taara kirjutas:US Navy on puruks sõitnud 139 F-18. Ma eeldan, et mariinide lennukid ei opereeri laevadelt.
Mariinide Hornet'i eskadrillid opereerivad justnimelt lennukikandjatelt. See näiteks on ka põhjus miks nad hangivad 80 F-35
C mudelit lisaks B mudetlitele.
toomas tyrk kirjutas:Läänes valmib lennusimu (tõsine riistapuu, mide telefoniäpp) samal ajal esimeste seerialennukitega. Lendur teeb simulaatoril enne sajad lennud, kui teda üldse päris lennuki rooli lubatakse. Lennusimul harjutatakse läbi ka igasugu ekstreemsed situatsioonid, läbistartimised ja asjad, kuni need operatsioonid käes on. Ja alles siis minnakse tekimaandumist harjutama algul maismaale ehitatud lennutekil, pärast juba tõelisel lennukikandjal.
Jah, lihtsalt silmaringi avardamiseks, kuidas sellist "õppimist" läbi viiakse läänes:
Siin väljavõte
AirForces Monthly artiklist augustis läbiviidud F-35C
Carrier Qualification'i kohta, kus tosinkond pilooti said esmakordse ristsed lennukiandjal. Igasugune avioonika areng (otsingusõnad "Magic Carpet ja Delta Flight Path") on teinud selle omajagu lihtsamaks. Kõik piloodid pidid sooritama 10 maandumist ning 2
touch-and-go harjutust selle jaoks. 80% juhtudest tabati kolmandat kaablit (
3-wire, ehk hindele 5 maandumine).
Selle järgi tehti kokku üldse 121 õhkutõusu ja maandumist, 70
touch-and-go'd (maandumine ning kohene õhkutõus) ning 125
waveoff'i (maandumise katkestamine viimasel hetkel). Nendest lennati kaablist mööda
ühel korral ja seda testlennu mitte kvalifiaktsioonilennu ajal (sellest järgnevas lõigus).
See kvalifikatsioonitest viidi läbi paralleelselt DT-III testimisega (viimane süsteemitestimine lennukikandjal), neis numbrites on sees ka selle raames tehtud maandumised. DT-III raames testiti igasugu asümeetrilisi väliseid relvalaadungeid ning operatiiv-tingimuste (kaalu)piiril olevaid relvalaadungeid ning õhkutõusmistingimusi, seega ei olnud kindlasti tegu ainult "rutiinsete" ja "lihtsate" lendudega. Näiteks:
"During recent developmental testing on the USS George Washington in the Atlantic Ocean, the F-35C took off with
one GBU-31, two AIM-120s and four GBU-12s along with its 25mm gun mounted in a pod beneath the aircraft...."
http://hrana.org/news/2016/08/navy-f-35 ... pons-load/
Ehk üks selline testprogrammi raames tehtud õhkutõus ja
ka maandumine viidi läbi kahe keskmaa õhk-õhk raketiga, 4 paveway (250kg) pommiga, keskele kinnitatud välise pardakahuriga ning lisakse sellele rippus
ühel küljel asümeetriliselt tonnise kaaluga pomm (JDAM).
Pilootide enda hinnang (kes esmakordselt maandusid selle lennukikandjal) oli, et "
business as usual", ja et kaunis igav ja sündmustevaene, kui simul läbi harjutatud (hetkel ei leia kohe täpselt millises artiklis seda mainiti). Aviation'isti järgi igatahes on maandumine kõvasti lihtsam kui Hornet'iga:
As VX-23 F-35C pilot Ted “Dutch” Dyckman explained, everybody completed their CQs faster than with the Hornet or Super Hornet. The additional fuel on the F-35C, the ease of landing due to Delta Flight Path mode, along with aircraft reliability all played a part in the accelerated CQs.
The innovative “Delta Flight Path” mode that is engaged on approach alters the F-35C control laws, setting auto throttles and maintaining the optimal 3 degree glide slope to landing. This approach makes landing on the carrier much easier, and pilots were hitting the desired 3 wire virtually 100% of the time.
Wrapup video DT-III'est (mitte sassi ajada Mariinide omaga):
https://www.youtube.com/watch?v=ORFHYAALEvc
ja üks ilus pilt ka ilmastikuoludest vahepeal:
