2. leht 3-st

Postitatud: 19 Dets, 2007 23:23
Postitas EOD
Üks teoreetiline võimalus ju veel oleks. Nimelt kui sellist mõõteriista kasutati vaid seda tüüpi lennukeil, oleks suhteliselt kindel, et Puusepa lennukilt pärit. Rohkem neid ju sealkandis alla ei tulnud. Uuri, millised mõõteriistad olid teistel lennukitüüpidel. Väike võimalus, kuid võib täppi minna.

Postitatud: 20 Dets, 2007 23:01
Postitas MG72
Olin vähe ebatäpne - tegemist siis kellaga ehk mis aega näitab - ees veel kiri, et töötab 8 päeva ja taga aastaarv 1941. Sellised kellad olid vast paljudel peal. Mõned jupid jõuti veel maha kruvida aga siis olevat sõdurid kohal olnud ja pidu ka sellega läbi saanud. Rohkem teisi osi pole aga säilinud kust veel mingeid numbreid kaeda.

Postitatud: 20 Dets, 2007 23:37
Postitas EOD
Siis tõesti praktiliselt võimatu päritolu määrata. Lootus oli just sellel, et kõiki mõõteriistu kutsutakse rahvapäraselt "kelladeks" ja tegu võis olla mõne sellisega, mida muudel lennukitüüpidel ei kasutatud.
Kas sel kellal on vaid üks numbrilaud või on sellel ka eraldi väiksemad numbrilauad lennuaja ja manöövriaja arvestamiseks?

Postitatud: 22 Dets, 2007 22:11
Postitas MG72
Üks numbrilaud ainult. Sekundiseieriga. Elektriline 24 v või üleskeeratav - pidi täitsa venitama 8 päeva ära käia.

Postitatud: 23 Dets, 2007 0:17
Postitas EOD
Ikka üleskeeratav.
Väike lootus on. Kui on teada, mis tüüpi Nõukogude lennukid sealkandis veel alla sadasid, siis katsu leida nende lennukitüüpide armatuurlaudade pildid. Kui neil kõigil on kolme numbrilauaga kellad, siis on tõenäoline, et see Sinu kell on Puusepa lennukilt, näiteks pardamehaaniku oma. Puusepa lennuki tehnilist logiraamatut vaevalt leida õnnestub, seega kellade võrdlemine oleks viimane õlekõrs.

Postitatud: 23 Dets, 2007 19:52
Postitas MG72
TÄNUD. UURIME EDASI.

Postitatud: 21 Jaan, 2008 14:23
Postitas nublu
Mõned pildid teema täienduseks 8)

Esimene on ühe eesti eralenduri (Aeroklubi mootorlennu sektsiooni liikme) poolsalaja tehtud foto ühest TB-3 lennukist. Foto on dateerimata, kuid kliimatingimusi ning muid asjaolusi arvestades kipub foto jääma ilmselt 1940. a. kevadesse-varasuvisesse aega. Nii et väga võimalik - tegu sama lennukiga, mis 2. mail 1940 Vabadusristi aastapäeval Tallinna kohal lendas.

Pilt

Selle foto eest tänud Aleksile, kelle abil see minuni jõudis 8)

Teine pilt on ArvoLV joonistatud profiil samast lennukist, nii et siinkohal tänusõnad talle joonistatud pildi ning selle avaldamisõiguse eest :wink:

Pilt

Muud siin teemas antud vihjed on endiselt töös, nii et siinkohal tuleks öelda:

Järgneb...

Postitatud: 27 Mär, 2008 23:33
Postitas Tminoff
7.juulil 11.05-11.45 sooritasid 7 Ju-88 lennukit pommirünnaku Pärnu lennuväljale. Selle tulemusena hävisid täielikult 1 TB-3, 1 AR-2 ja 1 I-153. Üks I-153 sai vigastada. Ligi kaheks tunniks viidi rivist välja lennurada, surma sai 2 inimest, haavata 7 inimest.

Postitatud: 28 Mär, 2008 10:48
Postitas kari lumppio
Tminoff kirjutas:7.juulil 11.05-11.45 sooritasid 7 Ju-88 lennukit pommirünnaku Pärnu lennuväljale. Selle tulemusena hävisid täielikult 1 TB-3, 1 AR-2 ja 1 I-153. Üks I-153 sai vigastada. Ligi kaheks tunniks viidi rivist välja lennurada, surma sai 2 inimest, haavata 7 inimest.
Tere!

Arvatavasti just nood rusud ongi Filmiarhiivi fotode peal*. Fotodel paistvate romude hulgas vist tõesti oli ka AR-2 tükke. TB-3 ja I-153 mäletan hästi. Vigastatud I-153 on vist see number "14" sabas millest endal kodus Filmiarhiivi foto.

Kari

* vt. minu postitus leheküljel 1

Postitatud: 28 Mär, 2008 11:20
Postitas FW Anton
Huvitav, miks tegid sakslased 7. juulil pommirünnaku Pärnu lennuväljale kui seal olid juba omad?
Lähtuvalt hiljuti saadud andmetele tegid Saaremaalt 10. SABR lennukid 6. juulil rünnaku Pärnu lennuväljale, et hävitada sinna jäänud oma SB-2. Vaatamata tihedale õhutõrje tulele hävitas üks lüli saksa luurelennuki (?) ja teine nimetatud SB-2. Andmed pärit raamatust Gvardeitsõ Baltiki Krõlatoi.

Postitatud: 28 Mär, 2008 14:04
Postitas toomas tyrk
FW Anton kirjutas:Huvitav, miks tegid sakslased 7. juulil pommirünnaku Pärnu lennuväljale kui seal olid juba omad?
Lähtuvalt hiljuti saadud andmetele tegid Saaremaalt 10. SABR lennukid 6. juulil rünnaku Pärnu lennuväljale, et hävitada sinna jäänud oma SB-2. Vaatamata tihedale õhutõrje tulele hävitas üks lüli saksa luurelennuki (?) ja teine nimetatud SB-2. Andmed pärit raamatust Gvardeitsõ Baltiki Krõlatoi.
6. juuli - sakslased jõudsid Eesti piirini ning ületasid selle mitmes kohas.

8. juuli - sakslased jõudsid Pärnusse ja Viljandisse...

Postitatud: 28 Mär, 2008 18:48
Postitas FW Anton
Kas Pärnu vahetus läheduses võis venelastel olla siis veel mingi teine lennuväli mida nad ise ründasid 6. juulil?

Postitatud: 30 Mär, 2008 0:00
Postitas Soobel
Tori on Pärnule kaunis lähedal...

Postitatud: 30 Mär, 2008 0:38
Postitas FW Anton
Tori on Pärnule kaunis lähedal...
Väidan vastupidist. Tori on Pärnust piisavalt kaugel ja veel kaugemal piirist. Raamatu tekstist on üheselt mõistetav, et lennuväli asus Pärnu vahetus läheduses. Ja kuna selle raamatu puhul ei ole tegu mälestustega vaid kolme KBF lennupolgu kroonikaga, mis tugineb arhiivi materjalidel, on vähemalt kahepäevane nihe rohkem kui mõistatuslik.

Postitatud: 30 Mär, 2008 9:47
Postitas Tminoff
Viidatud raamatu puhul on kaks võimalust. Mõelgem, missugustes tingimustes need lennupolgu aruanded kirjutati. Sakslane tuli Pärnusse väga ootamatult, lennukite ümberbaseerumine Tallinna toimus seega närvilistes oludes ja suures segaduses. Pealegi täideti aruandeid sageli tagant järele. Nii võidi kuupäevaga eksida. Teine võimalus on lihtsalt, et polgu dukumentides, mis olid ju käsitsi (rasketes oludes) kirjutatud, oli 6 ja 8 raske välja lugeda ja ajaloolased eksisid. Kolmas võimalus on lihtsalt trükiviga.
Venelased pommitasid Pärnut 8.augustil. Ei tahetud, et sakslasele jääks suhteliselt korras lennuväli, kust ise oli kiiruga lahkutud.
Tavaliselt on selliste möödapanekute põhjused lihtsamast lihtsamad - inmlik eksitus. Ja 6 ning 8 on käsikirjas sarnased...