111. leht 164-st

Re: Venemaa ootamatu rünnak

Postitatud: 15 Veebr, 2018 10:37
Postitas Lemet
Siin eespool näikse nii mõnelgi olevat raske elementaarset vene keelt välja lugeda...
Предварительно специалистами инженерно-аэродромной службы были оборудованы разметка в темном цвете и специальные контрастные ориентиры ВПП, а грунт и снег утрамбованы спецтехникой для посадки тяжелых военно-транспортных самолетов, вес которых достигает около 200 тонн.
Mis mõistagi ju ei sega kedagi jääma oma raudpoltkindla arvamuse juurde- see pole võimalik, sest see pole võimalik, maanduvad ikka vaid betoonrajale, ühekaupa ja pooletunnise intervalliga. Ohutus eelkõige...

Re: Venemaa ootamatu rünnak

Postitatud: 15 Veebr, 2018 10:46
Postitas Kapten Trumm
Ametlik seisukoht põhineb ju eelhoiatusel - sellest tulenevalt tuleb eitada igasugust üllatamise võimalust:
1. see pole võimalik, sest sellele eelneb märgatav jõudude koondumine piiri taga, seda aga märgatakse
2. kui see ka peaks mingi ime läbi õnnestuma, siis pole sellest mingit kasu, sest ootamatusest ärritunud eestlased peksavad selle puruks või 2 DOS kaasa toonud üksus annab ise alla.
3. kui seegi peaks failima, siis on ju veel liitlased ja NATO
Küsimustele, milline eelhoiatus eelnes 1979 Afganistani keskvõimu sõjalisele kukutamisele või kasvõi 2007 aprillisündmustele, siis enamasti mõistlikku vastust ei tule.
Miks? Sest neid lihtsalt pole. Sündmuste käik oligi rünnatavale poolele suuresti üllatuslik.

Tõe huvides tuleks märkida, et vahepealsel ajal on omajagu jälle nendeks üllatusteks ära tehtud, näiteks liitlased toodud siia (mis muudab üllatamise jälle raskemaks).
Ja ka siin foorumis inimesed, kes mõned aastad tagasi rääkisid vene armee totaalsest võimetusest (nt Tsetseenia näitel) juba tunnistanud, et venelaste ründeoperatsiooni ettevalmistus ei võta enam kuid, vaid loetud päevi (ja küllap igasugu dessandivärgid käiks veel kiiremini - see on nüüd minu märkus). See kõik teeb rõõmu.

Rääkides välilennuväljade loomisest, siis minu kodu ligidal asus vene ajal üks valvatav laoplats, kus seisid ridade kaupa pukkide otsa tõstetud erinevad lennuvälja spetsiaalmasinad (nt tankurid) ja kus oli virnade kaupa neid perfomatte ja okastraati. See oli siis sügaval nõuka ajal, kus nende relvajõud olid kümneid kordi võimsamad. Et kui nad juba tollal taoliste asjadega tegelesid, siis küllap teevad nad seda ka praegu. Kui tegemist on mingi endise tagavaralennuvälja platsiga, kus Venemaal praegu on maapind meeter külmunud, siis pole seal ka erilist ettevalmistust, roomikbuldooseriga üle, lumi kokku, sahateraga väljaulatuvad mättad minema ja ongi valmis, isegi neid peroplekke pole vaja (need muutuvad teemaks, kui maapind on pehme). Talvistel tundralennuväljadel, kuhu igikeltsa peale on betooni ehtamine probleemne, käib igapäevane elu talviti sedasi kogu aeg, sest hulgaliselt Põhja-Siberi asulaid ongi talvel ligipääsetavad vaid õhust ja kopteri kandejõust ei piisa selleks, et näiteks linnatäiele elanikele eluks vajalikku kraami vedada. Suvel pole seda rada väga vaja, sest liiklus käib laevaga.

Taolist, talvelennuväljale maandumist on suhteliselt lihtne harjutada mõnel olemasoleval betoonrajal, lihtsalt seda ei kaabita ja sulatata päris puhtaks, vaid tulemuseks ongi sama libe, konarlik ja halvasti hoomatav plats nagu tundralennuväli ongi. Okastraat ja valve hoiab uudishimulikud eemal ja kui miski vussi läheb, pole vaja muretseda kaamerate pärast. Kogu keerukus pidi olema seal libe rada (ettevaatamatu liigutus toob kaasa väljasõidu) ja raskused visuaalselt lennuki välja joondamisega maandumisel, sest selline erevalge hämu häirib silmaga kauguse hindamist.

Re: Venemaa ootamatu rünnak

Postitatud: 15 Veebr, 2018 10:58
Postitas Lemet
Mis puutub sellesse transporterite üksteise sabas maandumisse, siis ohutusest pajatajatel soovitaks tutvuda selle videoga alates neljakümnendast sekundist. Loomulikult VF VTA millekski selliseks suuteline pole, seda kasvõi seetõttu, et nad lihtsalt pole millekski selliseks suuteline...
https://youtu.be/Qx7Meo7w-pY

Re: Venemaa ootamatu rünnak

Postitatud: 15 Veebr, 2018 11:04
Postitas Kriku
Kapten Trumm kirjutas:Küsimustele, milline eelhoiatus eelnes 1979 Afganistani keskvõimu sõjalisele kukutamisele või kasvõi 2007 aprillisündmustele, siis enamasti mõistlikku vastust ei tule.
Nagu siin teemas korduvalt selgitatud, tegelesid nii Taraki kui Amini valitsus viimastel aastatel pidevalt Nõukogude Liidu sõjalise abi nuiamisega ja Taraki oli 1978 väga õnnelik, kui esimene dessantnikute pataljon Bagramis jalad maha pani. Selles kontekstis on eelhoiatuse üle arutamine nonsens. Kui neile oleks laekunud informatsioon (mis võis ka laekuda), et NSVL koondab vägesid Afganistani saatmiseks, oleks nad tormanud telefoni juurde palavat tänu avaldama.

Re: Venemaa ootamatu rünnak

Postitatud: 15 Veebr, 2018 11:16
Postitas Kapten Trumm
Mis puutub sellesse transporterite üksteise sabas maandumisse, siis ohutusest pajatajatel soovitaks tutvuda selle videoga alates neljakümnendast sekundist. Loomulikult VF VTA millekski selliseks suuteline pole, seda kasvõi seetõttu, et nad lihtsalt pole millekski selliseks suuteline...
Oh, mulle pole seda seletada vaja, ikka uskmatutele/tõsiusksetele.
Il-76 konkreetselt on kõige suurema improviseeritud lennuväljade kogemusega raske transalennnuk üldse.
Seal polegi mingit saladust, lihtsalt lennuki loomisel on taolist võimalust algusest peale silmas peetud.
Antaktikas sebimine enamvähem selliste lennukite abiga toimubki. Rääkimata selle üüratu Siber ja Põhja-Siberi elust talvel.
Teine selline aeroplaan on C-130, paraku on seal aga pikkadeks lendudeks nadi kiirus ja sõltuvalt mudelist 1,5-2 korda väiksem kandevõime kui 76-l.
See, et nad suudaks lennata improviseeritud radadelt (ja seda ka teevad), pole seetõttu tausta tundvale inimesele eriti üllatav.

Vägistamine ebatasastel radadel pole muidugi lennukile endale eriti kerge - suured koormused kerele ja tiibadele tähendavad, et üks maandumine kuskil stepis läheb mitme maandumise ette siledal kõva kattega rajal.
Nagu siin teemas korduvalt selgitatud, tegelesid nii Taraki kui Amini valitsus viimastel aastatel pidevalt Nõukogude Liidu sõjalise abi nuiamisega ja Taraki oli 1978 väga õnnelik, kui esimene dessantnikute pataljon Bagramis jalad maha pani. Selles kontekstis on eelhoiatuse üle arutamine nonsens. Kui neile oleks laekunud informatsioon (mis võis ka laekuda), et NSVL koondab vägesid Afganistani saatmiseks, oleks nad tormanud telefoni juurde palavat tänu avaldama.
Noh, vägede paigutuse, piiride läheduse ja kõige muu juures ei erine ju eelhoiatusaeg ootamatult õhuruumi sisenenenud pataljoni pardal kandvast Il-76 nelikust ja Kabuli lennuväljalt linna liikuma hakanud VDV pataljonist kuigi palju - mõlemal juhul loetakse seda aega minutitega. Et panna saapad maha nt Tallinna lennujaamas, ei ole mingi VDV pataljoni asumine Maardus meil üldsegi vajalik, selles ajaraamis, mis ta liiguks kasarmust lennujaama, tulevad ka transpordilennukid sinna. Veidi on ilmselt vaja trikitada, näiteks kasutada mõne graafikujärgse tsiviil-lennu lennuplaani/transponderit (tsviillend lihtsalt peatatakse enne õhtutõusu). Või antud operatsiooni kattevarjuks meelitada õhuturvajad kuskile Riia lahele. Või enne operatsiooni maanduvad mõned lõhkelaenguga droonid Ämaris paaris kohas. Neid võimalusi leiab kindlasti.

Re: Venemaa ootamatu rünnak

Postitatud: 15 Veebr, 2018 12:06
Postitas Kriku
Kapten Trumm kirjutas:Noh, vägede paigutuse, piiride läheduse ja kõige muu juures ei erine ju eelhoiatusaeg ootamatult õhuruumi sisenenenud pataljoni pardal kandvast Il-76 nelikust ja Kabuli lennuväljalt linna liikuma hakanud VDV pataljonist kuigi palju - mõlemal juhul loetakse seda aega minutitega. Et panna saapad maha nt Tallinna lennujaamas, ei ole mingi VDV pataljoni asumine Maardus meil üldsegi vajalik, selles ajaraamis, mis ta liiguks kasarmust lennujaama, tulevad ka transpordilennukid sinna.
Nõus, aga siiani pole esitatud mõistlikku teooriat, milleks selline operatsioon võiks vaenlasele hea olla.

Re: Venemaa ootamatu rünnak

Postitatud: 15 Veebr, 2018 12:12
Postitas Lemet
Näiteks siinsete jõudude killustamiseks, juhtimise halvamiseks, oma initsiatiivi pealesurumiseks etc, etc. Võimalusena ei tohiks ju sellisest variandist mööda vaadata.

Re: Venemaa ootamatu rünnak

Postitatud: 15 Veebr, 2018 12:14
Postitas Kriku
Lemet kirjutas:Võimalusena ei tohiks ju sellisest variandist mööda vaadata.
Seda võimalust on praeguseks vist juba kümnete lehekülgede kaupa arutatud. Järeldusega, et vähemalt valitsust kukutada niimoodi ei anna.

Re: Venemaa ootamatu rünnak

Postitatud: 15 Veebr, 2018 13:00
Postitas Lemet
Otse loomulikult...ja Kaitseliit harjutab lihtsalt selleks, et midagi muud mõistlikku neil pähe lihtsalt ei tule.

https://m.sputnik-news.ee/news/20161203 ... _return=no

Re: Venemaa ootamatu rünnak

Postitatud: 15 Veebr, 2018 13:54
Postitas Kapten Trumm
Kuna ma antud tegemistega hästi kursis olen, siis teatud põhjusel ei saa eriti palju rääkida, aga nende KL viimase aja dessanditõrje operatsioonide iseloom ja vastane ei räägi Kriku sinu teooria kasuks :)

Mul mõistagi on heameel, et taoliste võimalustega on tegelema hakatud ja see tegelemine ise näitab midagi.

Re: Venemaa ootamatu rünnak

Postitatud: 15 Veebr, 2018 15:42
Postitas toomas tyrk
Lemet kirjutas:Mis puutub sellesse transporterite üksteise sabas maandumisse, siis ohutusest pajatajatel soovitaks tutvuda selle videoga alates neljakümnendast sekundist. Loomulikult VF VTA millekski selliseks suuteline pole, seda kasvõi seetõttu, et nad lihtsalt pole millekski selliseks suuteline...
https://youtu.be/Qx7Meo7w-pY
Viidatud lõigus maandub üks lennuk. Kaks ruleerivad mööda rada. Ohutut vahet saad hinnata maanduva lennuki kaugusega juba ruleerivaist lennukeist. Mitte kahe ruleeriva lennuki vahelise kauguse järgi.

Muidu aga tüüpiline Lemet. Kui midagi on vaja tõestada, siis joonistad kasvõi ise sobiva pildi?

Keegi pole väitnud, et vene lennukid (tugevdatud) pinnasekattega lennuväljal maanduda ei saa. Saavad. Ainult et see lennuväli on selleks eelnevalt ette valmistatud.

Keegi pole väitnud, et kaks lennukit kõrvuti maanduda ei saa. Saavad. Kui rajalaius lubab.

Sinu viidatud fotol aga lennukid ei maandunud pinnasekattega lennuväljale. Ja need kaks üksteise sabas ruleerinud lennukid ei maandunud ka sellise pikkivahega.

Nüüd aga mine Tallinna lähedale sellist platsi otsima, kus kaks Il-76 saaks üksteise kõrval maanduda...

Re: Venemaa ootamatu rünnak

Postitatud: 15 Veebr, 2018 16:21
Postitas Kriku
Kapten Trumm kirjutas:Kuna ma antud tegemistega hästi kursis olen, siis teatud põhjusel ei saa eriti palju rääkida, aga nende KL viimase aja dessanditõrje operatsioonide iseloom ja vastane ei räägi Kriku sinu teooria kasuks :)
Ma ei ole ju väitnud, et keegi ei võiks lennujaama hõivamist üritada.

Ma väidan kaht asja:
1) see on üsna mõttetu üksiküritusena, lahus konventsionaalse sõjategevuse algusest;
2) niimoodi ei anna valitsust kukutada, sest lennujaam asub selleks puhtfüüsiliselt valitsusest liiga kaugel.

Re: Venemaa ootamatu rünnak

Postitatud: 15 Veebr, 2018 16:27
Postitas Martin Herem
Küsimustele, milline eelhoiatus eelnes 1979 Afganistani keskvõimu sõjalisele kukutamisele või kasvõi 2007 aprillisündmustele, siis enamasti mõistlikku vastust ei tule.
- Sa ei saagi sellele mõistlikumat vastust, kui siiani antud on. Iseküsimus on muidugi see, et kui sa kährikut püüdma lähed ja see sulle kallale tungib, siis ... pole vist mõistlik eelhoiatuse puudumisest rääkida.

Re: Venemaa ootamatu rünnak

Postitatud: 15 Veebr, 2018 16:40
Postitas Lemet
Muidu aga tüüpiline Lemet. Kui midagi on vaja tõestada, siis joonistad kasvõi ise sobiva pildi?

Keegi pole väitnud, et vene lennukid (tugevdatud) pinnasekattega lennuväljal maanduda ei saa. Saavad. Ainult et see lennuväli on selleks eelnevalt ette valmistatud.
Pigem küll tüüpiline Toomas Türk. Spetsomm sinule mõeldes sai see tükk aega tagasi(täpsemalt 10 veebruari õhtul) postitatud tsitaat täna uuesti üles tähendatud ja mustaks tehtud. No ei ole tõesti minu süü, et lihtsate venekeelsete lausete mõistmisvõime jääb järjest vähemaks. Aga minu poolt on teema lõpetatud, igaüks järeldab ise, mida heaks arvab.

Re: Venemaa ootamatu rünnak

Postitatud: 15 Veebr, 2018 16:44
Postitas toomas tyrk
Veelkord - sinu postitatud fotol ei ole mingit kinnitrambitud lund ja tumedaga märgitud ala. On Migalovo lennuväli. Kaks kõrvuti asuvat rada. Ühel lennuk ruleerib, teisel maandub.

Kuidas lennukid ja milliste vahedega seal pinnasekattega lennuväljal maandusid - sellest pilti ei ole.