13. leht 666-st

Postitatud: 25 Veebr, 2010 21:44
Postitas kalleb
õige, paak oli täis A-76 bensiini,ju olid tankimispüstolid vahetusse läinud,rahvavaenlane tegutses

kolhooside ajal käis asi ju nii et võeti vöti uksepiida pealt ja lasti nii palju kui vaja ja mida vaja

Tux tunneb asja :D

Postitatud: 26 Veebr, 2010 7:25
Postitas Manurhin
OK. Panen siis ise ka ühe küsimuse. Tehnika: VAZ 21011. Nimelt juhtus paar aastat tagasi ühel talvehommikul, et masin enam käima ei läinud. Eelmisel õhtul autot maja ette parkides oli kõik OK, järgmisel hommikul... Vahepeal nagu "lubas", aga ei enamat. Akul jõudu küll, bensiini ka paagis jätkub. Bensiini justkui peale tuleks, säde ka nagu oleks täitsa OK...Mitu päeva jamasin, proovisin teist süütepooli, vahetasin kondensaatorit ja jagaja kontakte, küünlajuhtmeid, jagaja kaant, lammutasin karpa köögis laua peal laiali ja puhastasin ära, jagaja võtsin kontrolliks maha, sellelgi nuudid korras ja ringi käib nii nagu peab, kontaktivahe paigas ja kõik justkui toimiks... Ikka olukord sama. Ei osanud lõpuks midagi targemat teha kui auto nööri otsas töökotta vedada. Mitte just väga sageli esinev viga oli, aga leitud ja likvideeritud see sai. Mis siis juhtus?

Postitatud: 26 Veebr, 2010 8:09
Postitas EOD
Jagaja rootori läbilöök "massi". Pragu oli vast juba viimase sõidu ajal tekkinud, kuid kuivalt läbi ei löönud. Öösel kondenseerus niiskus peale, tekkis läbilöök ja hiljen juba söestunud rada. :scratch:

Postitatud: 26 Veebr, 2010 9:02
Postitas maanus
Mul on kord olnud küünaldega selline jama. Võõras proovis käivitada ja ei saanud käima. Proovisin siis ise veel mitu päeva takkajärgi ja mitte üks törts mootorist ei tulnud. Säde oli kusjuures viimasepeal! Vahetasin kah süütepooli ja juhtmeid j.n.e. aga ei midagi.
Viskasin siis küünlad ööseks kuumale pliidile igaksjuhuks. Hommikul ehmatas esimesest pöördest käima.

Postitatud: 26 Veebr, 2010 9:05
Postitas Manurhin
EOD kirjutas:Jagaja rootori läbilöök "massi". Pragu oli vast juba viimase sõidu ajal tekkinud, kuid kuivalt läbi ei löönud. Öösel kondenseerus niiskus peale, tekkis läbilöök ja hiljen juba söestunud rada. :scratch:
Ka teisi rootoreid sai proovitud, ei midagi targemat... (sry, unustasin selle varem mainimata). Jagaja kaantki sai nii puhastatud kui ka päris tuttuut proovitud, tulemus 0.

Postitatud: 26 Veebr, 2010 9:09
Postitas Manurhin
maanus kirjutas:Mul on kord olnud küünaldega selline jama. Võõras proovis käivitada ja ei saanud käima. Proovisin siis ise veel mitu päeva takkajärgi ja mitte üks törts mootorist ei tulnud. Säde oli kusjuures viimasepeal! Vahetasin kah süütepooli ja juhtmeid j.n.e. aga ei midagi.
Viskasin siis küünlad ööseks kuumale pliidile igaksjuhuks. Hommikul ehmatas esimesest pöördest käima.
Ka küünalde viga ei olnud, muidugi läksid need selle pideva starteriketramisega vahepeal märjaks, sai neid siis puhastatud ja kuivatatud ja paar korda isegi pliidi peal kuumaks aetud, teisi küünlaidki proovitud.

Postitatud: 26 Veebr, 2010 9:35
Postitas toivo129
Tundub nagu süütesüsteemi viga olema. Jagaja jalaga äkki midagi, õigemini jagaja võlliga?

Postitatud: 26 Veebr, 2010 9:45
Postitas Manurhin
toivo129 kirjutas:Tundub nagu süütesüsteemi viga olema. Jagaja jalaga äkki midagi, õigemini jagaja võlliga?
Natuke soojem juba :) Aga jagaja jalg oli ilus ja võll käis ka ringi. Kogenud jagaja oli, oma tööd juba ligi 30 aastat teinud ;)

Postitatud: 26 Veebr, 2010 9:47
Postitas kalleb
kunagi oli selline juhus et see takisti mis asus kusagil enne küünlajuhtmeis oli lahti ja logises ,säde ikka hüppas vahelduva eduga ikka üle aga mäjus käivitusele ja mootor töötas ka suvaliselt ,vahepeal jäi tükati seisma ja tükati käis ,vist oli äkki isegi mingi liikuva asja küljes , võin muidugi eksida ka sest aega on palju mööda läinud

sai sinna takile lisaks vedru pandud mis surus peale ja andis ka ühendust ja probleem lahenes koheselt

muidu aga veeti autot kümnete autoremontijate ja asjatundjate uurimisele ja keegi pihta ei saanud mis jama on

äkki ka seal midagi taolist

Postitatud: 26 Veebr, 2010 9:52
Postitas Manurhin
kalleb kirjutas:kunagi oli selline juhus et see takisti mis asus kusagil enne küünlajuhtmeis oli lahti ja logises ,säde ikka hüppas vahelduva eduga ikka üle aga mäjus käivitusele ja mootor töötas ka suvaliselt ,vahepeal jäi tükati seisma ja tükati käis ,vist oli äkki isegi mingi liikuva asja küljes , võin muidugi eksida ka sest aega on palju mööda läinud

sai sinna takile lisaks vedru pandud mis surus peale ja andis ka ühendust ja probleem lahenes koheselt

muidu aga veeti autot kümnete autoremontijate ja asjatundjate uurimisele ja keegi pihta ei saanud mis jama on

äkki ka seal midagi taolist
Rootori sees on raadiohäirete summutamiseks takisti küll (mis võib tõepoolest mõnikord natuke nalja teha), aga sellel polnud antud loos vähimatki süüd.

Postitatud: 26 Veebr, 2010 10:20
Postitas lamjak
Kusagilt tuleb sarnane lugu tuttav, siis oli viga selles, et jagajas eneses oli miski lühis sees.

Postitatud: 26 Veebr, 2010 11:01
Postitas Manurhin
lamjak kirjutas:Kusagilt tuleb sarnane lugu tuttav, siis oli viga selles, et jagajas eneses oli miski lühis sees.
Ja vot just nii oligi!

Tihti küll seda ei juhtu
kuid mõnikord siiski on nii
kui jagaja on lühises
ei käivitu Žiguliiii :mrgreen:

Jagaja oli välimuselt muidu ilus, aga siiski vana ja kulunud. Võllilgi mingit jubedat loksu ei olnud, aga natuke siiski ja sellest piisas. Ma juba arvasin, et kett "üle hamba" visanud või midagi, aga töökojas kogenud remondilukksepaga asja uurides selgus, et ketiga kõik OK. Ei osanud too mees ka midagi targemat soovitada, kui et kuna Žiguli jupid on suht odavad, võiks terve uue jagaja osta ja katsetada, sest säde, olgugi olemas, tundus tema kogenud silma jaoks nagu natuke imelik. Ja oh imet, uue jagajaga läks mootor kohe käima. Aga sellega lugu veel ei lõppenud... :lol:
Läks käima küll, aga JUBE kolin oli mootoris. Ruttu mootor seisma, klapikambri kaas uuesti maha. Esialgne diagnoos, et mõni nookur pooleks, klapp silindrisse kukkunud vms., ei osutunud õigeks. Klapikambris kõik nagu olema peab... Kolina põhjal võiks juba arvata, et keps pooleks, aga millest? Ja kepsu või klapivea korral poleks ju üks silinder tööle hakanud? Kratsime mõlemad kukalt, peame plaani, teeme suitsu. Jah, tali on laes olemas, kanal ka põrandas... Võtaks karteripõhja alt ära, ehk siis näeks miskit? Kasutatud, kuid loodetavasti töökorras mootori saaks Ülo ärist 1000 krooniga, tutika 10000-ga... Nu naahh.. Paneme veel korra käima, tuure ei anna ja katsume kuulata, kust see kolin tuleb. Mootor käivitus ja ka kolises nagu ennegi, siis hakkas kolin vaiksemaks jääma, käis mingi imelik klobin nagu oleks miskit kuskilt ülevaltpoolt alla karterisse kukkunud, kolin kahanes pikkamööda klõbinaks, peagi kadus seegi ja mootor töötas jälle nagu mullu ja muistegi. Ja jäigi töötama, ei mingeid probleeme ega kolinaid enam. Me kumbki ei osanud sellele kolinale mingit loogilist põhjendust leida, alles hulk aega hiljem üks inseneriharidusega inimene pakkus välja, mis selle põhjustas ja ma ei näe põhjust selles hüpoteesis kahelda. SIIT KA JÄTK EELMISELE KÜSIMUSELE: miks mootor kolises ja mis selle ülitõenäoliselt põhjustas?

Postitatud: 26 Veebr, 2010 11:53
Postitas EOD
Keti pinguti kinni jäänud. Hiljem logistas lahti ja hakkas tööle. :scratch:

Postitatud: 26 Veebr, 2010 12:16
Postitas Manurhin
EOD kirjutas:Keti pinguti kinni jäänud. Hiljem logistas lahti ja hakkas tööle. :scratch:
Ketti sai juba eelnevalt igat moodi kontrollitud, kuna oli väike kahtlus, et kuidagi ühe hamba "üle visanud". Samuti ei tekitaks pingutamata kett mitte kõva metalset kolinat vaid pigem kõrinat ja rapsimist.

Postitatud: 26 Veebr, 2010 14:10
Postitas toivo129
Esimese hooga pakuks, et mingi võõrkeha oli silindrisse sattunud. seda on juhtunud küll, et mingi väike mutter või seibike kukub silindrisse. alguses koliseb ja siis lööb selle kolvi sisse kinni ja kolin kaob. Aga see klobin nagu oleks midagi karterisse kukkunud...?