2. leht 3-st
Postitatud: 30 Juun, 2006 9:53
Postitas gans
Mul lihtsalt tekkis väike mõte,et lähiluureks võidi kasutda mõnest vallutatus Euroopa riigist pärit lennukit.
Postitatud: 01 Juul, 2006 11:47
Postitas fireman
see võib vabalt olla ka sabaratta telik.
Postitatud: 01 Juul, 2006 20:39
Postitas gans
Sabaratta telikud olid tollastel kahemootorilistel enamasti "põlvega"
Postitatud: 01 Juul, 2006 21:42
Postitas Soobel
Jah, sabarattad olid minuteada kõik kõverad, järeljooksuga nagu ostukäru rattad.
Postitatud: 02 Juul, 2006 18:50
Postitas fireman
otsisin ja leidsin vaid sellise.

Mark on siis
He 162A-2
Postitatud: 02 Juul, 2006 20:21
Postitas Soobel
See oleks küll optimistlik kandidaat. Ei tea vaid, kui palju neid Salamandreid venkude kätte sattus ja kus neid prooviti. Täiesti vabalt võib see olla ka mingi pärastsõjaaegse lennuki telik.
Postitatud: 03 Juul, 2006 6:22
Postitas fireman
kummaline jah pisut kuid sellel paistab ka see kolmnurkne kronstein amordi juures. Samas teistel Henkelitel on see telik teistsugune. Sellel lennukil pole ka minuteada vene analoogi. Kunagi kuskilt kindlasti lugesin, et venelased kasutasid neid õppe otstarbel ja lisaks veel ,et see ei saa suurem lennuk olla, kuna seda tüüpi telik ei peaks vastu suurematel lennukitel.
Postitatud: 03 Juul, 2006 6:51
Postitas EOD
See kolmnurkne kronstein on liigendiga hoova alumine pool. Selline asi on kõigil ninarattaga lennukite esitelikutel ja vajalik on see selleks, et ratast otse hoida ja pöörata. Ka SB-2 põhitelikul on sarnane detail, kuid küljel.
Postitatud: 03 Juul, 2006 13:28
Postitas gans
Salamander sobiks ilmselt ka mõõdu poolest aga sellesse ma ei tahaks kuidagi uskuda. Jääb üle variant,et telik on tõesti mingist pärastsõjajärgsest ajast ja kuulub mõnele MIGile või ms. lennuki juurde. Ja inimene lihtsalt eksib.
Tartu lennuväli pole teatavasti Saadjärvest kaugel...
UUED LEIUD
Postitatud: 03 Sept, 2006 19:43
Postitas gans
Samast koluhunnikust leiti veel paar juppi samast lennukist. Ja nüüd pole selle saksa päritolus enam erilist kahtlust- isegi mingid seerianumbrid on olemas. Ise arvan ,et tegu peaks olema mingi kergesti eemaldatava seadme alusraamiga. Ühel osal on isegi puitkäepidemed osaliselt alles.
Võibolla fotokuulipilduja kinnitusraam. Tundub,et asi käis mingisse üsna väikse diameetriga kereosasse. Vt.pilte!
http://home.uninet.ee/~mordor/DSC00415.JPG
http://home.uninet.ee/~mordor/DSC00416.JPG
http://home.uninet.ee/~mordor/DSC00417.JPG
http://home.uninet.ee/~mordor/DSC00418.JPG
http://home.uninet.ee/~mordor/DSC00419.JPG
http://home.uninet.ee/~mordor/DSC00420.JPG
http://home.uninet.ee/~mordor/DSC00421.JPG
http://home.uninet.ee/~mordor/DSC00422.JPG
http://home.uninet.ee/~mordor/DSC00423.JPG
Postitatud: 11 Sept, 2006 7:39
Postitas tõnuv
Esimese postituse juurde tulles, et mis mündid huvitaks?
Postitatud: 11 Sept, 2006 9:07
Postitas kari lumppio
Tere!
Gans. Need juppid on suurema õhufotokaamera kinnitamisraamid. Püüdsin otsida netis sobivad pildi aga vähemalt veel ei leitnud.
Kaamera tüüp võiks olla RMK või Rb.
See telik sarnaneb natuke Fw 189 sabatelikule aga ei päris vasta minu sellest leitud piltidele.
Kari
Postitatud: 11 Sept, 2006 12:39
Postitas kari lumppio
Tere jälle!
See raam on saksa fotoaparaadi Rb 75 / 30x30 jaoks. Raamid EI ole lennuki kere (integraal)osad!
(Rb = Reicenbildgerät )
Lennuk on vist langenud alla 1944? Kas on teada täpsemad ajajärku ning kohta? Saadjärve kant? Ehk on Tartu lahingudega seotud?
Rb 75/30 olid installeeritud nii Bf 109 kui Fw 189 peal. Luuremesseridega lendas Eesti õhuruumis NAGr 5 ja Fw 189 ga 1.(H)/31.
Teaved üo. üksustest:
Nahaufklärungsgruppe 5
http://www.ww2.dk/air/recon/nagr5.htm
1.(H)/Aufklärungsgruppe 31
http://www.ww2.dk/air/recon/aufklg31.html
Kaotused saa klikidest lehekülje alaservas olevaletele "Flugzeugbestand und Bewegungsmeldungen" linkidele.
Ise pean tõenäolisena et lennuk siiski oli Fw 189. 1.(H)/31 tegutses Rakverest märtsist kuni septembrini 1944.
Kari
Postitatud: 16 Sept, 2006 14:05
Postitas gans
kari lumppio kirjutas:Tere jälle!
See raam on saksa fotoaparaadi Rb 75 / 30x30 jaoks. Raamid EI ole lennuki kere (integraal)osad!
(Rb = Reicenbildgerät )
Lennuk on vist langenud alla 1944? Kas on teada täpsemad ajajärku ning kohta? Saadjärve kant? Ehk on Tartu lahingudega seotud?
Rb 75/30 olid installeeritud nii Bf 109 kui Fw 189 peal. Luuremesseridega lendas Eesti õhuruumis NAGr 5 ja Fw 189 ga 1.(H)/31.
Teaved üo. üksustest:
Nahaufklärungsgruppe 5
http://www.ww2.dk/air/recon/nagr5.htm
1.(H)/Aufklärungsgruppe 31
http://www.ww2.dk/air/recon/aufklg31.html
Kaotused saa klikidest lehekülje alaservas olevaletele "Flugzeugbestand und Bewegungsmeldungen" linkidele.
Ise pean tõenäolisena et lennuk siiski oli Fw 189. 1.(H)/31 tegutses Rakverest märtsist kuni septembrini 1944.
Kari
Kahjuks ei ole täpset aega teada.Lennuk olevat juba õhus põlenud ja tulnud idapoolt.Lendurid olevat pääsenud tervelt,kuid lennuk olla maandumiskohas lõpuni põlenud. Ilmselt õnnestus lenduritel kaamerad veel enne seda lennukist eemaldada.
Saadjärv on Tartust umbes 20 kilomeetrit põhja pool. Huvitav,kas selline telik võiks siis tõesti Fw189 sabast pärineda? Loogiliselt võttes pidi see ju juhitav olema.
Postitatud: 16 Sept, 2006 20:39
Postitas fireman
Veidi siiski kahtlen. Leidsin ka ühe pildi kus on veidi tagaratast näha. Samas miks ei võiks seda monstrumi tagarattaga juhtida?
