122. leht 168-st

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 19 Juul, 2021 21:51
Postitas Kriku
Akadeemik Soomere arvab, et ramp tuli lahti loodusjõudude tõttu:
Soomere rääkis "Ringvaatele", et rambi liikumine on ilmselt seotud merekeskkonnaga.

"Kui metall satub merekeskkonda, eriti veel keevisliidetega ühendatud metall, siis ta kipub roostetama ja meil on meres ka selliseid baktereid, kes suutelised rauda sööma. Ja kui on juba mingid vigastused olemas, mida värvikiht ei kaitse, siis merekeskkonnas kipub metall üsna kiiresti järgi andma. Pole midagi imelikku selles, et 25+ aasta jooksul on mõni hing või ühenduskoht läbi roostetanud ja see ramp eest ära kukkunud," rääkis Soomere.

"Pealegi, merepõhi ei ole vaikne hauakoht, üldiselt mitte. Selles kohas, kus Estonia praegu lamab, on mudelarvutuste kohaselt võimalik umbes kord kümne aasta jooksul vee liikumise kiirused kuni üks meeter sekundis. Sellised kiirused suudavad suhteliselt ebatasasel pinnasel lebavat laeva päris kõvasti kõigutada ja me juba teame, et laeva asend on nende aastate jooksul muutunud," lisas ta.

Kui saatejuht küsis, kas ta ei usu, et rambi liikumises on inimkäsi mängus, vastas akadeemik, et küsimus pole isegi uskumises, vaid faktide kõrvutamises.

"Laevakere sellistes situatsioonides kipub lagunema. Mis esimesena järgi annab, seda me ei tea, sest meil pole teada, millised olid algsed vigastused," ütles Soomere.
https://www.err.ee/1608283209/soomere-h ... asi-mangus

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 19 Juul, 2021 22:35
Postitas OLAVI
Ülesool viisid rotid kapsaraua ära, asi siis on hulgal bakteritel hinged läbinärida ja ramp kenasti laeva kõrvale seisma sättida.
Kusjuures ramp on kinnitatud veel hüdrosilindritega ja liikumist piiravate trossidega laevakere külge.
Arvestades kaamerate kvaliteedi paranemisega oleks kindlasti saanud jäädvustada ka bakterite poolt läbinäritud kinnituskohti.
Rootsi meedia uudiskünnist rambi asendi muutus ei ületanud. Huvitav, et kas nad teadsid seda fakti juba varem?

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 19 Juul, 2021 23:38
Postitas wyrd
Laske see Kulibin siia tagasi ja ta teeb kõigile 2-e päevaga selgeks, et kuidas, miks, ja mismoodi see ramp sealt eest ära kukkus.

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 20 Juul, 2021 1:23
Postitas Manurhin
Kas sellest eest ära kukkunud aparellist mingit pilti või joonist on kuskil juba ilmunud? Kui n.ö. loomulikul teel eest ära kukkus, siis peaks see vedelema täpselt laeva ees lapiti põhjas. Aga ma saan aru, et on kuidagi hoopis laeva külje najal püsti?

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 20 Juul, 2021 6:11
Postitas Sekeldaja
Manurhin kirjutas:Kas sellest eest ära kukkunud aparellist mingit pilti või joonist on kuskil juba ilmunud? Kui n.ö. loomulikul teel eest ära kukkus, siis peaks see vedelema täpselt laeva ees lapiti põhjas. Aga ma saan aru, et on kuidagi hoopis laeva külje najal püsti?


Postimehe artiklis "Estonia juures sukeldunud Jakob Olszewski: keegi on rampi liigutanud" on skeem:

Ramp 2021-2.jpg
Ramp 2021-2.jpg (44.53 KiB) Vaadatud 1909 korda


Kõik seninähtud ROVi fotod on paari meetri kauguselt ega anna ülevaadet rambi asendist.

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 20 Juul, 2021 7:16
Postitas Crispy
Kas ramp peaks kuidagi erinevalt kukkuma võrreldes väsimusest purunemist vs lahtilõikamist? Et kuna ramp vedeleb laeva kere vastas, siis tuli mõni suur mees ja lihtsalt tõstis kõrvale? :D

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 20 Juul, 2021 9:35
Postitas Kapten Trumm
Rootsi meedia uudiskünnist rambi asendi muutus ei ületanud. Huvitav, et kas nad teadsid seda fakti juba varem?


Äkki Rootsi avalikkus on meie omast tasakaalukam ega erutu iga vandenõuteoreetikute lolluse peale?

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 20 Juul, 2021 9:38
Postitas Kapten Trumm
Manurhin kirjutas:Kas sellest eest ära kukkunud aparellist mingit pilti või joonist on kuskil juba ilmunud? Kui n.ö. loomulikul teel eest ära kukkus, siis peaks see vedelema täpselt laeva ees lapiti põhjas. Aga ma saan aru, et on kuidagi hoopis laeva külje najal püsti?


Mõni kinnitus veel hoiab, seepärast pole lapiti?
Vees on muidu asjad palju kergemad kui õhu käes.

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 20 Juul, 2021 9:40
Postitas TT69
Väidetavalt liigub Estonialt pärit asju maapeal.

https://www.elu24.ee/7296161/estonia-sa ... les-toodud

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 20 Juul, 2021 9:41
Postitas nimetu
Vees on muidu asjad palju kergemad kui õhu käes.

Ei ole.

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 20 Juul, 2021 9:45
Postitas Kapten Trumm
Sa pole vist kivimuuli käsitsi ehitanud? Vee all tõstab inimene kivi üles, mida veest väljas ei jõua liigutadagi.

Räägin seda seepärast, et see ramp liigub seal vee all märksa kergemalt kui me endale ette kujutame.

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 20 Juul, 2021 9:48
Postitas Kapten Trumm
TT69 kirjutas:Väidetavalt liigub Estonialt pärit asju maapeal.

https://www.elu24.ee/7296161/estonia-sa ... les-toodud


Vaatades, kui kiirelt on Soome PV laevad kohal olnud, kui sealkandis mingi liikumine tekib, siis on vähetõenäoline, et rambi lõikasid eest kohalikud metallivargad, kes tulid laevalt värvilist metall otsima.

Kuna mu lapsepõlvekodu oli Lääne-Eestis, siis mäletan, et Estonia pealt pärit sodi võis rannast järgmised kaks kuud korjata, neid termokotte ja päästeparvedel olnud NZ toidupalasid (meenutavad rohelist seepi) vedeleb meil maal vist siiani. Sedasi kätte saadud kraam võibki olla alus taolistele linnalegendidele.

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 20 Juul, 2021 9:53
Postitas Dr.Sci
Crispy kirjutas:Kas ramp peaks kuidagi erinevalt kukkuma võrreldes väsimusest purunemist vs lahtilõikamist? Et kuna ramp vedeleb laeva kere vastas, siis tuli mõni suur mees ja lihtsalt tõstis kõrvale? :D
Tegelikult pole rambi kinnitused mõeldud/arvutatatud kuidagi hoidma rampi paigal sellises asendis nagu Estonia merepõhjas lebab - lihtlabane ärakukkumine on ka loogiline põhjus. Kuid need kinnitused olid siiski piisavalt massiivsed et senini rampi paigal hoida aastakümneid. Ilmselt, miski pidi seda protsessi võimendama - piisab ka laeva järjekordsest nihkumisest muidugi kui laev tõesti paigal ei püsi, samas ka inimlikust abist ehk - kui saata keegi mõnda rambi kinnitust läbi lõikama ja gravitatsioon teeb oma töö.... aga ei tahaks ette kujutada tuukrit kes teostab veealust keevitust tingimustes kus on teada et tonne kaaluv plaatjas konstruktsioon hakkab kohe liikuma, põhjustades keeriseid jms. Kahjuks on avalikult avaldatud andmed rambi asetusest ja purunemiskohtadest lünklikud ja ülikoolis tegelevad sellega paraku teiste uurimisrühmade inimesed - eriti puhkuseperioodil oleks väga ebaviisakas minna uurima nende käest andmeid et neid siis kommenteerituna avalikkusele lekitada.

Ps. Lainetuse mõjusse nii sügaval ma ei usu, hoovused aga liiguvad igasugustel kõrgustel kuid on püsivamad, avaldades siiski mõju - küll staatilist pigem mitte dünaamilist.

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 20 Juul, 2021 10:11
Postitas Kapten Trumm
Kuna antud koht ei puutu kokku soolveega, siis vaevalt on see ka soolvee mõju eest sedasi kaitstud nagu laeva (välis)kere.
See vast seletabki, mis Estline kirju saab lugeda, aga mõni laeva sisemuses asunud asi on pea 30 aastaga ära mädanenud.

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitatud: 20 Juul, 2021 10:59
Postitas Väino
...Vees on muidu asjad palju kergemad kui õhu käes.
...Vee all tõstab inimene kivi üles, mida veest väljas ei jõua liigutadagi...

Rahvakeeles ja umbkaudselt peaks asi olema nii:
Kui graniidi kuupmeeter on 2,6 tonni.
Terase kuupmeeter 7,8 tonni.
Ja vee kuupmeeter 1 tonn.
Siis graniit kaalub vee all (2,6-1) 1,6 t/m3
ja teras (7,8-1) 6,8 t/m3
Ehk kivid muutuvad vees oluliselt kergemaks, aga raud ainult natuke. Soolase vee suurem tihedus kallutab seda värki veel natuke kivide kasuks.