105. leht 168-st

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 23 Okt, 2020 23:23
Postitas Mõmps
Mõista aga oleks vaja hoopis muud.
Miks on autotekil käimist varjatud ehk seda fakti lõppraportis välditud?
Mu iroonia oli vist liiga peen :D

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 24 Okt, 2020 0:06
Postitas Lothabi
NGolf kirjutas:Akf Lothabi, mina ei märganud protokollis Liimi väidet konkreetsest osmiumi isotoobist? Kas on viidet just selle isotoobi kohta?

Õhtulehes kirjutati 2001. aastal, et:
Kümme aastat plaatinagruppi kuuluvaid metalle vahendanud Haapsalu firma tegevjuht Vallot Ploompuu on tunnistanud, et kuigi ta pakub Internetis seleen 74 ja osmium 187 ampulle kuni kiloses koguses, ei tea ta, kes müüb ja kes ostab. Kui tehing teostub, ei jõua ka metall Eestisse, vaid liigub ostjalt müüjale teisi teid pidi. Kuidas, seda Ploompuu ei tea. Ta on kümnete miljonite dollarite äris vaid vahendaja.
..ehk see isotoop käis Hr. Ploompuu ampluaasse. Hr. Liimi tunnistusest ei ole ma isotoopi märganud.
Selle lehe andmetel (https://www.radiochemistry.org/periodic ... ts/76.html) on osmiumi 42st isotoobist 29 radioaktiivsed.
Kui sa vaatad Osmimi isotoopide poolestusaegu siis eriti palju kandidaate järele ei jää peale mitteradioaktiivsete. Teoreetiliselt võiks muidugi tegu olla Os-185 või Os-194, aga kuskohast selline kogus pärit oleks? Looduses neid ei esine ja pikalt säilitada ka ei saa.

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 24 Okt, 2020 0:21
Postitas parkija
Tervist .
Siin mõni lehekülg tagasi kerkis EV eriesindajana Paldiski tuumaobjektil Jüri Liim , VV eriesindaja Paldiskis oli Jüri Tikk , mina mäletan vähemalt sedasi , üritaks nimedes täpne olla .

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 24 Okt, 2020 0:54
Postitas paalberg
Imre Kaas kirjutas:Kas ja kui kaua võis visiir pärast irdumist veepinnal püsida? Kas on võimalik, et visiir kukkus üle pirnvööri vette niiviisi, et tekkis õhutasku, mis seda veidi aega veepinnal hoidis?
Visiir on lihtsalt tükk 55 tonni rauda, seal pole vist selliseid kohtigi kuhu õhutaskud tekkida võiks. Teoreetiliselt võis ta ju nt. mõne haalamisotsa taha takerduda ja hetkeks niiviisi külje peale lipendama jääda? Huvitav kas need haalamisotsad üldse taluks lühiajaliselt taolist koormust?

Samas kui vahimadrus Linde peale esimesi kolksatusi vööris autotekile olukorda kontrollima läks võttis see tal enda sõnutsi aega kõigest 5 minutit aga arvestades taolise laeva autoteki suurust siis 5 minutiga ei kontrolli sa seal miskit. Linde kontroll piirdus nähtavasti vaid eemalt pilgu heitmisega andurite rohelistele signaallampidele ja oligi tema meelest kontrollitud. Kuigi oli teada, et need andurid ei pruukinud üldse töödata. Kui sa soovid ikka oma silmaga isiklikult veenduda, et rambi ja visiiri lukud nii vasakus kui paremas pardas ilusti omal kohal on võtab taoline kontroll siiski märksa kauem aega kui 5 minutit. Oleks Linde kohe põhjalikumalt vaevunud rambi, visiiri lukke oma silmaga kontrollima, oleks saanud ka varem tegutsema asuda. Karta on, et Linde ei olnud vahimadrusena siiski toona oma ülesannete kõrgusel.

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 24 Okt, 2020 3:05
Postitas -noglik-
parkija kirjutas:Tervist .
Siin mõni lehekülg tagasi kerkis EV eriesindajana Paldiski tuumaobjektil Jüri Liim , VV eriesindaja Paldiskis oli Jüri Tikk , mina mäletan vähemalt sedasi , üritaks nimedes täpne olla .


Avaldamismärge: RT I 1993, 22, 406
https://www.riigiteataja.ee/akt/13091999



Vabariigi Valitsuse 29. aprilli 1993. a korraldus nr 210-k

Vastu võetud 29.04.1993 nr 210

Nimetada Vabariigi Valitsuse erivolitustega esindajaks Paldiski linnas Kaitseministeeriumi nõunik Jüri Liim.

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 24 Okt, 2020 4:15
Postitas Svejk
Mõmps kirjutas:Mu iroonia oli vist liiga peen :D
Oli küll! 8)

Aga vahepeal teeemaks tõusnud aparelli (ja selle vigastuste) kallale:
Rootsi valitsus varjab tõde “Estonia” kohta
LARS ÅNGSTRÖM, 20. september 2006
http://vana.kesknadal.ee/g2/uudised?id= ... MSDFaKKDe4
Kui võrrelda 1994. aastal rambist võetud pilte hiljem tehtutega, võib kohati näha, et tõmbekonksud on rambi külge kinni keevitatud ja kohati on nende suhtes rakendatud väga suurt jõudu, nii et suured teraspoldid on mõranenud ja lahti tulnud, nagu oleks keegi surunud rambile väga suure jõuga.
Pildid tõestavad, et üks ööpäev pärast katastroofi on vraki lastitekil käinud tundmatu, suurte allveeressurssidega osapool.
Teoreetiliselt võinuks "Estonia" autotekile ööpäev pärast õnnetust minna ükskõik kes, aga tegelikkuses mitte. Vraki täpset asukohta hoiti salajas üle kahe kuu ja see oli teada üksnes Rootsi kaitsejõududele, Soome kaitsejõududele ja Soome uurijale Kari Lehtolale. Lisaks sellele vastutasid Rootsi kaitsejõud vraki asukoha kaitsmise eest.
Korrektne otsus oleks tähendanud, et SKL pidanuks uurima vraki asukohas kõiki neid muudatusi, mis võisid olla tekkinud inimtegevuse tagajärjel pärast laeva uppumist. Aga valitsus otsustas hoopis midagi muud. SKL-ile anti ülesanne uurida, kas "muudatused vraki asukohas võisid olla tekkinud inimtegevuse tagajärjel" ja seda piiritleti perioodiga 2. oktoobrist kuni 6. detsembrini 1994, see tähendab ajavahemikuga, mille kestel ei dokumenteeritud ühtki muutust.
See tähendab, et vastuseta jäävad küsimused rambivõrede kohta, mis saeti maha enne 2. oktoobrit ja mis tõendavad, et tuukrid on käinud lastitekil vahetult pärast laevahukku, samuti rohkete rambivigastuste kohta, mis tõestusmaterjali kohaselt on tekkinud pärast 6. detsembrit 1994.
Salajasi sukeldumisi välistavad uurimistulemused pandi kokku kaitseministeeriumis ning seda tehti, nagu märkis vastutav ametnik Sofia Karlsson, täielikus üksmeeles. Ta kinnitab, et muutusi, mis leidsid aset enne ja pärast nimetatud kuupäevi, ei analüüsita. Kas saab olla veel paremat näidet sihikindlast salastamisest?
Olen varemgi arutlenud, et ametliku versiooni puhul (kus uppumise põhjuseks oli rambi lahtine asend), peaks ramp käima suhteliselt vabalt (et hiljem uuesti kinni minna), aga faktid ja tunnistajate ütlused ei kipu seda kinnitama.

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 24 Okt, 2020 8:10
Postitas AMvA
-noglik- kirjutas:
parkija kirjutas:Tervist .
Siin mõni lehekülg tagasi kerkis EV eriesindajana Paldiski tuumaobjektil Jüri Liim , VV eriesindaja Paldiskis oli Jüri Tikk , mina mäletan vähemalt sedasi , üritaks nimedes täpne olla .


Avaldamismärge: RT I 1993, 22, 406
https://www.riigiteataja.ee/akt/13091999



Vabariigi Valitsuse 29. aprilli 1993. a korraldus nr 210-k

Vastu võetud 29.04.1993 nr 210

Nimetada Vabariigi Valitsuse erivolitustega esindajaks Paldiski linnas Kaitseministeeriumi nõunik Jüri Liim.
Segane värk. Siin näiteks: https://www.kaitseliit.ee/et/laupaeval- ... -juri-tikk

Peaks olema olemas ka Jüri Liimi eriesindaja kohalt vabastamise määrus/käskkiri

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 24 Okt, 2020 8:13
Postitas AMvA
Olen varemgi arutlenud, et ametliku versiooni puhul (kus uppumise põhjuseks oli rambi lahtine asend), peaks ramp käima suhteliselt vabalt (et hiljem uuesti kinni minna), aga faktid ja tunnistajate ütlused ei kipu seda kinnitama.
Ei pruugi olla.
Laevakere on konstrueeritud lähtuvalt tema tavakasutusotstarbest. Sellises asendis nagu Estonia hetkel on võib see kere tuntavalt väändunud olla, mis takistab rambi liikumist.

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 24 Okt, 2020 8:20
Postitas Svejk
Lemet kirjutas:Keerame toaukse külili, hinged ülespoole ja tõdeme, et see uks nüüd küll inimestele avamiseks tehtud pole...
Laev on külili, mitte uks. Uks on meil normaalasendis, hinged külgedel... :)
(ja vat kuidas ta sellises õrnalt kaldus asendis sai kinni vajuda, vat selle kohta ootaks "kinemaatikat" vms kuidas need peened sõnad olidiki...

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 24 Okt, 2020 8:22
Postitas Lemet
Keerame toaukse külili, hinged ülespoole ja tõdeme, et see uks nüüd küll inimestele avamiseks tehtud pole...

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 24 Okt, 2020 9:15
Postitas Kriku
-noglik- kirjutas:Avaldamismärge: RT I 1993, 22, 406
https://www.riigiteataja.ee/akt/13091999

Vabariigi Valitsuse 29. aprilli 1993. a korraldus nr 210-k

Vastu võetud 29.04.1993 nr 210

Nimetada Vabariigi Valitsuse erivolitustega esindajaks Paldiski linnas Kaitseministeeriumi nõunik Jüri Liim.
Vabariigi Valitsuse 12. aprilli 1994. a korraldus nr 227

Vastu võetud 12.04.1994 nr 227

1. Seoses Paldiskis asuvate Vene Föderatsiooni relvajõududele kuuluvate tuumareaktorite eelseisva likvideerimise, tuumakütuse Eestist väljaveoga ja vajadusega tagada nimetatud tööde ning elanikkonna ohutus ja julgeolek pidada vajalikuks kehtestada Pakri poolsaarel erirežiim.

2. Erirežiim Pakri poolsaarel kehtestatakse siseministri määrusega.

3. Kehtestada, et erirežiimi ajal võivad Pakri poolsaarel viibida:
1) isikud, kes alaliselt elavad Paldiskis või mõnes muus kohas Pakri poolsaarel;
2) Paldiskis asuvate asutuste, ettevõtete ja organisatsioonide töötajad, kes ei ole Paldiski alalised elanikud, juhul kui nad on arvele võetud Paldiski politseijaoskonnas ning nende isikut tõendavasse dokumenti on tehtud vastav märge;
3) isikud, kellel on Paldiski komandandi või Harju Politseiprefektuuri poolt väljaantud eriluba. Erilubade väljaandmise korra kehtestab siseminister.

4. Erirežiimi kehtimise ajal on sissepääs Pakri poolsaarele lubatud ainult Siseministeeriumi poolt kindlaksmääratud kontrollpunktide kaudu. Vajaduse korral on Siseministeeriumil õigus sulgeda Pakri poolsaarel liiklus või piirata seda.

5. Politseiametil tugevdada kontrolli Pakri poolsaarel, et selgitada välja isikud, kes viibivad seal ilma seadusliku aluseta, ning võtta nad kehtestatud korras vastutusele.

6. Kehtestada, et ametkondade esindajate koostööd Paldiskis korraldab Vabariigi Valitsuse eriesindaja Paldiskis Jüri Tikk.

Peaminister Mart LAAR
https://www.riigiteataja.ee/akt/13033338
Valitsuse esindajaks Paldiskis sai Jüri Tikk, kes seni oli kaitseministri nõunik ja enne seda peaministri abi. Ta peab kahe nädala jooksul esitama oma ettepanekud Paldiski probleemi lahendamiseks.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... Nuqookr7OV 19.01.1994

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 25 Okt, 2020 12:29
Postitas bonistik
Kellel huvi, siis siin umbes 8:30 juures veidi Rockwateri autoteki poolt filmitud kaadreid aparellist, millel vilksamisi näha (vast vöörtäävi poolt) tekitatud vigastatusi, mida Youtube-i videos näha polnud:

https://vimeo.com/15919835

Nagu näha, siis edasi autotekile liikuda tuukritel väga ei õnnestunud, kuna nähtavus oli sedavõrd halb, suuresti tingituna igalpool vedelevatest tsemendikottidest (või äkki hoopis toosama lõssipulber, mida eesti rekkajuht vedas).

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 25 Okt, 2020 13:02
Postitas -noglik-
Tegelikult on asi selge ja kinnitust leidnud, et Jüri Liim 1993. aastast oli ametlikult eriesindajaks Paldiskisse määratud ja teadis ning sai teada seda, millest ta korduvalt rääkinud on. Jüri Tikk 1994. aastal ei muuda seda fakti kuidagi olematuks.

Vestluse alguses 17.oktoobril 2020 olen öelnud selgelt huku põhjused ja lõppjärelduse. http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.ph ... start=1245

Ja vahet ei ole, et see teadmine on olnud juba 2008. aastast. Olulisem on see, mida selle teadmisega edasi teha olukorras, kus edasine on blokeeritud riikide vaheliste lepingutega, viidates hauarahule jms?

Kuni sellele küsimusele vastust ei ole, jääb üle ainult rääkida üldisemalt. Tõe otsimine see enam ei ole.

Lõpparuanne käsitleb kõiki tegureid ja asjaolusid, mis võisid mõjutada õnnetuse kulgu ja selle tagajärgi. Lõpparuanne Lk 7.

Aga tõrge stabilisaatortiivaga?
Aga lastiga täpsem seonduv?
Aga vaakumsüsteem?
Aga kinnine ramp?
Aga vöörilaine?
Jne.
Vöörilaine.png
Vöörilaine.png (318.94 KiB) Vaadatud 2214 korda

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 26 Okt, 2020 0:51
Postitas Mati79
Ajakirjandus hoiab teemal endiselt kätt pulsil: https://leht.postimees.ee/7094221/rein- ... hame-teada

Tervitame uut osalejat Rein Raudsalut, kes siseneb debatti eksperdina, väljub sealt aga tegemata vahet visiiril ja rambil:
Rein Raudsalu: "Hulk tunnistajaid nägi laeva vee alla vajumas suletud visiiriga, teised aga kinnitavad visiiri puudumist."

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 26 Okt, 2020 1:21
Postitas Lemet
Ilmselt on kaugsõidukapten ja Mereakadeemia õppejõud siiski tundmatust netikiibitsejast tükkis kobedam ja saab suurepäraselt aru, millest räägib.