2. leht 4-st
Postitatud: 01 Veebr, 2011 9:29
Postitas fossiil
Hea vaadata, kuidas asi areneb, paakide vorm on nüüd valmis ka (võtan homme kaasa), nii et nende taha ei tohiks asi pidama jääda.
Postitatud: 06 Veebr, 2011 17:02
Postitas kalle
Aga jätkame.
Töö on käinud päris usinasti ja pisikesi osi ikka mõnedki kokku saanud. Tänud taas Urmasele, sest tema vormidest pärit paagid hakkavd ka looma. Pärast teen ehk pildid ka, millised kippusid paagid restist tulema ja miks ma läksin valamise teed.
Hetkel aga tänase päeva seis. Vahepeal hakkasid pisemate juppide installimisest käed värisema küll ja kohati kippusid mõned asjad oma mõõtude tõttu kaduma minema. Aga miskit siiski toimumas
http://www.emmk.ee/kalle/models/muromets/PMU0954.jpg
Kk
Postitatud: 06 Veebr, 2011 17:12
Postitas FW Anton
Jõuagregaadid on küll super! Nende töö häält oleks tahtnud kuulda küll.
Postitatud: 07 Veebr, 2011 11:54
Postitas fossiil
Seis on päris huvitav - kas need pikad "käsipuud" on tõesti mootorite väljalaskekollektorid? Ma ei ole lihtsalt nii põhjalikult veel süvenenud...

Postitatud: 07 Veebr, 2011 13:13
Postitas kalle
Käsipuud on jahutusvedeliku trassid. Tagumisel mootoril on radikas ka püsti. Väljalase on pisikeste kepikeste mets.
Mootorite tööhäält kahjuks ei saa pakkuda:)
Kk
Postitatud: 08 Veebr, 2011 14:15
Postitas Joss Metsast
Mootorid näevad tõesti suurepärased välja, aga veel ägedam on see torpeedokujuline kütusemahuti

Postitatud: 09 Veebr, 2011 1:31
Postitas kalle
Tänud ikke, aga mind ennast häirib mootorite juures tõukurite asemel olevad ribilised moodustised. Oleks sellele varem tähelepanu pööranud, oleks vist noa sisse löönud ja proovinud reaalsemaks ajada. Nüüd enam ei jaksa. Üritan värvimisega veits paremaks mudida.
Kk
Postitatud: 09 Veebr, 2011 6:12
Postitas scout22b
Pildi peal taamal muidugi ka linnapeaga seotud karbike

Postitatud: 09 Veebr, 2011 12:14
Postitas kalle
Ära tuli:) Ma märkasin seda ise siis, kui pildi olin üles seadnud. ja siis mõtlesin, et huvitav millal keegi ära mainib:)
Igaks juhuks mainin, et tegu on siiski karbiga, kus sees söövituste kasutatud restid ja ülejäänud osad, millest saab detailideks vajalikke osi lõigata
Kk
Postitatud: 13 Veebr, 2011 12:43
Postitas fossiil
Mul on küsimus, mis peaks mingil määral sellesse teemasse sobima, sa oled nüüd üsna põhjalikult antud masina konstruktsiooniga tutvunud, mistõttu tahaks sinu arvamust sellise asjanduse kohta:
http://balancer.endofinternet.net/mybb/thread-4489.html
No et mida arvad antud eksemplari tasemest - kas selle aparaadi fotodel on mudeliehitaja seisukohast ka mingi väärtus või on täiega vuhvel?
Postitatud: 13 Veebr, 2011 14:45
Postitas kalle
No igal juhul pole mina ikka päris see, kes peaks adma hinnangut sellisele tööle. Alustada tuleks sellest, et ära on tehtud suur töö ja saavutatud päris huvitav replica.
Kuna antud lennukeid on tõesti palju erinevaid, siis ei püüdle antud eksemplar vist täpselt jäljendama ühtki neist. Alati tuleb kallude mitmeid asju. Kellele on see asi suunatud? Kas üldharivaks eksemplariks rahvale, kes kuskilt muusemist kiirelt läbi jookseb? või fännidele ja spetsilistidele, kes mõne eksemplari juures telgi üles tahaks panna, et seda siis lähemalt paar päeva uurida?
Nende piltide juures võiks tunde arutada ja aina rohkem leiaks asju, mille ümber vaielda ja võrrelda.
Mind esimese asjana häirivad kirovetsi rool ja näidikud, samuti rattad. Need on ehituse muud taset võrreldes ikka uskumatu lihtsama võimaluse teed minek. Aga äkki sai aeg otsa ja tuli midadgigi ära teha.. krt teab. Samuti eestvaade paakide juures on nagu betooni valatud. Aga üldine ilme on ju Muromets. Ja kui rahvale oli plaan näidata, kui suur ja milline see lennuk üldiselt võis välja näha, siis täidab see oma eesmärki.
Mudeliehitaja seisukohalt aga on sama sinu pakutud raamat parem materjal.
Kk
Postitatud: 14 Veebr, 2011 22:09
Postitas kalle
Ja edasi lauale.
Pisiasjad võtavad päris palju aega, aga mootorite etapp hakkab valmis saama:
http://www.emmk.ee/kalle/models/muromets/PMU1012.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/muromets/PMU1011.jpg
ilmselt veidi toonin neid veel, aga üldiselt on kõik. Mõnede asjadega pole päris rahul, aga üldiselt peab sobima. Kui tiib peale tuleb, küll siis selgub.
Keskmiste paakidega hakkab ka looma. Kütuse voolikud ja mõõduklaasid on päris kerge vaevaga saavutatud, aga igati tõhus lisa.
http://www.emmk.ee/kalle/models/muromets/PMU1013.jpg
Aga enne lubasin rääkida, miks üldse uued paagid tegin. Püüan vastata ühe pildiga. Sel peaks näha olema otse restist kokku pandud paak, mis peaks olema ümmargune, aga on lapik ja lai, nagu vaala selg. Kõrval kõvasti töödeldud sama asi.
Siis on näha Urmase kätetööd metallist masterite ja vormi näol. Ja lebab ka üks pooleli uus tulemus. Plaanis on nimelt veel kaks paaki trossidele riputada, aga sellest hiljem:
http://www.emmk.ee/kalle/models/muromets/PMU1016.jpg
Tagaplaanil on näha ka valmivad tiiva toed
Üks võte tagant ka. Silma riivavad valujäljed ülemisel raamil lähevad veel kõrvaldamisele:
http://www.emmk.ee/kalle/models/muromets/PMU1019.jpg
Ja siin siis tähtis hetk. Paika saab esimene pikem "tross"
http://www.emmk.ee/kalle/models/muromets/PMU1020.jpg
Üldiselt on seal kandis veel mõndagi tööd märgata, enne kui suurem trossitamine saab alata.
Ja üks üldine pilt ka veel:
http://www.emmk.ee/kalle/models/muromets/PMU1022.jpg
Et sedasi siis seisud. Ütleme nii, et restid on pea tühjad ja algamas kaks suurt etappi.. ülemised tiivad ja trossid. Ehk saab ikka valmis kah.
Tänud publikule ka,
Kk
Postitatud: 14 Veebr, 2011 23:41
Postitas von manstein
Ülimalt proffessionaalne toimetamine.
Ja nagu fossiili poolt avaldatud saidilt nähtub, tuleb üpris sarnane. (kui replica ikka piisavalt ajalooline on.)
Silma torkavad tohutute möötmetega radikad. Eriti arvestades tolleaegsete mootorite madalat erivõimsust ja soojusvahetusreziimi.
Ehk oskab mõni spets lahti seletada, kuidas seda riistapuud juhiti. On ilmselge, et tsentreering on hullusti taga. Sellest annab aimu ka saba horisontaal-ja vertikaalpindade tavatu suhe.
Postitatud: 14 Veebr, 2011 23:58
Postitas calico
oeh sest saab ilus asi! ei jõua kohe oodatagi!

Postitatud: 17 Veebr, 2011 12:45
Postitas kalle
Ja siit siis järgmine etapp.
Minu jaoks on alati lennuki juures ülev hetk, kui tiivad külge saab. Lennuk on sündinud. Edasine on kasvamine:)
Tiibade tegemist lihtsustas oluliselt keskmise karbi süsteem, mille külge sai tiivad poolte kaupa panna.
http://www.emmk.ee/kalle/models/muromets/PMU1038.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/muromets/PMU1040.jpg
Ühe poolega on alustatud ka tugede tegemist. Mõnikord läheb raskeks, kui pilte õigest lennukist on saadaval. Vaevalt ma muidu oleks hakanud lisatugesi nikerdama. Aga õiged pildid räägivad liiga selget keelt, et neid mitte teha. Kuigi kõik senised Murometsi autorid, keda netist näha on olnud, on neist mööda vaadanud.
http://www.emmk.ee/kalle/models/muromets/PMU1041.jpg
Vasakul pool näha olev kolme materjali rist oli paras nikeradmine. Aga miksit siiski valmis ja kuigi ühtteist sealt veel puudu, annab juba aimu. Suurema toe materjalina kasutasin jälle etsi jäänuseid:)
Niimoodi täna,
Kk