Varsti hakkavad tõstma, teema ju mootorid

Nagu ma olen varem öelnud - nõukogude tankidisaini täiuseks oli T55 ning arvatavasti jääb täiuseks ka mootor V-55, mis oli enam vähem V2 mootoriarenduse loogiline lõppkoht.
Wots kirjutas:NSVL puhul imestan miks lihtsalt V-2(mis oli ka koopia + omaloomingut) ei asendatud millegi uuemaga.
Kodumaiste analoogide tegemine igas valdkonnas oli ju igapäevane elu osa tol ajal.
Umbes samaväärne oleks situatsioon kui näiteks Gaz 66 oleks kasutanud edasiarendatud Gaz AA mootorit.
Kõlab ju absurdsena.
Kapten Trumm kirjutas:Sa loobid kohe tihti välja selliseid karme hinnanguid, ise fakte vaatamata (alles oli see rakettide teemas).
Kapten Trumm kirjutas:Vastupidi, T-64 tüübi (T-72 ja co) tulekul toimus märkimisväärne murrang paremuse suunas - nimelt T-64 oli poole paksema soomusega kui T-55, kuid oli vaid 5 tonni raskem. Eks sinna see ruum kaduski. Rääkimata pearelvast. T-55 tank aga tollal aktuaalsete tüüpide nagu Leo 1 ja M60 mitte mingit eelist ei omanud.ise.
Kapten Trumm kirjutas:Ajal, kui NSVL väed Saksamaal relvastusid juba ümber uutele tankidele, sõitsid USA ja Saksamaa tankistid veel hulk aastaid ringi plekkpurkides nimega Leopard I ja M60, mille efekt T-64/T-72 soomuse vastu oli väike ja mille soomusest sai vene 125 mm seevastu läbilende teha (stiilis torni esisoomus 100 mm).
Otsi netist välja soomustuse skeemid ja võrdle ise.
Kapten Trumm kirjutas:Wots kirjutas:NSVL puhul imestan miks lihtsalt V-2(mis oli ka koopia + omaloomingut) ei asendatud millegi uuemaga.
Kodumaiste analoogide tegemine igas valdkonnas oli ju igapäevane elu osa tol ajal.
Umbes samaväärne oleks situatsioon kui näiteks Gaz 66 oleks kasutanud edasiarendatud Gaz AA mootorit.
Kõlab ju absurdsena.
Gaz-AA mootor (aga ka Gaz-51) ei vastanud oma võimsusnäitajatelt vajadustele, taolise läbivusega auto vajas suurema jõudlusega mootorit, Gaz-51 ega ka mitte 40 hj klassis Gaz-AA ei sobinud.
Miks nad pidanuks seda V-2 asendama, kui toona kannatas see veel moderniseerimist ja mootori võimsus oli tanki kaalu kohta täiesti konkurentsivõimeline?
NSVL tankipargi suuruseks 1991 seisuga oli 64 000 (kuuskümmend neli tuhat) tanki, sh viimase põlvkonna tanke (T-64 ja uuem) oli ca 25 000. Tankipargid ulatusid silmapiirini.
Kuidas asetuks siia nüüd põhimõtteliselt uus mootor, mis ei oma selle eelneva 64 000 ekspluatatsioonis oleva mootoriga muud ühist, kui diiselkütus?
Tupikusse hakkas asi jõudma kuskil 1980ndate teises pooles. V-2 oli (erinevalt Gaz-AA mootorist) päris võimas isegi algsel kujul, T-72 tank sõidaks isegi selle sõjaaegse mootoriga ringi, lihtsalt raskel maastikul hakkab nappima jõudu. Gaz-AA mootoriga Gaz-66 aga mitte.
muruniiduk kirjutas:Mäletan alates 2014 kui Ukraina oli sunnitud gaasiturbiinidega T-80 pilti tooma, siis käisid ka ridade vahelt läbi just töökindluse probleemid. Olgugi siis osaliselt tõenäoliselt selle põhjuseks ka puudulik hooldus.
Eks siiski keerulisemate tehnoloogiate väljatöötamine ning nende töökindluse ja efektiivsuse saavutamine on sellele mammutriigile olnud parajaks väljakutseks läbi aegade. Isegi lihtsa auto (kopika) pidi Fiatilt sisse ostma ja edasiste arenduste jaoks oli jätkuvalt vaja lääneriikide inseneride mõistust. Tänapäeval sama hooga rebadgitud Renault Lada nime all jne.
Eelnevalt süvenemata nsvl tankide mootorite maailmasse pidin seda arutelu lugedes praeguseks hetkeks ikka ootuspäraselt pettuma, ootasin suuremat assortiid nende valikust.
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist