Postitatud: 24 Aug, 2006 7:51
Eile sattusin Discovery Civilization'i pealt vaatama saadet "Lennukid, mis kunagi ei lennanud".
Seal väideti, et 1944/45 põhjustasid liitlastele Itaalias ja Normandias peavalu Arado luurelennukid, mida propimasinad kuidagi kätte ei saanud. Ameeriklased olevat seepeale tassinud kohale mõned P-80 Shooting Star'id, kuid neil enam Aradodega kohtuda ei õnnestunud.
P-80 Shooting Star ja P-84 (F-84) Thunderjet oleks Me-262le olnud vastaseks küll ja küll, kui "asjaks" oleks läinud. Mõlemad olid way parema aerodünaamika ja manööverdusvõimega, kuid võrreldava lennudünaamikaga.
BTW, maksimaalkiirus on reaktiivlennukile kaunis akadeemiline suurus, sest selle saavutamiseks läheb kaua aega (pole lahingus praktikas saavutatav) ning neelab koledalt kütust. Hoopis olulisem on näiteks kiirendus vahemikus kuskil 500-700 kmh.
Heaks näiteks Pentagoni suhtumisest oli Lockheedi L-133 projekt, mis jäi 1940 seisma, kuna Pentagon ei rahastanud selle edasiarendamist ning isegi prototüübini ei jõutud. Tegemist oli igati ulmelise masinaga
http://tanks45.tripod.com/Jets45/Histor ... 3/L133.htm
Analoogne lugu ka P-80-ga, mida USAF tahtis 1944 tellida 3500 masinat, kuid peale Normandiat loobus enamikust (ju nähti, et võidetakse nagunii). Aprillis 1945 osales kaks masinat Itaalias (ilmselt needsamad Discovery Arado-jahtijad).
Seal väideti, et 1944/45 põhjustasid liitlastele Itaalias ja Normandias peavalu Arado luurelennukid, mida propimasinad kuidagi kätte ei saanud. Ameeriklased olevat seepeale tassinud kohale mõned P-80 Shooting Star'id, kuid neil enam Aradodega kohtuda ei õnnestunud.
P-80 Shooting Star ja P-84 (F-84) Thunderjet oleks Me-262le olnud vastaseks küll ja küll, kui "asjaks" oleks läinud. Mõlemad olid way parema aerodünaamika ja manööverdusvõimega, kuid võrreldava lennudünaamikaga.
BTW, maksimaalkiirus on reaktiivlennukile kaunis akadeemiline suurus, sest selle saavutamiseks läheb kaua aega (pole lahingus praktikas saavutatav) ning neelab koledalt kütust. Hoopis olulisem on näiteks kiirendus vahemikus kuskil 500-700 kmh.
Heaks näiteks Pentagoni suhtumisest oli Lockheedi L-133 projekt, mis jäi 1940 seisma, kuna Pentagon ei rahastanud selle edasiarendamist ning isegi prototüübini ei jõutud. Tegemist oli igati ulmelise masinaga
http://tanks45.tripod.com/Jets45/Histor ... 3/L133.htm
Analoogne lugu ka P-80-ga, mida USAF tahtis 1944 tellida 3500 masinat, kuid peale Normandiat loobus enamikust (ju nähti, et võidetakse nagunii). Aprillis 1945 osales kaks masinat Itaalias (ilmselt needsamad Discovery Arado-jahtijad).