Siis tuleks kõik pommituslendurid sõjakurjategujateks kuulutada, mõlemal poolel osalenud. Kõik osapooled pommitasid vaenlase linnu, mille poolest see "punalendur" siis nii erilist hukkamõistu pälvib?tõnuv kirjutas:Juba see et kapten Trumm ei leia et saksamaa linnu pommitamas käinud lendur ei ole sõjakurjategija näitab et propaganda mõjub.
E. Puusepa Pe-8
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
Täiesti nõus, kõik suured pommitasid kuidas jäksasid, tsiviilohvritele tähelepanu ei pööratud. Selles suhtes ei olnud N-Liit mingi erand. Olen mõelnud, et , tõenäoliselt oleksid olnud ka kõik nõus olnud tuumarelva kasutama, lihtsalt peale USA teistel ei olnud seda võimalust.Siis tuleks kõik pommituslendurid sõjakurjategujateks kuulutada, mõlemal poolel osalenud. Kõik osapooled pommitasid vaenlase linnu, mille poolest see "punalendur" siis nii erilist hukkamõistu pälvib?
II maailmasõda torkab just silma erilise julmusega, tänapäeval on paljudel seda raske mõista.
Meie võitluslipp sini-must-valge
aatekõrgusse näidaku teed!
Lehvi, lehvi sa hõõguma palged.
Süüta südames õilsuse leek.
aatekõrgusse näidaku teed!
Lehvi, lehvi sa hõõguma palged.
Süüta südames õilsuse leek.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Arvestades kauglennuväe olematut rolli NL õhujõududes tollal on ilmselt NL pilootide "skoor" siin kõige väiksem sõdinud suurriikide omast.
Kui tsiviilohvrite arvust rääkida, siis peaks põhikurjategija olema RAF kaugpommituslennuväe tollane ülem Harris, kes leiutas vaippommitamise ning USAF, kes suurema osa sellest ära tegi.
Vaatamata märtsipommitamise koledustele jäi NL kauglennuväenatukese taktika ikka kaunis kahvatuks RAF ja USAF oma kõrval, kus olid ikka spetsiaalne tööjuhendid, kuidas terve linn koos elanikega maaga tasandada. Esmalt pommitati suuremaid tänavaid et need ummistada varemetega - et tuletõrje ei saaks kohale sõita. Siis puistati kogu ala väikeste süütepommidega üle. Et elanikud ei saaks tuld ise kustutada, siis puistati peale suurte tulekahjude algust kildpommidega veel kõik üle. Saksamaal on nii mõnigi linn, mis on praegu natuke teise koha peal kui enne lääneliitlaste pommitamist. Nt Dresden.
Mis puudutas märtsipommitamist, siis see viidi läbi taktikalise lennuväe poolt (loe: väikeste pommikoormatega) ja kuna venelastel puudus täielikult taoline sihtimise, navigatsiooni ja juhtimise süsteem, nagu Saksamaa vastu kasutati, siis eks Harju tänav sai pihta sellega, mis idee poolest Balti jaama pidi tabama.
NL lennuväe tegevus on ikka hale nali võrreldes sellega, mis demokraatia külvamise nimel Saksamaaga tehti. Kui Tallinnat oleks samamoodi rünnatud, siis oleks linnast mälestus järgi jäänud. Kirjutasin just ilma jutumärkideta, sest demokraatia sinna tõesti tuli.
Tsiviilobjektide pommitamine Serbia kohal 1999??? oli siiski edukas - serblastel sai sellest sõjast kiiresti villand (no ei saanud enam automaadist tsiviile tulistada vaid tuli varjendis istuda, sest taevast võis ühte-teist kohe kaela tulla) ja Milosevic võeti oma rahva poolt pukist maha.
Kui tsiviilohvrite arvust rääkida, siis peaks põhikurjategija olema RAF kaugpommituslennuväe tollane ülem Harris, kes leiutas vaippommitamise ning USAF, kes suurema osa sellest ära tegi.
Vaatamata märtsipommitamise koledustele jäi NL kauglennuväenatukese taktika ikka kaunis kahvatuks RAF ja USAF oma kõrval, kus olid ikka spetsiaalne tööjuhendid, kuidas terve linn koos elanikega maaga tasandada. Esmalt pommitati suuremaid tänavaid et need ummistada varemetega - et tuletõrje ei saaks kohale sõita. Siis puistati kogu ala väikeste süütepommidega üle. Et elanikud ei saaks tuld ise kustutada, siis puistati peale suurte tulekahjude algust kildpommidega veel kõik üle. Saksamaal on nii mõnigi linn, mis on praegu natuke teise koha peal kui enne lääneliitlaste pommitamist. Nt Dresden.
Mis puudutas märtsipommitamist, siis see viidi läbi taktikalise lennuväe poolt (loe: väikeste pommikoormatega) ja kuna venelastel puudus täielikult taoline sihtimise, navigatsiooni ja juhtimise süsteem, nagu Saksamaa vastu kasutati, siis eks Harju tänav sai pihta sellega, mis idee poolest Balti jaama pidi tabama.
NL lennuväe tegevus on ikka hale nali võrreldes sellega, mis demokraatia külvamise nimel Saksamaaga tehti. Kui Tallinnat oleks samamoodi rünnatud, siis oleks linnast mälestus järgi jäänud. Kirjutasin just ilma jutumärkideta, sest demokraatia sinna tõesti tuli.
Tsiviilobjektide pommitamine Serbia kohal 1999??? oli siiski edukas - serblastel sai sellest sõjast kiiresti villand (no ei saanud enam automaadist tsiviile tulistada vaid tuli varjendis istuda, sest taevast võis ühte-teist kohe kaela tulla) ja Milosevic võeti oma rahva poolt pukist maha.
Tõesti olen selle eriala spetsialist ja poliitilise maiguga diskussioonidesse ei lasku, kuigi oma arvamus on olemas. Tegin märkuse eelnevalt seetõttu, et see vaidlus siin läheb juba teema raamidest välja ja soovijad võiks seda jätkata jututoas eraldi teemana.Jutt jumala õige, aga Anton kui lennundusspets võiks öelda oma arvamuse pommilenduri moraalsest süüst tsiviilelanikkonna kaos.
Anton - horridoo!
-
- Liige
- Postitusi: 147
- Liitunud: 27 Sept, 2005 13:51
- Asukoht: Ida-Virumaa
- Kontakt:
Pe-8 silmapaistvate külgede üle ei vaidleks, aga kas tõesti oli tegemist esimese diiselmootoritega seerialennukiga? Või peaks kogu selle loetelu ees olema NL esimene jne? Ja vahest oleks hoopis õigem öelda, et ühel Pe-8 variandil katsetati diisleid, kusjuures üsna ebaõnnestunult, nii nagu Šavrov (NL lennukite konstruktsiooni ajaloo autor) arvab?Kapten Trumm kirjutas: Silmapaistvatest asjadest oli tegemist esimese seerialennukiga, mis oli diiselmootoritega (kuigi need olid viletsad) ning tegu oli esimese raskepommitajaga, mille pardalaskurite käsutuses olid 20 mm Shvak-automaatkahurid
http://www.airwar.ru/enc/bww2/pe8.html
See, et mujal maailmas ŠVAK-tüüpi kahureid ei kasutatud, on samuti üpris loogiline. Vahest kasutati mujal lihtsalt teise tähistuse, kuid sama kaliibriga kahureid?

El Ejercito de los Borbones
-
- Liige
- Postitusi: 236
- Liitunud: 23 Okt, 2005 20:43
- Kontakt:
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2063
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
испытаний в полном объеме До начала войны испытания и доводки этой машины так и не удалось закончить Несмотря на это завод №124 ставил М-30 на ТБ-7 и направлял их в части .
Siit saab nii aru, et lennukeid diislitega toodeti ja läksid relvastusse
После получения положительных результатов испытаний, машины пошли в 18-ю дивизию Таким образом, если опираться на данные ОКБ, в дивизии к началу войны были машины и с АЦН-2, и с АМ-35, и с дизелями. Relvastuses siis mõlema mootoriga.
в эксплуатации на нескольких самолетах дизели заменили на АМ-35А Тем не менее в частях оставалось еще достаточно машин с дизелями Причем наиболее удаленные цели были как раз доступны именно им, так как ТБ-7 с АМ-35А имели несколько меньшую дальность полета .
В ночь с 6-го на 7-е ноября ТБ-7 №42025 экипажа во главе с Пусэпом совершил одиночный налет на Данциг Цель - электростанция, питавшая город, была уничтожена При возвращении на базу экипаж из-за навигационной ошибки потерял ориентировку и, пытаясь разобраться на местности, снизился на небольшую высоту и попал под мощный зенитный обстрел.
Загорелся четвертый двигатель Все попытки ликвидировать пожар оказались безрезультатными Пусэп отдал команду на покидание экипажем самолета Экипаж благополучно покинул ТБ-7 на парашютах .
Äkki see ongi see lennuk , millest jutt!?
Siit saab nii aru, et lennukeid diislitega toodeti ja läksid relvastusse
После получения положительных результатов испытаний, машины пошли в 18-ю дивизию Таким образом, если опираться на данные ОКБ, в дивизии к началу войны были машины и с АЦН-2, и с АМ-35, и с дизелями. Relvastuses siis mõlema mootoriga.
в эксплуатации на нескольких самолетах дизели заменили на АМ-35А Тем не менее в частях оставалось еще достаточно машин с дизелями Причем наиболее удаленные цели были как раз доступны именно им, так как ТБ-7 с АМ-35А имели несколько меньшую дальность полета .
В ночь с 6-го на 7-е ноября ТБ-7 №42025 экипажа во главе с Пусэпом совершил одиночный налет на Данциг Цель - электростанция, питавшая город, была уничтожена При возвращении на базу экипаж из-за навигационной ошибки потерял ориентировку и, пытаясь разобраться на местности, снизился на небольшую высоту и попал под мощный зенитный обстрел.
Загорелся четвертый двигатель Все попытки ликвидировать пожар оказались безрезультатными Пусэп отдал команду на покидание экипажем самолета Экипаж благополучно покинул ТБ-7 на парашютах .
Äkki see ongi see lennuk , millest jutt!?
Viimati muutis Würger 190G, 23 Dets, 2005 10:54, muudetud 1 kord kokku.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Venelased ise kirjutavad niiUn' Recluta kirjutas: Pe-8 silmapaistvate külgede üle ei vaidleks, aga kas tõesti oli tegemist esimese diiselmootoritega seerialennukiga? Või peaks kogu selle loetelu ees olema NL esimene jne? Ja vahest oleks hoopis õigem öelda, et ühel Pe-8 variandil katsetati diisleid, kusjuures üsna ebaõnnestunult, nii nagu Šavrov (NL lennukite konstruktsiooni ajaloo autor) arvab?
In series production, the dimensions of the aircraft were not altered (span 39.01 m, wing area 188.68 m2, length 23.59 m) but different engines were used: AM-35A, ASh-82 and world-s first aviation diesel engine M-40 and its modified version ACh-30B. As a result, the aircraft flying range increased significantly with a slight reduction in other flight characteristics. The aeroplane could carry up to 4,000 kg of bombs and was equipped with powerful defensive armament
http://www.aviation.ru/Pe/8/story1/
Neid mitte ei katsetatud, vaid seerialennukid olid diiselmootoritega. Ja 11 augusti reid Berliini Leningradi alt tehti just nende samade mootoritega.
See, et mujal maailmas ŠVAK-tüüpi kahureid ei kasutatud, on samuti üpris loogiline. Vahest kasutati mujal lihtsalt teise tähistuse, kuid sama kaliibriga kahureid?![]()
20 mm kasutati neljamootorilisel kaugpommitajal esimest korda minuteada B-29-l ja mõned aastad hiljem, kuid täienduseks 50 cal kuulipildujatele, mitte pardakaitse põhirelvadena (Pe-8 "strateegilised" laskurid nagu kerepealne ja sabalaskur olid just kahuritega). Või ma pean sulle selgitama pardalaskuri relva ja hävitaja kahuri vahet?[/quote]
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2063
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Type approval was achieved in December 1933. First trials were performed with a Focke-Wulf A17 Moewe.
The Jumo 205 is still the only successfull Diesel aircraft engine of the world. Most Jumo 205 were mounted to Lufthansa's transatlantic flying boats, i.e. Do18 and Do26. On the long transatlantic routes, the Jumo 205 Diesel engine was a very economic engine due to the low fuel consumption. On the other hand these long range routes with hours of cruise power were an optimum for the Diesel engines. The use of the Jumo 205 in military aircraft, like the Ju86 failed, as these aircraft were used at their power limits, which result in a lot of engine failures.
The Jumo 205 is still the only successfull Diesel aircraft engine of the world. Most Jumo 205 were mounted to Lufthansa's transatlantic flying boats, i.e. Do18 and Do26. On the long transatlantic routes, the Jumo 205 Diesel engine was a very economic engine due to the low fuel consumption. On the other hand these long range routes with hours of cruise power were an optimum for the Diesel engines. The use of the Jumo 205 in military aircraft, like the Ju86 failed, as these aircraft were used at their power limits, which result in a lot of engine failures.
-
- Liige
- Postitusi: 147
- Liitunud: 27 Sept, 2005 13:51
- Asukoht: Ida-Virumaa
- Kontakt:
Kõigepealt, tänan nii põhjaliku vastuse eest, kus teooriat oli seekord veidi vähem kui tavaliselt. Kuna jutt on Puusepast, siis lennuki kohta teeks lühidalt.
Esiteks, diiselmotoritest. Kui M-40 oli maailma esimene lennukil kasutatud diisel, siis Junkers Jumo 205 kasutati ilmselt helikopteril? Kole küll, aga sakslased arvavad millegipärast, et nende Ju 86 sai varem valmis ja lendas ka diiselmootoritega.
Vahemärkusena soovitaks selle Šavrovi raamatu siiski üles otsida. Seal võib veenduda, et tema M-40 maailma esimeseks lennukidiisliks ei pidanud.
Kahurite kohta soovitaks teise väga hea raamatu ja nimelt Flying Guns Vol. 1, World War I, autorid Anthony G. Williams ja Emmanuel Gustin. Et mitte liiga pikalt panna, nimetaks ainult seerias ehitatud nelja mootoriga lennukeid, mis olid relvastatud suuremate kahuritega kui 20 mm.
1) Voisini triplaan (1918. a mudel, 75 mm)
2) va Ilja Muromets (37 mm).
20 mm kahuritega lennukite üleslugemine kisuks natuke pikaks (enne kui Pe-8 järg kätte jõuab), seetõttu uute oopuste hirmus loobun. Aga misasi pagana pihta on strateegiline laskur? Ilmselt on ka taktikaline olemas? Väga tervitatav oleks paar allikaviidet selle kohta. Või äkki on tegemist järjekordse keeleuuendusega?
Esiteks, diiselmotoritest. Kui M-40 oli maailma esimene lennukil kasutatud diisel, siis Junkers Jumo 205 kasutati ilmselt helikopteril? Kole küll, aga sakslased arvavad millegipärast, et nende Ju 86 sai varem valmis ja lendas ka diiselmootoritega.
Vahemärkusena soovitaks selle Šavrovi raamatu siiski üles otsida. Seal võib veenduda, et tema M-40 maailma esimeseks lennukidiisliks ei pidanud.
Kahurite kohta soovitaks teise väga hea raamatu ja nimelt Flying Guns Vol. 1, World War I, autorid Anthony G. Williams ja Emmanuel Gustin. Et mitte liiga pikalt panna, nimetaks ainult seerias ehitatud nelja mootoriga lennukeid, mis olid relvastatud suuremate kahuritega kui 20 mm.
1) Voisini triplaan (1918. a mudel, 75 mm)
2) va Ilja Muromets (37 mm).
20 mm kahuritega lennukite üleslugemine kisuks natuke pikaks (enne kui Pe-8 järg kätte jõuab), seetõttu uute oopuste hirmus loobun. Aga misasi pagana pihta on strateegiline laskur? Ilmselt on ka taktikaline olemas? Väga tervitatav oleks paar allikaviidet selle kohta. Või äkki on tegemist järjekordse keeleuuendusega?
El Ejercito de los Borbones
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2063
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Oot, oot kust sa seda võtad?Un' Recluta kirjutas:Kõigepealt, tänan nii põhjaliku vastuse eest, kus teooriat oli seekord veidi vähem kui tavaliselt. Kuna jutt on Puusepast, siis lennuki kohta teeks lühidalt.
Esiteks, diiselmotoritest. Kui M-40 oli maailma esimene lennukil kasutatud diisel, siis Junkers Jumo 205 kasutati ilmselt helikopteril?
-
- Liige
- Postitusi: 147
- Liitunud: 27 Sept, 2005 13:51
- Asukoht: Ida-Virumaa
- Kontakt:
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Voisini triplaan ja Ilja Muromets olid automaatkahuritegaUn' Recluta kirjutas:Kõigepealt, tänan nii põhjaliku vastuse eest, kus teooriat oli seekord veidi vähem kui tavaliselt. Kuna jutt on Puusepast, siis lennuki kohta teeks lühidalt.
1) Voisini triplaan (1918. a mudel, 75 mm)
2) va Ilja Muromets (37 mm).
20 mm kahuritega lennukite üleslugemine kisuks natuke pikaks (enne kui Pe-8 järg kätte jõuab), seetõttu uute oopuste hirmus loobun. Aga misasi pagana pihta on strateegiline laskur? Ilmselt on ka taktikaline olemas? Väga tervitatav oleks paar allikaviidet selle kohta. Või äkki on tegemist järjekordse keeleuuendusega?


Minumeelest keskendud sa mingise isikliku paikapabemise stiilis iba ajamisele ilma juttu läbi lugemata. Esiteks *strateegiline* oli kirjutatud jutumärkides. Mis ei tähenda stateegilist/taktikalist vaid tähtsaid lasketorne lennukil. Milleks selle lennuki loomise hetkel oli sabalaskur ja kerepealne laskur. Lennuki seisukohast võib tõesti olla tegu strateegiliselt tähtsate laskuritega, sest tolle aja hävitajate taktika oli rünnata tagant-ülalt. Frontaalrünnakud B-17/24 formatsioonide vastu tulid ikka mõni aeg hiljem.
Mis puudutab neid diisleid, siis enne Pe-8-le pruugiti diiselmootoreid siiski oluliselt varem BOK-tähistusega lennukitel, mis ajal täpsemalt, siis kahjuks ei ole mul läikivaid raamatuid ja netiallikad lahknevad, kuid valmis pidi see mootor olema sellisel juhul 30ndate esimesel poolel. Ma selles osas jään kahjuks vait, kuiti väita, et WWII eel valmistatud sakslaste diisel oli siiski päris esimene - selleks on minuarust materjali vähevõitu ja venelaste propaganda järgi kirjutatud ingliskeelsed raamatud ei ole eriti kõva tõend.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist