127. leht 704-st

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 8:04
Postitas andrusjo
Kui tootja paneb alla kõrguselt 2cm erinevad rehvid siis see auto hakkabki imelikult käituma. :D

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 8:23
Postitas Kapten Trumm
Oma teadmatust ei maksa nii valjuhäälselt demonstreerida.
Taga laiemaid (ja natuke madalama kõrgusindeksiga) rattaid kasutab mitu premium tootjat oma kõige kõrgema riiuli autode all. Tagaveoliste autode all, mille võimsus on piisav, et tagaots kipub esiotsas mööda minema.

Ja kuskohast see 2 cm kõrgusevahe tuleb? Ei oska rehvimõõte lugeda?
225/45 ja 245/40 kõrguse vahe on umbes 3 mm.

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 8:24
Postitas Kapten Trumm
Illike kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:Tulin praegu just Pärnust Tallinna poole, rehvid ees 225/40R17 ja taga 245/40R17. Ringrajal on lahe, aga need rekade sõidetud vaod asfaldis eeldavad, et sa kahega käega rooli hoiad. Originaalmõõdus rehvid ja veljed muidu. Ja kui vähegi tasakaal muutub (nt kulumisest), siis on kohe roolil vibra ka sees.

Pagan, vähemalt laupäeva hommikul Pärnu-Tallinn mina ei suutnud küll aru saada, et oleks mingid vaod sees olnud ja auto oleks "teed otsinud".


Tuimavõitu juhitavusega auto vahest?

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 8:36
Postitas AMvA
andrusjo kirjutas:Kui tootja paneb alla kõrguselt 2cm erinevad rehvid siis see auto hakkabki imelikult käituma. :D


Ohoh, see on küll päris uus ja huvitav teooria :lol:

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 8:49
Postitas andrusjo
Kapten Trumm kirjutas:Oma teadmatust ei maksa nii valjuhäälselt demonstreerida.
Taga laiemaid (ja natuke madalama kõrgusindeksiga) rattaid kasutab mitu premium tootjat oma kõige kõrgema riiuli autode all. Tagaveoliste autode all, mille võimsus on piisav, et tagaots kipub esiotsas mööda minema.

Ja kuskohast see 2 cm kõrgusevahe tuleb? Ei oska rehvimõõte lugeda?
225/45 ja 245/40 kõrguse vahe on umbes 3 mm.


Jah....225/45 ja 245/40 aga mitte 225/40 ja 245/40
Ja ei ole ainult rehvide erinevus vaid esimesed ja tagumised veljed on eril aiuste ja offset-idega
Ja kasutatakse neid variante ka nelikveolistel masinatel.

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 8:52
Postitas Kapten Trumm
Sellest ei saanud aru, et tootjal oli vaja vähendada tagarataste libisemist, pannes sinna suurema kontaktpinnaga rehvid? Ja et ligikaudu 50/50 kaalujaotuse korral säiliksid esialgsed kõrvalejooksu nurgad, pidid rehvi külgseinad olema sama kõrged? Ehk siis tagumised rehvid pidid olema natune madalama kõrgusindeksiga, sest see ei näita mitte absoluutkõrgust, vaid suhtelist kõrgust (rehvi profiili laiuse suhtes).

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 9:26
Postitas Illike
Kapten Trumm kirjutas:
Illike kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:Tulin praegu just Pärnust Tallinna poole, rehvid ees 225/40R17 ja taga 245/40R17. Ringrajal on lahe, aga need rekade sõidetud vaod asfaldis eeldavad, et sa kahega käega rooli hoiad. Originaalmõõdus rehvid ja veljed muidu. Ja kui vähegi tasakaal muutub (nt kulumisest), siis on kohe roolil vibra ka sees.

Pagan, vähemalt laupäeva hommikul Pärnu-Tallinn mina ei suutnud küll aru saada, et oleks mingid vaod sees olnud ja auto oleks "teed otsinud".


Tuimavõitu juhitavusega auto vahest?

Mis me nende noortega vaidleme. Neil sellised ülitundlikud ja superjuhitavad massinad käes. Iga teekonarus tunda. Need vanainimeste autod on jah sellised tuimad ja juhitamatud.
Võib olla on probleem selles hoopis, et nad ei virise iga asja peale ja ei tõsta lärmi?

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 9:54
Postitas davidsoniharald
Illike kirjutas:Mis me nende noortega vaidleme. Neil sellised ülitundlikud ja superjuhitavad massinad käes. Iga teekonarus tunda. Need vanainimeste autod on jah sellised tuimad ja juhitamatud.
Võib olla on probleem selles hoopis, et nad ei virise iga asja peale ja ei tõsta lärmi?


Trumm tahab ennast huvitavaks teha oma tuuningu Mersuga. Ära allu provokatsioonile! :mrgreen:

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 10:04
Postitas Illike
Ah see ongi see idioot kes seal laupäeva hommikul tee peal kõvatas.

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 10:16
Postitas Kapten Trumm
Mis me nende noortega vaidleme. Neil sellised ülitundlikud ja superjuhitavad massinad käes. Iga teekonarus tunda. Need vanainimeste autod on jah sellised tuimad ja juhitamatud. Võib olla on probleem selles hoopis, et nad ei virise iga asja peale ja ei tõsta lärmi?


Ma sõidan igapäevasõite 88 kW autoga, mis kasutab 195/60 R16 rehve, sõidadki sedasi kahe sõrmega rooli hoides, tajumata trammirööpaid või maanteerööpaid. Selle põhjal võikski väita, et teedel lainet pole või auto teed ei otsi. Umbes sama sõidukogemus on ka Volvoga, mis kasutab 215/55 R16 rehve.

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 10:54
Postitas Kapten Trumm
AMvA kirjutas:
andrusjo kirjutas:Kui tootja paneb alla kõrguselt 2cm erinevad rehvid siis see auto hakkabki imelikult käituma. :D

Ohoh, see on küll päris uus ja huvitav teooria :lol:


Justnimelt, sellise "teooria" järgi poleks Ferrarid või Lamborghinid (või vormelid) üldse juhitavad, seal on tagarattad ikka veel rohkem laiemad esimestest kui see tühine 2 cm.

Eriti markantne näide on Lamborghini Countach, mille esirehvid on enamikel mudelitel 205/50 R15 ja tagumised 345/35 R15. Laiuse vahe tervelt 14 cm :shock:

Laial rehvil ka lai hind, selle aparaadi tagarehv maksab südantsoojendava 600 dollarit tükist.
https://www.lucasclassictires.com/Lambo ... s_c269.htm

Mul seisavad garaazis ühed 80ndate 5sele BMW-le mõeldud 16 tolli veljed, esimesed on 8 tollised ja tagumised 10 tollised :oops:
Ilmselt siis tehtud kaalutlustel, et kui hakata väänama, siis antud auto võib olla väga "tail happy" ja selle vähendamiseks on vajalik taga suurem kontaktpind. Samas tavasõiduks need niiväga mõnusad ei ole, sest taoline laiusevahe toob kaasa alajuhitavuse kasvu ning kurvis neutraalse sõidujoone hoidmiseks peab olema julgust parema jalaga kõvemini suruda.

Aga tundub, et ka see laiusevahe pole päris niisama tuulest võetud, vaid ikka motorspordi hiilgeajast
https://www.google.ee/url?sa=i&url=http ... AdAAAAABAK

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 11:14
Postitas andrusjo
Maailmameister ikka igal alal.....laius laiuseks.Jutt oli kõrguse erinevusest.

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 11:18
Postitas AMvA
andrusjo kirjutas:Maailmameister ikka igal alal.....laius laiuseks.Jutt oli kõrguse erinevusest.


Mis vahet? Mida see kõrguse erinevus teeb?

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 11:24
Postitas andrusjo
73a bmw-l ei teegi midagi...tänapäeva masinatel juhtub see,et igatsugu abs-id,veojõukontrollid ja on nähtud ka paari bmw kasti mis hakkavad lihtsalt segast panema.
4veolisel masinal on lausa soovitus kasutada sama kulumisastmega rehve!!

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 11:38
Postitas Kapten Trumm
Kui rattad on eri laiusega, kuid sama läbimõõduga, siis ei hakka midagi segast parema. Segast hakkavad autod panema siis, kui tekib erinevus rataste läbimõõdus (ja sellest tulenevas erinevas pöörlemiskiiruses).

Seepärast pannaksegi eri laiusega rataste korral ja eri kõrgusega rehvid. Näiteks samal Lamborghini Countachil (see on maailmas enim erinevate rehvilaiustega auto) pole juhuslikud rataste läbimõõdud sugugi nii ekstreemselt erinevad, esirataste rehviprofiili kõrgus on 103 mm ja tagarastel 121 mm.

Taga laiemate rataste kasutamine võib tulle nii lihtsast probleemist kui antud auto seeria/baasmudeli liiga väike rehvilaius, mis ei võimalda võimsal mudelil võimsust maha panna. Tavamudelitel üldiselt suurt üle 225 mm rehve eriti ei pruugita, selliste (taga)rehvide pidamine on vaevaline juba 300hj/400Nm klassi autol, rääkimata siis mingitest 500hj/700+Nm autodest, mida viimane 5 aastat toodetud on.

Minu auto 385 Nm-ga oli nii, et kuniks autol olid all kõik ühesugused rattad 225/45ga, ei olnud küsimust foori tagant startides 50 m kummijutte teha, kuid kui soetasin originaalvelgede komplekti, kus tagumised on laiemad (245) kadus antud probleem suht olematuks ehk pikisuunas pidamine on laiemal rehvil siiski tunduvalt parem. Praegu kuival asfaldil erilist kraapimist ei tekigi.

Samas sellist rataste vahetust optilise mulje pärast ma ei soovitaks kasutada, see muudab auto rohkem alajuhitavaks ja sellega muudab kurvisõidu ebamugavamaks, neutraalse trajektoori hoidmiseks pead gaasi peale pressima, mis tavasõidus pole kuigi mugav. Näiteks sama auto samasuguste ratastega oli tavalises sõidus pea perfektselt neutraalne.