2. leht 3-st
Postitatud: 22 Apr, 2010 19:45
Postitas Lemet
Miks siis nii tagasihoidlikult? Samal leheküljel on ju järgminegi pilt...(huvitav, kuidas kujutaks kunstnik sellist värvikombinatsiooni potisinisel taustal???)
БМРТ типа «Прометей» - большой морозильный рыболовный траулер, выпускавшийся в г. Штральзунд (ГДР) с 1972 по 1983 гг. Было построено 172 единицы.
http://www.mz-fish.ru/fleet/structure/
Asitõendiks oleks vast ikka värvipilt punalipuga ahtris.
Markide kohta- tõepoolest, sinisel taustal sinine laev...
Siin siis NSVL kaubalaeva pilt, mis üleüldise militariseerimise tingimustes oleks pidanud kah vesihall olema. Kas on? vastus jääb sinu enda otsustada. Mina peaks värvi küll pigem mustaks või tumesiniseks. Foto peaks pärinema kuuekümnendate keskelt
Kuskil 70 lõpul hakkasid mõned baaslaevad - mis pidevalt välisvetes - keskelt sinetama
Rõõm on nentida, et seisukohtades on mõningane areng toimunud. Sest eelmine väide oli mäletatavasti kõiki muid võimalusi välistav..
Kalalaevastiku keskmistele ja suurematele alustele lubatud kere hall värv
oli ka niisamuti ilus värvikombinatsioon?
Nagu ka seegi veidi jampslik väide...
Ainult, et need kuradi luugid olid vaid neil laevadel, mis ehitatud NSVL'is või vähemalt Varssavi pakti riikides. Kõik muud läänest sisseostetud laevad (eriti reisialused), pidid "tormides" ilma luukideta hakkama saama!
Mis nüüdseks on vast saanud ümber lükatud.
Kandilised aknaavad laevakeres-GOST GOSTIKS, minu kogemus nende aukudega on lääne laevaehituse produktidega, nii et oleks tänulik, kui osutaksid vastava koha SOLASE või IMO nõuetest. Siis saaks ma järgmisel korral laevafirma esindajatele tööde vastuvõtmise ajal sellesama rikkumisega habemesse sõita...
Võrdlemisest...mida sa siin ikka võrdled, tead ju isegi, et v tšužih ruhah i h...jne.
P.S. Lisaks nende keres paiknevate kandiliste akende kohta- vaata kasvõi DFDS-i Queen of Scandinavia või siis kruiserit Sovereign of Seas- jumalast kandilised avad tunduvad minu silmale...ma muidugi möönan, et võin ka eksida ja GOSTi kohaselt kohe mitte ei saa need ümarad augud kandilised olla...

Postitatud: 22 Apr, 2010 20:04
Postitas Kapten Trumm
No ma elasin lapsepõlves üsna kalasadama ligidal ja nende laevade värvuseks polnud teps mitte hall, vaid sinine-valge või must-valge.
Postitatud: 22 Apr, 2010 21:33
Postitas Lemet
Postitatud: 22 Apr, 2010 21:42
Postitas Lemet
See hetk oli igav ja lausjaburdus provotseeris...mea culpa. Jääb toigas jälle selleks korraks nurka. Öörahu aeg kah käes...

Postitatud: 22 Apr, 2010 21:59
Postitas Lemet
Otsesele jamaajamisele vast tohiks ikka tähelepanu juhtida...
Postitatud: 22 Apr, 2010 22:24
Postitas Lemet
Ei, vaid see rumalus, et muu maailma laevad sõidavad ilma illuminaatoriluukideta, et eranditult kõik kalalaevad olid halli värvi ja et laeva keres ei ole kandilisi illuminaatoreid. Mida sa väitsid ja mille kohta said vähe teisemad pildid üles pandud. Lõpeta nüüd jauramine ja mine magama, homme jätkad. Muideks, ka turskade väikestel ühelt fjordi kaldalt teisele kulgevatel autopraamidel on illuminaatoriluugid, ise olen neid kahel näinud. Ikka tuumasõja tarvis, mis muud...ja taluperemehel on kartulikelder ka ikka tuumasõja tarvis. Kartulite ja muu juurika säilitamine on viiendajärguline.
Postitatud: 22 Apr, 2010 23:32
Postitas krijgsvolk
Tere, õhtust kõigile vaidlejatele! Misasja te nii tigedaks teineteise peale lähete?
Huvitav kas suve poole foorumi üritustel, kui neid juhuslikult tulema ja olema peaks, lähete karvupidi kokku?
Tõesti, võtke ikka tasakesi!
Teemast: ise pole merekaru.
Aga mul koolivend, kes Tallinnas Kilukooli lõpetas ja hulk aega mööda meresid seilas.
Tema jutu järgi õpetati neile koolis, et kõik tollal Entsefaliidus kala-, kauba- ja reisilaevastiku jaoks ehitatud laevad olid valmistatud koos suurtükkide-kuulipildujate jm alustega sõja puhuks. Isegi ehitamise ajal olla peale monteeritud olnud, mis hiljem maha võetud.Värvist meil juttu polnud. Ja need Väinamere Vohilaid-Harilaid-Kõrgelaid jm laevad olnud tegelikult tanki dessantpraamideks ehitatud, mis sõja korral koheselt mobiliseerimisele kuulusid. Niimoodi oli neile siis Kilukoolis kõneldud. Eks siin vast profid tea lisada.
Postitatud: 23 Apr, 2010 2:06
Postitas Tarmo Männard
Jeesuskristus!
Oleks ma teadnud, et minu küsimusest niuke sõda sünnib, oleksin küll soo peale läinud.
Postitatud: 23 Apr, 2010 7:25
Postitas Manurhin
Tarmo Männard kirjutas:Jeesuskristus!
Oleks ma teadnud, et minu küsimusest niuke sõda sünnib, oleksin küll soo peale läinud.
No aga mis militaarfoorum see ilma sõjata oleks?

Postitatud: 23 Apr, 2010 9:55
Postitas asjaajaja
Vaidlustes sünnib tõde, seega pole vastastikku faktide ja argumentide esitamises midagi halba. Halb on see, kui vaidlejad liiga isiklikuks lähevad ja iga sõna ning vihje pärast teist poolt püüavad maa sisse taguda. Nagu siin foorumis kahjuks aeg-ajalt juhtub.
Püüaks ikka niimoodi, et enne uue vastuse postitamist loeks mõttes kümneni ja tõmbaks sügavalt hinge. Ka teistel foorumlastel oleks arutelu käiku parem jälgida.
Postitatud: 23 Apr, 2010 11:14
Postitas Kapten Trumm
Einoh, mis siin ikka targutada, radioaktiivse sodi vastu on kõige esmasem kaitse hoida end sellest teemal. St siseruumid peavad olema tihendatud (kahtlen kas reaalselt hermeetiliseks neid saab). Ja peab olema filterventilatsioon. Ja ongi kõik. Tugeva radiatsiooni vastu sellest eriti palju abi ei ole, selleks peaks silmselt kogu meeskond pugema veeliinist allapoole trümmipõhja, et küljelt kaitseb neid vesi ja lahtise teki ja nende vahele jääks võimalikult palju materjali.
Umbes sama teema on ka tuumarelva esmaste efektide vastu - tegelikult igasugu tumedat värvi laevad on karuteene - näiteks vene tuumapommitajad olid altpoolt miskipärast lumivalget värvi. Lööklaine, selle tekitatud hiidlainete kui ka valguskiirguse vastu on abi suletud ja mitteläbipaistvatest luukidest.
Kogemata on samasuguseid luuke vaja ka halva ilma vastu. Nende pisitraaleritel, mida igas kalurikolhoosis terve sadamatäis oli, oli see eriti tähtis, sest neist kallas laine üle vähegi tuulisema ilmaga ja seepärast peavad neil olema piisavalt tugevad ja tihedad uksed-luugid, et vesi sisse ei pääse. Ehk nende "radiatsioonikindlate" luukide peamine eesmärk on olla ikka "veekindel", mis kogemata on kasulik ka tuumarelva mõjude puhul.
Postitatud: 23 Apr, 2010 11:49
Postitas alax
Malõi rõbalovnõi travler (ahtritraaliga) elik MRT oli ettenähtud miinide traalimiseks, võimalik et ka vastupidi.
Minu venna eelmine väiketraaler aastast 1989 oli ette nähtud sõjaolukorras miine traalima. Vastav kaabeldus oli tehases ära tehtud, et saaks kiiresti vastavad seadmed paigaldada.
Postitatud: 23 Apr, 2010 12:10
Postitas Lemet
Veel üks pilt sellest luugiteemast...
Tegu siis jäälõhkuja "Krassin" kajutiga. Mis kandis algul nimetust "Svjatogor" ning mida ehitati Newcastles Vene Impeeriumi tellimusel juba 1916 aastal.
Postitatud: 23 Apr, 2010 12:34
Postitas Lemet
Ikka, kena ju vaadata...paistab, et inglased ja Vene Impeerium valmistusid juba 1916 aastal radiatsioonitõrjeks...
...võimalik et halb ilm oli kõige olulisem, kuid kui (klaasist) lahtikäivad illuminaatorid oli suletavad kolme kruviga, siis metallkate oli suletav minu mäletamist mööda alati vaid ühe kruviga.
Klaasi purunemisel ei mänginuks enam nood kolm kruvi rolli ning kogu surve tuli vaid ühele kruvile.
Suletakse ka kolme kruviga neid luuke. Ja just neid, mis madalamatel dekkidel asuvad. Ka tänapäeval. Ja nii Venes kui ka läänes ehitatud laevadel.

Postitatud: 23 Apr, 2010 12:39
Postitas Lemet
Ikka laeva pealt, corvus, ikka laeva pealt...
