Kapten Trumm kirjutas:Et Abramsi põhisel pioneerimasinal (kahurit pole) on torni esiosal reaktiivsoomuse klotsid, aga reaktiivsoomusega täiendatud Abramsil (TUSK või mis ta on) neid sinna ei panda?
Siin oleks tõesti huvitav tõele jälile saada, kuid pean siiski paar asja täpsustama.
1)TUSK on Iraagi kogemuse järel
konkreetselt linnalahinguks aretatud lisa. On väga selge, miks seal on reaktiivsoomus küljepeal, kuid ei ole torni esiküljel mis on kaetud 3. põlvkonna DU soomusega. 2. põlvkonna (eeldatavad) numbrid sa juba ladusid letti. Kas on
linnalahingu kontekstis vaja sinna veel midagi paigutada?
2) Mis ABV'sse puutub, siis kas võib äkki olla et see ERA on seal ka just tasakaalu ette nihutamiseks? Vaadates seda mahukamat torni tagaosa (lõhkeainet täis) ning kahuri puudumist? Kui see tundub rumal mõte, siis võibolla on põhjus selles, et erinevalt Abramsist ei olegi tal (kaalu ja torniruumi kokkuhoiu mõttes) täiendavat DU kaitset ega komposiitsoomust. Igatahes ei loe ma seda kuskilt välja:
madiss kirjutas:"hunter-killer" võimekus on olemas tankidel: T-72B3M, T90AM, T-90MS, tankidel T-72B3 olevat see võimekus mõnevõrra piiratud...
Eksisin terminiga, vabandust

Pidasin silmas konkreetselt sõltumatut 360 kraadi liikuvat komandöri FLIR sihikut, mis on sihtmärkide designeerimiseks vajalik. Vot seda:
The M1A2 offers the tank commander an independent thermal sight and ability to, in rapid sequence, shoot at two targets without the need to acquire each one sequentially
Mulle oli uudis, et seda on T-90 peal katsetatud, sest oli meelde jäänud, et teatavad asjad tornil ei võimalda seda paigutada nii, et saavutataks 360 kraadi vaade.
Üldiselt pean tunnistama, et minu tankiteadmised on küllalt ahtakesed, räägin enamvähem sellel tasemel, mis "tank.net" jms foorumitest silma on hakanud (reaktiivsoomuse probleemidest, ja miks läänes seda liiga palju kasutada ei taheta, oli ka just seal juttu). Võimalik et teil on vene tankide igavese ja pideva paremuse osas õigus
Mind põhiliselt häirisid järgmised väited, (mis ma vb liiga masohistliku lugemisoskusega) välja lugesin. Nimelt:
1. Lääne tankid on
kõiges venkudest
alati maas olnud (kuni 90ndateni)
2. Kõik tankide arendamises relevantsed ideed on venkudelt üle võetud ning rakendatud hilinemisega (arvatavasti ka sitemini)
Ma lihtsalt ei suuda uskuda, et võttes tanki-eskperdid ning käies üksipulgi läbi: Leopard 2A4, Abrams M1A1 ning 80ndate lõpu parimad T-80 ning T-72 mudelid, jäävad lääne tankid
kõiges v.a. elektroonika alla. Võibolla leidub ka neil lääne masinatel mõningaid tehnilisi lahendusi, mis ei olegi venkudelt varastatud, on samuti innovaatilised ning kohati ehk isegi veidi paremad.
Või et, kui koostatada nimerkiri (enamasti mitte eriti kõvasti välja hõigatud) tegelikest operatiisetest piirangutest ning see järjest läbi käia, siis võibolla need lääne tankid ei saakski kõiges 1-0 ära?
Lihtsalt vene vs lääne masinate võrdlusi, kus 9 numbrit 10-est on vene omadel paremad, olen niipalju näinud (T-72 vs M1A1, Mig-29 vs F-16A, PAK-FA vs F-22). Isegi endal on riiulis üks 10 a. vana e.k. soomusmasinate raamat, kus kõik vene tehnika on ikka alati parim ... Tankide kohta ei tea, aga lennukite puhul, mida rohkem faktidesse süübid, seda rohkem kipub sinna "agasid" tulema. Ja ei ole et vene masinad on mõttetud, kuid sellegipoolest koguneb neid (unustatud) agasid neile ikka päris palju ... mis kokkuvüttes näitavad, et ka antud "tehnikaväljaanded" on mõnuga kallutatud.