Re: Viimsepäevasüsteem "Perimetr"
Postitatud: 11 Okt, 2017 0:14
Ma kaldun arvama, et Tbilisi metroo sügavad jaamad on samuti sellest tingitud, et maastik on mägine ja jaama polegi mujale paigutada kui sügavale mäe sisse.
Sellesama Kiievi metroo, mida ennist mainisin, esimene, nn punane liin avati 1960 ning pool sellest on minumeelest küll suisa maa peal või mõnes kohas ka hoopis taevas - estakaadil. Maa peal on metroo suuremalt jaolt Vasakkalda-Kiievis. See on Tallinna mõistes umbes Lasnamäe. Üks asi on see, et sealpoolne jõekallas on kõvasti madalam kui parempoolne ja teiseks on linnaosa noorem ja trassid sai juba hoonete ehitamise ajal paika panna.
Vanades linnades nagu Moskva, Petrograd, London jne tuli metroo maa alla ajada juba sellepärast, et ei saa ju läbi majade sihti sisse lükata, et rongiteed ehitada.
Mis ma öelda tahtsin oli see, et ei kaevanud keegi Kiievis spetsiaalselt tuumasõja puhuks metrood maa alla ja need kohad kus ta sügaval on, on seal maastiku eripära tõttu.
Sellesama Kiievi metroo, mida ennist mainisin, esimene, nn punane liin avati 1960 ning pool sellest on minumeelest küll suisa maa peal või mõnes kohas ka hoopis taevas - estakaadil. Maa peal on metroo suuremalt jaolt Vasakkalda-Kiievis. See on Tallinna mõistes umbes Lasnamäe. Üks asi on see, et sealpoolne jõekallas on kõvasti madalam kui parempoolne ja teiseks on linnaosa noorem ja trassid sai juba hoonete ehitamise ajal paika panna.
Vanades linnades nagu Moskva, Petrograd, London jne tuli metroo maa alla ajada juba sellepärast, et ei saa ju läbi majade sihti sisse lükata, et rongiteed ehitada.
Mis ma öelda tahtsin oli see, et ei kaevanud keegi Kiievis spetsiaalselt tuumasõja puhuks metrood maa alla ja need kohad kus ta sügaval on, on seal maastiku eripära tõttu.