2. leht 2-st
Postitatud: 02 Mär, 2011 0:38
Postitas uusmario
Tõenäoliselt ei müüda ei Warriori ega Challanger 2, vaid nad konserveeritakse, see vähendamine ei pruugi olla lõplik, vaid kui kuulata väejuhatuse sõnavõtte, siis see vähendamine võeti ette, sest lähemal ajal ei ole ettenäha suuri soomusjõude vajaminevaid konflikte.
Küll aga loobutaks plaanide kohaselt praktiliselt kõikidest APC-dest - FV432, mis on 60'nendate M113 meenutav alumiinumsoomusega roomikmasin.Ja enamusest CVR'idest (luuresoomuk) - FV103 Spartan (FV120 Spartan MCT on näiteks kohendatud MILAN kandjaks, miks mitte kui odavalt saaks),FV104 Samaritan (ambulants), FV107 Scimitar, FV105 Sultan (liikuv staap).Kõige ahvatlevam Stormer 30 tõenäoliselt jääb.
Mis puutub Challanger 2, siis tegu on ilmselt parimat kaitset pakuva tankiga, ainuke tank millel on 0 surma soomuseläbistamise kohta. (kaks meeskonnaliiget küll hukkus teiselt Challangerilt saadud HESHi tabamusel, kuid soomust ei läbistatud, plahvatus kandus meeskonnaruumi läbi avatud luugi).Samuti on tal teiste tankidega võrreldes suurem tulejõud. Samas on tal suhteliselt lahja mootor, suur kaal, Iraagis teeninud masinad kaalusid juba 70.tonni ligi.Ja keeruline ehitus.
Postitatud: 02 Mär, 2011 17:52
Postitas Tiam
uusmario kirjutas:Tõenäoliselt ei müüda ei Warriori ega Challanger 2, vaid nad konserveeritakse, see vähendamine ei pruugi olla lõplik, vaid kui kuulata väejuhatuse sõnavõtte, siis see vähendamine võeti ette, sest lähemal ajal ei ole ettenäha suuri soomusjõude vajaminevaid konflikte.
Küll aga loobutaks plaanide kohaselt praktiliselt kõikidest APC-dest - FV432, mis on 60'nendate M113 meenutav alumiinumsoomusega roomikmasin.Ja enamusest CVR'idest (luuresoomuk) - FV103 Spartan (FV120 Spartan MCT on näiteks kohendatud MILAN kandjaks, miks mitte kui odavalt saaks),FV104 Samaritan (ambulants), FV107 Scimitar, FV105 Sultan (liikuv staap).Kõige ahvatlevam Stormer 30 tõenäoliselt jääb.
Mis puutub Challanger 2, siis tegu on ilmselt parimat kaitset pakuva tankiga, ainuke tank millel on 0 surma soomuseläbistamise kohta. (kaks meeskonnaliiget küll hukkus teiselt Challangerilt saadud HESHi tabamusel, kuid soomust ei läbistatud, plahvatus kandus meeskonnaruumi läbi avatud luugi).Samuti on tal teiste tankidega võrreldes suurem tulejõud. Samas on tal suhteliselt lahja mootor, suur kaal, Iraagis teeninud masinad kaalusid juba 70.tonni ligi.Ja keeruline ehitus.
Väga kainestav ja sisukas analüüs vahelduseks- suurepärane! Ainuke asi, millega ma nõustuda ei saa on Challengeri suurem tulejõud. Kuna ta kasutab erinevalt teistest lääne MBT-st vintraudset 120mm suurtükki siis tõesti laseb ta HE moona kaugemale kui ükski teine NATO 120mm tankisuurtükk AGA see võit on saavutatud KE moona soomusläbistavuse arvelt, mis on Challengeri puhul tunuvalt väiksem, nii 550-600mm RHA, kui sileraudsel Rheinmetalli analoogil näitajaga üle 760mm RHA. Seega Challenger on ehk efektiivsem õhema soomusega tankide vastu AGA paremate MBT-de esisoomusega toime tulekuks on sileraudne Rheinmetalli 120mm L55 parem valik. UK on isegi plaan plaan oma vintraudne suurtükk just nendel kaalutlustel Rheinmetalli L55 sileraudse suurtüki vastu välja vahetada,
isegi prototüüp on sellisest masinast valminud.
Postitatud: 02 Mär, 2011 18:33
Postitas vk1
Tiam kirjutas:uusmario kirjutas:
Väga kainestav ja sisukas analüüs vahelduseks- suurepärane! Ainuke asi, millega ma nõustuda ei saa on Challengeri suurem tulejõud. Kuna ta kasutab erinevalt teistest lääne MBT-st vintraudset 120mm suurtükki siis tõesti laseb ta HE moona kaugemale kui ükski teine NATO 120mm tankisuurtükk AGA see võit on saavutatud KE moona soomusläbistavuse arvelt, mis on Challengeri puhul tunuvalt väiksem, nii 550-600mm RHA, kui sileraudsel Rheinmetalli analoogil näitajaga üle 760mm RHA. Seega Challenger on ehk efektiivsem õhema soomusega tankide vastu AGA paremate MBT-de esisoomusega toime tulekuks on sileraudne Rheinmetalli 120mm L55 parem valik. UK on isegi plaan plaan oma vintraudne suurtükk just nendel kaalutlustel Rheinmetalli L55 sileraudse suurtüki vastu välja vahetada,
isegi prototüüp on sellisest masinast valminud.
...ja juba on sellest ka loobutud-kuna masina konstruktsiooni kapitaalselt muutmata ei ole võimalik 1 tükis moona tanki ära mahutada. kogu tants aga sai alguse mitte niiväga vintraudse kahuri väiksema soomustläbistavuse, vaid minu mäletamist mööda selle tõttu, et brittide KM suutis maha müüa brittide viimase laskemoonavabriku. ja oh imet, tuli välja, et maailmas ei viitsi keegi nii väikese tarbija jaoks, kui sadakond briti tanki, keegi uut laskemoona välja arendama hakata.
Postitatud: 02 Mär, 2011 21:07
Postitas uusmario
...ja juba on sellest ka loobutud-kuna masina konstruktsiooni kapitaalselt muutmata ei ole võimalik 1 tükis moona tanki ära mahutada. kogu tants aga sai alguse mitte niiväga vintraudse kahuri väiksema soomustläbistavuse, vaid minu mäletamist mööda selle tõttu, et brittide KM suutis maha müüa brittide viimase laskemoonavabriku. ja oh imet, tuli välja, et maailmas ei viitsi keegi nii väikese tarbija jaoks, kui sadakond briti tanki, keegi uut laskemoona välja arendama hakata.
Chally ümberehitamine RH 120 L55 peala maksab ca 900000.naela masina kohta. Tulevikus peavad nad selle ilmaselgelt ärategema. Sest Briti KaMi pani nii Royal Ordanance Bishoptoni tehase (L16 ja L17 heitelaengu tootja), kui ka Royal Ordanance Speciality Metalsi (L27A1) tehase kinni. Sest avalikkus ei toetavat DU moona kasutamist (oleks kõik rahvad nii nunnud). HESH L31 ei toodeta juba aastaid.
Puhtalt relva mõistes ei ole L30A1 ja Rheinmetall 120 L55, mingit vahet. Kasutades L16A1 heitelaengut saavutab L30A1 suudmeenergiaks 13.MJ RH L55 kasutades DM 63 saavutab samuti 13.MJ. Eelmise põlvkonna L14 heitelaeng saavutas L30's 11.MJ (võrreldav RH L44 jaga).Kehvem soomusläbistavus on tingitud sellest L27 on eelmise põlvkonna mürsk, mis kasutab USA M829A2 toorik Noolt.
Postitatud: 02 Mär, 2011 21:38
Postitas vk1
uusmario kirjutas:...ja juba on sellest ka loobutud-kuna masina konstruktsiooni kapitaalselt muutmata ei ole võimalik 1 tükis moona tanki ära mahutada. kogu tants aga sai alguse mitte niiväga vintraudse kahuri väiksema soomustläbistavuse, vaid minu mäletamist mööda selle tõttu, et brittide KM suutis maha müüa brittide viimase laskemoonavabriku. ja oh imet, tuli välja, et maailmas ei viitsi keegi nii väikese tarbija jaoks, kui sadakond briti tanki, keegi uut laskemoona välja arendama hakata.
Chally ümberehitamine RH 120 L55 peala maksab ca 900000.naela masina kohta. Tulevikus peavad nad selle ilmaselgelt ärategema. Sest Briti KaMi pani nii Royal Ordanance Bishoptoni tehase (L16 ja L17 heitelaengu tootja), kui ka Royal Ordanance Speciality Metalsi (L27A1) tehase kinni. Sest avalikkus ei toetavat DU moona kasutamist (oleks kõik rahvad nii nunnud). HESH L31 ei toodeta juba aastaid.
Puhtalt relva mõistes ei ole L30A1 ja Rheinmetall 120 L55, mingit vahet. Kasutades L16A1 heitelaengut saavutab L30A1 suudmeenergiaks 13.MJ RH L55 kasutades DM 63 saavutab samuti 13.MJ. Eelmise põlvkonna L14 heitelaeng saavutas L30's 11.MJ (võrreldav RH L44 jaga).Kehvem soomusläbistavus on tingitud sellest L27 on eelmise põlvkonna mürsk, mis kasutab USA M829A2 toorik Noolt.
mais 2010 hõigati välja, et ilma torni põhjalikult ümber ehitamate ei ole võimalik sileraudse moona ära mahutada. ja selleks raha pole. vaadates, kuidas nad relvajõududel aadrit lasevad, ma kahtlen, et nad suht-koht lähemas tulevikus (nii 10 aastat perspektiiv) raha leiavad
Postitatud: 02 Mär, 2011 21:57
Postitas uusmario
L16 ladustamise (säilivus) aeg pidi olema kümme aastat, seega 2016.aastaks on see aeg ümber. Mis jätab 3 valikud 1)Vabaneda masinatest, mida keegi ei osta, sest laskemoona ei toodeta.2) Alustada uue moona tootmist. 3)Ehitada masinad ümber.