2. leht 3-st
Postitatud: 09 Nov, 2008 17:26
Postitas Oma_Mees
Ehh, viimane reklaam on üle kõige!
Aga videoklipp on küll väga hästi tehtud!
Postitatud: 09 Nov, 2008 20:26
Postitas hillart
Ehk pole mõned kamraadid aru saanud aspektist selles ürituses, missugune rahulolematust tekitab.
Ei häiri mitte konkreetse klipi teostus vaid asi iseenesest.
Kas isamaalisi võitlejaid saab siis KAMPAANIATE kaudu?
Kas plakati tekstil "Kutse kaitsta lähedasi kogu maailmas" on mingit seost kodanike kutsega teenima oma riiki omal maal? (meid ju peaks eelkõige huvitama meie maa kaitse, vahetu kaitse)
Vastus oleks mõlemale küsimusele - EI.
Väga õieti on maininud üks eelkommenteerija, et võib-olla oleks õige siiski alustada maast-madalast. Lisaksin sellele veel, et isamaaline kasvatustöö, millise tulemuseks oleksid ka tõeliselt OMA RIIKI kaitsta soovivad kodanikud pole mingi üritus, kampaania. See oleks pidanud toimuma juba 17 aastat. Kuid seda ju pole.
Ja nüüd on "kampaania" (ühekordne üritus). Ja seda hoopistükki mitte OMA KODUMAA sõduriks tulekut motiveerides, vaid kutsudes "kaitsma kogu maailma". Mida krdit! See on ju tavaline kahuriliha värbamine. Ainult pisut peenemalt ja ilusamalt väljamängitud.
Samasse ritta võib panna ka värbamisreklaami - "30 tonni kätte". Mõttetult lame sisu. Isamaalisusega (sellest lähtuvalt aga ka kaitsetahtega) on neil mõlemil küll õige vähe seost, kui üldse.
Vaat nii on need asjad. Ilusasti tehtud, kuid ... Idee on, vähemalt minu jaoks, läbinisti mäda.
Mõelge ise! Kas isamaalisus ja oma riigi kodanikuks olek (ka selle kaitsmine loomulikult) on siis kampaanialaadne üritus, äriettevõtmine?

Postitatud: 09 Nov, 2008 20:45
Postitas KategorieC
Pigem on asi selles, et ei otsitagi kedagi isamaad kaitsma vaid hoopis Talibaniga võitlema.
Postitatud: 09 Nov, 2008 22:10
Postitas B13
Kuid igal mündil on kaks poolt. Antud juhul on tegu mainekampaaniaga, mis peabki massidele mõju avaldama. Uskuge või ärge uskuge, aga keskmine eestlane teab Kaitseväest häbmata vähe. Ja kuidas ka ei prooviks - kodumaa kaitsmine kitsastes tingimustes ei ole see, mis massides usaldust tekitab. Küll tekitavad usaldust Kaitseväe maailmakogemusega inimesed, arenenud tehnika, partnersuhted läänemeelsete suurriikidega ja muu sarnane, millele antud kampaania viitab.
Selle kampaania peamine eesmärk ei ole värvata inimesi, eesmärk on panna lihtsad eestlased meie kaitsevõimesse uskuma. Luua kuvand Kaitseväest, kui võimsast, arenenud ja jätkusuutlikust organisatsioonist. Lihtsa inimese vaatenurgast see töötab. Televiisor, raadio, välireklaamid - need kõik annavad edasi eelpool mainitud kuvandit. Kampaania kodulehekülg on hea ja interaktiivne, kuhu mõningi inimene surfama satub.
Kui kriitiline mass inimesi usub Eesti Kaitseväkke, siis järgmise sammuna saab juba soovitud funktsioonid pädeva kaadriga mehitatud. Kaitseväelast hinnatakse ühiskonnas ja see loob eelduse kogu patriotismi tõstmiseks.
See kõik on turundus- ja kommunikatsiooniloogika. Paratamatult tuleb maksimaalse tulemuse saavutamiseks modifitseerida peamist mõtet ning mõni kord põhimõtetegagi vastuollu minna.
Postitatud: 10 Nov, 2008 21:28
Postitas Rebasepoeg
Mis te mõtlete mismoodi venelased tahavad NATO vastu olla ja eestlased ei meeldi? See kõik on samamoodi valitsuse kampaania.
Mismoodi muidu saab tänapäeval õigesse ametisse näppu lutsivaid, ema seeliku taha pugejaid ainult vingujaid, ära hellitatud, isamaalituid noori. Ikka muu ei aita kui massimeedia ja kampaania. Ega EW ajal oli samamoodia kampaaniaid. Oli ju rahvuslikuse kampaaniaid ja eesistamise kampaaniaid. Sõjaväge rõhuti eriti.
Postitatud: 10 Nov, 2008 21:31
Postitas KategorieC
Jah, luuakse kuvandit. Aga kui reaalne elu päris selline ei ole nagu lubatakse, siis ei suudeta neid reklaami ohvriks läinud inimesi kaitseväes hoida ju - mõttetu on reklaamida midagi mida ei ole.
Kui panna kampaania nimeks ELUKUTSE, siis ma arvan et päris kindlasti üritatakse inimesi värvata, mitte tõsta usku kaitsevõimesse.
Elukutse
Postitatud: 10 Nov, 2008 21:58
Postitas Heigo
Sellise reklaamiga või Viru Valget reklaamida ootasin , millal pudel välja ilmub.
Postitatud: 10 Nov, 2008 22:17
Postitas B13
KategorieC kirjutas:Jah, luuakse kuvandit. Aga kui reaalne elu päris selline ei ole nagu lubatakse, siis ei suudeta neid reklaami ohvriks läinud inimesi kaitseväes hoida ju - mõttetu on reklaamida midagi mida ei ole.
Kui panna kampaania nimeks ELUKUTSE, siis ma arvan et päris kindlasti üritatakse inimesi värvata, mitte tõsta usku kaitsevõimesse.
Jah, Sa saad täiesti õigesti aru. Reklaamitaks Kaitseväe parimaid külgi. Antud reklaamklipp kannab kindlat sõnumit, mis peaks kindlale sihtrühmale olema. Põhimõtteliselt lubadakse 20 - 35 aastastele meestele maailmakogemusi, seda ajaloolises ja tugevad organisatsioonis.
Ja point täpselt selles ongi, et antud kampaaniast saadud inertsiga Kaitseväkke minevad inimesed peavad suures osas pettuma - kõik ei saa välismissioonidele ja kõikide elu ei saa olema seiklus.
Heade ja püsivate inimeste leidmiseks tuleb esimesena luua mainekuvand, mida antud kampaania teeb. See, kas kuvand loob muljet Eesti kaitsevõimest, Eesti Kaitseväest, tugevast kaitseväelasest või hoopis tasemel tehnikast, on juba omaette küsimus, mis sõltub suuresti reklaami tarbija isiklikest vaadetest. Eesmärk on kujundada kindlatel tugevustel põhinedes masside arvamust positiivse poole.
Kui sobiv kuvand on loodud, siis saab juba efektiivsemaid kanaleid pidi konkreetseid positsioone mehitada, sest üldine meelestatus toetab karjääri Kaitseväes. Kuni inimesed Kaitseväest midagi arvata ei oska, ei leia sinna ka tõsiselt häid inimesi. Konkurents on karm heade inimeste värbamise turul.
Ning veelkord jah, päeva lõpuks on eesmärk inimesi värvata, kuid antud konkreetsetel reklaamilahendustel pole see esmane eesmärk.
Muidugi võin ka eksida ning tegu on tõesti halvasti väljakukkunud värbamiskampaaniaga.
Postitatud: 10 Nov, 2008 22:53
Postitas Arf
Eelmine postitus on hea. Kes muidu aru ei saa mis liiki reklaamiga tegu on, siis meenutagem mõne aja tagust Politsei "Uus Eesti Politsei" jms. reklaamikampaaniat, mis ka nagu otseselt kedagi ametisse ei kutsunud, kuid siiski aitas luua politsei kuvandit.
Postitatud: 11 Nov, 2008 1:13
Postitas sigalahe
ega need kampaaniad eriti midagi aita jah kui asjaosaline s.t.armee ennast ise täis teinud.Siin keegi mainis 40 ruudusest kööktoast ja see jutt jumala õige,see on aga veel väike häda,kui käed jalad terved ja pea ka otsas siis jätkub teenistust ikka ning enese ja pere näljutamise korral on ehk ikka võimalik niipalju kokku hoida et mingi elamine soetada.Muide mille võla lapselapsed tagasi makstud saavad

Aga kui sotsiaalsetest tagatistest rääkida siis need on meil peaaegu olematud ja peale matuste riigi kulul ei saa suurt midagi.Sellest tulekski alustada,et kuskil pärapõrgus vigaseks või surnuks lastud sõdurit ja tema perekonda tänavale ei tõstetaks (kuna eluasemelaen jääb tasumatta) ning pensionist ei piisa. Kuidas selle asjaga praegu on,mingi ühekordne toetus vist on ja see oleks ka kõik-riigil rohkem seega kohustusi pole?Samuti on piisav motivatsioon ka palk,praegune on tõesti sandikopikas.
Postitatud: 11 Nov, 2008 10:22
Postitas Gideonic
Selle telereklaami kirumisega seoses tuli meelde üks varasem Gruusia konfliktieelset reklaami lahkav teema. Ei leia seda hetkel, igatahes reklaam oli kohati väga sarnane sellele, kuigi pikem. Seal olid siis kommentaarid a lasellised, et miks Eestis midagi sellist ei tehta.
Nüüd kui lõpuks üks küllaltki OK tasemel reklaam ära tehti (mulle näiteks meeldis) ei jõua kirumist ära kuulatagi, meenutab juba Delfi kommentaare

.
Ja tõepoolest uurida natuke palju ja millist propagandat tehti 30ndatel (ja toimis) siis minuarust igati õige asi.
Samas mis aga plakatitesse puutub, siis tööle minnes võtsid need F-16'ed ka endal muige suule

Postitatud: 11 Nov, 2008 11:11
Postitas Arf
Ma ei tea miks, aga just see algus, kus on selline tume taevas ja meri, meenutab mulle millegipärast filme nagu Sõrmuste Isand jms.
Postitatud: 16 Nov, 2008 13:25
Postitas A4
hillart kirjutas:Ehk pole mõned kamraadid aru saanud aspektist selles ürituses, missugune rahulolematust tekitab.
Ei häiri mitte konkreetse klipi teostus vaid asi iseenesest.
Kas isamaalisi võitlejaid saab siis KAMPAANIATE kaudu?

Vaidleks vastu. Varem pole kaitseväele selliseid mainekampaaniaid tehtud ning värbamisel ja organisatsiooni kuvandi projitseerimisel ühiskonda ongi loodetud vaid isamaa-armastusele ja patriotismile. Paraku on sellise lähenemise tulemused kurvad - kaitseväes on keskmisel puudu iga kolmas koosseisutabelis ettenähtud inimene, Scoutspataljonis on asi veel hullem, KVÜÕA-sse tuleb 50 vabale kohale 25 kandidaati jne.
Praegu on veel vara hinnata selle konkreetse kampaania tulemuslikkust, aga on igati positiivne, et esmakordselt on ette võetud kaitseväe kui terviku kuvandi loomine (mis sest, et taaskord kerge rõhuasetusega missioonidele). Varasemate kampaaniad on kõik miskipärast keskendunud vaid kaadri leidmisele ROK-i või Scoutspataljoni ehk teisisõnu missioonidele. See on minu arvates olnud suur viga ja maksumaksja raha raiskamine. Algusest peale oleks tulnud keskenduda kaitseväe kui terviku peale ning rõhutada, et missioonidel teenimine on lihtsalt kaadrikaitseväelase elukutse üheks ja suhteliselt lühikeseks osaks.
Postitatud: 16 Nov, 2008 13:57
Postitas KategorieC
A4 kirjutas:Varasemate kampaaniad on kõik miskipärast keskendunud vaid kaadri leidmisele ROK-i või Scoutspataljoni ehk teisisõnu missioonidele. See on minu arvates olnud suur viga ja maksumaksja raha raiskamine.
Kuna üks tähtsamaid ülesandeid on siiski NATOs oma osa täitmine ehk missioonid, siis kindlasti polnud see raiskamine, kui missioonide jaoks mehi (reakoosseisu) värvati.
Postitatud: 16 Nov, 2008 15:27
Postitas A4
KategorieC kirjutas:A4 kirjutas:Varasemate kampaaniad on kõik miskipärast keskendunud vaid kaadri leidmisele ROK-i või Scoutspataljoni ehk teisisõnu missioonidele. See on minu arvates olnud suur viga ja maksumaksja raha raiskamine.
Kuna üks tähtsamaid ülesandeid on siiski NATOs oma osa täitmine ehk missioonid, siis kindlasti polnud see raiskamine, kui missioonide jaoks mehi (reakoosseisu) värvati.
Missiooniüksuste ja Scoutspataljoni komplekteerimine on loomulikult üks peamiseid prioriteete, aga probleem on selles, et need kampaaniad ei olnud eriti edukad (Scouts endiselt rängalt alakomplekteeritud), samuti selles, et kaitseväe muud osad (ajateenijate VÕK-id) nendest kampaaniatest kasu ja lisakaadrit ei saanud.
Nii kaitseväge ennast kui ka värbamiskampaaniaid tuleks vaadelda terviklikumalt. Kõikide VÕK-ide parem komplekteerimine vähendab ka survet Scoutspataljonile, mis praegu peab igal aastal Afganistani jaoks komplekteerima kaks kompaniid. Samuti võiks rohkem mõelda selle peale, kuidas kaasata ajateenistuse läbinud reservväelasi rohkem missioonidele n-ö ühekordsete, missioonieelse väljaõppe ja missiooni ajaks sõlmitavate lepingutega. See võimaldaks missioonidel saadavat reaalset sõjakogemust laiali hõõruda tervele sõja-aja operatiivstruktuurile ning vähendaks samas survet Scoutspataljonile.