2. leht 4-st

Postitatud: 02 Dets, 2008 10:38
Postitas Dan
krizz kirjutas:Sellisel juhul ei näe ma muud lahendust, kui vrakkide ligidusse panna mingid sensorid-poid, mis teatavad sellest, kui keegi liialt kaua ligiduses peatub. Ehk mõnedki laevad saaks nii päästa.
Kuid selge see, et mängu tuleb jälle se va raha küsimus.
Kui tänavatele ei jagu mentegi kes kihutajaid ja purjus juhte roolist kõrvaldaksid, siis vaevalt keegi hakkab mingi poi plärina peale kohale ronima. Pealegi on meil suht pädev mereseire radarisüsteem, millel näha iga alus mis kuskil ankrus seisab või ringi seilab.

Postitatud: 03 Dets, 2008 21:49
Postitas nod476
väidetavalt piirivalve neid vrakke jälgibki mis on (ajutise)kaitse all radarite abiga. vrakist 300 raadiuses kaitsevöönd. Aga kahjuks keegi seda ei usu, ilmselt on põhjust.
Aga toon ära nimekirja mis kaitse all http://register.muinas.ee/aruanne03.asp ... butt=Edasi

päris palju vrakkide kirjeldust leiab ka http://www.diving.ee/

Postitatud: 04 Dets, 2008 10:42
Postitas plekkpea
Huvitav , millega need vrakkide fotod on tehtud, miskise sonariga? Westi vrakist on hea pilt.

Postitatud: 04 Dets, 2008 17:45
Postitas Närakas
plekkpea kirjutas:Huvitav , millega need vrakkide fotod on tehtud, miskise sonariga? Westi vrakist on hea pilt.
sellise pildi peaks saama ka hea kalli kajaloodiga - sõltub ilmselt kust poolt vrakile läheneda - aga Mässi merkündja Mare on ilmselt parema varustusega kui tava navigeerijatel. Kui vaadata neid pilte mis tehti Russalkast siis need olid ka väga head, peale seda kui aru saadi missmoodi laev mudas istub :D
Aga pilt on täesti hea.

Postitatud: 05 Dets, 2008 9:39
Postitas KL - liige
MargusM kirjutas:Vello Mäss on aastaid nende röövlite vastu ka sõna võtnud, nii konverentsidel kui ka (aja)kirjanduses, kuid...Ei ole hetkeolukorraga väga kursis, kuid loodan, et vrakikaart, mida pidevalt täiendatakse, on salastatud :?: ....

Haiged inimesed tõepoolest. Pole vahet, kas pätt röövib maal või merel, ühesugune saast on ta ikka...

Täpselt ei mäleta, kuid...Soomlased "kaotasid" umbes kümmekond aastat tagasi oma viikingilaeva. Asi lekitati ajakirjandusse ja alus (kõik mis veel järgi oli), tassiti laiali. Ja seda tehti võrdlemisi sügavas vees.

Kuidagi solvuvalt kõlab...
Aga kes räägib et midagi röövitakse? Kust on teada? Mulle soovitati lugeda millest siin teemas juttu on, olen väga üllatunud.

Postitatud: 06 Dets, 2008 11:24
Postitas Närakas
KL - liige kirjutas:
MargusM kirjutas:Vello Mäss on aastaid nende röövlite vastu ka sõna võtnud, nii konverentsidel kui ka (aja)kirjanduses, kuid...Ei ole hetkeolukorraga väga kursis, kuid loodan, et vrakikaart, mida pidevalt täiendatakse, on salastatud :?: ....

Haiged inimesed tõepoolest. Pole vahet, kas pätt röövib maal või merel, ühesugune saast on ta ikka...

Täpselt ei mäleta, kuid...Soomlased "kaotasid" umbes kümmekond aastat tagasi oma viikingilaeva. Asi lekitati ajakirjandusse ja alus (kõik mis veel järgi oli), tassiti laiali. Ja seda tehti võrdlemisi sügavas vees.

Kuidagi solvuvalt kõlab...
Aga kes räägib et midagi röövitakse? Kust on teada? Mulle soovitati lugeda millest siin teemas juttu on, olen väga üllatunud.
Ei tahaks nõus olla - pigem on tegemist murega. kaldun ise arvama, et mõne aja pärast, sõltuvalt sellest kui kiiresti valmistatakse ette sukeldujaid, võivad meie veeturistid väga kiiresti vrakid tühjaks kanda.
Tallinna ümbruse vrakid on juba tühjaks kantud - siit ka vastus küsimusele röövimise kohta.

Postitatud: 07 Dets, 2008 11:17
Postitas KL - liige
Takistada inimestele areneda - see on Nõukogude vaimus :( . Pole tarvis keelata sukeldumist vrakidele ja sellega piirduda turismi. Paljude maade eelarve koosneb turismi rahast ja veeturism on kah sees. vaja stimuleerida objektide ettevalmistamist ja väärtasjade riiklike muuseumite jaoks hankimist. Seda nimetatakse objektide ettevalmistamiseks turismiks.
Vello Mässil on vrakide kaart ja juba ammu. Aastate vältel ei mäleta ühtegi juhtumit, et ta ise oleks allvee- arheoloogiliste uuringute juhiks. Klubid ja sellega tegelevad firmad ei saanudki infot vrakide kohta.

Postitatud: 07 Dets, 2008 18:44
Postitas Arnold
Takistada inimestele areneda - see on Nõukogude vaimus
Mis on Teid arenemisel takistanud? Nõukogude võim? 17 aastaga oleks saanud ju puudujäägid tasa teha :wink:

Postitatud: 08 Dets, 2008 2:57
Postitas KL - liige
Isiklikult mina ei röövi ja ei kahjusta, teen filme. Kas ei saa sukelduda?

vrakk

Postitatud: 10 Dets, 2008 12:17
Postitas lootsman
minuarust käib praegu ühe vraki peale süvendustööde pinnasepuiste

Postitatud: 10 Dets, 2008 13:00
Postitas Jaanus2
Vrakil ja vrakil on vahe. Suur jagu neist on hilised ja ei oma muinsusväärtust, võib sukelduda, pinnast peale lasta, vanarauda tuua - mida iganes. Tõeliselt vanu või muidu väärtuslikke on teada üksikuid minu teada. Kullalaevu pole senini teada. Sukeldumine on kallis lõbu ja vee all meil nähtavus kehv - raske saada üldse mingit majanduslikku kasu sellega. Ennem saab kasu mõni maapealne hauaröövel.

Postitatud: 10 Dets, 2008 13:35
Postitas tõnuv
Kasul ja kasul on ka vahe sees. Saaremaa kohta räägitakse, et mitmed mehed olla vanaisade aegse rauanorimise töö uuesti au sisse tõstnud.Eelistatud on loomulikult vask.Ise pole kahjuks veel selliseid mehi kohanud aga saar ju väike. Küll jõuab.

Postitatud: 10 Dets, 2008 15:12
Postitas Jaanus2
Saaremaal mehed lammutavad kuulsat kreeka laeva juba tükk aega ja mitte ei saa lammutatud. Oli plaanis sel aastal ühele poole saada, aga emake loodus ei lasknud. Olgugi, et vanaraua hinnad olid kõrged (enam pole) ja laev pooleldi veest väljas. Karta on, et veealuste levade puhul jääb selline tegevus kindlalt kahjumisse. Tallinna madalal on purjelaevade põhja katnud vaskplekki hulgi, suht madalas vees. Aga ka sealt on selle kogumine üsna ohtlik tegevus ja ei tasu vist ära. Põhjakivid teravad ja tugev tuul enamasti.

Postitatud: 11 Dets, 2008 8:47
Postitas tõnuv
Ma tahtsin seda öelda et pealinnast kaugemal Eesti äärealadel on inimesed töötasu suhtes leplikumad.Ja raha eest nõus rohkem vaeva nägema.

Postitatud: 12 Dets, 2008 9:37
Postitas Närakas
olin kaks suve tagasi Laadogal ja nägin kuidas seal vana militaarkraami lausa kraanadega veealt välja tõsteti. Samas ei olnud venemaal metalli hinnad end ni kõrgeks kerinud, et lausa tööstuslikult vargusega tegeleda. Samas oli kraana tööpõhimõte jube lihtne - ei mingit keerulist laevakraanat- aga ei hakka seda siinkohal lähemalt tutvustama vastasel juhul võib samu konstruisid kohata varsti ka Eesti rannikuvetes. Igastahes meie kapten tegi väga kähku 180 kraadise pöörde nende töömeeste vaatekaugusedt eemale. Pärast sain teada, et nende meestega pole pikka juttu - kuuled vaid kuidas kuul rauda tõmmatakse ja bläädid lendama hakkavad.......

Muidugi tuleb mainida, et selles järves on kõvasti vaatamisväärsusi põhjas (isegi rataslaev oli terves tükis), eriti huvitav on aga endiste Soome ja NL salastatud baaside ümbrus. Ühes abajas oli terve karavani jäänused kahuri lafette ja väliköökide aluseid (paremad (tervemad) palad oli välja nopitud) ja igasugust muud sõjakaja oli seal tõesti kohutavalt.