106. leht 109-st
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 15 Mai, 2025 13:19
Postitas AMvA
Kriku kirjutas: ↑15 Mai, 2025 12:41
AMvA kirjutas: ↑15 Mai, 2025 12:30Raudtee ehituseks ei ole meil ei otsest ega kaudset maksu ette nähtud, seega ehituse raha tuleb riigieelarvest kuhu maksavad kõik maksumaksjad, ke need, kes mitte kunagi üldse raudteed ei kasuta. Samuti näitab kogemus, et raudtee tegutseb kahjumiga, st. igale ostetud piletile peab riik peale maksma. See raha tuleb ka riigieelarve suurest potist.
Maanteid ehitatakse ja hooldatakse kaudselt kütuseaktsiisist laekuvast rahast. Ja maanteede tüüp valitakse vastavalt liikluskoormusele. See tähendab, et maanteede kasutajad maksavad oma teedehituse ja hoolduse kinni ja jääb veel raha üle mujale jagamiseks.
Nagu öeldud, läheb kütuseaktsiis täpselt samamoodi riigieelarvesse kui tulumaks või alkoholiaktsiis. Poliitikud otsustavad, millele kui palju.
Teiseks, isegi kui kütuseaktsiis läheks 100% teehooldusse nagu vanasti, oleks Saaremaa autojuhil ikkagi vähe tulu Tallinn-Narva kiirteest. Las sõidavad seal samamoodi 2-realisel nagu tema Kuressaarest Sõrve poole, mis see tema asi on.
Ehk siis nagu akf Peeter ütles:
Peeter kirjutas: ↑15 Mai, 2025 12:05Kogu see teema maandub või madaldub sinna: KÜ koosolek: aga miks peab kogu maja maksma teise sektsiooni kanalitrassi remondi eest?
Riik on otsustanud teatavatest kaalutlustest lähtuvalt eelarveliselt finantseerida nii neljarealisi maanteid kui RB-d kui rida muid asju. Kui on tahtmist neid kaalutusi vaidlustada, tuleks seda teha sisulistest argumentidest lähtuvalt (neid on teemas ka omajagu lahatud). Lihtsalt purtsatus, et "mis mina sellest saan" ei ole argument.
Võta seda nii, et millisel teel keegi sõidab maksvad kinni tee kasutajad vastavalt liikluskoormusele. Saaremaal madal koormus ja vähe autosid ning sõidavadki oma 1+1 teel.
Tallinn-Narva trassil on koormus suurem (loe: rohkem maksumaksjaid kasutavad) ja ehitatakse 2+2 tee.
Kui Saaremaa oleks Kuressaare - Sõrve säär liikluskoormus 10 000 autot tunnis, siis saaksid nemad ka oma neljarealise tee.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 15 Mai, 2025 13:29
Postitas Kriku
AMvA kirjutas: ↑15 Mai, 2025 13:19Võta seda nii, et millisel teel keegi sõidab maksvad kinni tee kasutajad vastavalt liikluskoormusele.
Ei maksa tee kasutajad - sellest ma räägingi. Sõrve vahet sõitja ei pruugi olla üldse Tallinn-Narva tee kasutaja.
"Mina olen Saaremaa autojuht, Narva ei sõida, mind Narva tee ei huvita" ja "Mina olen autojuht, rongiga ei sõida, mind raudtee ei huvita" erinevad üksteisest vaid kasti suuruse poolest, milles mõeldakse.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 15 Mai, 2025 13:50
Postitas AMvA
Kriku kirjutas: ↑15 Mai, 2025 13:29
AMvA kirjutas: ↑15 Mai, 2025 13:19Võta seda nii, et millisel teel keegi sõidab maksvad kinni tee kasutajad vastavalt liikluskoormusele.
Ei maksa tee kasutajad - sellest ma räägingi. Sõrve vahet sõitja ei pruugi olla üldse Tallinn-Narva tee kasutaja.
"Mina olen Saaremaa autojuht, Narva ei sõida, mind Narva tee ei huvita" ja "Mina olen autojuht, rongiga ei sõida, mind raudtee ei huvita" erinevad üksteisest vaid kasti suuruse poolest, milles mõeldakse.
Täiesti vale võrdlus.
Maanteetranspordile riik peale ei maksa, raudteetranspordile küll. Ei tea mispärast?
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 15 Mai, 2025 13:55
Postitas Kriku
AMvA kirjutas: ↑15 Mai, 2025 13:50Maanteetranspordile riik peale ei maksa, raudteetranspordile küll. Ei tea mispärast?
Väiksema keskkonnajälje tõttu näiteks? Reisijateveo puhul ka seetõttu, et on ühistransport.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 15 Mai, 2025 13:57
Postitas JimLaheyUnlimited
Et hoida riiki liikumises ja pakkuda võimalust liikuda neile kellel auto jaoks pole raha (või ei suuda sellega sõita)? Ühistranspordi eesmärk pole kunagi raha teenida, vaid pakkuda kodanikele kvaliteetset teenust.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 15 Mai, 2025 14:11
Postitas AMvA
Kriku kirjutas: ↑15 Mai, 2025 13:55
AMvA kirjutas: ↑15 Mai, 2025 13:50Maanteetranspordile riik peale ei maksa, raudteetranspordile küll. Ei tea mispärast?
Väiksema keskkonnajälje tõttu näiteks? Reisijateveo puhul ka seetõttu, et on ühistransport.
Miks peaks ühistranspordile peale maksma?
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 15 Mai, 2025 14:13
Postitas AMvA
JimLaheyUnlimited kirjutas: ↑15 Mai, 2025 13:57
Et hoida riiki liikumises ja pakkuda võimalust liikuda neile kellel auto jaoks pole raha (või ei suuda sellega sõita)? Ühistranspordi eesmärk pole kunagi raha teenida, vaid pakkuda kodanikele kvaliteetset teenust.
Peale maksmine on ikka väga kaugel raha teenimisest. Mul ei ole midagi selle vastu, et ühistransport tegutseb null kasumiga.
Huvitav on see, et sama põhimõte ei toimi energeetikas.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 15 Mai, 2025 14:16
Postitas Kriku
AMvA kirjutas: ↑15 Mai, 2025 14:11
Kriku kirjutas: ↑15 Mai, 2025 13:55
AMvA kirjutas: ↑15 Mai, 2025 13:50Maanteetranspordile riik peale ei maksa, raudteetranspordile küll. Ei tea mispärast?
Väiksema keskkonnajälje tõttu näiteks? Reisijateveo puhul ka seetõttu, et on ühistransport.
Miks peaks ühistranspordile peale maksma?
Samuti poliitiline otsus: et need, kellel autot ei ole, ka kuhugi saaksid ning et oleks elementaarne ühendus riigi eri osade vahel. Igal pool makstakse.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 15 Mai, 2025 14:19
Postitas Some
Minu arust on Euroopas riikide vahel raudteed täiesti olemas, ei tea kas veavad siis kogu kauba raudteel või siis mõni reka eksib maanteele ära ka? Kui palju Poola kaupadest liigub Saksamaale raudteega ja palju autotranspordiga?
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 15 Mai, 2025 14:47
Postitas AMvA
Kriku kirjutas: ↑15 Mai, 2025 14:16
AMvA kirjutas: ↑15 Mai, 2025 14:11
Kriku kirjutas: ↑15 Mai, 2025 13:55
Väiksema keskkonnajälje tõttu näiteks? Reisijateveo puhul ka seetõttu, et on ühistransport.
Miks peaks ühistranspordile peale maksma?
Samuti poliitiline otsus: et need, kellel autot ei ole, ka kuhugi saaksid ning et oleks elementaarne ühendus riigi eri osade vahel. Igal pool makstakse.
Kas ikka makstakse või see vaid sinu arvamus? Vaatasin just et Frankfurt-München ots maksab 151 EUR 2. klassis (280 1. klassis)
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 15 Mai, 2025 15:07
Postitas Kriku
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 15 Mai, 2025 15:16
Postitas AMvA
Aga mitte niisama
Tsiteerin
European state aid laws only allow such packages if they are targeted at growing key areas, such as the Green economy
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 15 Mai, 2025 15:17
Postitas Kriku
Just, sealt tuleb keskkonnasäästu argument sisse.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 15 Mai, 2025 15:20
Postitas AMvA
Kriku kirjutas: ↑15 Mai, 2025 15:17
Just, sealt tuleb keskkonnasäästu argument sisse.
OK, aga reisjavedu?
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 15 Mai, 2025 15:23
Postitas Kriku