105. leht 109-st

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Mai, 2025 10:45
Postitas Peeter
AndresTy kirjutas: 15 Mai, 2025 10:18 Äkki aitaks seda teederemondi rahanappuse probleemi osaliselt lahendada see, et maanteid korralikult lõhkuvad rekad kolivad rööbastele - sellele sinu poolt sõimunimega ilustatud RB-le, olevtoom?
Kas te ise ka aru saate, kui rumalat ja lihtsameelset juttu te järjepanu ajate selles "rekade raudteele kolimise" temaatikas?

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Mai, 2025 10:46
Postitas Peeter
tsivi_list kirjutas: 15 Mai, 2025 10:37
AMvA kirjutas: 15 Mai, 2025 10:35 meil jääb see peale RB valmimist ehk 5% kanti. Mitu rekat sa selle arvestuse järgi teelt ära saad?
Palun näita ära arvutuskäik, kuidas 5%-ni jõudsid.
Kas pakud veel vähem või?

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Mai, 2025 10:53
Postitas AndresTy
olevtoom kirjutas: 15 Mai, 2025 10:21
AndresTy kirjutas: 15 Mai, 2025 10:18 Äkki aitaks seda teederemondi rahanappuse probleemi osaliselt lahendada see, et rekad kolivad rööbastele - sellele sinu poolt sõimunimega ilustatud RB-le, olevkoom?
Ei aitaks. Sest 1) nad ei koli ja 2) kohalik liiklus ei kao kuhugi.



P.S. Palun minu kasutajanime mitte moonutada. Erinevalt FB nimetamisest on see isiklik solvamine. Muidugi, kui teisi argumente pole...
Kui RB tuleb ja me ei saa transiidirekandust olulises mahus rööbastele, siis me oleme ikka jobud küll!

Ja sinu põlastav Fail Baltic on muidugi kõva argument? Et kui pidevalt kasutada, siis on argument!

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Mai, 2025 10:59
Postitas diesel
olevtoom kirjutas: 15 Mai, 2025 10:15...põhimaanteede üks erinevus Fail Balticust on see, et need on olemas ja neid saab vähehaaval kaasajastada...
vabandust, ot.
ka põhimaanteed oleks juba ammu otsast lõpuni võinud neljarealised olla, kui sildade-viaduktide-kraavide ja ohjeldamatu terase kasutamise asemel oleks tehtud tavalised ühetasandilised 2+2 teed, mis mõeldud 90 kmh jaoks. samaväärsed nagu vene aegu tehtud jupid olid.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Mai, 2025 11:00
Postitas AndresTy
Peeter kirjutas: 15 Mai, 2025 10:36
Kriku kirjutas: 15 Mai, 2025 10:14 Sellest põhimõttest, et kütuseaktsiis on teede ehitamiseks, taganeti kahetsusväärselt juba 10 aastat tagasi.

Miks peab Saaremaa elanik maksma kinni Tallinn-Narva kiirtee?
Oi-ei. Ma olen siin (või siis kuskil mujal ikkagi) juba kirjeldanud seika, kuidas kadunud Rein Karemäe mingil aastal ehk 1995-1997 vmt tõstis avalikult üles temaatika, et moodustada Autojuhtide Partei. Et huvigrupp on olemas. Et selle partei põhitees on "kütuseaktsiis ainult teedeehitusse!". Et partei oleks ülejäänud asjades väga koostöövalmis erinevate parteidega, aga see kütuseaktsiisi sihipärane kasutamine oleks nende põhiline postulaat. Et meid (autojuhte) on palju ja me tahame ainult õiglast lahendust teedekavadesse, muudesse teemadesse me ei pretendeeri. See oli AK-s lõik päevastest uudistest. Ja siis tol hetkel rahanduskomisjoni esimeheks olnud Olev Raju järsult tekkinud vahkvihase-vihkamist täis põlgliku näoga ütles otse kaamera ees Rein Karemäele näkku: "te võite teha mis te tahate, aga sellest rahast pühkige suu puhtaks, unustage ära see raha, see on riigi oma!"
Nomaeitea? Kasutada mingit 30. aasta tagust poliitiku rõkatust tõestamiseks, et kütuseaksiisi ei ole võimalik rohkemas mahus maanteedele suunata. Kõlab umbes sama rumalana, kui põhjuste otsimine, miks ei saa transiiti rööbastele suunata. On lihtsalt üks selline inimeste tüüp, kes leiavad alati tuhat põhjust, miks asju teha ei saa.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Mai, 2025 11:01
Postitas AMvA
Kriku kirjutas: 15 Mai, 2025 10:14 Sellest põhimõttest, et kütuseaktsiis on teede ehitamiseks, taganeti kahetsusväärselt juba 10 aastat tagasi.

Miks peab Saaremaa elanik maksma kinni Tallinn-Narva kiirtee?
See on natuke rumal küsimus, sest sama raha eest hoitakse korras ka Saaremaal asuvad teed. Võib-olla saab keskmine Saarlane rohkem teeraha per capita, kui ta aktsiisi maksab.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Mai, 2025 11:08
Postitas AMvA
tsivi_list kirjutas: 15 Mai, 2025 10:37
AMvA kirjutas: 15 Mai, 2025 10:35 meil jääb see peale RB valmimist ehk 5% kanti. Mitu rekat sa selle arvestuse järgi teelt ära saad?
Palun näita ära arvutuskäik, kuidas 5%-ni jõudsid.
No tegelik oleks vist rohkem suurusjärku alla 2%
Saksamaal on raudteed 0,0934 km/km2
Eesti vastav näitaja 0,0198, ehk siis cs 5x väiksem

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Mai, 2025 11:16
Postitas AndresTy
Lugesin kunagi üht artiklit teemal, kuidas Eestisse omal ajal (19. sj. lõpp 20. saj. algus)nn. ministeeriumikoole rajati. Ka siis oli suur mäsu ja vastuseis. Et milleks neid vaja on, olemasolevad külakoolid käivad veel ja küll. Ja kes neid üleval pidama hakkab, äkki läheb see kohalikele talupoegadele kole kalliks.

Eriti valguses, kus külakoolides antav haridus oli 19. saj. teiseks pooleks juba lootusetult ajale jalgu jäänud. Ei piisanud enam haridusest, mille sisu oli tegelikult piibliõpetus. Koolihooned olid parajad laste tervist kahjustavad sealaudad (pimedad, madalad, läppanud õhuga).

Ei ole vaja, ei tohi, mõttetu - rabeleti vastu.

https://www.imelineajalugu.ee/lood/2023 ... ooli-vastu

Ma ise ei ole RB vastane ega pooldaja, aga mind häirib, kuidas vastased on nii must-valgelt (ja vahel lausa ogaralt - igasugune vandenõuteooria sobib, kui see "püha" eesmärki toetab) oma kaevikusõjas kinni. Ja sellist kompromissitut - silmaklapistatud - kõigevastasust näeme me paraku tänapäeval igal pool. Tartu tselluloositehas, Nursipalu polügoon, Väimela kanala, tuugenid, metsamajandus, kaevandamine, trammiliinid...

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Mai, 2025 11:45
Postitas AMvA
AndresTy kirjutas: 15 Mai, 2025 11:16
Ma ise ei ole RB vastane ega pooldaja, aga mind häirib, kuidas vastased on nii must-valgelt (ja vahel lausa ogaralt - igasugune vandenõuteooria sobib, kui see "püha" eesmärki toetab) oma kaevikusõjas kinni. Ja sellist kompromissitut - silmaklapistatud - kõigevastasust näeme me paraku tänapäeval igal pool. Tartu tselluloositehas, Nursipalu polügoon, Väimela kanala, tuugenid, metsamajandus, kaevandamine, trammiliinid...
See tuletab mulle meelde kunagisi Keskerakonne fänne: "ma Keskerakonda ei toeta, aga Savisaar on parim poliitik" :D

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Mai, 2025 11:58
Postitas Peeter
AndresTy kirjutas: 15 Mai, 2025 11:00 Kasutada mingit 30. aasta tagust poliitiku rõkatust tõestamiseks, et kütuseaksiisi ei ole võimalik rohkemas mahus maanteedele suunata. Kõlab umbes sama rumalana, kui põhjuste otsimine, miks ei saa transiiti rööbastele suunata. On lihtsalt üks selline inimeste tüüp, kes leiavad alati tuhat põhjust, miks asju teha ei saa.
Mitte et ei ole võimalik, vaid et ei kavatsetagi. Ja kogu kontekst oli, et see raha on mujale juba ära määratud ja te ärge mõlgegi toppida oma nina sinna, kuhu pole ette nähtud. Nii ütles Riigikogu Rahanduskomisjoni Esimees. Punkt.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Mai, 2025 11:58
Postitas Kriku
AMvA kirjutas: 15 Mai, 2025 11:01
Kriku kirjutas: 15 Mai, 2025 10:14 Sellest põhimõttest, et kütuseaktsiis on teede ehitamiseks, taganeti kahetsusväärselt juba 10 aastat tagasi.

Miks peab Saaremaa elanik maksma kinni Tallinn-Narva kiirtee?
See on natuke rumal küsimus, sest sama raha eest hoitakse korras ka Saaremaal asuvad teed.
Täpselt sama tark või rumal kui su enda oma:
AMvA kirjutas: 15 Mai, 2025 10:12Miks peaks näiteks Võru elanik maksma iga Tallinn-Haapsalu liinil sõitva reisija piletist suure osa kinni?


AndresTy kirjutas: 15 Mai, 2025 11:16 Lugesin kunagi üht artiklit teemal, kuidas Eestisse omal ajal (19. sj. lõpp 20. saj. algus)nn. ministeeriumikoole rajati. Ka siis oli suur mäsu ja vastuseis. Et milleks neid vaja on, olemasolevad külakoolid käivad veel ja küll. Ja kes neid üleval pidama hakkab, äkki läheb see kohalikele talupoegadele kole kalliks.

Eriti valguses, kus külakoolides antav haridus oli 19. saj. teiseks pooleks juba lootusetult ajale jalgu jäänud.
Väljub teemast, aga see jutt ei päde. Esiteks 19. sajandi II poolel üldse jõuti selleni, et igal külalapsel oleks võimalik koolis elementaarsel tasemel kirja tundma ja arvutama õppida. Teiseks, ministeeriumikoolide asutamise laine Eestis oli venestamisega seotud.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Mai, 2025 12:05
Postitas Peeter
Kriku kirjutas: 15 Mai, 2025 11:58
AMvA kirjutas: 15 Mai, 2025 11:01
Kriku kirjutas: 15 Mai, 2025 10:14 Sellest põhimõttest, et kütuseaktsiis on teede ehitamiseks, taganeti kahetsusväärselt juba 10 aastat tagasi.

Miks peab Saaremaa elanik maksma kinni Tallinn-Narva kiirtee?
See on natuke rumal küsimus, sest sama raha eest hoitakse korras ka Saaremaal asuvad teed.
Täpselt sama tark või rumal kui su enda oma:
AMvA kirjutas: 15 Mai, 2025 10:12Miks peaks näiteks Võru elanik maksma iga Tallinn-Haapsalu liinil sõitva reisija piletist suure osa kinni?
Kogu see teema maandub või madaldub sinna: KÜ koosolek: aga miks peab kogu maja maksma teise sektsiooni kanalitrassi remondi eest? Miks läheb ühe sektsiooni välisukse lukuvahetus (tingituna sisekorra(tuse)st) ja koristamine ühistu üldisest eelarvest? Las jebivad ise, ise ju vedasid oma lukustatud keldri sitta täis. Miks meie peame nüüd (kaas)rahastama neile konteineri tellimist? Ega meil ülejäänutel ju nende sektsiooni keldri võtit ei ole. jne

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Mai, 2025 12:19
Postitas JuriRs
Point on see, et RB peab projektina pakkuma konkurentsivõimelist alternatiivi nii reisijate kui kaupade veoks - ühendamaks Balti riike Kesk-Euroopaga. See oli kogu projekti alus.

Osad teist mõtlevad kuhugi kvantfüüsika valda enda juba ja teevad asja liiga keeruliseks.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Mai, 2025 12:30
Postitas AMvA
Kriku kirjutas: 15 Mai, 2025 11:58
AMvA kirjutas: 15 Mai, 2025 11:01
Kriku kirjutas: 15 Mai, 2025 10:14 Sellest põhimõttest, et kütuseaktsiis on teede ehitamiseks, taganeti kahetsusväärselt juba 10 aastat tagasi.

Miks peab Saaremaa elanik maksma kinni Tallinn-Narva kiirtee?
See on natuke rumal küsimus, sest sama raha eest hoitakse korras ka Saaremaal asuvad teed.
Täpselt sama tark või rumal kui su enda oma:
AMvA kirjutas: 15 Mai, 2025 10:12Miks peaks näiteks Võru elanik maksma iga Tallinn-Haapsalu liinil sõitva reisija piletist suure osa kinni?
Sa vist ei saa üldse asjast aru?

Tallinn-Haapsalu liinil sõidab minu hinnangu järgi 80% Haapsalu ja vahepeale jäävate asulate elanikud. Kaubavedu seal ei toimuks.
Raudtee ehituseks ei ole meil ei otsest ega kaudset maksu ette nähtud, seega ehituse raha tuleb riigieelarvest kuhu maksavad kõik maksumaksjad, ke need, kes mitte kunagi üldse raudteed ei kasuta. Samuti näitab kogemus, et raudtee tegutseb kahjumiga, st. igale ostetud piletile peab riik peale maksma. See raha tuleb ka riigieelarve suurest potist

Maanteid ehitatakse ja hooldatakse kaudselt kütuseaktsiisist laekuvast rahast. Ja maanteede tüüp valitakse vastavalt liikluskoormusele. See tähendab, et maanteede kasutajad maksavad oma teedehituse ja hoolduse kinni ja jääb veel raha üle mujale jagamiseks.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Mai, 2025 12:41
Postitas Kriku
AMvA kirjutas: 15 Mai, 2025 12:30Raudtee ehituseks ei ole meil ei otsest ega kaudset maksu ette nähtud, seega ehituse raha tuleb riigieelarvest kuhu maksavad kõik maksumaksjad, ke need, kes mitte kunagi üldse raudteed ei kasuta. Samuti näitab kogemus, et raudtee tegutseb kahjumiga, st. igale ostetud piletile peab riik peale maksma. See raha tuleb ka riigieelarve suurest potist.

Maanteid ehitatakse ja hooldatakse kaudselt kütuseaktsiisist laekuvast rahast. Ja maanteede tüüp valitakse vastavalt liikluskoormusele. See tähendab, et maanteede kasutajad maksavad oma teedehituse ja hoolduse kinni ja jääb veel raha üle mujale jagamiseks.
Nagu öeldud, läheb kütuseaktsiis täpselt samamoodi riigieelarvesse kui tulumaks või alkoholiaktsiis. Poliitikud otsustavad, millele kui palju.

Teiseks, isegi kui kütuseaktsiis läheks 100% teehooldusse nagu vanasti, oleks Saaremaa autojuhil ikkagi vähe tulu Tallinn-Narva kiirteest. Las sõidavad seal samamoodi 2-realisel nagu tema Kuressaarest Sõrve poole, mis see tema asi on.

Ehk siis nagu akf Peeter ütles:
Peeter kirjutas: 15 Mai, 2025 12:05Kogu see teema maandub või madaldub sinna: KÜ koosolek: aga miks peab kogu maja maksma teise sektsiooni kanalitrassi remondi eest?
Riik on otsustanud teatavatest kaalutlustest lähtuvalt eelarveliselt finantseerida nii neljarealisi maanteid kui RB-d kui rida muid asju. Kui on tahtmist neid kaalutusi vaidlustada, tuleks seda teha sisulistest argumentidest lähtuvalt (neid on teemas ka omajagu lahatud). Lihtsalt purtsatus, et "mis mina sellest saan" ei ole argument.