
Voitja saab 1 x pdl Saku tumedat

Seda, kas ja kui mugav see on, vast on siin targemaid vastajaid. Ma tean et suht hiljuti üks inimene loobus oma VF kodakondusest EV kasuks. No nii reisimise pärast ja puha. Kuuldavasti loobumine pidi üks ilge khmkhm olema. Et ei saa mitte lihtsalt. Aga nii ausa inimesena ei tahtnud sahkerdada ka. Kui oleks topeltkodakondsus võimalik, siis poleks kindlasti VF omast loobunud.Kriku kirjutas: Aga minu küsimus on, et kust sa tead, et nad seda juba ei tee? Kas neil praegu ei ole juba selleks mugavat võimalust?
Ida suunal ei mingit kasu. Lääne suunal võtab ära dilemma, et kas ma nüüd peaks olema UK või USA või Eesti kodanik. Sealpool on neid ausaid rohkem.Avatar kirjutas:Minu küsimus (juurikani konservatiivne)- isegi kui see topeltkodakondsus praegu on salaja mingil osal inimestest, siis milleks seda vaja on seadustada ja motiveerida veel suuremat hulka inimesi sellele teele? Mis on see kasu Eestile.
Kui soovijad saavad praegugi VF kodakondsuse lisaks võtta, siis ma ei ole kindel, et mingit märkimisväärset suurenemist tuleks.Avatar kirjutas:Kas VF kodanike % suurenemine Eestis ei ole tõesti probleem?
Täpsustan - antud isiku puhul on tegu inimesega, kelle (vana-)vanemad peale Tartu Rahu sõlmimist ei soovinud Eesti Vabariigi kodakondsust, kuigi vastavalt leppele pidid langetama otsuse. Ise loobusid. Nüüd viitab antud isik sellele, et esivanemad olid eestlased (rahvuselt!) ja elasid kunagi Eestis ning ta olevat seega sünnijärgne kodanik. Antud klausel käis spetsiifiliselt tsaariajal Venemaale väljarännanute kohta, mitte ei käsitlenud hilisemat IIMM põgenikke järglasi (Ilvese case!). Piir tõmmati Tartu Rahu järgsele ajale - 2 aastat.mart2 kirjutas:allohvitser kirjutas:... Või isegi saama Presidendiks. Suurtes, kümnete miljonitega riikides pole see võib-olla probleemiks? Kui anname kodakondsuse nüüd tagantjärele neile, kes millegi pärast selle ennem ära põlgasid / ei soovinud, siis nüüd võime saada juurde määramata hulga (mõjutatud?)...toomas tyrk kirjutas:Ilma mingi pro või kontra andmiseta topeltkodakondsuse ideele iseenesest - kaks faktitäpsustust.
1. ...
2. Presidendi valimisel nõutakse teatavasti ikka sünnijärgset kodakondsust. Vähemasti Ilvese esimese valimise ajal üritati just tema kodakondsuse sünnijärgsust vaidlustada.
Et siis märkimisväärselt. Kas neid positiivse poole peal dilemma käes vaevlejaid Läänlasi on märkimisväärselt? Märkimisväärsemalt? Selleks et midagi muuta, peab olema põhjus. Võimalik kasu peab kaaluma üles võimaliku kahju. Lihtsalt umbropsu summimist on niigi liiga palju. Riigi seisukohast, mina küll aru ei saanud, mis jaoks seda topeltkodakondsuse asja praegu vaja ajama oleks hakata.Kriku kirjutas:Kui soovijad saavad praegugi VF kodakondsuse lisaks võtta, siis ma ei ole kindel, et mingit märkimisväärset suurenemist tuleks.Avatar kirjutas:Kas VF kodanike % suurenemine Eestis ei ole tõesti probleem?
2017. aasta inimarengu aruandes oletatakse, et läänediasporaa on 2000-2015 kasvanud umbes 100 000 inimese võrra: https://inimareng.ee/valjapoole-avatud- ... -maailmas/Avatar kirjutas:Et siis märkimisväärselt. Kas neid positiivse poole peal dilemma käes vaevlejaid Läänlasi on märkimisväärselt? Märkimisväärsemalt?
Ülima tõenäosusega selle pärast.Avatar kirjutas:selle pärast, et Eestil puudub info nende topeltkodanike kohta?
Lihtsalt mälu järgi ja ilmas seaduses näpuga järge ajamata - minumeelest saab naturalisatsiooni korras antud Eesti kodakondsuse uuesti ära võtta. Mingisuguste kuritegude puhul kindlasti ja vist ka siis kui ilmneb, et isikul on samaaegselt mingi teise riigi kodakondsus ja viimasest ta vabatahtlikult loobuda ei taha. Sünniga saadud (üks vanematest on Eesti kodanik) Eesti kodakondsust ei saa ära võtta ja siin lasevad topeltkodakondsed Eesti riiki mõnuga üle. Juba selles välis-Eesti seltskonnas, kes 90-ndatel koos Mardi Laariga ilma tegi, oli topeltkodakondseid üsna palju. Ma mäletan kurtmist Aino Lepik von Wireni suunas (riigisekterär), et niisugune kõrge ametnik võiks ometi Eesti seadusi austada. Ei loobunud neist keegi oma läänepoolsest kodakondsusest ja vana Ilves viskas ainult sütt ahju. Ühesõnaga on topeltkodakondsuse keeld Eesti seadusandluses suuresti deklaratiivne norm.Avatar kirjutas: Nii huvi pärast, miks me siis selle topeltkodanikuga midagi ette ei võta, kes praegu salaja on näiteks Vene kodakondsuse lisaks võtnud. Kas selle pärast, et meil ei ole seadusandlust, mis võimaldaks naturalisatsioonikodanikelt Eesti kodakondsust ära võtta, või selle pärast, et Eestil puudub info nende topeltkodanike kohta?
Vist siiski vähem, kui Ida potentsiaalseid topeltkodanike? Aga kui Läänekad tahavad elada oma uuel maal kuni laps kaela hakkab kandma - las lapsel olla siis ka asukohamaa kodakondsus. Laps peab alles 18 aastaselt valiku tegema - Eesti versus asukohamaa kodakondsus. Ja kui põhjendatud ja oluline on et isik, kes on oma 18 esimest eluaastat veetnud väljamaal (no nii utreeritult), ei soovi ka 18 aastaseks saades otsustada kodakondsusküsimust, et see isik peaks tingimata saama otsustada Eesti asju? Ja kui me näiteks leiame, et Eesti kodanike järglased on meile nii väärtuslikud, et me neid soovime võimalusel poolvägisi Eestiga siduda, siis kas ei ole see tiba ebaõiglane naturaliseeritud kodanike suhtes. Kodanike peaks vist justkui võrdselt kohtlema - siit uut dilemmat ei tule? Ja siis veel järjepidevuse teema. Pole seda iseseisvat riiki õieti olnudki, aga igasugu aluspõhimõtteid on vaja emotsioonide najal kohe muuta - projektirahvas nagu me pidime olema. Kes see viitsib sellise tõmbleja järgi oma elu sättida. Siiamaani panime mittekodanikud teab kui ebameeldivate valikute ette, kui kodakondsust taotlesid. Et põhimõtte pärast. Kas nüüd siis nii, et "meil oli siin aega mõelda ja leidsime et ikka...."Kriku kirjutas:Ma ei tea, kas keegi on uurinud, kui palju seal lapsi on, kellel on õigus mõlemale kodakondsusele, aga üsna kindlasti tuhandeid ja võib-olla kümneid tuhandeid
AhaaKriku kirjutas:Ülima tõenäosusega selle pärast..
Ja kus pühakirjas on tähendatud et neid "deklaratiivseid norme" nagunii rakendada ei suudeta? Kui küsimus on viitsimises, siis see on midagi muud. Aga kui ma nüüd toon suht analoogseid näiteid alates narkootikumidest ja joobes juhtimisest kuni EW inkorporeerimise mittetunnistamiseni, siis kas endiselt väidad et "ei anna mingit kasu"?Kriku kirjutas:Ma ei väida, et selline keeld on põhimõtteliselt vale, aga deklaratiivsed normid, mida nagunii rakendada ei suudeta, ei anna ka mingit kasu.
Tänud!vanahalb kirjutas:Lihtsalt mälu järgi...
Aga kui ta just nii tahabki otsustada, et olla edaspidi seotud nii Eesti kui oma asukohamaaga - kas see on halb? Lääne suunal ei tohiks ettenähtavas tulevikus vastuolu tekkida, et kumba eelistada. Või vähemalt on meie kõigi huvides nii toimetada, et ei tekiks.Avatar kirjutas:Ja kui põhjendatud ja oluline on et isik, kes on oma 18 esimest eluaastat veetnud väljamaal (no nii utreeritult), ei soovi ka 18 aastaseks saades otsustada kodakondsusküsimust, et see isik peaks tingimata saama otsustada Eesti asju?
Ei, kuskil pole kirjas. Lihtsalt ma ei kujuta ette, kuidas see tegelikkuses käima peaks ja seetõttu on mul seda raske uskuda.Avatar kirjutas:Ja kus pühakirjas on tähendatud et neid "deklaratiivseid norme" nagunii rakendada ei suudeta?Kriku kirjutas:Ma ei väida, et selline keeld on põhimõtteliselt vale, aga deklaratiivsed normid, mida nagunii rakendada ei suudeta, ei anna ka mingit kasu.
Joobes juhtimisega on väga lihtne - torgatakse autojuhile alkomeeter näkku ja puhugu. Aga kuidas teha kindlaks, et keegi Jaan Ivanovitš Tjubetelkin on VF kodanik?Avatar kirjutas:Aga kui ma nüüd toon suht analoogseid näiteid alates narkootikumidest ja joobes juhtimisest kuni EW inkorporeerimise mittetunnistamiseni, siis kas endiselt väidad et "ei anna mingit kasu"?
Ei ole halb. Pigem hea. Võib-olla mitte ka väga hea. See on ka filosoofiline mõtlemiskoht, kuidas see tegeliku demokraatliku toimimist mõjutab, kui otsustada saavad märkimisväärsed grupid kes tegelikult oma otsuste tagajärgi omal nahal ei tunneta jne. Kui vaadata ainult Eesti lahtirakendamist idast ja läände integreerimist, siis selles suhtes on hea.Kriku kirjutas:Aga kui ta just nii tahabki otsustada, et olla edaspidi seotud nii Eesti kui oma asukohamaaga - kas see on halb? Lääne suunal ei tohiks ettenähtavas tulevikus vastuolu tekkida, et kumba eelistada. Või vähemalt on meie kõigi huvides nii toimetada, et ei tekiks.
Minul on selline tunne, et keskeltläbi on inimesed (igal elualal) mugavad ja käegalööjad. Ja seetõttu ma suhtun tõsise skepsisega väidetesse, et asi x ei ole võimalik. Ma pigem arvan et kui kuidagi ei saa, siis kuidagi saab ikka. Ja kui otse ei saa, saab kaudselt. Ja alati ei peagi 100% saama. Ma praegu mugavana ka ei hakka pakkuma kuidas seda teha, aga üsna kindlalt on ideid foorumirahval hulgi.Kriku kirjutas:Lihtsalt ma ei kujuta ette, kuidas see tegelikkuses käima peaks ja seetõttu on mul seda raske uskuda.
Ma üldiselt küsimärgistasin seda teesi "deklaratiivsed normid, mida nagunii rakendada ei suudeta, ei anna ka mingit kasu". Ehk siis me nõuame deklaratiivselt et narkootikume tarbida ja joobes juhtida ei tohi. Ometigi tarbitakse ja juhitakse. Ja ikkagi me jätkame lootusetut võitlust. Peamiselt vist selle pärast, et vastasel korral tarbitaks rohkem ja juhitaks joobes rohkem. Me oleme äärmiselt tänulikud USA -le teatud deklaratiivsete sisukohtade (noh need ei ole vast normid, aga see ei muuda mõtet) eest ajal, kui Eesti oli okupeeritud. Mingil hetkel ei olnud küll kellelgi lootust, et Eesti võiks kunagi oma iseseisvuse taastada. Ometigi jätkati deklareerimist. Ja sellest oli lõppkokkuvõttes ikkagi kasu.Kriku kirjutas:Joobes juhtimisega on väga lihtne - torgatakse autojuhile alkomeeter näkku ja puhugu. Aga kuidas teha kindlaks, et keegi Jaan Ivanovitš Tjubetelkin on VF kodanik?
Ja jäädakse kogu aeg ka vahele. On täiesti selge, mismoodi kainelt juhtimise kohustust kontrollida ning seda igapäevaselt ka tehakse. See, mis % rikkujaid vahele jääb, sõltub ainult poliitilisest tahtest (kui palju patrulle välja saata või politseinikke tööle võtta). Topeltkodakondsusega on vähemalt minu jaoks teisiti - mul pole aimugi, kuidas seda põhimõtteliselt kontrollida annaks.Avatar kirjutas:Ma üldiselt küsimärgistasin seda teesi "deklaratiivsed normid, mida nagunii rakendada ei suudeta, ei anna ka mingit kasu". Ehk siis me nõuame deklaratiivselt et narkootikume tarbida ja joobes juhtida ei tohi. Ometigi tarbitakse ja juhitakse.
Kriku kirjutas:Ja jäädakse kogu aeg ka vahele. On täiesti selge, mismoodi kainelt juhtimise kohustust kontrollida ning seda igapäevaselt ka tehakse. See, mis % rikkujaid vahele jääb, sõltub ainult poliitilisest tahtest (kui palju patrulle välja saata või politseinikke tööle võtta). Topeltkodakondsusega on vähemalt minu jaoks teisiti - mul pole aimugi, kuidas seda põhimõtteliselt kontrollida annaks.
Kindlasti. Põhiline probleem on aga ebasõbraliku suurriigi kodanikega. Too pole seni Eesti vastavatele päringutele reageerinud ja muudeski küsimustes on ilmnenud kõikvõimalikud raskused sellega kokkulepete saavutamisel. Pehmelt öeldes.Avatar kirjutas:Ütled, et sul ei ole aimugi, kuidas kontrollida. Näiteks... Ilmselt omab iga riik ülevaadet oma kodanikest. Ilmselt annab sõbralike (ja võib-olla ka vähem sõbralike) riikidega kokku leppida, et Eesti päringutele teatud inimeste kodakondsuse kohta need riigid ka vastavad.
Kasutajad foorumit lugemas: hälvik ja 1 külaline