13. leht 28-st

Postitatud: 25 Mai, 2010 1:03
Postitas ardomi
http://kp.ru/daily/24469/628453/
küsimused-vastused:miks vene armee ostab välismaised relvi.

Postitatud: 15 Juul, 2010 8:50
Postitas Lemet
http://www.epl.ee/artikkel/580136
•• Prantsusmaa suursaadik Eestis Frédéric Billet, mis faasis on praegusel hetkel Mistrali tüüpi sõjalaevade müük Venemaale?

Tahaksin rõhutada, et Prantsusmaa jaoks, ja ka Euroopa jaoks, on oluline arendada partnerlust Venemaaga. See partnerlus põhineb konkreetsetel sammudel ja praegu käivad meil Venemaaga sellealased läbirääkimised. Läbivaatamisel on Venemaa ametlik taotlus nelja Mistrali tüüpi laeva omandamiseks. Me jätkame läbirääkimisi.

Postitatud: 15 Juul, 2010 10:24
Postitas Lemet
Aga paistab, et lood Mistrali teemal pole veel sugugi ühel pool. Nimelt pakub Venemaa Ühendatud Laevaehituskorporatsioon Mistralide asemel venelastele Koreas Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) toodetud laevu "Tokto", mis mõneski punktis pidada prantslaste tehnilisi näitajaid ületama. Nagu ka on soodsam korea laevade hind. Mistrali eest tahetakse saada 510-637 dollarit, korea laev maksab 400-500 miljonit meerikamaa rubla.

http://www.lenta.ru/news/2010/07/15/mistral/

Postitatud: 28 Juul, 2010 9:06
Postitas Lemet
http://www.epl.ee/artikkel/580860
Prantsusmaa jaoks ei tule kõne allagi lubada Saksamaal üksinda kasu lõigata Venemaa „moderniseerimisest”. Isegi kui Saksa ettevõtted on praegu meist ees, tuleb Prantsusmaal kasutada kõiki võimalusi.” Ja kuigi kõneks olev Mistralite müük „tekitab arusaadavat vastuseisu Venemaa naabrite, nagu Balti riikide või Gruusia seas, näitab see ikkagi Pariisi ja Moskva vastastikust usaldust. Traditsiooniline Prantsuse-Vene liit on taastumas. See on seda lubavam, et põhineb ühistel huvidel praeguses kiiresti muutuvas maailmas” (Le Figaro, 06.07).

Postitatud: 14 Aug, 2010 16:19
Postitas mb

Postitatud: 30 Aug, 2010 22:33
Postitas Lemet
Hiljaaegu oli kuulda inglaste kaeblemist vene allveelaevastiku suurenenud aktiivsuse üle. Täpsemalt kurdeti vene allveelaevade passimise üle Šotimaal Faslainis asuva Clyde mereväebaasi lähedal, kus olla püütud Vanguard tüüpi allveelaeva sõukruvi signatuuri salvestada. Väidetavalt saadeti korda looma Trafalger tüüpi allveelaev.

http://www.postimees.ee/?id=305334
http://www.lenta.ru/news/2010/08/29/akula/

Selgub aga, et venelastel võis sealkandis tihedaks jõlkumiseks veel üks põhjus olla. Nimelt võeti neil päevil sealkandis teenistusse uus allveelaev klassist Astute.

http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-cumbria-11107028


Pilt

Postitatud: 31 Aug, 2010 7:09
Postitas Würger 190G
Tundub suht väike ja kompaktne allveaalus olevat.

Postitatud: 24 Sept, 2010 4:09
Postitas metssiga
Küll on südantsoojendav teada, et venelastel on ikka ja alati midagi sellist, mida teistel kunagi ega kusagil ei ole. Nanovask! Ja muidugi, kogu vene mõtteilma hiilgus seisab kasetohu peal , nii tegi Polzunov esimese auruveduri kasetohust, nüüd teevad venelased mingit imekatet allveelaevadele kasetohust, mis olevat müra summutamiseks. No krt, mis müra siis tekitab kasetohu kate või järsku hoopis mootor, selle töö ja otseselt vindid? Aga mine sa tea, mis salapärased asjad on need vene allveelaevad. Sporrenberg, uuri ikka kasetohtu. Soovitaks uurida ka Hitleri baasi 112 Antarktikas, on andmeid, et ka seal kasutati kasetohtu.

Postitatud: 24 Sept, 2010 8:59
Postitas Sporrenberg
Kummaline eks ole?
Siin link sellisest mehest nagu Ткаченко Юрий Александрович.
Tegeles ta Nizhnij Novgorodis sellesamuse kasetohu militaarrakendustega aastakümneid, praeguseks liikunud meditsiini ja erabusinessi. Värvikas tegelane. http://www.yury-tkachenko.com/

Shungiidi-kummi-tohukate laevadel polnud niivõrd mürasummutus kui kajaloktsiooni minimaliseerimise ülesandel. Mootorimüra, keresiseste kuvaldahoopide ja kaikuvate "mattide" eest ei aita paraku mingi kerepahtel...

Monodispeerne vask. Kui see teema huvitab lähemalt siis võin saata privasse nii populaarteaduslikku kraami kui ka tootjatehase dokumente

Postitatud: 24 Sept, 2010 9:46
Postitas Lemet
Küll on südantsoojendav teada, et venelastel on ikka ja alati midagi sellist, mida teistel kunagi ega kusagil ei ole.
Noh, see, et meil siin on Venemaaga läbi aegade üks kanakitkumine toimumas, ei tohiks siiski meid valimatult ja pimedalt venelasi sõimavaks muuta. 145 miljoni inimese hulgas ja 17 miljoni ruutkilomeetri peal on vaieldamatult alati midagi sellist leida, mida teistel ega kuskil ei ole...et riik selle rakendamisega on toimetanud nagu on, on ju hoopis teine asi

allveelaevade müra

Postitatud: 24 Sept, 2010 10:13
Postitas Toivo
"Kurski" õnnetuse järel räägiti avalikult allveelaevade tekitatud mürast ja selle summutamisest. Venelased pidid ohutuse mõttes valmistama topelkerega allvelaevu. Torpeeedotabamuse korral saab vigastada vaid välimine kest. Kuid asja irooniline külg on see, et topeltkere tekitab mingi heliefekti, mis võimenadb tuumarekatorite ja vintide müra. Piltlikult öeldes tehti laevad ohutuse mõttes paremateks sihtmärkidegks. Kuna ma pole füüsik, ei oska ma asja valemite abil selgitada.
Ameeriklaste allveelaevad on ühekihilised ja seega vaiksemad. Kuid inglaste allveelaevad pidavat olema, või vähemalt uuemad laevad on, ühe vindiga, mis omakorda teeb laeva veelgi vaiksemaks ja lisaks sellele oli vint mongis "torus". Topeltvindid tekitavd mingi lisa heliefekti Nii, et inglaste allveelaevad pidaavat olema ääretult vaiksed.
Aga nüüd on ka venelased hakanud tegema ühekerelisi allveepaate. Vähemalt sm Putin hõikas selle maha oma vaimustusest karjuvale rahvale.

Postitatud: 24 Sept, 2010 10:22
Postitas Lemet
Hm, topeltkerega ehk siis välis ja sisekestaga on laevu ehitanud kõik, pole see mingi eriline saladus või venelaste pärusmaa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Submarine#Technology
http://en.wikipedia.org/wiki/Submarine_hull

allvelaevad

Postitatud: 24 Sept, 2010 14:14
Postitas Toivo
Ütleme, et ma ei väljendanud ennast päris täpselt. Tollest saatest sain aru, et ühel hetkel loobus läänemaailm ehk NATO riigid topeltkerega laevade ehitamisest. Reeglna mõeldakse NATO all USA-d. Kuid meie sõbralik ja ülemaailmset rahu taotlev idanaaber jätkas vanast harjumusest topelkerega laevade tootmist.
Miks loobuti läänes kahekordse kerega laevades? Täpselt ei tea, kuid kõigi eelduste kohaselt on kahju suurem kui kasu. Lõhkelanegud on piisavalt võimsad, et hävitada mitte ainult topeltkerega, vaid ka 5 kordse kerega allveelaevad. Võimalik, et topletkere kaitseb mõningate süvaveepommide ja meremiinide eest, kuid need peavad siis pärinema II ilmasõjast. Põhimõte peaks olema selline, et üks pomm peab vigastama või hävitama vaenlase laeva. Nii nagu vaenlase lennukikandjate jaoks on mõeldud välja tummarelva kandvad tiibraketid (aga selline oli vene strateegia), üritatakse ka allveelaevu hävitada tuumalõhkepead omavate torpeedode või pommidega.
Sügaval vene ajal rääkis üks meremees, et nende laeva ülesanne ja kogu tollane strateegia nägi ette, et lahingulaev käib ainult enesetapu missioonidel. Eesmärk on enne hävitatamist lasta välja kõik oma raketid. ja kui juhtub ime, et tagasi tullakse, ollakse kangelased. Siin mõeldi suurt ehk III ilmasõda, mitte elevandi ja sääse heitlust.
Samas on tõde see, et sõjandus pole vorstitööstus ja keegi ei hakka avaldama oma uuemate laevade ja lennukite üksikasjalikku tehnoliigilisi jooniseid.

Postitatud: 24 Sept, 2010 14:17
Postitas Lemet
Vaata, näiteks venelaste projekt 941 Akula oli mu mäletamist mööda lausa kolme kerega... :wink: Vähe üksikasjalisemat üldharivat lugemist sel teemal

http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1% ... 0%BA%D0%B8

Postitatud: 24 Sept, 2010 21:04
Postitas asjaajaja
Olen kusagilt lugenud, et venelastel oli allveelaev, mille kaks kõrvuti asetatud kere olid ümbritsetud ühise kolmanda kerega. Kas see oli neil metallis, paberil või märjas unistuses, kahjuks ma enam ei mäleta.