Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
klemmikas
Liige
Postitusi: 386
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Seda räägin minagi, et neid autosid, mis patrullis käivad on meil piisavalt vähe, et riigi eelarves nad küll erilist säästu ei kujuta, kui asendada mingite väga odavatega.

Just nimelt tuleks arvestada ka politseinike koolituskulud ja keegi neist peab hakkama ka neile puhkust andma, ehk siis korraga nad tänaval ikka ei oleks.
Ühesõnaga lõpuks jõuame sinna tagasi, et saame vaid 5 patrulli võibolla juurde, kui kõiki kulusid arvestame :D
Samas tekitaksime sellega politseile väga kehvad autod, millel puuduks korralik läbivus ekstreemsemates oludes ja tagaajamis võimekus.

Arvestage veel asjaoludega, et autosid ostes maksab riik ju käibemaksu ka endale. Ehk siis jälle sääst.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Lemet »

maksipoiss kirjutas:
Lemet kirjutas:Olin pea pool aastat kehtetute lubadega sõitnud, enne kui tänu politseile sellest teadlikuks sain(ja ilmselt aõidaks siiani, kui poleks öösel kella kolme ajal põõsas istunud patrulli Waze maha märkinud. Mispeale otsustati kaabakat mõistlikusele manitseda). Enne seda pole oma kaks-kolm aastat kinni peetud. Hoolimata märkimisväärsest aastasest läbisõidust, viimasel ajal ca 25-30 000 km aastas. Ja ei ole ma mingi musterliikleja... Kokkuvõte- järelvalve teedel on suht-koht olematu.sega" .
Isegi unustasin samuti load pikendamata ja sain tänu politseile sellest teada. Ei usu et see kinnipidamine mingi kättemaks Waze märkimise eest oli, pigem ikka tänu E -politsei süsteemile. Lüüakse auto nr. arvutisse ja nähakse , et kasutajal load kehtetu ja peetakse kinni. 80 eurine trahv unustamise est ajas muidugi närvi, aga teisest küljest õnneks jäin enne vahele kui see aeg kukkus kui oleks pidanud eksamitele minema.
Firmaauto. Ja ei vahimatki pohjust mind rooli taha arvata.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
M.R.
Liige
Postitusi: 189
Liitunud: 19 Veebr, 2015 19:33
Asukoht: Anelema
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas M.R. »

nimetu kirjutas:
Kas arvutasid lisaks palgakulule ka kulutused vormile, erivahenditele jms ka sisse? Palgakulu pole ainus kulu ühe politseiniku juurdepalkamisel. Ja kui just jalgsipatrulliga tegu pole. siis vajavad nood 30 politseinikku vähemalt 5 lisaautot.
No vot. Ei arvestanud. :lol:
Ühesõnaga, mingist massiivsest rahasäästust ja võimekuse tõstmisest ei tule kahjuks juttugi. Vot sulle "pompöösseid" kulutusi.
Kiitus minu poolt.
Lihtsalt huvi pärast oleks võinud arvutuskäigu ka panna, aga ei nori, sest ma aimasin et sinna suurusjärku see umbes jääb.
Seega ei usu, et ilma Superbideta oleks politsei Lemeti juurde kiiremini jõudnud :shock:
Mina arvan ka et selleks, et säiliks austus meie politseinike vastu pevad neil oma tööks vajalikud vahendid korralikud ja head olema. Muidugi tahaks et nad ka rohkem palka saaks, aga need mõned autod seda ilmselgelt ei muuda.
nimetu
Liige
Postitusi: 7677
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas nimetu »

Aga palun väga. Tegin veel väikse korrektuuri, sest avastasin, et Dacia Sandero on veel odavamalt saadaval.

*Dacia Sandero kõige odavam baashind on 7490 eurot:
http://www.auto24.ee/new/model.php?id=3 ... 1&m=5&sm=1
*Hangiti kokku 159 autot (vt riigihangete register)
*Dacia Sanderode hind kokku oleks: 7490*138=1 190 910 eurot
*Tegelik hankesumma oli 3 962 795,93 eurot (ning valdav rendiperiood 5 aastat):
https://riigihanked.riik.ee/register/hange/170373
*Hindade vahe oleks: 3 962 795,93-1 190 910=2 771 885,93 eurot
*PPA keskmine brutopalk aastal 2014 oli 1184 eurot (lk 26):
https://www.siseministeerium.ee/sites/d ... e_2014.pdf
*Tööandja kulu ühe töötaja kohta ühes kuus oleks 1584,19 eurot.
http://www.kalkulaator.ee/?page=1
*Tööandja kulu ühe töötaja kohta aasta peale: 1584,19*12=19 010,28 eurot
*Hindade vahe jagatud 5 aasta peale (st võimalik aastane palgafond): 2 771 885,93/5=554 377,19 eurot
*Võimalik töötajate arv: 554 377,19/19 010,28=29,16


Nüüd, kui tahate rääkida alarahastusest, mis on kindlasti probleemiks, siis selle leevendamiseks tõstaksin mina käibemaksu 1% võrra. Sellest tulenevalt peaks juurde laekuma ligikaudu 100 miljonit eurot ning sellest oleks enam kui küll, et leevendada nii personali kui ka muud probleemid.

EDIT:
Teeme nüüd sedasi, et unustame selle artikli ära. Hangiti siiski 159 autot.
Tänud. Eeldasin, et artiklis on arv õige ja ei lugenud ise üle. Sul on õigus, parandasin arvutust.
Viimati muutis nimetu, 10 Veebr, 2017 18:46, muudetud 2 korda kokku.
klemmikas
Liige
Postitusi: 386
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Nüüd lisa sinna veel autod, mida on neil politseinikel vaja, arvesta, et osad neist peavad hakkama puhkust ka andma, ehk siis kõik ei sa korraga tööl olla.
Arvesta ka koolituskulud, vormiriided, lisakütus, mille nad maha sõidavad.
Nüüd arvesta veel sisse, siilide ostud, mida neil rohkelt vaja minema hakkab.
Samuti suur kilometraaz, kuna nendega ei saa eriti kedagi käte ja siis hakkavad nad läbi mitme maakonna pikki tagaajamisi tegema, kus lõpuks ikka eest ära saadakse.
nüüd arvesta vähenenud trahvitulud, kuna paljud rullnokad ei anna ennast enam kätte, kuna politsei auto oleks siis liiga aeglane.
Arvesta sisse ka muu suurenenud kuritegevus, kuna kurjategijad teavad, et saavad sellise politsei auto eest ära.

Nüüd lisa sinna veel väljatõmbamise kulud, kuna need esiveolised autod hakkavad kinni jääma. Samuti tuleb tagaajamistel arvestada suurema kütusekuluga, kuna selline lahja mootor, kiiret sõitu tehes, hakkab rohkem kütust võtma.
Arvesta ka sisse, et selline tükkmaad odavam auto tõenäoliselt ei oma niipalju ressurssi, kui diisel Superb, mis tähendab ka jälle kulusid. Eriti veel sedasi hagu andes, nagu politseitöö seda nõuab, ei pea see tükkmaad odavam ja lahjema mootoriga auto nii hästi vastu, kui võimsam diisel Superb.
Arvesta sisse ka suurenenud avariide hulk, kuna autod ei ole enam nelikveoga ja nii hea juhitavusega, kui tükkmaad kallim Superb.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Lemet »

Illike kirjutas:
Lemet kirjutas:
Pädevatest inimestest- kaitseteemades on läbi aegade otsustanud "pädevad inimesed"...Nii soomusmasinate, tsiviilkaitse vajalikuse, kordusõppuste kui muu teemal. Millegipärast on see pädevus meid viinud olukorda, kus kõiki neid oleks kohe täna ja kiiresti vaja. Mitte olukorda, kus me olemasolevat ja toimivat süsteemi peaks "pisihäälestusega" järele aitama.
Kas minu või Sinu kõhutunne on siis pädevam? See kui käid lahtiste silmadega ringi ja loed "Tehnika Molodjoži" ei tee kellestki veel asjatundjat. Saab ainult arvata ja sedagi oma madala mättakese otsast.
Ma näen seda igapäevaselt, kui töökoja all öeldakse peale prototüübi valmimist, et kõik on valesti tehtud ja ma oleks hoopis paremini teinud. Ometi need masinad töötavad siiamaani.

Mis puutub tee peal kinnipidamisse, siis see nüüd küll näitaja ei ole, et Sind kinni pole peetud. Kui Sa ei tea, siis ilma põhjuseta liiklejat kinni pidada ei tohi. Vähemalt nii oli mõni aeg tagasi.
Kõhutunne kõhutundeks...praktika olla tõe kriteerium, väidetavalt. Ja praktikas ei räägita meil enam millegipärast, et liitlastel on tanke küll ja küll ning meil pole mõtet neid soetada. Vaid räägitakse hoopis soomusvõimekusest ja sellest, et oleks väga vaja. Enam ei räägita sellest, et varjendid(loe:tsiviilkaitse) on Teise Maailmasõja rudiment, vaid kurdetakse, et ikka oleks vaja küll ja tehakse ka mingeid samme selles suunas. Näevad minu silmad ilmselt sellegi ära, kui miinijahtijate kulud kokku korjatakse ja raha millegi vajalikuma peale hakkab jooksma. Aga otsuseid on ju läbi aegade teinud pädevad ja veel pädevamad inimesed. Aga see on siin teemas OT ja seda on mujal oksendamiseni lahatud. Nii et igaühe arvamus peaks olema ammu teada.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
taara
Liige
Postitusi: 885
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas taara »

nimetu kirjutas:*Hangiti kokku 138 autot: http://www.postimees.ee/3779233/politse ... -autoparki
Teeme nüüd sedasi, et unustame selle artikli ära. Hangiti siiski 159 autot ja laias laastus 4m € eest.
Viimati muutis taara, 10 Veebr, 2017 18:40, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

*Dacia Sandero kõige odavam baashind on 7490 eurot:
http://www.auto24.ee/new/model.php?id=3 ... 1&m=5&sm=1
*Hangiti kokku 138 autot:
http://www.postimees.ee/3779233/politse ... -autoparki
*Dacia Sanderode hind kokku oleks: 7490*138=1 033 620 eurot
*Tegelik hankesumma oli 3 962 795,93 eurot (ning valdav rendiperiood 5 aastat):
https://riigihanked.riik.ee/register/hange/170373
*Hindade vahe oleks: 3 962 795,93-1 033 620=2 929 175,93 eurot
Nimetu on oma demagoogiavankri ette rakendanud isegi matemaatika, paraku valede (õigemini meelega valitudm sobivate) arvude korrutamine õiget tulemust ei anna. Ühel juhul korrutame rendimaksete summa, teisel juhul aga kogu rendiobjekti maksumuse. Kui võtsid Dacia jaehinna kogu ulatuses, siis tuleb ju võtta ka keskmise Skoda kogu maksumus.

Teine matemaatiline trikk, mis on siin tehtud, seisneb selles, et PPA kasutab rohkem kui 800 masinat, mis peaksid praegu olema enamikus samuti rendi korras võetud. Võrdluses sisaldub ainult 20%, seega kui ülaltoodud vildaka arvestusega sadi vahe ca 3 miljonit viie aasta peale, siis kogu PPA istutamisega odava Dacia peale tuleb aastane sääst siis ju 3 miljonit eurot aastas (eeldades, et muude autode praegune või tulevane rendimakse on analoogne). Sellega tõuseb juba vildaka arvutusega saadud lisapersonali arv 30-lt 150-le ja võib-olla veelgi (kui võtame arvesse nt selle, et 150 Dacia ostmisel pole hind mitte 8000, vaid pigem alla 5000).
Viimati muutis Kapten Trumm, 10 Veebr, 2017 18:52, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
nimetu
Liige
Postitusi: 7677
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas nimetu »

Nimetu on oma demagoogiavankri ette rakendanud isegi matemaatika, paraku valede (õigemini meelega valitudm sobivate) arvude korrutamine õiget tulemust ei anna. Ühel juhul korrutame rendimaksete summa, teisel juhul aga kogu rendiobjekti maksumuse. Kui võtsid Dacia jaehinna kogu ulatuses, siis tuleb ju võtta ka keskmise Skoda kogu maksumus.
Segast peksad või?
Mul on konkreetsed arvud. Lükka need ümber konkreetsete faktidega.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sul pole midagi konkreetset.
Esiteks võrdled sa rendihinda kogumaksumusega - ühegi autoliisingu jääkväärtus pole null (ka Skodadel pole see mitte null).
Teiseks, kui sa arvestad Dacia hinnaks jaehinna, siis tuleb seda teha ka alternatiivi puhul. Ennustan sulle ette, et see muudab säästu eriti kolossaalseks. Teiseks jätad sa sujuvalt tähelepanuta, et konkreetne hange puudutab vaid viiendikku PPA autopargist (mis on üle 800 auto).

Seal on ka varem renditud või ostetud autosid (mis asendatakse varsti renditutega).
Seega on kokku klopsitud vildakas matemaatika, mis peab tõestama, et heade autode asendamisel kehvadega on sääst väga väike (30 inimese tööjõukulu), et sellel pole mõtet.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Illike
Liige
Postitusi: 815
Liitunud: 15 Jaan, 2013 9:51
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Illike »

Aga palun tee oma matemaatika. Keegi ei keela. Arvesta sisse ka ebamugavate tööolude tõttu töölt lahkunud politseinikud. Sinult on korduvalt palutud oma väiteid arvudega tőestada
nimetu
Liige
Postitusi: 7677
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas nimetu »

Palun väga, siis too välja Sandero ekvivalentne hind, kus sa oled ka arvestanud ka lisaseadmete ja -varustuse ning ümberehituse hinna või tee üks konkreetne arvestus kus sa tõestad, et ma eksin.
Teiseks jätad sa sujuvalt tähelepanuta, et konkreetne hange puudutab vaid viiendikku PPA autopargist (mis on üle 800 auto).
Ei jätnud. Ma tegelikult tegin ka selle arvutuse. Rendiautosid oli 2014 aasta seisuga 608 (st. enne kui üldist autode hulka vähendati) ning ma arvestasin, et kui kõik viia Dacia Sanderode peale, saaks PPA palgata alla 140 töötaja, muidugi ilma väljaõpet, varustust jms arvestamata (seega tegelikult veel vähem).

Sul paistab olevat tõsised probleemid faktide aktsepteerimisega.
Viimati muutis nimetu, 10 Veebr, 2017 19:09, muudetud 1 kord kokku.
taara
Liige
Postitusi: 885
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas taara »

No kui Trumm ei usu nimetu matemaatikat, siis äkki usub nimega inimese matemaatikat.

Ma saan aru, et probleemiks on Superb? Mängime Trummi reeglite järgi.

64 Superbi (praegune Superb) maksab 1920000€
64 Loganit (kõige odavam Logan) maksab 448000€
Hinnavahe 1472000€

1472000 / 5 (aastad) / 12 (kuid aastas) / 1600 (enamvähem kuupalk koos maksudega) = 15,3 politseinikut = 7 patrulli = nii umbes 1,7 vahetust (4,5 patrulli, et katta 24h)
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4833
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Some »

Selles mõttes Trummil õigus, et Dacia hind tuleb liisingu puhul intressi võrra kõrgem, sest politsei hange ju sisaldab ka liisinguintresse. St, pead aluseks võtma liisingkalkulaatori poolt kokku arvutatud kogumaksed 5 aasta jooksul. Lisaks sisaldab politsei hange hinnas veel korralisi hooldusi, mida sa Dacia puhul sisse ei arvutanud. Ei teagi, tihti politseiautod hoolduses käivad? Kord aastas?

Muidugi, Dacia hinnas on puudu veel ka igasugused ümberehitustööd ja lisatav mant jms... Ei üllatuks kui politsei poolt lisatav mant maksaks rohkem kui auto ise :P
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ma saan aru, et probleemiks on Superb? Mängime Trummi reeglite järgi.
64 Superbi (praegune Superb) maksab 1920000€
64 Loganit (kõige odavam Logan) maksab 448000€
Hinnavahe 1472000€
Aga miks mitte teha arvutust 20 autoga, 4 autoga jne?
Mida väiksem võrreldav arv, seda väiksem odavama auto sääst ja seda veenvamalt saab rääkida, et odavate autode kokkuhoid on mõttetult väike. PPA-s on neid autosid sadu ja sugugi mitte Dacia Loganid. Need maksavad samuti raha, samuti suuremad ja raskemad autod kulutavad rohkem kütust.

Näiteks 2 liitrit väiksem kütusekulu 100 km peale tähendab 800 auto ja 60 000 km aastaläbisõidu juures ca miljon eurot vahet. Väiksemate arvudega mõistagi vähem.

Aga mida saab näiteks 30 täiendava töökohaga ära teha? Kui vaadata asju, mis tegemata? Võimalik oleks luua nt tsiviilkaitse staap, kes hakkab tegelema tsiviilsektori ettevalmistusega sõjaks ning vastavatate ettevalmistuste kontrollimisega. Täna seda ei tee keegi ja isegi kui tänane töörühm sellisele järeldusele jõuab, siis laiutab siseministeerium taas käsi - aga raha...?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist