO 120mm mortar turret. The deal had been negotiated at EUR 278 million (about $367 million), with deliveries to take place from 2007-2013.
http://www.defenseindustrydaily.com/slo ... ted-02358/
. Patria notes that the order will include 135 wheeled armored personnel carriers in 4 different versions, including one variant with Patria’s new unmanned NEMO 120mm mortar turret. The deal had been negotiated at EUR 278 million (about $367 million), with deliveries to take place from 2007-2013.
http://www.defenseindustrydaily.com/slo ... ted-02358/
Õnnitlused minugi poolt foorumlastele 100. lehekülje saabumisel. Ehk on ka asjast kasu olnud reaalses elus.
Siin keegi torises, et miks BTR-4 ilma relvastuseta. Ja oli ka üks vastus - et rahaliselt kokku hoida - kuulipritsi võime sinna ise peale aretada, kui võimalusi on. Teine vastus on veel, et nende nö originaalrelvastus ei taha NATO standarditele vastata. Seepärast oleks otstarbekam osta neid algselt relvastuseta, kuid nii vähemalt jalavägi rahuldavalt soomustada ja teha mobiilseks väikeste kuludega, kuid uue kraamiga. Usun, et nende plankmasinate hind jääb alla 5 milj EEK tk. Ukrainlastega on hetkel poliitiliselt soodsad suhted.
Jalaväejaole on vaja põhimõtteliselt liikumisvahendit, mis on soomustatud kuulide ja kildude eest ja hea maastikuläbivusega (eriti meie maastikus). Võimas pardarelvastus pole väga oluline, sest lahingus ei pea soomustransportöör vahetult osalema. Muidugi 12,7 poleks paha.
Siitsamast võib lugeda, et naabrid üritavad samuti oma jalaväge soomusjalaväeks või mehhaniseeritud jalaväeks teha. Võiks meiegi sellest õppust võtta.

Siin keegi torises, et miks BTR-4 ilma relvastuseta. Ja oli ka üks vastus - et rahaliselt kokku hoida - kuulipritsi võime sinna ise peale aretada, kui võimalusi on. Teine vastus on veel, et nende nö originaalrelvastus ei taha NATO standarditele vastata. Seepärast oleks otstarbekam osta neid algselt relvastuseta, kuid nii vähemalt jalavägi rahuldavalt soomustada ja teha mobiilseks väikeste kuludega, kuid uue kraamiga. Usun, et nende plankmasinate hind jääb alla 5 milj EEK tk. Ukrainlastega on hetkel poliitiliselt soodsad suhted.
Jalaväejaole on vaja põhimõtteliselt liikumisvahendit, mis on soomustatud kuulide ja kildude eest ja hea maastikuläbivusega (eriti meie maastikus). Võimas pardarelvastus pole väga oluline, sest lahingus ei pea soomustransportöör vahetult osalema. Muidugi 12,7 poleks paha.
Siitsamast võib lugeda, et naabrid üritavad samuti oma jalaväge soomusjalaväeks või mehhaniseeritud jalaväeks teha. Võiks meiegi sellest õppust võtta.
Kood: Vali kõik
... nende nö originaalrelvastus ei taha NATO standarditele vastata. ...

Lihtsalt selline provokatsiooniline küsimus.
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)
Stellung halten und sterben!!
Stellung halten und sterben!!
Üks viis juubelit tähistada
Tegin inimkatse, umbes 7 tundi kulus, et kõik läbi lugeda.Toddie kirjutas:Natuke OT ka: URA, URA, URA. Sajas selle teema lehekülg sai just alguse.
Kokkuvõttes on tankide kasutamine teemas vähe läbi lahatud.
Kui nüüd veel intrigeerida, siis järsku küsiks hoopis Tsehhidelt, Slovakkidelt ja Poolakatelt nende üleliigsetest laovarudest Tatra 6x6 ja 8x8 baasil sõidukeid. Oleks varuosadega hoopis lihtsam kui mootorid-sillad on kõik ühelt tootjalt. Sellesse nimekirja võiks siis kuuluda (kollektsionääri hinnnad leiab http://www.armouredvehicles.net/):
http://en.wikipedia.org/wiki/RM-70 MRLS (310 000.-eek)
http://en.wikipedia.org/wiki/OT-64_SKOT soomukid (155 000.-eek)
http://en.wikipedia.org/wiki/152mm_SpGH_DANA DANA-d (310 000.-)
http://en.wikipedia.org/wiki/BRAMS 2x30 õhutõrjekahur + 4 ÕT raketti
http://en.wikipedia.org/wiki/Tatra_T813 raske veduk (161 200.- - 248 000.- eek)
Kui riik ostaks siis saaks ilmselt hoopis odavamalt kui tollelt kollektsionääride lehelt, aga lisada tuleks jälle igatsugu kummitihendite-pukside vahetamise ja elektriseadmete korrastamise kulu.
Tõsi SKOT plaanitakse Slovakkias Patriate vastu välja vahetada, aga muud riistad on kõik kaasaaegseks moderniseeritavad (s.t. vastavad komplektid on olemas).
Siinkohal võib küll vastu argumenteerida, et masinad pole uued ja kes neid remondib, aga selle peale võiks kosta, et SKOT tundub vähe asjalikum riist olema kui plekiga kaetud Unimog, mida me usinalt põlve otsas valmistame ja kui me Unimogi ringiehitamisega hakkama saame, siis saame ka ilmselt nende Skotidele mõne parema kuulipilduja paigaldamisega hakkama.
http://en.wikipedia.org/wiki/RM-70 MRLS (310 000.-eek)
http://en.wikipedia.org/wiki/OT-64_SKOT soomukid (155 000.-eek)
http://en.wikipedia.org/wiki/152mm_SpGH_DANA DANA-d (310 000.-)
http://en.wikipedia.org/wiki/BRAMS 2x30 õhutõrjekahur + 4 ÕT raketti
http://en.wikipedia.org/wiki/Tatra_T813 raske veduk (161 200.- - 248 000.- eek)
Kui riik ostaks siis saaks ilmselt hoopis odavamalt kui tollelt kollektsionääride lehelt, aga lisada tuleks jälle igatsugu kummitihendite-pukside vahetamise ja elektriseadmete korrastamise kulu.
Tõsi SKOT plaanitakse Slovakkias Patriate vastu välja vahetada, aga muud riistad on kõik kaasaaegseks moderniseeritavad (s.t. vastavad komplektid on olemas).
Siinkohal võib küll vastu argumenteerida, et masinad pole uued ja kes neid remondib, aga selle peale võiks kosta, et SKOT tundub vähe asjalikum riist olema kui plekiga kaetud Unimog, mida me usinalt põlve otsas valmistame ja kui me Unimogi ringiehitamisega hakkama saame, siis saame ka ilmselt nende Skotidele mõne parema kuulipilduja paigaldamisega hakkama.
Viimati muutis Tux, 16 Nov, 2008 21:58, muudetud 1 kord kokku.
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
need on parajad juustud juba. sellega lahingusse minna on suht karvane teemaTux kirjutas: http://en.wikipedia.org/wiki/OT-64_SKOT soomukid (155 000.-eek)

"The society prepares the crime, the criminal commits it."
Küll see on paras juust ja teine vanaraud ning kolmas puhta pask, neljas lihtsalt liikuv kirst jne., jne.
Aga muidugi on kõige parem lahingusse minna palja p...ga (nagu me praegu olemegi ja arvatavasti ka jääme sellelaadsete arutluste juures), ning veel parem, kui ka ilma relvata (ei kammitse liikumist). Jooksed nii kiiresti ja keerutad ümber vaenlase, et viimane ise endal kaela ära nikastab eesti sõdurit pilguga jälgida püüdes. Proovi vaid selliselt imekiirelt liikuvale sihtmärgile pihta saada!
Idee pole laita. Ja mis peamine, äärmiselt odav variant. Ei mingeid miljoneid maksvaid tehinguid nii-kui-nii vedelema jääva vanaraua peale. Ainult vahest jõujoogi peaks riik siiski meie patriootidele välja käristama. Noh, mis teha? Vajalik väljaminek ikkagi.



Aga muidugi on kõige parem lahingusse minna palja p...ga (nagu me praegu olemegi ja arvatavasti ka jääme sellelaadsete arutluste juures), ning veel parem, kui ka ilma relvata (ei kammitse liikumist). Jooksed nii kiiresti ja keerutad ümber vaenlase, et viimane ise endal kaela ära nikastab eesti sõdurit pilguga jälgida püüdes. Proovi vaid selliselt imekiirelt liikuvale sihtmärgile pihta saada!

Idee pole laita. Ja mis peamine, äärmiselt odav variant. Ei mingeid miljoneid maksvaid tehinguid nii-kui-nii vedelema jääva vanaraua peale. Ainult vahest jõujoogi peaks riik siiski meie patriootidele välja käristama. Noh, mis teha? Vajalik väljaminek ikkagi.



Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)
Stellung halten und sterben!!
Stellung halten und sterben!!
PASI-d on samasugused juustud aga nendega sõidame küll ringi...
soomus on SKOT-l 10 cm, seega sama mis BTR-l ja PASI-l, kuid kui võrrelda soomustatud Unimogiga, siis on SKOT-l 8 ratast ja sisse läheb 15+2 meest. Sees on tal ka ülerõhku tekitav süsteem, seega kaitseb ta ka keemilise ja bioloogilise relva vastu. Ühe ratta kaotus miinile sõites SKOT-i seisma ei pane, küll aga lõpeb Unimogi teekond. SKOT-i saaks lisasoomusega kaitsta kuna 8x8 veermik kannatab rohkem valu, PASI enam mingit lisa välja ei kannata.
Paside hinnaks oli 120 000.- EUR/tk=1 872 000.- eek ehk siis hinnavahe on kümnekordne, aga ma pole sugugi kindel et PASi ka 10 korda parem riist on.
Üldiselt ma tahtsin lihtsalt öelda, et vaesel ajal ei maksaks seda varianti ära põlata.
soomus on SKOT-l 10 cm, seega sama mis BTR-l ja PASI-l, kuid kui võrrelda soomustatud Unimogiga, siis on SKOT-l 8 ratast ja sisse läheb 15+2 meest. Sees on tal ka ülerõhku tekitav süsteem, seega kaitseb ta ka keemilise ja bioloogilise relva vastu. Ühe ratta kaotus miinile sõites SKOT-i seisma ei pane, küll aga lõpeb Unimogi teekond. SKOT-i saaks lisasoomusega kaitsta kuna 8x8 veermik kannatab rohkem valu, PASI enam mingit lisa välja ei kannata.
Paside hinnaks oli 120 000.- EUR/tk=1 872 000.- eek ehk siis hinnavahe on kümnekordne, aga ma pole sugugi kindel et PASi ka 10 korda parem riist on.
Üldiselt ma tahtsin lihtsalt öelda, et vaesel ajal ei maksaks seda varianti ära põlata.
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
hillart kirjutas:Küll see on paras juust ja teine vanaraud ning kolmas puhta pask, neljas lihtsalt liikuv kirst jne., jne.![]()
![]()
Aga muidugi on kõige parem lahingusse minna palja p...ga (nagu me praegu olemegi ja arvatavasti ka jääme sellelaadsete arutluste juures), ning veel parem, kui ka ilma relvata (ei kammitse liikumist). Jooksed nii kiiresti ja keerutad ümber vaenlase, et viimane ise endal kaela ära nikastab eesti sõdurit pilguga jälgida püüdes. Proovi vaid selliselt imekiirelt liikuvale sihtmärgile pihta saada!![]()
Idee pole laita. Ja mis peamine, äärmiselt odav variant. Ei mingeid miljoneid maksvaid tehinguid nii-kui-nii vedelema jääva vanaraua peale. Ainult vahest jõujoogi peaks riik siiski meie patriootidele välja käristama. Noh, mis teha? Vajalik väljaminek ikkagi.![]()
![]()
Sada korda on siin kirjutatud, et riistvara valikult tuleb lähtuda selle taktikalisest sobivusest eelkõige, seejärel hoolduskuludest ja alles seejärel hinnast. Ei ole mingit mõtet kokku kuhjata mingit kola, millega me niipea midagi peale hakata ei oska. Inimesi on meil vähe, seega peab iga hangitav relvasüsteem olema väga põhjalikult läbi kaalutud alates mehitamisest, logistilistest vajadustest, hooldusest kuni lahinguliste võimeteni välja.
Kui see tšehhide vana kola oleks nii väga hea, seisaksid meiesugused seal järjekorras. Aga millegi pärast pole seal isegi mitte aafriklasi ja tükke müüakse laias laastus tonnihinnaga. Seega on nende lahinguline väärtus tühine.
Viimati muutis Kilo Tango, 16 Nov, 2008 23:14, muudetud 1 kord kokku.
Ja sada korda kirjutan ma sulle vastu, et kõik see jutt on hea ja tore , aga kui tutika masina Patria AMV hind on 32 milj. EEK tk. , siis see jääb natukene kaugeks. Sõitku ta pealegi kasvõi kraanivee pealt ja hooldust tehakse ainult päikesevarjutuste paikuKilo Tango kirjutas:Esmaspäeval on tööpäev, äkki peaks nüüd joomise järgi jätma?hillart kirjutas:Küll see on paras juust ja teine vanaraud ning kolmas puhta pask, neljas lihtsalt liikuv kirst jne., jne.![]()
![]()
Aga muidugi on kõige parem lahingusse minna palja p...ga (nagu me praegu olemegi ja arvatavasti ka jääme sellelaadsete arutluste juures), ning veel parem, kui ka ilma relvata (ei kammitse liikumist). Jooksed nii kiiresti ja keerutad ümber vaenlase, et viimane ise endal kaela ära nikastab eesti sõdurit pilguga jälgida püüdes. Proovi vaid selliselt imekiirelt liikuvale sihtmärgile pihta saada!![]()
Idee pole laita. Ja mis peamine, äärmiselt odav variant. Ei mingeid miljoneid maksvaid tehinguid nii-kui-nii vedelema jääva vanaraua peale. Ainult vahest jõujoogi peaks riik siiski meie patriootidele välja käristama. Noh, mis teha? Vajalik väljaminek ikkagi.![]()
![]()
Sada korda on siin kirjutatud, et riistvara valikult tuleb lähtuda selle taktikalisest sobivusest eelkõige, seejärel hoolduskuludest ja alles seejärel hinnast. Ei ole mingit mõtet kokku kuhjata mingit kola, millega me niipea midagi peale hakata ei oska. Inimesi on meil vähe, seega peab iga hangitav relvasüsteem olema väga põhjalikult läbi kaalutud alates mehitamisest, logistilistest vajadustest, hooldusest kuni lahinguliste võimeteni välja.
Kui see tšehhide vana kola oleks nii väga hea, seisaksid meiesugused seal järjekorras. Aga millegi pärast pole seal isegi mitte aafriklasi ja tükke müüakse laias laastus tonnihinnaga. Seega on nende lahinguline väärtus tühine.
Enne, kui edasi karjud, et mustadki seal ukse taga ei seisa, uuri järgi , kes ja kui palju on hankinud Tsehhist-Slovakkiast relvi. Lihtne tõde, et Aafrika riigid on parema koore juba ära riisunud...
http://armstrade.sipri.org/arms_trade/t ... gister.php
´supplier´, otsi Czech republic/Slovakia , kliki ´add´ , vali aastateks näit. 1991-2007 ja vajuta ´download´
edit : näe , kurat, olengi uue saja lehekülje alustaja !!

Taktikaline sobivus: Soomustatud Unimog versus SKOT - kumb on parem arvestades seda et PASI-d XA180 on Soomes otsas?
Ülalpidamiskulud: Tatra 8x8 versus Unimog/PASI/BTR80 - TATRA 8x8 veoka täismass koormaga võib olla 30 tonni, muuseas osadel SKOT-i versioonidel on kaal 15 tonni asemel ka 20 tonni, õhkjahutusega diiselmootor on igal juhul lollikindlam kui vesijahutusega mootor, vajadusel veab 8x8 veduk kuni 100 tonnist treilerit, seega mida see ütleb meile 15 tonnise SKOT-i tugevusvaru kohta mis määrab paljus ka remondivajaduse? PASI kaalub 14 tonni ja juurde riputada ei anna midagi, BTR mis meil ka olemas on ka samasugune...
Kütusekulu on SKOT-l ilmselt suurem, aga selle järgi ei saa soomukit valida.
Ostuhind: sellest oli juba juttu...(Muuseas kõik meile ostetud vedukid ja soomukid on vanad, ei ole olnud nii, et on valida kas uued või vanad)
Ülalpidamiskulud: Tatra 8x8 versus Unimog/PASI/BTR80 - TATRA 8x8 veoka täismass koormaga võib olla 30 tonni, muuseas osadel SKOT-i versioonidel on kaal 15 tonni asemel ka 20 tonni, õhkjahutusega diiselmootor on igal juhul lollikindlam kui vesijahutusega mootor, vajadusel veab 8x8 veduk kuni 100 tonnist treilerit, seega mida see ütleb meile 15 tonnise SKOT-i tugevusvaru kohta mis määrab paljus ka remondivajaduse? PASI kaalub 14 tonni ja juurde riputada ei anna midagi, BTR mis meil ka olemas on ka samasugune...
Kütusekulu on SKOT-l ilmselt suurem, aga selle järgi ei saa soomukit valida.
Ostuhind: sellest oli juba juttu...(Muuseas kõik meile ostetud vedukid ja soomukid on vanad, ei ole olnud nii, et on valida kas uued või vanad)
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
kõik on õige mis eespool kirjatud aga mind teeb väga skeptiliseks asjaolu, et need SKOTid on 60ndate mudel, ja enamus ka samal ajal toodetud. üle 40 aasta vanad masinad - soomukid - see on ikka liiga palju.Tux kirjutas:...sellest oli juba juttu...(Muuseas kõik meile ostetud vedukid ja soomukid on vanad, ei ole olnud nii, et on valida kas uued või vanad)
"The society prepares the crime, the criminal commits it."
võib-olla on nad ikka juba päris ribadeks aetud, kuid on olemas moderniseerimisprogramm. Kui palju sealt masinast küll veel välja võtta on, ei tea.
http://www.specops.com.pl/SKOT/Rys/rys.htm
http://www.militarium.net/viewart.php?aid=311
http://www.specops.com.pl/SKOT/Rys/rys.htm
http://www.militarium.net/viewart.php?aid=311
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline