2. leht 4-st
Postitatud: 09 Veebr, 2007 16:46
Postitas oliver
See LUAZ`i moodi riistapuu olevat ettenähtud haavatute transpordiks - kummalegi poole juhti pidi mahtuma kanderaam.
Postitatud: 09 Veebr, 2007 17:27
Postitas EOD
Postitatud: 10 Veebr, 2007 1:52
Postitas ghost
Olin vene kroonus tegev elektroagregaadil АПА-50M ja komandeeringutes olles lisaks jõudumööda ka IL76MD-l.
http://www.airliners.net/open.file/0659084/L/ Pilt muidu tehtud meie polgu kodulennuväljal.
Mõningaid spetsmasinaid
БелАЗ-7421 tjagats
МАЗ-537A tjagats
ТЗ-22 kütusetankur
ТЗ-30 kütusetankur
АМК-24/56-131 konditsioneer
АКЗС-75М-131-П hapnikuauto
ВЗ-20-350 õhk või lämmastik
УКС-630 õhukompressor
ПАР-10 raadiomajakas, -jaam
АПМ-90 prožektor maandumisraja valgustamiseks
Pilte ja kirjeldusi näeb
http://aviaros.narod.ru/avto.htm
Meil oli jahutussüsteemides kasutusel vedelik nimega Arktika, hangumispunktiga –60 kraadi (väiksema külmaga muutus kisellitaoliseks, suuremaga oli nagu sült). Tegelikult kasutati seda lennukite tiibade ülepiserdamiseks talvel jää tekke vältimiseks. Tema puuduseks oli aga madal keemistemperatuur +86 kraadi. Nii et jahutust pidi suvel jälgima, või siis suvel vett kasutama. Autode vanus keskmiselt kolm aastat. Ise sain väeosasse saabudes täiesti uue auto.
Postitatud: 10 Veebr, 2007 11:17
Postitas Fucs
.
Postitatud: 10 Veebr, 2007 17:18
Postitas OveT.
Fucs kirjutas: ...milledel olid nn. "Obševoiskovõje" eraldusmärgid ("Mandavoškad") ....
Mandavoshkad olid sidevägede haralised embleemid. Nimi oligi tingitud haralisusest, mistõttu meenutas täid.
Siin võrdlusmaterjal Obshevoiskovoi ja mandavoshka.

Postitatud: 10 Veebr, 2007 20:07
Postitas Fucs
.
Postitatud: 10 Veebr, 2007 22:41
Postitas Lemet
Teemast küll välja,aga meil hüüti sideväelaste embleeme mandavoskadeks,autojuhi omad kandsid nimetust "hotšetsa letat,no jaitsa mešajut",obševoiskovoje oli "sizu v kustah i zdu nagradu"
Postitatud: 11 Veebr, 2007 21:38
Postitas NSU
Allakirjutanu "automälestused" küll juba mitte enam nõukaajast,aga tehnika on siiski selleaegne.
Meil oli säärane tsiviilkaitse BTR-
Sellega sai ikka mitmeid kordi ennast uppisõitnud kütuseveokeid ja muud plindrisse sattunud raskemat tehnikat sikutamas käidud.
Ja säärane KRAZ-i veeauto(vist oli 10-tuh liitrit) oli ka-
Veel olid väeosas ZIL-131 sideauto,paar GAZ-66 "kuuti",Iveco mootoriga UAZ,tuletõrje ZIL ja pikapp Wartburg oli majandusautoks.
Ja siis muidugi TIKI-treileriga Uazik,millega sai laipu vedamas (see oli küll üks ropp töö) käidud.
Postitatud: 12 Veebr, 2007 9:54
Postitas valdo
Küsiksin seoses oma vanatehnikahuviga - ega kellelgil ei ole 1970ndatel ja varem jäänud N.Liidu sõjaväe NZdes jäänud silma puitkabiiniga GAZ-51 veoautot?
Taustateadmiseks - aastail 1946-75 toodetud veoautot GAZ-51 toodeti esimesed aastad (ca 1952.-53. aastani) suurte stantside puudumisel puitkabiiniga. Siis hakati kabiini valmistama juba plekist, kuid puituksed säilisid GAZ-51-l metallkabiini juures kuni 1955. aastani (mõnedel andmetel kuni 1956.a. alguseni).
Eestis minuteada ühtki puitkabiiniga 51 tervelt säilinud ei ole. Ühe Lõuna-Eesti legendaarse veoautokollektionääri ja taastaja valduses on umbes kaks ja pool puitkabiini jäänust, mille põhjal ta loodab ühe auto tervikuna ka taastada.
Samas, Lätis, Uzvara tehnikamuuseumis on näiteks olemas kaks säilinud puitkabiiniga 51te 1952. aastast, mõlema läbisõit mõni tuhat km. Sealse muuseumi inimeste väitel on mõlemad autod pärit Lätis asunud N.Liidu sõjaväeosa NZst (puutumatust tehnikatagavarast) millalgi 1970ndatel aastatel, mil need NZ arvelt maha arvati.
Kes pole sellisest imeautost pilte näinud, siis teadmiseks - olen nii Uzvara muuseumis kui ka selle muuseumi Bauska filiaalis olevat autot põhjalikult takseerinud nii pealt/alt/seest... Paar minutehtud fotot sellest autost on ilmunud näiteks 2007.a. jaanuarikuu AutoBildis, illustreerimaks Tarmo Riisenbergi artiklit GAZ-51st.
Siit küsimus - kes ja millal on näinud nõukogude sõjaväes puitkabiiniga 51sid? Eriti huvitaksid mind sõjaväeosad, mis asusid Eestis.
Postitatud: 12 Veebr, 2007 10:45
Postitas linnavurle
Kusagil 2000 aasta paiku, või paar aastat varem, oli Eestis veel isegi üks krossiauto GAZ 51 puitraamil ustega. Tänaseks seda autot enam rajal pole, aga ma saan järgmisel nädalavahetusel selle auto saatuse üle järgi küsida. Minu mäletamist mööda jäi ta ka viimasel võistlusel terveks ja võimalik, et mingid kabiini detailid on alles.
Postitatud: 13 Veebr, 2007 14:41
Postitas Arnold
Arnold, aga miks su küürselgsälul tsiviilnummer küljes on?
Väeosa, kus ma teenisin, oli ehitusvägede alluvusega ja seal oli ka palju CCA-sid(služašši sovetskoi armii), ehk siis tsiviliste. Muudest krusadest meid muu ei eristanudki kui see romb uksel (914 baas). Tavamiilitsa eest Moskvas pääsu polnud, aga sõjaväe VAI saatsime alati pikalt, sest Moskva komandatuuris oli üks eriline persevest prappor, keda kartsid isegi polkovnikud. Kui nende märguande peale peatusid, siis oli auk talongis ette soolas - kasvõi karvakasvu ja lahtise "krjutšoki" eest!
Ehitasime strateegilisi objekte ümber Moskva, mina vedasin ülevaatajat meie tornkraanasid kontrollima. Ja igasuguseid muid sõite 500 km raadiuses. Üks põgenemine VAI eest on hästi meeles - tulin ohvedega Šheremetjevo lennuvälja kõrval asuvast väeosast, kui raudteeülesõidul viskasid saua ette. Sisseõpitult vajutasin pedaali ja algas gigantide heitlus

Leningradi maanteele läks sealt üsna pikk sirge, minu rüsa võttis pika vajutamise peale 80-85 km tunnis sisse, aga nende uazik ei olnud õnneks parem. Niisama poleks muidugi lahti rebinud, aga mulle meenus, et Lenska maanteel on peale ühte estakaadi, mis varjab tagantulija vaate, improviseeritud mahasõit suunaga üle välja ühe poolelioleva uuselamurajooni poole. Manöövri tegin võimaliku suurima kiirusega ja ei andnud konarlikul põllul ka masinale armu. Varsti nägin, kuidas peamagistraalil sõitvad jälitajad hoo maha võtsid ja siis "rahulikult" edasi logistasid. Kaks majorit olid furgoonist väljudes nagu Kurski lahingu veteranid

Huvitav, aga kunagi ei järgnenud mingeid sanktsioone, nad olid nagu gepardid gasellijahil - ei saanud, siis ei saanud. GAI-ga sellised naljad lõppesid kilomeetri pärast, aga need niisama ei kottinud ka.

Ma olen siin paremalt esimene, kui keegi küsima peaks!

Postitatud: 13 Veebr, 2007 21:44
Postitas EOD
valdo kirjutas:
Siit küsimus - kes ja millal on näinud nõukogude sõjaväes puitkabiiniga 51sid? Eriti huvitaksid mind sõjaväeosad, mis asusid Eestis.
Kaliningradis aega teenides oli küll uudismaamasinate hulgas selline. Mäletan, et klaasitõstuk oli katki ja uuema oma ei sobinud. Aretati muidugi peale. Nõukogude ajal õppis inimene ka s...st kui mitte saia, siis sepikut tegema.
Saaremaal Dejevos oli üks rariteet. Nimelt UAZ-450. See, millel oli GAZ-21G mootor (püstklappidega, Pobeda või GAZ-69 mootorist erines suurema silindriläbimõõdu poolest). Ehk jäi vägede väljaviimisel maha ja on kellegi käes säilinud.
Postitatud: 14 Veebr, 2007 16:04
Postitas Fucs
.
Postitatud: 14 Veebr, 2007 16:44
Postitas Fucs
.
Postitatud: 14 Veebr, 2007 17:59
Postitas Juhan
Fucs kirjutas:

Mis asjandus see on?
Näeb tsipa Hummeri moodi välja
