Postitatud: 07 Veebr, 2008 12:02
Mootori ja jõuülekande kokkuehitamine on kindlasti tehnoloogilisem lahendus, lihtsustades nii tanki montaaži kui ka hilisemat hooldust-remonti. Mis tähendab, et sama aja ja tööjõu kuluga saab toota ja käigus hoida rohkem tanke. See võiks ju olla päris oluline argument, mille nimel võiks isegi leppida kitsama meeskonnaruumiga. Keskpärane, aga reaalne tank on ikka parem, kui tootmata jäänud või remondis seisev supermasin.
Küllap sakslased ka sellest aru said, sest pärast trofee T34-dega tutvumist oli ju üheks ideeks neid 1:1 kopeerima hakata. Ideest loobumise üheks põhjuseks oli see, et säärase masina profiil (torn suht eesotsas) oleks venelasega liialt sarnanenud ja lahinguväljal pole vist väga soovitav, kui oma ja vastase masinad segi lähevad. Nõnda libises tulevase Pantri jõuülekande skeem ikkagi saksmannide traditsioonilisse rööpasse.
Aga jah, nendel teemadel võib jäädagi vaidlema, eriti kui üks räägib tankist kui asjast iseeneses, teine kui ühest soomusväe ühikust ja kolmas hoopis soomusväest kui väeliigist.
Küllap sakslased ka sellest aru said, sest pärast trofee T34-dega tutvumist oli ju üheks ideeks neid 1:1 kopeerima hakata. Ideest loobumise üheks põhjuseks oli see, et säärase masina profiil (torn suht eesotsas) oleks venelasega liialt sarnanenud ja lahinguväljal pole vist väga soovitav, kui oma ja vastase masinad segi lähevad. Nõnda libises tulevase Pantri jõuülekande skeem ikkagi saksmannide traditsioonilisse rööpasse.
Aga jah, nendel teemadel võib jäädagi vaidlema, eriti kui üks räägib tankist kui asjast iseeneses, teine kui ühest soomusväe ühikust ja kolmas hoopis soomusväest kui väeliigist.