vahepeal on päkapikud toonud veel ühe raamatu, kus on juttu dessandi päästmisest lennuki(te) poolt:
saksa
merepäästelennunduse isa Karl Born'i memuaarid "Rettung zwischen den Fronten". Seal lk.98-99 tsiteerib ta omakorda ilmselt Detlev v. Petersdorffi käsikirja "Als Flieger zwischen Wolken und Meer - Ein Erlebnisbericht aus meiner Fliegerzeit von Januar 1935 bis Juli 1945":
[...] Saksa üksus oli nõukogude poole tagalas, küllalt merekalda lähedal. Nii tuligi väejuhatus mõttele nad merepäästelennuki abil ära transportida. Kõigepealt heitis üks luurelennuk meestele teate, et neid tullakse He59 abil päästma. Kui lennuk on juba kalda lähedal, peavad nad valgete signaalrakettide abil oma asukoha kätte näitama. Ja siis lendaski He59 PY+NF kohale, nägi valgeid rakette ja sõitis mööda vett kaldale lähemale. Ootamatult, kui kaldani oli jäänud sadakond meetrit, avati metsast püssi- ja kuulipildujatuli. Masin süttis põlema, meeskond suutis 2-te päästepaati istuda, kusjuures 2 meeskonnaliiget said raskelt haavata. Avamere suunas sõudes sai veel üks mees kergelt pihta. Natukese sõudmise järel hüppas aga kõrvalolevast metsast 2 meest välja ja suundus paatide poole. Need mehed võeti nüüd omakorda tule alla, aga mehed jõudsid siiski paatideni. Üks meestest oli haavatud. Peale vastaste tule alt väljajõudmist rääkisid mehed järgmist: Luurelennuki visatud teade sattus vastaste kätte ja kui päästelennuk saabus, tulistasid hoopis vaenlased valgeid rakette ja meelitasid lennuki lõksu. Nende käest küsiti ka, kus on nende kaaslased. Kõik on surnud - vastati. Laskemoona lõppedes andsid nad alla, vangid viidi mingisse kivimurdu, rivistati üles. Kui kuulipildujast tuli avati, kukutasid nad end maha. Õnneks keegi kontrollima ei hakanud, et kas kõik on ikka surnud. Peale pimedaks minemist õnnestus neil põgeneda. [...]
Selline (põnevus)lugu siis - seekord pole hauptmann Beneschist sõnagi juttu ja kaldalt päästeti ainult 2 meest.
lk.155 on ka mõned pildid - üleval Do 18 (väidetavalt CO+WI) paadi puksiiris eestvaates, keskel vasakul see õnnetu põlema lastud He 59, kusjuures kuupäevaks on seekord antud 17.sept ja tähiseks PX+NY. Pilt on tehtud õhust, näha pole suur midagi peale katkiste ujukite, kere ja mootorite, tiibadest ja stabilisaatorist on ainult sõrestik. Kõrval paremal pildil on teine He59 DD+BA väidetavalt Haapsalus, all Do 24 Riias.
Valtonen, H.: Luftwaffen pohjoinen sivusta lk.331 väidab, et 13.9.1941.a. olid Seenotstaffel 9 lennukid:
Kood: Vali kõik
Pärnus He59 TW+HI
Riias He59 NE+UY
Do18 CO+VH
Haapsalus He59 DK+BA (kas siin K on äkki trükiveakuradi kätetöö ?)
Helsinkis He59 DK+BS
Do18 CO+WI
Do24 KK+UU
täiendus 13.04.2007.a.:
tundub, et põlemalastud lennuki tähiseks oli ikkagi PY+NF, kuna Valtonen annab lk.330-331 Seenotstaffel 9 lennukiteks 20.juunil.1941.a.: He59 WNr. 1514 DA+MN, WNr. 1821 PY+NF, WNr.2589 DK+BS, WNr.2872 TW+HN ja WNr. 2873 PY+NP
täiendus 14.11.2011.a.: lisatud arvatavasti Kurowski raamatu ümberjutustus:
http://www.nexusboard.net/sitemap/6365/ ... t-t297555/