11. leht 96-st
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 10 Veebr, 2017 13:18
Postitas Illike
Kõik õige.
Kas Sa oskad vastata küsimusele kui palju me saaksime võitu, kui me ostame Daciad ja odavad saapad? Kui mitu inimest me selle ühekordse kokkuhoiu pealt suudame juurde palgata?
Kui Sa ei oska vastata nendele küsimustele ei ole mõtet sõna võtta teemal.
Mina ei oska neile küsimustele vastata. Ma võin ainult usaldada endast pädevamaid inimesi.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 10 Veebr, 2017 13:26
Postitas Lemet
Olin pea pool aastat kehtetute lubadega sõitnud, enne kui tänu politseile sellest teadlikuks sain(ja ilmselt aõidaks siiani, kui poleks öösel kella kolme ajal põõsas istunud patrulli Waze maha märkinud. Mispeale otsustati kaabakat mõistlikusele manitseda). Enne seda pole oma kaks-kolm aastat kinni peetud. Hoolimata märkimisväärsest aastasest läbisõidust, viimasel ajal ca 25-30 000 km aastas. Ja ei ole ma mingi musterliikleja... Kokkuvõte- järelvalve teedel on suht-koht olematu.
Pädevatest inimestest- kaitseteemades on läbi aegade otsustanud "pädevad inimesed"...Nii soomusmasinate, tsiviilkaitse vajalikuse, kordusõppuste kui muu teemal. Millegipärast on see pädevus meid viinud olukorda, kus kõiki neid oleks kohe täna ja kiiresti vaja. Mitte olukorda, kus me olemasolevat ja toimivat süsteemi peaks "pisihäälestusega" järele aitama.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 10 Veebr, 2017 13:31
Postitas nimetu
Terves siseministeeriumis kulus 2014. aastal siseturvalisusvaldkonna (st. ilmselt ka päästeamet ja muud ametkonnad) sõidukite rendile ~4,5 miljonit eurot, kütusele ~4 miljonit eurot ning muudele sõidukite majandamiskuludele alla 4 miljoni.
Ainuüksi PPAs läks samal perioodil tööjõukuludeks ~100 miljonit eurot.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 10 Veebr, 2017 13:52
Postitas Illike
Lemet kirjutas:
Pädevatest inimestest- kaitseteemades on läbi aegade otsustanud "pädevad inimesed"...Nii soomusmasinate, tsiviilkaitse vajalikuse, kordusõppuste kui muu teemal. Millegipärast on see pädevus meid viinud olukorda, kus kõiki neid oleks kohe täna ja kiiresti vaja. Mitte olukorda, kus me olemasolevat ja toimivat süsteemi peaks "pisihäälestusega" järele aitama.
Kas minu või Sinu kõhutunne on siis pädevam? See kui käid lahtiste silmadega ringi ja loed "Tehnika Molodjoži" ei tee kellestki veel asjatundjat. Saab ainult arvata ja sedagi oma madala mättakese otsast.
Ma näen seda igapäevaselt, kui töökoja all öeldakse peale prototüübi valmimist, et kõik on valesti tehtud ja ma oleks hoopis paremini teinud. Ometi need masinad töötavad siiamaani.
Mis puutub tee peal kinnipidamisse, siis see nüüd küll näitaja ei ole, et Sind kinni pole peetud. Kui Sa ei tea, siis ilma põhjuseta liiklejat kinni pidada ei tohi. Vähemalt nii oli mõni aeg tagasi.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 10 Veebr, 2017 14:32
Postitas klemmikas
Politsei tagaajamisi võib tunduda, et tuleb ette vähe, aga terve riigi peale on neid ikka iga kuu hea mitu.
Nüüd mõelge selle peale, neid tagaajamisi on just nimelt nii vähe, kuna politseid võetakse tõsiselt, nad hoiavad oma mainet, kuna ajavad praegu korralikult taga.
Kui nad taga ei ajaks, siis tõuseks eest ära sõitmiste arv ikka väga korralikult, sest teataks, et nii pääseb.
Kui vaja võetakse ka numbrimärgid küljest või valenumbrimärk ja korras.
Samuti võivad ju autovargad sõita selle autoga, aga autoomanik veel ei tea, et tema auto on varastatud. Kas siis nii lihtsalt peakski politsei autovargad ära laskma?
Meenutan, et alles eelmise aasta alguse poole püüdis politsei autovargaid ja seda veel päris pika kiire tagaajamise ja tulistamisega.
http://www.pealinn.ee/koik-uudised/poli ... le-n162698
Ma pole kuskil arvanud, et politsei iga päev taga ajab, aga piisavalt tihti.
Aga kui ühel päeval sõidaks meie politsei 55kw autodega, millega saab vaid ausad peatujad peamiselt kätte, siis hakkaks ikka väga paljud eest ära vajutama näiteks oma 525-540 bmw-ga ja muude sääraste heade ja võimsate autodega.
Veel enam, isegi BMW 520 oleks selleks, siis igati piisav.
Rullnokk mõtleb, "kui ma peatun, saan 1000 euri trahvi ja 6 kuuks lubadest ilma, kuna sõitsin 200-ga. Kui ma ei peatu, ei saa ma midagi".
Praegu aga rullnokad peatuvad, kuna nad teavad, et politsei hakkab neid taga ajama ja päris karmilt.
Ehk siis, need niiöelda vähesed tagaajamised ja korralikud autod, on ennetustöö selleks, et ära hoida enamikke tagaajamisi.
Oot, mis jutt see on, et maapiirkondades peamiselt ajavad taga? Enamik Väga suurtel kiirustel tagaajamisi toimuvad täitsa maanteedel, ka Tallinn-Tartu maanteel ja Tallinna kandis samuti, ka linnas sees, nagu ka Tartus. Pole mingid maapiirkonnad, vaid täitsa linnad ja suured maanteed.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 10 Veebr, 2017 14:58
Postitas Kapten Trumm
Arvestades, et iga aasta kulutavad nad kütusele üle kahe miljoni euro, siis on nad tõenäoliselt väga rõõmsad diislitega saadava säästu üle.
Mina nt ei ütleks, et diisel tähendaks säästu - eriti kui sellega käivad kaasas nelivedu ja 2200 kg tühimass.
Ma sõitsin 4 aastat bensiiniautoga, 1.8 bensiin 100 kW, 6 käiku käsikast, 205 mm rehvidega, 1700 kg täismassiga - keskmine kütusekulu trassil oli 5,3 ja linnas kuskil 7,6.
Neid praegu avaldatavaid imeandmeid (kus sellele Superbile pakutakse mingit ulmelist 5-liitrist keskmist kulu) ei maksa väga tõsiselt võtta.
Näiteks värskes autolehes oli kirjutatud Volvo XC60 100 tuhande km testist, kus selgus, et tegelik kütusekulu oli tehase lubatud ulmeandmetest pea 2 liitrit suurem.
Lihtsalt 500 kg kergem (st väiksem ühesillaveoline) bensiinimootoriga auto saavutab praegu umbes võrreldavaid kulusid kui diisel.
Kiirendus 0-100 kmh oli vist 9,1 sekundit ja tippkiirus 210 kmh. Ise ma olen nati üle 190 pikk ja üle 100 kilo (noh et ei hakkaks väitma, et suur mees ei mahu).
Sellise auto letihind oli tollal umbes 17 tuhat eurot.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 10 Veebr, 2017 15:01
Postitas Illike
Aga vasta palun küsimusele palju on võimalik saada säästu nende Superbide ja saabaste pealt ja mitu inimest on võimalik selle raha eest tööle palgata?
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 10 Veebr, 2017 15:14
Postitas nimetu
Neid praegu avaldatavaid imeandmeid (kus sellele Superbile pakutakse mingit ulmelist 5-liitrist keskmist kulu) ei maksa väga tõsiselt võtta.
Võta kuidas tahad, ka nö päris kütusekulu on 1.4 TSI bensiinimootoril keskeltläbi ~1.0l/100km viletsam kui nelikveolisel 140kW diislil.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 10 Veebr, 2017 15:15
Postitas klemmikas
Seda kütusekulu suure kesklassi autoga bensiiniga 5,3 maanteel ma ei usu ja linnavahel 7,6 usun veel vähem.
Aga sa ei saa esiveolise auto kütusekulu võrrelda sellest suurema ja raskema ning võimsama nelikveolise diisli omaga.
Kuid tänapäevased diislid on väga ökonoomsed, kui bensukas võtab pigem 6 ja peale sajale maanteel, korralik suur auto, siis näiteks diisel passat võtab 4,5 ja ka vähem, esiveoline siis.
Kütuse koha pealt kordaksin enda eespool öeldut ,et üle poole liitri hinnast on hetkel riigimaksud, ehk siis riik maksab üle poole kütuserahast endale tagasi, maksude näol.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 10 Veebr, 2017 15:19
Postitas Kriku
Ma ei ole seda lõnga eriti jälginud, sest ei paku huvi. Igaks juhuks viimaste postituste tuules: kui juhuslikult keegi peaks olema ülalpool öelnud, et politseiauto ei pea olema neliveoga, siis see jutt on nii loll ja eluvõõras, et ei vääri tähelepanu. Ütlen seda siis maainimesena.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 10 Veebr, 2017 15:35
Postitas nimetu
Ma ei ole seda lõnga eriti jälginud, sest ei paku huvi. Igaks juhuks viimaste postituste tuules: kui juhuslikult keegi peaks olema ülalpool öelnud, et politseiauto ei pea olema neliveoga, siis see jutt on nii loll ja eluvõõras, et ei vääri tähelepanu. Ütlen seda siis maainimesena.
Juba sai ka välja arvestatud, et sellest loobumine nende 54 auto puhul aitaks säästa maksimaalselt ühe PPA töötaja palgafondi jagu raha.
EDIT: Lihtsalt pulli pärast arvestasin välja ka selle, et mitu töötajat oleks võimalik palgata kui absoluutselt kõik autod seal hankes asendada kõige odavama Eestis müüdava autoga (Dacia Logan). Vastuseks sain 30.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 10 Veebr, 2017 15:40
Postitas Some
Kriku kirjutas:Ma ei ole seda lõnga eriti jälginud, sest ei paku huvi. Igaks juhuks viimaste postituste tuules: kui juhuslikult keegi peaks olema ülalpool öelnud, et politseiauto ei pea olema neliveoga, siis see jutt on nii loll ja eluvõõras, et ei vääri tähelepanu. Ütlen seda siis maainimesena.
Hehhee, üks tuttav abipolitseinik kirjeldas värvikalt, kuidas nad politsepatrulliga läksid maakohta peale-palgapäeva-kontrolli tegema ja siis miskil lahtiajamata külavaheteel kinni jäid. Päris kaua sitsisid, omasid vist lähedal polnud. Lõpuks läksid lähimasse tallu ja seal puhkepäevaselt lõdvestunud külamees tõmbas nad traktoriga suurele teele tagasi... Aga mis auto see oli, ei teagi.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 10 Veebr, 2017 15:57
Postitas Some
nimetu kirjutas:Ma ei ole seda lõnga eriti jälginud, sest ei paku huvi. Igaks juhuks viimaste postituste tuules: kui juhuslikult keegi peaks olema ülalpool öelnud, et politseiauto ei pea olema neliveoga, siis see jutt on nii loll ja eluvõõras, et ei vääri tähelepanu. Ütlen seda siis maainimesena.
Juba sai ka välja arvestatud, et sellest loobumine nende 54 auto puhul aitaks säästa maksimaalselt ühe PPA töötaja palgafondi jagu raha.
EDIT: Lihtsalt pulli pärast arvestasin välja ka selle, et mitu töötajat oleks võimalik palgata kui absoluutselt kõik autod seal hankes asendada kõige odavama Eestis müüdava autoga (Dacia Logan). Vastuseks sain 30.
Kas arvutasid lisaks palgakulule ka kulutused vormile, erivahenditele jms ka sisse? Palgakulu pole ainus kulu ühe politseiniku juurdepalkamisel. Ja kui just jalgsipatrulliga tegu pole. siis vajavad nood 30 politseinikku vähemalt 5 lisaautot.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 10 Veebr, 2017 16:07
Postitas maksipoiss
Lemet kirjutas:Olin pea pool aastat kehtetute lubadega sõitnud, enne kui tänu politseile sellest teadlikuks sain(ja ilmselt aõidaks siiani, kui poleks öösel kella kolme ajal põõsas istunud patrulli Waze maha märkinud. Mispeale otsustati kaabakat mõistlikusele manitseda). Enne seda pole oma kaks-kolm aastat kinni peetud. Hoolimata märkimisväärsest aastasest läbisõidust, viimasel ajal ca 25-30 000 km aastas. Ja ei ole ma mingi musterliikleja... Kokkuvõte- järelvalve teedel on suht-koht olematu.sega" .
Isegi unustasin samuti load pikendamata ja sain tänu politseile sellest teada. Ei usu et see kinnipidamine mingi kättemaks Waze märkimise eest oli, pigem ikka tänu E -politsei süsteemile. Lüüakse auto nr. arvutisse ja nähakse , et kasutajal load kehtetu ja peetakse kinni. 80 eurine trahv unustamise est ajas muidugi närvi, aga teisest küljest õnneks jäin enne vahele kui see aeg kukkus kui oleks pidanud eksamitele minema.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 10 Veebr, 2017 16:13
Postitas nimetu
Kas arvutasid lisaks palgakulule ka kulutused vormile, erivahenditele jms ka sisse? Palgakulu pole ainus kulu ühe politseiniku juurdepalkamisel. Ja kui just jalgsipatrulliga tegu pole. siis vajavad nood 30 politseinikku vähemalt 5 lisaautot.
No vot. Ei arvestanud.
Ühesõnaga, mingist massiivsest rahasäästust ja võimekuse tõstmisest ei tule kahjuks juttugi. Vot sulle "pompöösseid" kulutusi.