2. leht 5-st

Postitatud: 22 Apr, 2006 23:17
Postitas soadf
Eelmise aasta sügis oli juhus kus Saaremaal Tehumardi kandis oli peaaegu terve lennuk leitud ja see oli välismaalastle müüdud ja rekkaga ära viidud.Lennuk oli 75% muidugi maa sees,selle pärast ,et koht oli soine.

Postitatud: 23 Apr, 2006 8:28
Postitas Kapten Trumm
Vabandage, aga need lõputud 1942 saadud õhuvõidud kuskil Pärnu kandis (kahel võidul 10 minutit vahet jne) :shock:

Mida huvitav tegid Mig-3-d valdavalt Pärnu lahel ja saarte piirkonnas 1942?

Kui vaadata, kuskohas oli 1942 rinne, siis Mig-3 venitab hädavaevu sinnamaani (normaalne lennukaugus edasi-tagasi 800 km).

Teiseks koondati 1941 lõpus terveks jäänud masinad Murmanski, Moskva ja Leningradi õhukaitsesse.

Kuna sealkandis ilmselt midagi olulist luurata ei olnud, siis tunduvad need andmed Luftwaffe Bravo-Sierra.

Tundub, et Pärnu-saarte kandis käis 05.08. 42 hommikul käis tõsisem õhusõda, kus tulistati ühes lahingus alla 5 Mig-3. :lol:

Miks ta imelik tundub
1. kaugluurelennukid lendasid tagala kohal ühekaupa, rinde lähedal paaridena, mitte 5+ lennukiste üksustena
2. kõrgel lendav ilmselt luureks relvadest tühjaks tõstetud Mig-3 jookseb suurel kõrgusel ilmselt 109-l eest ära.

02.8.1942 kell 19.49
Ofw K. Fuchs, 2./JG 54
MiG-3, r. 20542, Hiiumaast põhja suunas meres

04.8.1942 kell 18.20
Ofw F. Gammel, 3./JG 53
MiG-3, r. 4956, ruutu jääb Pärnu, Audru ja osa Pärnu lahest

05.8.1942 kell 04.50
Ofw H. Leschert, 3./JG53
MiG-3, r. 49550, Köima lähistel

05.8.1942 kell 05.00
Fw F. Hagedorn, 3./JG 53
MiG-3, r. 49730, Pärnu laht Tahkuranna lähistel

05.8.1942 kell 07.10
Oblt W. Tonne, 3./JG 53
MiG-3, r. 49742, Kihnu lähedal meres

05.8.1942 kell 07.15
Ofw F. Gannel, 3./JG 53
MiG-3, r. 49742, Kihnu lähedal meres

05.8.1942 kell 07.17 Oblt W. Tonne
MiG-3, r. 49751, Kihnust kirdes Sorgu tuleboi lähistel

Postitatud: 23 Apr, 2006 10:01
Postitas FW Anton
Kuna sealkandis ilmselt midagi olulist luurata ei olnud, siis tunduvad need andmed Luftwaffe Bravo-Sierra.
Küll aga rünnata strateegilisi objekte nagu lennuväli, sadam ja tont teab mida veel, kasvõi laevu. MiG-id olid vaid õhukatteks. Nendes lahingutes tulistati alla ka terve rida IL-2sid ning paar Pe-2gi. MiGe on ka Eesti teistes paikades alla tulistatud, ma ei viitsinud neid enam välja kirjutada, kunagi edaspidi teen kogu ülevaate kõikide võitude kohta. MiG-3 oli Leningradi õhukaitses ja ka Baltimere laevastiku lennuväe üksustel. Kui vaja kasutati neid ka operatsioonidel vaenlase tagalas. Sinu väide, et need võidud on pluff on kõigest spekulatsioon, millel pole tõestust. Andmed on võetud Lufwaffe ametlikust allikast, kus on ära märgitud ka kõik algdokumentide numbrid registris. Seega bluffi jaoks liiga konkreetsed andmed!

Postitatud: 23 Apr, 2006 10:51
Postitas Kapten Trumm
1942 augustis olid strateegilised õhuoperatsioonid Läänemere akvatooriumi kohal (mille tunnustega on nimetatud õhulahing) Nõukogude VVS-le märg unenägu.

Tollal polnud isegi piisavalt lennukeid rindel tegutsemiseks, seda enam neid raisata sõjaliselt teisejärguliste suhtmärkide jaoks.

Seepärast tundub see asi loogikavastane. Kui jutt olnuks 1941 või 1944 suvest, on teine jutt.

Mig-3-d koristati rindelt 1941-42 paiku ära. Isegi keegi Pokrõskin sõitis 1942 juba teiste lennukitega.

Ja jälle sama jutt. Sealtkohast, kus oli rinne 1942 suvel, küünib IL-2 hädavaevu Eesti läänerannikuni, mingist ründekampaaniast avamere kohal ei saa siin küll rääkida.

Sul on kindlasti paremad andmed, aga sorry, see teemaarendus on loogikavaba. 1942 oli NL lennuvägi suures hädas hädapäraste ülesannete täitmisega ja kolamine kuskil Lääne-Eesti saarte kohal tundub natuke ulmena. Vähemalt Mig-3 ja Il-2 kindlasti.

Igatahes, kui Mig-3 oleks osalenud arvestatavas koguses 1941 suvesõjas Eestis, siis oleks sellest "kangelaslikust võitlusest" lugeda igast rublaaegsest kangelaseeposest. Aga tegelikkuses räägivad eeposed vaid I-153 lahingutest saartel 1941 sügisel ning DB-3 tegevusest hilissuvel. Samuti polnud niivõrd tähtsal asjal nagu Tallinna evakueerimine 1941 augustis, kus osales üle 100 laeva (tolle aja kohta meeletu konvoi) mitte mingit õhukatet kuni Kroonlinnani.

Ka ei olnud Tallinna piiramise alguses siin mingeid lennukeid enam, kõik olid ida poole jalga lasknud. Välja arvatud 1 I-153 üksus ja 1 MBR üksus Saaremaal, mis pidi vist rohkem moraalseks toeks olema oma ürgaegsete lennukitega. MBR-id kadusid ka ära.

1942 ei olnud ka mingeid lennukeid Hankos.

Postitatud: 23 Apr, 2006 13:34
Postitas FW Anton
1942
augustis olid strateegilised õhuoperatsioonid Läänemere akvatooriumi kohal (mille tunnustega on nimetatud õhulahing) Nõukogude VVS-le märg unenägu.

Tollal polnud isegi piisavalt lennukeid rindel tegutsemiseks, seda enam neid raisata sõjaliselt teisejärguliste suhtmärkide jaoks.

Seepärast tundub see asi loogikavastane. Kui jutt olnuks 1941 või 1944 suvest, on teine jutt.

Mig-3-d koristati rindelt 1941-42 paiku ära. Isegi keegi Pokrõskin sõitis 1942 juba teiste lennukitega.

Ja jälle sama jutt. Sealtkohast, kus oli rinne 1942 suvel, küünib IL-2 hädavaevu Eesti läänerannikuni, mingist ründekampaaniast avamere kohal ei saa siin küll rääkida.

Sul on kindlasti paremad andmed, aga sorry, see teemaarendus on loogikavaba. 1942 oli NL lennuvägi suures hädas hädapäraste ülesannete täitmisega ja kolamine kuskil Lääne-Eesti saarte kohal tundub natuke ulmena. Vähemalt Mig-3 ja Il-2 kindlasti.

Igatahes, kui Mig-3 oleks osalenud arvestatavas koguses 1941 suvesõjas Eestis, siis oleks sellest "kangelaslikust võitlusest" lugeda igast rublaaegsest kangelaseeposest. Aga tegelikkuses räägivad eeposed vaid I-153 lahingutest saartel 1941 sügisel ning DB-3 tegevusest hilissuvel. Samuti polnud niivõrd tähtsal asjal nagu Tallinna evakueerimine 1941 augustis, kus osales üle 100 laeva (tolle aja kohta meeletu konvoi) mitte mingit õhukatet kuni Kroonlinnani.

Ka ei olnud Tallinna piiramise alguses siin mingeid lennukeid enam, kõik olid ida poole jalga lasknud. Välja arvatud 1 I-153 üksus ja 1 MBR üksus Saaremaal, mis pidi vist rohkem moraalseks toeks olema oma ürgaegsete lennukitega. MBR-id kadusid ka ära.

1942 ei olnud ka mingeid lennukeid Hankos
Puhas demagoogia oletuste baasil, ei ühtegi vihjed arhiivi dokumenidele, Mees! Mina kasutasin Luftwaffe ametlikke allikaid mida on sul vastu panna?!

O.K.L. Fighter Claims
Chef für Ausz. und Dizsiplin
Luftwaffen-Personalamt L.P. (A) V Films
&
Supplementary Claims from Lists

These Luftwaffe Fighter Claims are extracted from BA-MA 35-mm. micro-films, and are supplemented by Claims from other published lists and MSS, to provide what is a daily log of some of the air battles of the Second World War of 1939-45. The lists in the Films were, in ninety-nine per cent of cases, hand-written by members of the Personnel Department under the Chief of Training and Discipline within the realms of the Oberkommando der Luftwaffe.

Ja mõned näited:

01.08.42 Oblt. Erwin Straznicky: 21 2./JG 3 Il-2 £ 39 194: at 50 m. 04.23 Film C. 2025/I Anerk: Nr. 43
01.08.42 Oblt. Erwin Straznicky: 22 2./JG 3 Il-2 £ 39 273: at 20 m. 04.25 Film C. 2025/I Anerk: Nr. 44
01.08.42 Uffz. Hubert Buschmann: 3 1./JG 3 LaGG-3 £ 39 274: at 1.500 m. 04.30 Film C. 2025/I Anerk: Nr. 106
01.08.42 Obgefr. Johannes Burda: 1 2./JG 3 MiG-1 £ 39 253: at 1.400 m. 04.32 Film C. 2025/I Anerk: Nr. 68
01.08.42 Uffz. Otto Gruber: 4 2./JG 3 MiG-1 £ 39 276: at 1.500 m. 04.35 Film C. 2025/I Anerk: Nr. 45
01.08.42 Ltn. Franz Daspelgruber: 17 1./JG 3 Il-2 £ 39 422: tiefflug 08.10 Film C. 2025/I Anerk: Nr. 107
01.08.42 Uffz. Hubert Buschmann: 4 1./JG 3 Il-2 £ 39 273: at 50 m. 08.25 Film C. 2025/I Anerk: Nr. 108
01.08.42 Oblt. Erwin Straznicky: 23 2./JG 3 Il-2 £ 39 164: at 120 m. 10.55 Film C. 2025/I Anerk: Nr. 46
01.08.42 Oblt. Helmut Mertens: 49 1./JG 3 LaGG-3 £ 39 332: at 800 m. 11.20 Film C. 2025/I Anerk: Nr. 109
01.08.42 Uffz. Theodor Kaiser: 9 1./JG 3 LaGG-3 £ 39 412: at 20 m. 11.25 Film C. 2025/I Anerk: Nr. 110
01.08.42 Oblt. Helmut Mertens: 50 1./JG 3 Yak-1 £ 39 412: at 6.000 m. 11.27 Film C. 2025/I Anerk: Nr. 111
Kõik need Moonsundi ümbruses alla tulistatud!

05.08.42 Ofw. Heinrich Leschert 3./JG 53 MiG-3 £ 49 550: at 20 m. 04.50 Film C. 2025/I Anerk: Nr. 151
05.08.42 Fw. Franz Hagedorn 3./JG 53 MiG-3 £ 49 730: at 1.500 m. 05.00 Film C. 2025/I Anerk: Nr. 152
05.08.42 Oblt. Wolfgang Tonne 3./JG 53 MiG-3 £ 49 742: at 200 m. 07.10 Film C. 2025/I Anerk: Nr. 153
05.08.42 Ofw. Fritz Gammel 3./JG 53 MiG-3 £ 49 742: at 20 m. 07.15 Film C. 2025/I Anerk: Nr. 154
05.08.42 Oblt. Wolfgang Tonne 3./JG 53 MiG-3 £ 49 751: at 100 m. 07.17 Film C. 2025/I Anerk: Nr. 155
05.08.42 Ofw. Heinrich Leschert 3./JG 53 Il-2 £ 49 710: tiefflug 09.36 Film C. 2025/I Anerk: Nr. -
05.08.42 Fw. Franz Hagedorn 3./JG 53 Il-2 £ 49 710: tiefflug 09.35 Film C. 2025/I Anerk: Nr. -
05.08.42 Uffz. Wilhelm Crinius 3./JG 53 Il-2 £ 49 710: tiefflug 09.36 Film C. 2025/I Anerk: Nr. -
05.08.42 Uffz. Heinz Golinski 3./JG 53 Il-2 £ 49 570: tiefflug 09.38 Film C. 2025/I Anerk: Nr. -
05.08.42 Ltn. Helmut Macher 2./JG 53 R-Zet £ 49 652: at 10 m. 10.51 Film C. 2025/I Anerk: Nr. 117
05.08.42 Uffz. Gustav Perl 2./JG 53 Il-2 £ 49 64: at 10 m. 10.57 Film C. 2025/I Anerk: Nr. 118
Kõik need Pärnu lahest Pärnu-Jaagupini

05.08.42 Oblt. Wolfgang Tonne 3./JG 53 MiG-3 £ 39 783: at 1.000 m. 11.29 Film C. 2025/I Anerk: Nr. -
05.08.42 Oblt. Klaus Quaet-Faslem 2./JG 53 R-Zet £ 49 653: at 10 m. 15.23 Film C. 2025/I Anerk: Nr. 118
05.08.42 Oblt. Wolfgang Tonne 3./JG 53 MiG-3 £ 49 582: at 200 m. 17.10 Film C. 2025/I Anerk: Nr. -
Pärnu lahe piirkonnas

05.08.42 Fw. Fritz Tegtmeier 2./JG 54 MiG-3 £ 20 542: at 100 m. 15.10 Film C. 2025/I Anerk: Nr. -
05.08.42 Fw. Fritz Tegtmeier 2./JG 54 MiG-3 £ 20 593: at 100 m. 15.13 Film C. 2025/I Anerk: Nr. -
05.08.42 Fw. Hans-Joachim Kroschinski 2./JG 54 MiG-3 £ 20 732: at 100 m. 15.20 Film C. 2025/I Anerk: Nr. 117
Hiiumaa põhjaranniku lähedal

16.08.42 Ofw. Alfred Heckmann 5./JG 3 LaGG £ 40 640: at 5.000 m. 04.30 Film C. 2032/II Anerk: Nr. 201
16.08.42 Ofw. Otto Weßling 2./JG 3 MiG-1 £ 40 772: at 1.200 m. 13.35 Film C. 2032/II Anerk: Nr. 73
Kõik Tallinna lähistel
Andmetes on ära toodu ka kõrgused kus lennuk alla tulistati.

Kui kapten Trumm ikka lugeda oskab, siis ehk saab aru, et need võidud on dokumenteeritud 35 mm filmile ja on ametlikuks arhiivimaterjaliks kõikidele ajaloolastele kasutamiseks. Mida on sul samasugust oma seni tõestamata jutu suhtes välja panna :?:
Mina ütlen, et lennukeid Leningradi rindel nappis kuna neid pidevalt alla tulistati :lol: Ja tõestuseks on ülal toodud väike valik arhiividokumentidest. Tallinna ja Pärnu sadamat kasutasid sakslased oma tehnika ja varustuse ligitoomiseks ja venelasele oli väga oluline seda takistada ja samuti oli oluline takistad Saksa laevastiku tegevust Soome lahe piirkonnas ja ma ei näe selles midagi loogikavastast :roll:

Postitatud: 23 Apr, 2006 14:44
Postitas EOD
Saksa jahilendurite õhuvõidud on tõesti korralikult dokumenteeritud, kuna samaaegselt pardarelvadega hakkas tööle kaamera. Lisaks vajati veel tunnistajate kinnitusi. Muidugi on võimalik, et vigastatud lennuk sooritas hädamaandumise, remonditi ja oli mõne aja pärast taas rivis. Seda küll vaid oma territooriumile maandudes.
Sakslased muuseas pidasid ranget arvet ka lahingumoona kulu üle. Tähtis polnud vaid vastase allatulistamine, vaid ka laskemoona säästlik kasutamine seejuures, erinevalt näiteks ameerika pommitajate pardalaskuritest, kes oma .50 kaliibrilised Browningud maksimaalsel laskekaugusel tööle panid ja keskpärast lasketäpsust suure kulutatud moona hulgaga kompenseerisid.

Postitatud: 23 Apr, 2006 17:01
Postitas Kapten Trumm
Ma ei vaidlegi teie arhiiviandmete vastu, aga mulle tundusid need natuke loogikale vastukäivad.

http://www.sovietwarplanes.com/mig3/mig3/spring42.html

After the stopping of production in early 1942, the MiG-3 started to become rarer and rarer on operative units. On 1st May 1942 the VVS had 134 MiG-3s in its inventory, 75% of them combat able.
During the spring and summer, the MiG-3 was replaced by Yak-1and LaGG-3 in most units; many of remaining MiG-3s were delivered to the 122 IAP commanded by Major G Bayandin. This unit continued to fly MiG-3s until the spring 1943, when they were completely outclassed by the FW-190A of Jagdgeschwader 51.

During 1942 and 1943 the MiG-3 operated mainly in Air Defence Units, where they fought against high altitude German bombers and reconaissance plane up to an altitude of 11,000 m, but they were unsufficient against Ju-86 P and R, able of a ceiling of more than 12,000 m.


Nimetatud 122 IAP, mis Mig-3 kasutas asus Leningradi piirkonnas 1942 varakevadini, misjärel koliti see ära Moskva alla. Sellele järeldusele jõuad, ku kõrvutad samal lehel asuvas maskeerimisvärvide näidiseid väeosa ja ajaga, kuskohast info pärineb.

Need lahingud võisid seal olla, kuid lennukite arvandmetele otsa vaadates on selliste kaotuste arvuga lahingud kohas, kuhu Mig-3 Leningradi alt hädavaevu küünib, natuke vähetõenäolised, pigem mingi muu lennuk see oli.

Seega siis 05.08 oli miskit suuremat sorti lahing? Hävitajatega puututi kokku kella 5 paiku ja Il-2 kella 9 paiku?

Postitatud: 23 Apr, 2006 17:46
Postitas ktamm
FW Anton:
Sa tee vanale väike naps välja ja käige soos koos ära, las näitab koha kätte, võid minu ka kaasa kutsuda, siis on ametlik värk ja keegi ei saa turja hakata. Kui aga vana hakka puikelma, et täpselt ei mäleta kus, siis luiskas ennem.
_________________


Jutuka vanamehega käin kõigepealt mitteametlikult ära, vaevalt, et seal soos meile keegi turja hakkab. Seal pole mitte kedagi :wink:
Homme panen pildid sellest telikust ja kerejupist, mis leidsin, siis ehk saab tuvastada. Ise spets pole, aga telik meenutab foorumis juba käsitletud PE-2 telikut.
Täna leidsin soosaarelt kõrgema koha pealt õõtsiku :shock: Ilus põndak, puud kasvavad ümberringi ja äkki õõtsik, ca 100m2. Tundub, et sinna ka on midagi potsatanud. Kas lennukipomm jätab selliste mõõtmetega augu turbapinnases?

Postitatud: 23 Apr, 2006 17:54
Postitas FW Anton
Nagu ma ennist kirjutasin oli MiG ja LaGG tüüpi hävitajad olemas ka Baltimere laevastiku lennuväel. Lennüksuste kohta Leningradi rindel on olemas ka raamat "Vojennoje Nebo Pribaltiki" või midagi analoogset, mis on vene keeles ja kirjastatud Tallinnas kuskil 70-ndatel. Seda raamatut mul enam ei ole, kuid esimesed väljavõtted vene lennukimarkide kohta, mida kasuati Soome lahe piirkonnas tegin just sealt ja MiG-3 oli raudselt mainitud ka mereväe lennukite seas. Raamatu sisuks oli sõjaaja lendurite memuaarid, kes kaitsesid Leningradi ning asusid hiljem vastupealetungile kuni Baltikumi "vabastamiseni". Need lendurid teenisid paljutes erinevates üksustes, millest võib järeldada, et Leningradi ei kaitsnudki nii vähe üksusi. Eks siis maavägede omi vahetati aeg-ajalt välja, mereväe omad jäid paigale. Ja veel üks fakt: Miks pidi Luftwaffe juhtkond Leningradi ümbruses hoidma tervet JG 54 üksust, mille kolm gruppi baseerusid linnast edelas, läänes ja põhjas ning lõuna-ida suunal JG 51 kui linna kaitsjatel peaaegu lennukeid polnud? See oleks ju arutu ressursi raiskamine! Oleks ju piisanud ühest grupist. Järelikult oli vaenlasel piisavalt tehnikat, millega lahinguid lüüa ja sakslastel oli seal kandis ka kõvasti kaotusi. Kas neid siis põhjustasid kümmekond vana lennukilogu?

Postitatud: 23 Apr, 2006 18:04
Postitas FW Anton
Täna leidsin soosaarelt kõrgema koha pealt õõtsiku Ilus põndak, puud kasvavad ümberringi ja äkki õõtsik, ca 100m2. Tundub, et sinna ka on midagi potsatanud. Kas lennukipomm jätab selliste mõõtmetega augu turbapinnases?
Kõigepealt tuleks välja segitada miks oleks vaja olnud sinna pommi heita? 10X10 m auk on üsna suur, iga pomm sellist auku ei tee. Tasuks magnetomeetriga järgi kontrollida.

Postitatud: 23 Apr, 2006 18:38
Postitas FW Anton
Seega siis 05.08 oli miskit suuremat sorti lahing? Hävitajatega puututi kokku kella 5 paiku ja Il-2 kella 9 paiku?
Võtame näiteks ühe IL-2, mis tulistati alla ruudus 4964 10 m kõrgusel. Ruutu jääb vasakakkalda Pärnu, Papiniidu ja Raeküla ala. Mida tegi IL-2 10 m kõrgusel seal? Ründas niitval lennul mingit objekti. Seega oli mingi suurem operatsioon Pärnus ja selle ümbruses paiknevate objektide või vägede vastu. MiG hävitajad tulid varem kohale, et õhk "puhtaks teha". Seda taktikat kasutasid venelased sõja vältel tihti.

Või siis IL-2d ruudus 49710, tieflug, mis otseselt toimus Tõstamaa kohal madallennul. Midagi pidid need IL-2 seal Tõstamaa juures ründama. Ju siis oli sakslastel Pärnu ümbruses mingid suuremad üksused koondunud, et edasi Leningradi minna. Muidugi võisid need IL-id juba madallennul jalgalaskvad olla või vastupidi asusid rünnakule Pärnu suunal.

Postitatud: 23 Apr, 2006 18:39
Postitas ktamm
Pommiviskamisel mõte võis olla, kuna rinne seal 44 mööda soosaari käis. Augu suurus ja kuju (veidi piklik, tilgakujuline) räägivad aga selle vastu. Auk on ca 250-300 meetrit minu eelmises postituses mainitud lennukijäänustest. Seal on ka peale sõda kaevetöid tehtud (kraavid, kanalid), aga milleks neile sellist auku kaevata suvalisse kohta?
Peab tõesti magnetomeetriga kontrollima.

Postitatud: 23 Apr, 2006 18:58
Postitas Kapten Trumm
Kui neid arhiiviandmeid vaadata, siis jääb mulje, et 05.08.1942 oli Riia lahel mingi suurem aktsioon käimas - ilmselt oodati mingit sakslaste konvoid.

Üritasin andmetest ja lennukimarkidest mingi pildi kokku panna

Varahommikust saadik jõlkusid Riia lahe kohal venelaste luurelennukid. Need võisid tõepoolest olla Mig-3, sest üksikuid lennukeid oli tollal järgi mitmel pool. Samuti oli Mig-3 suure lennukõrguse ja kiiruse tõttu kasutatav luurelennukina.

Esimene lennuk ilmus välja kuskil 04.30 paiku. Sakslased hakkasid taga ajama

05.8.1942 kell 04.50
Ofw H. Leschert, 3./JG53
MiG-3, r. 49550, Köima lähistel

05.8.1942 kell 05.00
Fw F. Hagedorn, 3./JG 53
MiG-3, r. 49730, Pärnu laht Tahkuranna lähistel


Tegemist on ilmselt ühe ja sama lennukiga, Kõima asub Audru lähedal. Kahe koha vahe on ca 80 km, selle katab 600 kmh lendav lennuk ca 10 minutiga. Kõima lähedal seda alla ei lasta, küll aga Tahnkurannas. Mig-3 oli kaunis "libe" suhtmärk suurel kõrgusel.

Kella 7 paiku (kuna varasem lennuk tagasi ei tulnud ja kütus oleks otsas kuskil kella 6-ks), saadeti uus luurelennuk, Mig-3.

05.8.1942 kell 07.10
Oblt W. Tonne, 3./JG 53
MiG-3, r. 49742, Kihnu lähedal meres

05.8.1942 kell 07.15
Ofw F. Gannel, 3./JG 53
MiG-3, r. 49742, Kihnu lähedal meres

05.8.1942 kell 07.17 Oblt W. Tonne
MiG-3, r. 49751, Kihnust kirdes Sorgu tuleboi lähistel


See oli siis teine lennuk, mis alla lasti või vigastati. Viimane avastab konvoi.

Edasi 9.30 paiku ilmusid kohale Il-2-d konvoi ründamise eesmärgiga, millest lasti mitu lennukit alla.

Mig-3-d ei olnud Il-2 kattegrupp, sest 9.30-ks oleks neil igal juhul kütus otsa lõppenud (lennukid lendasid tegevusraadiuse piiril).

Mis veel kahtlusi tekitab, et Mig-3 lennuprofiil - Audru kohal niitval lennul. Ilmselt nii lollid ka vene lendurid pole, et Me-109 eest madallennul põgeneksid.

Ka on ebaloogiline versioon, et mõned Mig-3-d üritasid neli tundi enne Il-2 tulekut oma tegevusraadiuse piiril air supremacy't mängida.

Sellise loo panin mina oma rumala peaga kokku. Need 5 Mig-i siia pasjanssi ei passi, ilmselt on tegemist ühe ja sama lennuki korduva tulistamisega suurel kõrgusel, millest arvestades viimase head suurte kõrguste manööverdusvõimet viimane eest ära lipsas.

Kõik muud kattehävitajate kaotused (Jak-1, Lagg-3) on rohkem usutavamad.

Need 20 ja 100 meetri lennukõrgused selle ürituse kontekstis on täielik nonsess, mida oli sealt otsida - raske uskuda, et vene lendurid 1942 enam nii lollid olid, et 20 meetri kõrgusel Me-109-ga lahingusse ronida.

Kui võtta see versioon, et hävitajad tegid madallennul luuret, otsides mingit väeosa, siis tekib küsimus, mida kella 7 paiku samad lennukid Kihnu juurest otsisid?

Selles loos on väga palju küsimärke, kui keegi otsiks välja, mis aktsioon sel päeval toimus, võib-olla saab selgemaks.

Tegemist pidi olema massilisemat sorti üritusega.

Õhu puhastamise versioon ei klapi, sest venelased olid
a) kohal liiga vara ja pommitajate saabumiseks oleks kütus otsas olnud. Õhu puhastus oli tavaliselt 0,5-1 tund ette, mitte 4 tundi.
b) mida tegid lennukid Kihnu lähedal (50 km merele Pärnust)?

Postitatud: 23 Apr, 2006 19:20
Postitas FW Anton
Mäletan varasemast ajast lugedes Vene lendurite memuaare mainiti, et MiG-3 riputati tiiva alla ka väikseid pommikesi. Miks mitte neid asendada äravisatavate kütusepaakidega. Kõik on võimalik konstrueerida ja vene tehnikud ei olnud ka sita pealt riisutud, said hakkama küll. Aga suur ajavahe võis olla tingitud venelaste operatsiooni halvas korralduses ja koordineerimatuses - MiGid jõudsid liiga vara ja ILid jäid hiljaks -tüüpiline punakotkastele! Sellest ka suur fiasko sel päeval. Aga ikka liiga palju MiGe alla tulistatud, et see saaks olla üks ja sama lennuk mida sakslased ei suutnud alla lasta. Filmi lindil on ikka näha kas sai kabelimatsu või ei.

Postitatud: 23 Apr, 2006 19:27
Postitas Kapten Trumm
Mig-3 oli üks ripp-paak, millega kasvas lennukaugus 800 km-lt kuskil 1000-ni.

Praktikas tähendab see siiski ca 350 km tegevusraadiust, kuna kogu aeg ei lennata ökonoomses reziimus ja lahinguks kulub seda kõvasti ning maandumise, eksimise vms puhuks peab olema reserv.

Niiet Mig-3, mis tuleb kuskilt Leningradi alt, on Riia lahel praktiliselt tegevusraadiuse piiril, kus eriti palju aega viita ei saa.

Lennukaugus on nn ferry range - s.o suurim kaugus, kasutades ripp-paake ning lennatates kõige ökonoomsemal reziimil.

Niiet ajaloolased, otsige, mis toimus Pärnus 05.08 8)