2. leht 29-st

T-34 kütusesüsteemi manuali tarvis.

Postitatud: 16 Aug, 2007 9:51
Postitas plekkpea
Oskab keegi näidata viidet antud isendi kütusesüsteemile? Võib olla vabalt venekeelne. Vaja ka kütusepumba ja etteande pumba skeemi. Ja kahjuks seda oleks tarvis juba täna õhtuks.

Postitatud: 16 Aug, 2007 14:38
Postitas uusmario
Pilt

Midagi säärast?

Postitatud: 16 Aug, 2007 15:10
Postitas plekkpea
Väga hea, kuid oleks veel vaja etteandepumba ja kütusepumba läbilõike joonist.

Postitatud: 16 Aug, 2007 15:32
Postitas speedsta
Tuleb paar pilt küttesüsteemist, ehk on abi. Võin ka terve terve raamatu (6,8 MB)saata, kui soovid.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

T-34, kui hea või halb ta siis oli?

Postitatud: 21 Aug, 2008 9:34
Postitas fossiil
Tervitus!

Alustan teemat, et edaspidi võiks kogu T-34 kohta käiva mõttevahetuse leida ühest kohast, hetkel on kõik selleteemaline väga paljudes erinevates arutlustes laiali.

Ja üritan intrigeerida kah: kes mida arvab - kas T-34 kujundus (mootor ja jõuülekanne taga, vastukaaluks siis saksa masinatel levinud mootor taga, jõuülekanne ees) oli tingitud konstruktorite ettenägelikkusest või millestki muust?

Urmas.

Postitatud: 21 Aug, 2008 11:43
Postitas Hellcat
siin oli kuskil discovery kanali peal saade top 10 tankid,seal sai t-34 esimese koha,ja tänu lihtsusele...seega peax hea tank ikka olema...sakslasedgi imestasid selle peale,kui lihtne see on aga samas nii tõhus...

Postitatud: 21 Aug, 2008 11:53
Postitas Würger 190G
Hellcat kirjutas:siin oli kuskil discovery kanali peal saade top 10 tankid,seal sai t-34 esimese koha,ja tänu lihtsusele...seega peax hea tank ikka olema...sakslasedgi imestasid selle peale,kui lihtne see on aga samas nii tõhus...
Ja need dokud ja topid DISCOVERY kanalilitelt on tõesti näitajad, kuula ja loe supakaid, kodanikud toimetajad on kõik vanade, NSVL ajal ilmunud info küüsis. Vaesekesed ei suuda sageli isegi korrektselt tehinilisi näitjaid esitada, rääkimata sellest, mis pilt jookseb ja kuidas tekst sellega ei klapi. Selge see siis T-34 the best. Neid saateid võib vaadata ja taustaks Motorhead`i kuulata.

Tõhus...Mass tapab.

Postitatud: 21 Aug, 2008 12:17
Postitas T-62
Hea mõte fossiili poolt. Teema tõotab tuliseid vaidlusi ja mõningal juhul ka isiklikke teravusi.
Loodan, et sellest kujutleb üks põhjalik arutelu ja härra fossiil juhib pusklejad õigele rajale :lol:

Postitatud: 21 Aug, 2008 14:15
Postitas ugandiklubi
Pilt
Et asi natu selgem oleks lisan ka mõne joonise , tegemist siis T-34 /76 (Kahur l-11 ) ja panzer IV
Pilt

Postitatud: 21 Aug, 2008 17:36
Postitas Pärtel
vaidleks Hellcatile mõnes osas vastu. tõesti oli T-34 selles filmis esitletud ning loetud ka top 10 olevaks, aga esimeseks ta ei tulnud. esimene oli hoopis - üllatus! üllatus! - Leo 2. T-34 võis seal platseeruda 3. või sealt allapoole. sõna võtsid selles filmis nii II MS läbiteinud tankistid, kui ka ajaloolased-tehnikahuvilised.

Postitatud: 21 Aug, 2008 18:28
Postitas Satakas
võibolla käib jutt erinevatest saadetest sest ka mina olen korduvalt näinud sellist tanki-top'i. kus esikohal t-34

Postitatud: 21 Aug, 2008 19:54
Postitas andrus
klaariks alustuseks ühe vale ära, mida siin foorumil on levitatud:
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 014#122014
T-34/85 sai [...] ning esiplaadi paksus juba 65mm.
tegelikult jäi esiplaadi paksus samaks, ehk siis 45 mm.

Отечественные бронированные машины. ХХ в. Т. 2. 1941-1945 гг. lk.170

ja minu poolt ka üks provokatsioon:
kas olete üldse kindlad, et nõukogude tankil mootor taga oli ? Kuidas oleks selline jaotus: lahinguosa ees, mootor keskel ja jõuülekanne taga ;)

Postitatud: 21 Aug, 2008 22:57
Postitas uusmario
ja minu poolt ka üks provokatsioon:
kas olete üldse kindlad, et nõukogude tankil mootor taga oli ? Kuidas oleks selline jaotus: lahinguosa ees, mootor keskel ja jõuülekanne taga
Ei näe provokatsiooni, ei tasu asja ületähtsustada.Igaüks võib jagada masinat sektsioonideks nagu tahab nt juhtimissektsioon- lahingusektsioon- mootorisektsioon- jahutussektsioon- jõuülekandesektsioon või kütusesektsioon- juhtimissektsioon- lahingusektsioon- mootorisektsioon- jahutussektsioon- kütusesektsioon- jõuülekandesektsioon või siis lahingusektsioon- mootorisektsioon jne jne jne.On nüüd vaja tühjast tüli teha.

Postitatud: 21 Aug, 2008 23:32
Postitas T-62
T-34 ruumijaotus pärines eelkäiatelt (sealhulgas 1938 aasta projektid A-20 ja A-32, hilisem T-32), ei hakatud midagi uut katsetama, sest selliseid oli juba toodetud. Samas on selline agregaatide paigutus ruumiliselt väga ebaotstarbekas. Saksa masinatel kasutatu jättis rohkem vaba ruumi, seega oli ka meeskonnal mugavam tegutseda.
Üleüldse on T-34 tootmisse jõudmine üks suur juhuste kokkulangemine.

Mootori asukohast. Kuna Eesti kaitseväel tankid puuduvad, siis ilmselt puudub seal ka selle alane terminoloogia. Selle pärast lähtun NL-i armee omast. Tanki korpuses on üldjuhul kaks osa:
1. Lahinguosakond e. meeskonnaruum
2. Mootoriruum, mis klassikalise ülesehituse korral on koos transmissiooniga.

Need saavad paikneda üks ees ja teine taga või vastupidi, ja on eraldatud teineteisest vahesinaga. On ka erandeid, kus juht paikneb ülejäänud meeskonnast eraldi. Torn on meeskonna ruumi osa.
Tahtsin öelda, et tanki puhul räägitakse meeskonnaruumist ja mootoriruumist, mitte mootori asukohast. Umbes, et kas Ferrary on kesk- või tagamootriga.

Postitatud: 22 Aug, 2008 9:27
Postitas fossiil
T-34 jaotus sektsioonideks pärineb tõepoolest eelkäijatelt, kuid sellel kõigel on ka laiem taust. Raamatus "Bojevõe mashinõ Uralvagonzavoda, T-34" kirjutatakse, et omal ajal kaaluti päris palju transmissiooni viimist ette, mis oleks võimaldanud tanki jaoks palju optimaalsemat kujundust, tehti päris palju arvutusi, kuid need näitasid, et see pole puhttehniliselt võimalik. Nii T-34, kui ka KV käigukastid pluss lõppülekanne paistsid silma oma suurusega, mistõttu nad ei oleks tanki esiossa lihtsalt ära mahtunud. Otseseks süüdlaseks oli paljukiidetud diiselmootor - nominaalvõimsuse saavutas ta palju madalamatel pööretel, kui sakslaste poolt kasutatud bensiinimootorid. Seega oli pöördemoment väntvõlli otsal ka palju suurem, suhe ei olnud just päris kahekordne, kuid vajas siiski juba esimeses ülekandes jämedamaid võlle, palju tugevamaid (seega ka kogukamaid) laagreid, hammasrattaid ja muud. Mis iseenesest mõista nõudis ka palju suuremaid kartereid. Arvestades tolleagset nõukogude poole tootmise taset, ei oldud lihtsalt võimelised tootma diislile sobivat käigukasti koos lõppülekandega, mis oleks tanki esiossa ära mahtunud.
Nii et kõik muinasjutud "geniaalsest" kujundusest jäävadki vaid muinasjuttudeks, mis olidki mõeldud rumalale lihtsurelikule patriootliku kasvatustöö raames.