2. leht 4-st
Re: 4 toruline õhutõrjekahur
Postitatud: 13 Okt, 2015 13:01
Postitas Kulibin
Sobib ju hästi kas või ATV haakesse, paigaldamine tundub lihtne ja kiire.
Re: 4 toruline õhutõrjekahur
Postitatud: 13 Okt, 2015 16:19
Postitas Kapten Trumm
Katsuks ikka reaalsusse jääda.
Sergei mass ilma moona ja meeskonnata on grammike alla tonni, seega arusaam sellest ATV haakes on selge fantaasia.
Raskel maastikul on isegi Unimog selle kastis tarimiseks lahjavõitu.
Re: 4 toruline õhutõrjekahur
Postitatud: 13 Okt, 2015 16:41
Postitas Tundmatu sõdur nr. 4
Kapten Trumm kirjutas:Raskel maastikul on isegi Unimog selle kastis tarimiseks lahjavõitu.
See lause võiks (isegi) pädeda, kui sul oleks tuua mingigi tõestus(-statistika) - kui palju lahingkontakte siis üldse toimuvad nn "raskel maastikul"
Ma võin sulle näit väita, et Eesti hõivamise stsenaariumi korral toimuks 90% lahingkontakte vastase jaoks "kergel maastikul" - suudad sa sellist (lambist) väidet kuidagi ümber lükata
Milleks on siis vaja seda "
overkill-transavõimet" iga loll-lihtsa relvasüsteemi teisaldamiseks

Re: 4 toruline õhutõrjekahur
Postitatud: 13 Okt, 2015 18:14
Postitas Kulibin
Ma olen toonud ATV järel põllult ära 2 tonni kive. Külamehe NIVA 4x4 seda ei suutnud. Nojah, ATV-ks nimetatakse vahel kah mingit kurat teab mis saasta. Korralikule ATV-le ei ole 950 kg haakes probleem. Sergei puhul, kehval pinnasel, on olemas probleem pigem tema ratastes. Need tunduvad Zapaka omad ja tuleks asendada laiemateka, et vähendada erisurvet pinnasele.

Re: 4 toruline õhutõrjekahur
Postitatud: 14 Okt, 2015 8:13
Postitas Kapten Trumm
Milleks on siis vaja seda "overkill-transavõimet" iga loll-lihtsa relvasüsteemi teisaldamiseks

Küsimus pole ainult transavõimes.
Unimogi suuruse auto kastis on Sergei (mille rauad asuvad üsna madalal) laskesektor natuke üle 180 kraadi.
Pikapidega on isegi lihtsam, sest nende kabiin on palju madalam ning saab lasta üle selle. Tõstes Unimogi kastis selle tonn+juraka poolteist meetrit kõrgemale, saadakse aga sõiduriist, mis väiksel kallakul kergelt kummuli keeratakse.
Mis seda transavõimet puudutab, siis autode puudusel on Unimogi kandevõimet mõnigi kord proovile pandud (20 meest peale) ja jääb ikka üllatavalt lihtsalt kinni.
Re: 4 toruline õhutõrjekahur
Postitatud: 14 Okt, 2015 13:43
Postitas maksipoiss
No sealt kus unimogiga ka üllatavalt lihtsalt kinni jääb, vaevalt ka muu 20 inimest kandva transpordivahendiga läbi läheb. Ja ei hakka siin gaz 66 või mõnest 3 teljelisest zilist tuututama,selle aasta Klaperjahil sai neid õnnetusehunnikuid nähtud küll võrreldes moogidega.

Re: 4 toruline õhutõrjekahur
Postitatud: 14 Okt, 2015 14:45
Postitas Kapten Trumm
7 tonnise kandevõimega 6x6 Man'i läbivust kotib 2 tonni kastis porisel metsateel ikka hulga vähem kui 2,2 tonnise kandevõimega Unimogi (millel on selle koormaga hing täiesti kinni). Tonnise kandejõuga pikapiga osutub tonnise koormaga sidur esimeses pehmes kohas nõrgimaks lüliks, proovitud. Kergete võistlusautodega tehtavaid offroad safari üritusi pole mõtet näiteks tuua, Sergei+moon+meeskond raskust peal tuleb need tüübist sõltumata kõik köie otsas ära lohistada.
Re: 4 toruline õhutõrjekahur
Postitatud: 14 Okt, 2015 16:24
Postitas Lemet
Maksipoiss vast kinnitab mu lahjat veendumust, et sedasorti transporti teeb suvaline offroadnik lõdval randmel vasaku käega ja vabast ajast...
https://youtu.be/F0Ji7D2WT3I
Re: 4 toruline õhutõrjekahur
Postitatud: 14 Okt, 2015 17:10
Postitas Kulibin
Kui juba mudas möllata, siis sellisega ...
https://www.youtube.com/watch?v=Bvgf0S4sKRw
Re: 4 toruline õhutõrjekahur
Postitatud: 14 Okt, 2015 17:14
Postitas Kapten Trumm
Minuarust Unimogi kasti sobiksid "kak raz" 12,7 mm kuulipildujad, kas üksikuna või paarisseadmena. meeskonnal on piisavalt ruumi relvaga liikuda.
Arvestada tuleb, et õhumärk pole Liibüa hüti aken, liiguvad kiiresti ja relv peab olema võimeline märki tulega saatma. Seepärast on minuarust oluline võimalikult suur ja vaba platvorm.
Venelased on VDV-s harrastanud BTR-D katusele Sergei seadmist.
Re: 4 toruline õhutõrjekahur
Postitatud: 14 Okt, 2015 17:35
Postitas Kulibin
Gaz66 või mõni muu selline masin sobib kah Sergei platformiks. Lisada tuleks hüdrokäpad nagu kraanadel, et asi stabiilne oleks.
Mulle Gaz66 meeldib. Mul tuttav kuuevarbaline omab sellist. Aretas sinna aistevahele 3,5L Mersu diisli koos automaatkotiga. Läheb ikka sellistest kohtadest läbi, et hirmus kõrvalt vaadata. Mõlemad sillad iseblokeeruvad ja keskdiffer lukustatav. Kandevõimet on lihtne lisada mõne lisavedrulehega. Tuttav lätlane kasutabki seda apastrati põhiliselt puude väljaveoks metsast ja aegajalt käib napsuse peaga sõpradel külas selliseid radupidi kuhu politsei ei saa sõita.

Re: 4 toruline õhutõrjekahur
Postitatud: 14 Okt, 2015 19:44
Postitas plekkpea
Volvo 6x6 TGB 13? 40 tolli traktor alla ja läheb nii metsas, kui maanteel.
Re: 4 toruline õhutõrjekahur
Postitatud: 14 Okt, 2015 19:45
Postitas Lemet
Hüdrosüsteemiga komplektis hakkab Sergei kaal 2-tonnise kandejõuga 66 jaoks ilmselgelt liiaks minema.
Re: 4 toruline õhutõrjekahur
Postitatud: 14 Okt, 2015 20:36
Postitas Kulibin
Ei, mis ta raskeks. Paar lehte lisaks vedrudele ja muidugi rehvid vähe isasemad samuti. Neli käppa koos elektrilise hüdropumbasüsteemiga lisab vaid mingi 250 kg.
Ah jah, unustasin seal eelmises jutus olnud 66 loole lisada, et rehvid olid kah sellel vahetatud mingite ilmselt põllumajanduslike asjade vastu. Sillatala on 66-el identne 52 omaga ja kannatab mingi 5 t lõdvalt. Katsetatud, naabrimehel on kallaja kiisu ja toob aegajalt Vasalemmast kildu 5 tonni kaupa.
Re: 4 toruline õhutõrjekahur
Postitatud: 14 Okt, 2015 22:16
Postitas Lemet
Kardetavasti vähe rohkem kui 250 kg. Ma mõtlen selline, mis auto tulistamise ajaks ikka paigale paneb. Sergeil on tagasilööki ikka päris tuntavalt, tonnides mõõdetakse. Nüüd lisa relv ise, moon, meeskond, kahuri kinnitus etc ja vaata, palju kokku saad. Liiati pole eriti taibukas masinat piirkoormuseni koormata.