Postitatud: 24 Mai, 2010 18:53
Üks peaks kindlasti minema uude loodavasse muuseumi.
Rootori labad on sisuliselt pöörlevad tiivad.Sest õhus ei hoia teda tiivad vaid labad, mis liiguvad sõidusuunas ja vastassuunas.
Ei mahu. V.a. juhul kui ehitatakse ülehelikiirusel lendavate labadega rootor. Mis on totaalselt irratsionaalne lahendus.vanahalb kirjutas:Keski kirjutas kunagi siinsamas foorumis, et helikopteril on maksimumkiirus, millest kiiremini ta ei saa isegi teoreetiliselt lennata. Sest õhus ei hoia teda tiivad vaid labad, mis liiguvad sõidusuunas ja vastassuunas. Võimalik, et mäletan valesti ja kas 800 km/t ikka mahub neisse teoreetilistesse piiridesse.
(Motronicus pandud lingil on 800-st saanud 450-500)
Kõik sellised labade kokku pakkimise lahendused on mõttetult keerulised ja ülikallid. Samuti on need altid vigadele. Tõsi, ülehelikiirus ei ole ambitsiooniks, kuid nii või teisiti see praktikas ei toimi.Soobel kirjutas:Või siis ehitada midagi sarnast ulmefilmist "7.day" või mis see oli, kus Schwartzenegger klooniti. Seal olid kopteritel latakad labad, mis teatud kiirusel kokku pakiti ja tiibade asendisse seati ja lennuaparaat pani horisontaalsete käigumootoritega edasi. Ei kujuta vaid ette, kuidas seda kupatust ühe mootoriga käitada, sest kopterireziimis oleks kuidagi narr miskeid käigumootoreid tassida ja üle heli litsudes vea miskit rootorimootori kobakat niisama kaasas?
Tupiktee ikka, ma arvan, paigaltstardiga masinate tee läheb ikka seal Harrieride pool...
Ja et...Позже, а именно 7 июня 2010 года, стало понятно, что даже предпроектные исследования по теме "вертолет пятого поколения" начаты не были. Во всяком случае, такой вывод можно сделать из слов генерального конструктора и первого заместителя исполнительного директора ОКБ "Миля" Алексея Самусенко.
Perspektiivi panevad artikli autorid ise kenasti paika...По словам Самусенко, работы по созданию боевого вертолета нового поколения начнутся только в 2011 году, причем гарантии этого пока нет. Речь идет о проведении научно-исследовательских работ и формировании рекомендаций для новых боевых вертолетов. Только после этого может быть принято решение о начале создания первых прототипов. Сколько времени уйдет на все про все, пока неизвестно
Учитывая, сколько по времени ведутся разработки в России, новый вертолет можно будет увидеть вживую только лет через десять, и то только в том случае, если придет финансирование, а государство будет крайне заинтересовано в получении такой машины. Впрочем, в ПАК ФА Россия тоже заинтересована, однако проект разрабатывается с 1980-х годов, а первый прототип самолета полетел только в январе 2010 года.
Sikorsky katsetas selliseid asju:Soobel kirjutas:Või siis ehitada midagi sarnast ulmefilmist "7.day" või mis see oli, kus Schwartzenegger klooniti. Seal olid kopteritel latakad labad, mis teatud kiirusel kokku pakiti ja tiibade asendisse seati ja lennuaparaat pani horisontaalsete käigumootoritega edasi. Ei kujuta vaid ette, kuidas seda kupatust ühe mootoriga käitada, sest kopterireziimis oleks kuidagi narr miskeid käigumootoreid tassida ja üle heli litsudes vea miskit rootorimootori kobakat niisama kaasas?
Tupiktee ikka, ma arvan, paigaltstardiga masinate tee läheb ikka seal Harrieride pool...
http://www.ekspress.ee/news/paevauudise ... d=31721725Hiljuti Eestisse ostetud Itaalia-Suurbritannia ühisfirma Agusta-Westland kahel üle 220 miljoni krooni maksval kopteril esineb pidevalt väiksemaid vigu ehk uue toote nn lastehaigusi, mis on ka itaallastele endale uudiseks. Ühel ostetud kopteritest lendas alguses klaas eest, kuid ei ole teada, miks. Esineb ka stabilisaatorite murenemist, näitude valesti näitamisi ja palju muid vigu.
Lennusalga juht Allan Oksmann ütleb, et kuigi varuosad korvatakse garantii korras, on töö-, saate- ja ajakulud väga suured. “Kõige kriitilisem ongi aeg, mis kulub varuosade tarnele ja rikete kõrvaldamisele,” väidab Oksmann.
“Kui mõlemad kopterid on hoolduses, pole meil valmisolekut väljakutseks. Õnneks siiani ei ole veel juhtunud, et väljakutsele poleks saanud tehniliste probleemide tõttu reageerida, kuid patrullimised ja treeninglennud on olnud tugevasti häiritud.”
Olukord peaks paranema, kui aasta lõpus saabub Eestisse kolmas sama tüüpi kopter. Hetkel on üks kopter korras ja teine neljanädalases hoolduses, kus lisaks plaanilistele töödele vahetatakse välja ka korrosiooniga kahjustatud poldipesad.