2. leht 4-st

Postitatud: 12 Juul, 2005 7:34
Postitas Metatron
Esimestel piltidel on Mõntu pargi positsioonid?

Postitatud: 12 Juul, 2005 9:31
Postitas Volli
oliver kirjutas:Mis siin keerulist on - lähed teed mööda esimese kahuripositsioonini, kõnnid selle vastaskülge ja otsid üles teeotsa mis viib sind teise positsioonini. Kõndida tuleb ~300m.
On ikka päris keeruline vist, eelmine suvi käisin seal ka, esimese positsiooni leidmisega probleeeme polnud aga teist mitte ei leidnud. Sai esimesest positsiooni vasakult poolelt mingit metsarada pidi edasi mindud aga seal läks väga dzungliks kätte. Siis sai paremalt poolt sellist laiemat teed pidi kuni metsani mindud aga ka ei midagi. Kui päris aus olla siis ega 300 meetrit küll vist ei käinud ca. 100-150m max. Paistab, et sellele aastal uuesti otsima minema aga kumba rada pidi minna, kas seda paremal pool olevat laiemat teed või tuleb läbi metsatihniku kõmpida?

Postitatud: 12 Juul, 2005 16:11
Postitas paharet
Martti kirjutas:
oliver kirjutas:Mis siin keerulist on - lähed teed mööda esimese kahuripositsioonini, kõnnid selle vastaskülge ja otsid üles teeotsa mis viib sind teise positsioonini. Kõndida tuleb ~300m.
Minu meelest viis see tee hoopis selle sama positsiooni sissepääsuni( http://lypsik.nohik.net/gallery/Stebel/P6291850 ).
Muide, vaadake pilte ka siis: http://lypsik.nohik.net/gallery/Stebel
Esimesed neli pilti on tehtud veidi teises kohas aga siiski Sõrves.
Esimesed peaks olema 130 mm kahurite alused.

ninase patarei

Postitatud: 13 Juul, 2005 10:26
Postitas Dexon
kas keegi selgitaks lähemalt Ninase patarei asukohta ja selle ülesleidmist

Postitatud: 13 Juul, 2005 10:42
Postitas Merepura
kas keegi selgitaks lähemalt Ninase patarei asukohta ja selle ülesleidmist
Väga lambist ja ilma kaardita kirjeldus - Kuressaare poolt tulles sõidad otse Mustjalast läbi, ikka otse (mitte Leisi peale), tee läheb kruusaks, sõidad ka Ninase külast läbi (Eide-Taadi tuulikust mööda, üsna peale küla keerab kõrvaltee vasakule (seal ka mingisugune turismitalu vms silt) /kui otse edasi lähed, tuleb vähe asisem kurv ja oled üsna kohe Tagaranna külas ning poolsaare tipus/. Peale Ninase küla siis esimesest tee moodi teest vasakule (see tee ka korralikemal kaartidel olemas), läbi kruusakarjääri ja kui vasakul algavad põllud/heinamaad, siis paremal metsas patarei ongi. Metsas 4 kahuripositsiooni (esimesed 2 terved, tagumised õhkulastud, maa alune elektrijaam) - need lihtsalt leitavad. Kahuripesad omavahel kraavidega ühendatud, esimese pesa ja elektrijaama juurde võimalik isegi autoga saada)

Postitatud: 18 Juul, 2005 10:33
Postitas oliver
Volli.
See tee mida mööda teise positsioonini lähed on kahe rattaroopaga metsatee. Küll võibolla pisut umbe kasvanud aga täiesti tuvastatav.
Teise positsiooni taga on päris huvitav küngas patarei ehitusel väljakühveldatud mullast.

Postitatud: 18 Juul, 2005 12:56
Postitas Volli
Tänud, siis ma olin juba õigele kohale lähedal aga ei kõmpinud piisavalt kaugele. See nädal saaremaale minek kui aega jääb siis uuesti otsima minema :D

Stebel

Postitatud: 27 Juul, 2005 20:47
Postitas Bomber
Kui kellegi on viitsimist ja peale hakkamist siis mingu raamatukokku ja otsigu sellist ajakirja nagu "Vokrug Sveta". See oli a`la venelaste "National Geographic". Ei mäleta täpselt millises numbris, aga aastakäik oli vist 86-88. Seal oli ühes numbris artikkel, milles räägiti Stebeli patarei tühjaks pumpamisest. Piisavalt oli ka vee all fotosid ruumidest ja seadmetest ning mürskudest mis seal vedelesid. Igal juhul Stebeli ja analoogsete patareid huvilistele kindlasti huvipakkuv. Samuti peaks sellega hästi kursis olema tolle aegsed Kingissepa linnajuhid.

Postitatud: 05 Aug, 2005 18:31
Postitas VANA LÖUKOER
aga rääkige nüüd,targad inimesed,mida kujutavad endast päris Sääre tipus asuvad varemed ? Kas tegu on mingite vaatluspunkrite vms ?
Kas need varemed tekitas n liidu armee siit lahkudes vöi eksisteerisid need juba varem ?

Postitatud: 05 Aug, 2005 19:40
Postitas Martti
Viis viimast pilti on Sääre tipus tehtud, sõber rääkis et need on seal sõjajast, aga mul jäi küsimata kummast sõjast( tõenäoliselt IIms). Seal oli veel mingusgune Päästejaam olnud(Eesti Vabariiga ajal) see on aga sõjas hävinud. Jaanuari torm lõhkus suurema osa Sääre tipus olnud ehitustest ära või lükkas lihtsalt merre( nt: http://lypsik.nohik.net/gallery/Sorve/S_rve_107) vaadake kus need ehitise osad enne on asunud ja siis nüüd asuvad. Suur laskepesa( http://lypsik.nohik.net/gallery/Sorve/S_rve_106 ) oli aga siiani merevee ja muu sodiga täidetud ja haiseb jubedalt. Need Viis viimast pilti sellel lehel: http://lypsik.nohik.net/gallery/Sorve?page=2

Postitatud: 06 Aug, 2005 18:44
Postitas VANA LÖUKOER
ai kurja,eelmine aasta käisin alles seal,siis olid need ehitise varemed rannale tunduvalt lähemal...kui nii edasi läheb,on varsti tükike ajalugu taas merepöhjas vedelemas...

Postitatud: 06 Aug, 2005 19:05
Postitas Martti
Metatron kirjutas:Esimestel piltidel on Mõntu pargi positsioonid?
Täpselt nii, tegemist ongi pargis asuva positsiooniga, tõenäoliselt on see Mõntu park, kuna käisin seal esimest korda siis ei oska nii täpselt öelda.

Postitatud: 04 Dets, 2005 11:09
Postitas granada
Ninase patareid soovitan suvel vaatama minna, siis on elektrijaamas vähem vett. Taskulamp peaks kohe kindlasti kaasas olema, seal on põradas üks äga ohtlik auk.
Need kraavid, mis kahuripesi ühendavad, ei ole kaevikud. Sealt läksid kaablid, mis peale sõda üles kisti.
Keda midagi konkreetselt huvitab, võib küsida. Tean Ninase patareide kohta suhteliselt palju.

Postitatud: 04 Dets, 2005 21:57
Postitas Martti
granada kirjutas:Ninase patareid soovitan suvel vaatama minna, siis on elektrijaamas vähem vett. Taskulamp peaks kohe kindlasti kaasas olema, seal on põradas üks äga ohtlik auk.
Kuhu on võimalik läbi selle augu pääseda?

Postitatud: 06 Dets, 2005 13:18
Postitas Metatron
Läbi selle augu pääseb elektrijaama teisele (alumisele) korrusele, kus mootorid asetsevad. Sinna on targem minna suvel ja siis ka saabastega. Sel suvel suht kuival ajal oli seal ka omajagu vett.
Ja muidugi on hea lamp ka abiks :)