2. leht 11-st

Re: Soome rannikualade omandamine

Postitatud: 09 Veebr, 2015 16:51
Postitas Kapten Trumm
Taolises piirideta majandusruumis nagu EL on pahatahtlikel tegelastel hea lihtne toimetada.
Ainus enamvähem söödav lahendus oleks võibolla see, et laevatehaste maa ja infra kuulub riigile (Soome), kus seda antakse rendile laevaehitajatele.
Sealt edasi on järgmine samm juba Soome riigile kuuluvad laevatehased.

Aga sellise pahatahtliku venelaste ülevõtmise jaoks on tänane "müün-kellele-pähe-tuleb" tüüpis süsteem väga mugav tegutsemispiirkond.
Taevas tänatud, et õigel ajal saadi jalg ukse vahele Eesti Raudtee ja Narva elektrijaamadega, muidu me leiaks end võibolla Gazprom ja co soojast embusest.

"Riik kui omanik" kontseptsioon on Eestis kindlasti mõne paduliberaali arvates selge jama, kuid julgeoleku teemal ei pruugi muid lahendusi ollagi.
Kas peab nt riigi maid lühiajalise tulu nimel silm punnis müüma (et täita eelarvet kiiresti), võibolla oleks targem teatud tingimustel kasutusõigusi jne anda?

Re: Soome rannikualade omandamine

Postitatud: 09 Veebr, 2015 18:42
Postitas AKM
Eesti Gaas on 100% Gazprom, kas on probleeme?

Re: Soome rannikualade omandamine

Postitatud: 09 Veebr, 2015 19:29
Postitas Lemet
Ja kui suure osa EV energiabilansist moodustab gaas?

Re: Soome rannikualade omandamine

Postitatud: 09 Veebr, 2015 20:12
Postitas AKM
Lemet kirjutas:Ja kui suure osa EV energiabilansist moodustab gaas?
ca 15%, võrdluseks nafta ca 20%
samas kasutatakse gaasi päris mitmes strateegilises kohas, kus selle asendamine pea võimatu.

Re: Soome rannikualade omandamine

Postitatud: 09 Veebr, 2015 20:31
Postitas Some
AKM kirjutas:
Lemet kirjutas:Ja kui suure osa EV energiabilansist moodustab gaas?
ca 15%, võrdluseks nafta ca 20%
samas kasutatakse gaasi päris mitmes strateegilises kohas, kus selle asendamine pea võimatu.
Mis need strateeglised kohad on? Isegi Tallinn hakkab aasta pärast sooja 80% ulatuses kohalikust toorainest tootma... Ja see 15% oli minu arust aastal 2004 millal Nitrofert kasutas 40% Eesti imprditud gaasist. Praegu peaks alla 10% olema, kahjuks ei leia ühtki viidet et kontrollida...

Re: Soome rannikualade omandamine

Postitatud: 09 Veebr, 2015 20:35
Postitas AKM
Ma ei ole kuulnud, et Tallinna soojusjaamad kohalikule üle viiakse, anna vihje. Kas mitte ka EE reservjaam ei tööta gaasil?
Need on 2007 aasta andmed ja ainult energiatootmise kohta, arvesse ei ole võetud transpordisektorit.

Re: Soome rannikualade omandamine

Postitatud: 09 Veebr, 2015 20:47
Postitas Some
AKM kirjutas:Ma ei ole kuulnud, et Tallinna soojusjaamad kohalikule üle viiakse, anna vihje. Kas mitte ka EE reservjaam ei tööta gaasil?
Need on 2007 aasta andmed.
Praegu juba kohalik toore sooja osas 42%, 80% peale läheb Väo-2 koostootmisjaama valmimisel.
http://www.soojus.ee/uudised/utilitas-o ... ustoodega/

EE reservjaam on võimeline sööma nii gaasi kui kerget kütteõli, samas pole see minu arust kuigi strateegiline objekt... Aastakümneid ilma selleta hakkama saadud, vast saadaks praegugi. Eleringil Soome minevad kaablid ju ka olemas. Või siis ostavad lätlastelt avariienergiat nagu senini.

Re: Soome rannikualade omandamine

Postitatud: 09 Veebr, 2015 21:58
Postitas Lemet
AKM kirjutas:
Lemet kirjutas:Ja kui suure osa EV energiabilansist moodustab gaas?
ca 15%, võrdluseks nafta ca 20%
samas kasutatakse gaasi päris mitmes strateegilises kohas, kus selle asendamine pea võimatu.
Tegelikult opereerib isand AKM siinkohal pisut luftist võetud numbritega, isegi majandusbuumi aastatel 2006-2007 oli maagaas energiabilansist alla 15% (sel ajal oli tarbimine sealjuures veidi üle miljardi kuubi), 2011 aastake oli see kogus taandunud märksa tagasihoidlikumaks 600 miljoniks kuubiks. Miska eksperdid räägivad siiski kuskil 7% kandis olemisest.

Re: Soome rannikualade omandamine

Postitatud: 10 Veebr, 2015 9:09
Postitas AKM
Lemet kirjutas:
AKM kirjutas: Tegelikult opereerib isand AKM siinkohal pisut luftist võetud numbritega, isegi majandusbuumi aastatel 2006-2007 oli maagaas energiabilansist alla 15% (sel ajal oli tarbimine sealjuures veidi üle miljardi kuubi), 2011 aastake oli see kogus taandunud märksa tagasihoidlikumaks 600 miljoniks kuubiks. Miska eksperdid räägivad siiski kuskil 7% kandis olemisest.
Lugeda ei oska või? Ma kirjutasin päris selgelt, et tõin välja maagaasi osa energiatootmisest, transport moodustab päris suure osa energiabilansist ja kuna käib 99% naftatoodetega, siis muudab päris palju üldpilti.
Ma kasutan allikaid, mida saan ka siin ära tuua erinevalt sinust. MKM Energeetika asekantsler on siis sinua arvates luftikusti? Sa oled ikka paras ....
http://www.eees.ee/FAILID/PDFid/22.04.0 ... 04.09t.pdf

Re: Soome rannikualade omandamine

Postitatud: 10 Veebr, 2015 10:08
Postitas volksturm
Ei osanud mujale teemat toppida, aga lugesin seda soome militaarfoorumit ja seal on suhtumine eestlastesse pehmelt öeldes s..t.
http://maanpuolustus.net/threads/l%C3%A ... taan.4092/

Kindlasti oma teened on selles ka "kalevipoegadel"

Re: Soome rannikualade omandamine

Postitatud: 10 Veebr, 2015 10:22
Postitas AKM
volksturm kirjutas:Ei osanud mujale teemat toppida, aga lugesin seda soome militaarfoorumit ja seal on suhtumine eestlastesse pehmelt öeldes s..t.
http://maanpuolustus.net/threads/l%C3%A ... taan.4092/

Kindlasti oma teened on selles ka "kalevipoegadel"
Miks selline negativism? Ei viitsinud küll kõiki poste lugeda, aga enamus siiski kas neutraalsed või positiivsed, negatiivseid ikka vaid mõni üksik.

Re: Soome rannikualade omandamine

Postitatud: 10 Veebr, 2015 10:41
Postitas Kapten Trumm
Kui Gapromiga on tore, miks
1. toimus EG põhivõrgu eraldamine ja sisuliselt riigistamine?
2. käib tõsine higistamine LNG terminaaliga?

Re: Soome rannikualade omandamine

Postitatud: 10 Veebr, 2015 11:07
Postitas Lemet
AKM kirjutas:
Lemet kirjutas:
AKM kirjutas: Tegelikult opereerib isand AKM siinkohal pisut luftist võetud numbritega, isegi majandusbuumi aastatel 2006-2007 oli maagaas energiabilansist alla 15% (sel ajal oli tarbimine sealjuures veidi üle miljardi kuubi), 2011 aastake oli see kogus taandunud märksa tagasihoidlikumaks 600 miljoniks kuubiks. Miska eksperdid räägivad siiski kuskil 7% kandis olemisest.
Lugeda ei oska või? Ma kirjutasin päris selgelt, et tõin välja maagaasi osa energiatootmisest, transport moodustab päris suure osa energiabilansist ja kuna käib 99% naftatoodetega, siis muudab päris palju üldpilti.
Ma kasutan allikaid, mida saan ka siin ära tuua erinevalt sinust. MKM Energeetika asekantsler on siis sinua arvates luftikusti? Sa oled ikka paras ....
http://www.eees.ee/FAILID/PDFid/22.04.0 ... 04.09t.pdf
Oskan ikka, õhtul suure arvuti manu jõudes panen omapoolsed viited üles. Üks minu poolt tsiteeritud allik oli isand Kisel (kes tuu om, jääb minu teada ja lugupeetava välja uurida) . Nii et pidetu jutu puhuja oled ikka ise, mitte mina. Jälle kord latialune sooritus, isand AKM... :wink:

Edit: Millegipärast ei suuda ma leida seda märget energiatootmise kohta mis sõnaselgelt välja kirjutatud küll aga oli minu küsimus üheselt EV energiabilansi kohta.

Re: Soome rannikualade omandamine

Postitatud: 10 Veebr, 2015 11:59
Postitas AKM
Kapten Trumm kirjutas:Kui Gapromiga on tore, miks
1. toimus EG põhivõrgu eraldamine ja sisuliselt riigistamine?
2. käib tõsine higistamine LNG terminaaliga?
1. EG põhivõrgu erastamine oli suur lollus, sest sisuliselt alternatiivtarnija puudub.
2. LNG higistamine on juba ammu läbi ja ilmselt ei hakka ka Alexela ilma EL toetuseta oma terminali ehitama, sest kui arvestades maagaasi hinda eestis ja mujal euroopas suudab EG vajadusel hindu piisavalt langetada ja tappa igasuguse konkurentsi. LNG hakkab meile tulema, kui hakkab, mööda Balticconnectori trassi Gasumi terminalist, mis on samuti Gazpromi tütarfirma

Re: Soome rannikualade omandamine

Postitatud: 10 Veebr, 2015 12:23
Postitas Kapten Trumm
Kes pole kursis, siis Gazpromiga oli Eestil selline lugu.
Esiti müüs GP gaasi siia poliitilise dumpinghinnaga, eesmärgiga suurendada sõltuvust (mis tegelikult ei juhtunud) ja panna Eesti gaasisõltuvusse.
Ühel hetke Kremlis kannatus katkes (gasifitseerimine ei paranenud, oma osa kandis muidugi EG suutmatus/tahtmatus finantseerida jaotusvõrgu laiendusi, mis piirdusid Pärnuga) ja Gazprom sai lihtsalt vabad käed teha äri - see juhtus 2008-2009 paiku, kui tulid need nn ujuvad gaasihinnad Eesti tarbijatele ja koos sellega toasooja MWh hinna tõus 400-500 krooni kandist 800-900ni üsna lühikese ajaga. See aga polnud mingi poliitiline kägistamine, vaid juba puhas äri.

See mõistagi ei tähenda, et Gazprom ei võiks poliitilistel põhjusel kraane keerata, aga see näiline rahu on tingitud sellest, et ka venelased oskavad raha lugeda ja kuna Eesti maksis/maksab küsitud nö kommertshinda, siis pole ka venelastel olnud mingeid majanduslikke põhjuseid tüli üles tõmmata ega eestlasi kuidagi konksutada.

Muideks, kõik maagaasikatlamajad, õigemini nende põletid on pisikese ümberseadistusega viidavad õliküttele, katel ja põleti jäävad samaks, probleemiks on pigem mahutiparkide puudumine, mis omaaegsete masuudikatlamajade gaasile üleviimisel 90ndatel üldjuhul lammutati (arvestatavad kütteõli varuod on üksnes Tallinnas ja need loodi siis, kui Tallinna Soojus veel linna käes oli). Kui katlamaja on aga võimeline töötama õliküttel, on võimalik kasutada ka põlevkiviõlisid, mida toodetakse Eestis. Põlevkiviõli kasutamisega kaasneb lihtsalt vajadus rohkem hooldada (põleteid perioodiliselt puhastada), mida naftaõlidega vaja pole. Küsimus on jah selles, kuidas taolise katsumuse veab välja mahutipark ja õli logistika.