Re: Nutt ja hala
Postitatud: 16 Mär, 2024 1:48
Kas on teist kellelgi kogemus piketiga vallamaja ette minna?
Saab ikka. Selle võimalusega on ajalooliselt seotud ka tõenäoliselt suurim nõue EMTA vastu - üks "Mees ja Koer OÜ" nõudis 400MEUR KM-i "tagasi" väites, et ostsid 2 miljardi eest vist Norra meres asunud naftaplatvormi. Koomiline lugu, sest mälu järgi jõudis see nõue paariks kuuks isegi maksuameti statistikasse enne kui aru saadi nõude jaburusest ja sellest, et sellises mahus jabur nõue keerab upakile terve rea maksulaekumise ja majanduskasvu analüüsi meetodeid.
Minu teada ei tohi seaduse järgi meil samuti tugevas joobeseisundis olla juhtivas rollis. Kunagi ammu Kaarepere kandis kohalik konstaabel trahvis kohalikku joodikut, kuna tuigerdas rattaga.Peeter kirjutas: ↑15 Mär, 2024 14:42 Panen siia nüüd ühe "halajutu", asi siiski täitsa konkreetne ja just hiljuti juhtunud: Nimelt olla kolm Tartu-kandi meest Saksamaal komandeeringus käinud. No rohkem nagu lipsuga-mehed messil. No ja ühel õhtul olid siis otsustanud hotelli asemel linnapeal kõrtsi(de)s keelt kasta. Probleem ei olnudki suurt selles otsustamises, aga hoopis hull lugu tuli sellest, et tiba pehmema keelega mehed otsustasid tõukeratastega hotelli tagasi sõita, ikkagi-nagu-fun ja lahe ja noortepärane. Aga oh-mis hullu lugu- politzei tuli järgi. Pidas kõik-see-kolm-meest kinni, pani puhuma ja hakkas peale seda "moraali lugema". Kaks tükki said mingi 630, aga see kutt, kes kõrtsis teistest rohkem kummutas ja seejärel ka rohkem välja puhus, sai 1200. Jutt siis selline, et 0,5 on lubatud, aga üks 600-mees puhus kõigest 0,55.... Kviitungid kenasti kõik jne. Ikka mõnus litakas... Ei tundu meil siin kuidagi loogiline, et ainult selle 0,55 eest 6-sotti välja mõõdetakse. Uurima ja küsima kah ei tihka minna, aga loogilise arutelu tulemusena jõudsime selleni, et ju nad sõitsidki siis täpselt nii, nagu meil siin Eestimaal kombeks on- täpselt nii nagu meil kombeks on: "kui tahan, siis sõidan, kuidas tahan!". Lisaks veel siis kõrtsist kojusõit ... lõhnadega. Aga ennäe. See, mis meil "jummala-normulks-broo" ja juba suisa riiklikult takkakiidetud tava, siis saksmannidele-Helmutitele selline käitumine ei meeldinud kohe mitte... Nii, et olete reisil, olge tähelepanelikud kohalike tavade ja kommete suhtes.
Kirjanen ise kommenteerib, et Läti tingimused pidid olema paremad, ei toimu mingit populismi metsaraie lubamisel jne.Some kirjutas: ↑15 Mär, 2024 15:47 Raul Kirjanen ehitab oma uue tehase Lätti. Eesti jääb ilma 700 miljonist eurost
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12027 ... ist-eurost
Ei tea kui palju riigile sellest investeeringust oleks käibemaksu laekunud? Ju nii väike summa, et ei väärinud tähelepanu.
Selle tõuksiporno reaalseks kontrolliks pole PPA-l lihtsalt jõudusid, teevad paar kampaaniat ja siis tiksub elu omasoodu.Siki kirjutas: ↑17 Mär, 2024 20:32 Eestis on nii:
"Kui tõukerattajuht on joobes, kuid pole ühtegi muud rikkumist toime pannud, siis karistatakse rahatrahviga kuni kümme trahviühikut ehk 40 eurot. Kui aga joobes tõukerattur paneb toime ka mingi muu rikkumise, näiteks rikub liiklusreegleid või puudub helkur, siis on liiklusseaduse järgi karistuseks rahatrahv kuni 100 trahviühikut ehk kuni 400 eurot. Nagu ükski teine sõidukijuht, ei tohi ka kergliikurijuht olla joobes ega tegeleda selliste tegevustega, mis takistavad tal ümbritsevat liiklust jälgimast ja tajumast, näiteks mobiiltelefoni kasutamine sõidu ajal."
https://liikleja.postimees.ee/7515688/k ... -kontrolli
Miks alkolukke autodel ei kasutata on vast kõigile selge - lihtsasti äralollitatavad. Kiiruspiirang (gps põhine?) peaks juba toimima - näit. kohtades, kus seda tõesti on vaja piirata. Kuidas kiivreid renditõuksidel kasutada on hea küsimus. Jalgrattamaades on avarii korral avanev kaelalahas/krae? mis näeb ka esteetiline välja. Kui teoorias saakski kõik see kontrolli alla siis kuivaks see rendivokkide äri kiiresti kokku.Ainus võimalus seda kontrolli alla saada on ehitada tõuksile peale süsteemid, mis ei lase joobes või kiivrita sõitma ning piirata kiirus ära.
Võib juhtuda, et see ei tööta. Mupo kas saadetakse kuu peale ("meie poolest viige need tõuksid Kuusakoski") või leitakse võimalus minna mupo vastu kohtusse. Üldiselt tundub Bolti taluvus kaotuste osas olevat kõrge. Kadunud ja lõhutud kola kantakse maha, tervem kola sõidab edasi. Eestiski igal aastal tõukse lõhutakse, kaotatakse ja varastatakse. Osad pillid talvituvad linnas lume all kevadeni ja ilmselt selle kägus hävivad nende akud. Bolt õitseb ikka edasi.Sten1111 kirjutas: ↑15 Mär, 2024 19:58 Tõukside valesti parkimise vastu aitaks kui nt mupo ostaks kaubiku ja korjaks kõik valesti pargitud tõuksid linna pealt kokku ja pakuks boltile võimaluse need näiteks 100€ eest tagasi osta. Nii tekiks boltil motivatsioon midagi ette võtta.
Liikluskultuur on halb ja läheb ainult halvemaks. Kui järelevalve ei tööta ei juhtu ka midagi paremuse suunas. Üks hommik oli naljakas seik kus politsei auto seisis Tammsaare bussirajal ummikus ja võite kolm korda arvata kas need ametnikud tegid midagi või mitte![]()
Bolti teenused on mõeldud (väga) lühiajaliseks kasutamiseks, siis võib veel mingi mõistliku hinnaga arvestada. Nädalavahetuse ringreisiks pole Bolti autot küll võtta mõtet, juurdehindlus on kosmiline ("tavalisest" autorendist saab palju odavamalt).paadikapten kirjutas: ↑20 Mär, 2024 8:53 Võib juhtuda, et see ei tööta. Mupo kas saadetakse kuu peale ("meie poolest viige need tõuksid Kuusakoski") või leitakse võimalus minna mupo vastu kohtusse. Üldiselt tundub Bolti taluvus kaotuste osas olevat kõrge. Kadunud ja lõhutud kola kantakse maha, tervem kola sõidab edasi. Eestiski igal aastal tõukse lõhutakse, kaotatakse ja varastatakse. Osad pillid talvituvad linnas lume all kevadeni ja ilmselt selle kägus hävivad nende akud. Bolt õitseb ikka edasi.
Pigem võiks riik Boltile hakata ulmelisi trahve määrama. Kasvõi sõidukite seisukorra eest. Meil Tartus kurdetakse, et siinsed Bolti tõuksid on palju risumad, kui Pärnus ja Kuressaares. Ei toimi lambid, pidurid. Elektroonika mängib lolli. Laagrid on kutud. Välimus kohutavalt kulunud. Jne. Aga sõita on vaja ja sõidetakse. Ei tea, miks, kui täitsa normaalse kasutatud elektritõuksi saab juba 150 euroga? Ah muidugi, Bolti pillidel on võimsamad mootorid, nendega roni või mööda seina. Ju siis inimestel pole kannatust tõusudel venida või jalaga kaasa aidata. Noh, Bolti tõuksiga ei kaasne kahju kah, kui pargid selle kuskile ja keegi selle varastab.
Endal õnneks pole vajadust Bolti kasutada. Kui jalad veavad, sõidan rattaga. Kui jalad jupsivad, on mul omal odav elektritõuks kasutada.
Kunagi ammu-ammu oli selliste kohta käibel väljend, et "üks kõik kuidas sellisest mööda sõita on ohutum, kui sellise järel sõita". Ja veel tol ajal oli õpetussõnana käibel väljend jalgratturite kohta (tolle aja (umb)joobes külamehe kontekstis), et "jalgratturist tuleb mööda sõita nii kaugelt, et ükskõik kuidas ta ka vingerdab, ennast kasvõi täies pikkuses siruli viskab, ja lisaks ka piimamannerguga äsab, siis ikkagi ei tohi ta sinu autoni ulatuda".....Kapten Trumm kirjutas: ↑20 Mär, 2024 9:39
Ja noh, rääkimata mis tasemel seltskond neid asju kasutab. Sõitsin tööle tulles pikalt sama teed ühe Bolt Drive sildiga Audiga ja esimesel võimalusel lipsasin sellest mööda ja võtsin kaugemal ohutu vahemaa. Roolis olnud tädi lihtsalt reguleeris auto kiirust ootamatu pidurile vajutamisega iga 5 sek takka.Et kiirust reguleeritakse gaasipedaaliga ja mõeldakse rohkem ette kui üks autopikkus, seda autokoolis vist ei räägitud?